Montessorischool Spijkenisse in Spijkenisse

Het team van Montessorischool Spijkenisse in Spijkenisse

Current section: team
Salamanderveen 352
3205 Spijkenisse

Zie hier hoe het team van Montessorischool Spijkenisse is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Montessorischool Spijkenisse. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Montessorischool Spijkenisse bij jullie?

Ontdek hoe goed Montessorischool Spijkenisse bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Montessorischool Spijkenisse zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Montessorischool Spijkenisse. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (22.2%)
35-45 jaar (44.4%)
45-55 jaar (11.1%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (5.6%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Montessorischool Spijkenisse werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (70.6%)
Direct ondersteunend personeel (23.5%)
Management (5.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Montessorischool Spijkenisse gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Leerkrachtvervanging op Montessorischool Spijkenisse

Uw kind verdient continuïteit in het leerproces. Op de Montessorischool Spijkenisse begrijpen we het belang van stabiele begeleiding. Onze school zet zich actief in om de afwezigheid van leerkrachten vlekkeloos op te vangen. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht is onze prioriteit het waarborgen van kwalitatief goed onderwijs. We streven ernaar om zo spoedig mogelijk een gekwalificeerde vervanger te regelen, zodat de lessen volgens de vertrouwde Montessorimethodiek kunnen doorgaan. Mocht een externe vervanger niet direct beschikbaar zijn, dan zetten we creatieve interne oplossingen in. Dit kan betekenen dat klassen tijdelijk worden verdeeld over andere groepen of dat onze flexibele, ambulante collega's extra ondersteuning bieden. Zo minimaliseren we de impact op de dagelijkse gang van zaken. In uitzonderlijke gevallen, wanneer een passende oplossing binnen de school niet haalbaar is, informeren we ouders proactief. We vragen dan met klem om uw begrip en medewerking om uw kind een dag thuis te laten. Op deze manier kunnen leerlingen thuis zelfstandig verder werken aan hun schoolopdrachten via onze digitale leeromgeving.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De leerlingen uit de groepen 3 t/m 8 hebben twee keer per week les van de vakleerkracht gymnastiek.

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Professionele Ondersteuning voor Elk Kind op Montessorischool Spijkenisse

7

Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Academische Vooruitgang
Specialistische Rekencoach
Expert voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Gedreven Taalspecialist
Deskundige Jonge Kind Specialist
Gevorderde Leesspecialist
Gespecialiseerde Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Op Montessorischool Spijkenisse streven we naar optimale ontwikkeling voor elk kind. Onze zeven toegewijde specialisten bieden gerichte ondersteuning op het gebied van taal en rekenen. De intern begeleider coördineert de leerlingenzorg en werkt nauw samen met gespecialiseerde collega's. We zetten de rekenspecialist, taalspecialist en leesspecialist in om leerlingen extra te helpen excelleren. Daarnaast bieden we expertise voor meer- en hoogbegaafde leerlingen, jonge kinderen en kinderen met gedragsuitdagingen. Onze samenwerking met externe logopedisten versterkt ons aanbod voor kinderen met specifieke communicatiebehoeften.

6

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Gedragsspecialist
Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn
Deskundige Orthopedagoog
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Professionele Pedagogisch Educatief Medewerker
Oog voor het Jonge Kind Specialist

Toelichting van de school:

Het sociale en emotionele welzijn van onze leerlingen staat centraal op Montessorischool Spijkenisse. Onze zes specialisten werken aan een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind zich gewaardeerd voelt. De gedragsspecialist en intern begeleider bieden directe ondersteuning bij sociale uitdagingen. De orthopedagoog en onze specialist voor meer- en hoogbegaafdheid dragen bij aan een brede aanpak. Onze pedagogisch educatief professionals en jonge kind specialisten zorgen voor een warme en ondersteunende start. Alle teamleden zijn getraind als pedagogisch educatief professionals, wat de basis vormt voor onze positieve schoolcultuur.

5

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Gedragsspecialist
Intern Begeleider voor Studievaardigheden
Deskundige Orthopedagoog
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Professionele Pedagogisch Educatief Medewerker

Toelichting van de school:

Montessorischool Spijkenisse richt zich op het bevorderen van een positieve werkhouding en succesvolle taakaanpak. Onze vijf experts, waaronder de gedragsspecialist en intern begeleider, helpen leerlingen bij het ontwikkelen van zelfstandigheid en doorzettingsvermogen. De orthopedagoog biedt waardevolle inzichten en strategieën. De specialist voor meer- en hoogbegaafdheid ondersteunt leerlingen met specifieke leerbehoeften. Onze pedagogisch educatief professionals werken samen aan een gestructureerde leeromgeving. De nauwe samenwerking met een externe orthopedagoog versterkt onze expertise in gedrag en leerstrategieën.

4

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Stimuleren van Beweging

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Fysieke Ontwikkeling
Deskundige Orthopedagoog
Ervaren Fysiotherapeut
Vaardige Logopedist

Toelichting van de school:

Wij vinden de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen erg belangrijk op Montessorischool Spijkenisse. Ons team van vier specialisten, inclusief de intern begeleider en orthopedagoog, biedt ondersteuning om kinderen fysiek te laten groeien. De orthopedagoog biedt aanvullende inzichten. Onze samenwerking met een fysiotherapeut en logopedist zorgt voor gespecialiseerde hulp waar nodig. Deze professionals dragen bij aan de algehele ontwikkeling van onze leerlingen. Het team heeft specifieke trainingen gevolgd om de motorische ontwikkeling optimaal te begeleiden.

1

Veiligheid en Persoonlijke Verzorging: BHV-Gecertificeerd

Beschikbare specialisten:

Bedrijfshulpverlener (BHV)

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen zijn topprioriteit op Montessorischool Spijkenisse. Al onze medewerkers zijn in het bezit van een geldig BHV-diploma, wat hen voorbereidt op het verlenen van eerste hulp en het handelen in noodsituaties. Deze certificering garandeert dat er altijd deskundige hulp aanwezig is voor medische handelingen en persoonlijke verzorging. Dit stelt ons in staat om een veilige en zorgzame omgeving te bieden voor alle leerlingen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
23
Totaal specialisten
23
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Groen schoolplein en buitenleslokaal
Schooltuin

Ontdek de Ondersteuning op Maat bij Montessorischool Spijkenisse

Hoe Wij Uw Kind Begeleiden

Bij Montessorischool Spijkenisse geloven we dat elk kind uniek is en recht heeft op passende begeleiding. Als reguliere basisschool met een breed ondersteuningsprofiel heten we alle leerlingen welkom, ongeacht hun individuele leerbehoeften. We stellen uw kind centraal en evalueren zorgvuldig welke specifieke hulp nodig is om optimaal te kunnen presteren. Onze aanpak is proactief en gericht op samenwerking. Wanneer extra expertise gewenst is, schakelen we de ondersteuning in van ons samenwerkingsverband. In nauw overleg met deze partners en uiteraard met u als ouder, zoeken we naar de meest geschikte oplossingen voor uw kind. Deze ondersteuning kan zowel binnen als buiten de schoolmuren plaatsvinden, afgestemd op de specifieke situatie. Ons toegewijde zorgteam, bestaande uit eigen specialisten, vormt de kern van onze extra ondersteuning. Dit team beschikt over expertise op diverse gebieden, waaronder hoogbegaafdheid, gedrag, jonge kinderen, taal- en leesontwikkeling, spelling en rekenvaardigheden. Zij werken nauw samen met externe deskundigen om een compleet en effectief ondersteuningsaanbod te garanderen. Ontdek hoe wij uw kind helpen groeien op Montessorischool Spijkenisse.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Jaarlijkse Schoolplannen

Wat zijn de doelstellingen in ons Schoolplan?

Ons schoolplan, dat we elke vier jaar vernieuwen, legt de langetermijndoelen voor onze school vast. Deze algemene doelstellingen worden jaarlijks vertaald naar concrete actieplannen, waarin we specifieke speerpunten definiëren. Dit kan betrekking hebben op personeelsbeleid, evaluatie van bestaand beleid, aanschaf van lesmateriaal of de introductie van nieuwe vakken. Alle aspecten die het onderwijs, de schoolorganisatie, leerlingen, ouders en personeel aangaan, kunnen onderdeel worden van deze jaarplannen. Aan het einde van elk schooljaar evalueren we de behaalde resultaten en de voortgang. Op basis van deze evaluaties en het overkoepelende schoolplan, stellen we vervolgens de plannen voor het komende schooljaar op. Voor de schoolplanperiode 2023-2027 richten we ons op de volgende kernambities: Een versterking van onze Montessori-identiteit, zodat deze visie zichtbaar wordt in al onze dagelijkse handelingen en aansluit bij onze leerlingen, ouders en teamleden. Het waarborgen van een onderwijskwaliteit die overeenkomt met onze schoolweging, waarbij we de expertise binnen ons team optimaal benutten. De bouwen functioneren als professionele leergemeenschappen die elkaar ondersteunen, adviseren en gezamenlijk werkafspraken maken. De integratie van kosmisch onderwijs als een essentieel onderdeel van ons curriculum, met duidelijke verbindingen naar diverse schoolvakken. Het aanbieden van Engels onderwijs middels de methode 'Exploring English', zodat leerlingen aan het einde van groep 8 een passend niveau behalen voor hun middelbare school.

Hoe realiseren wij onze schoolse doelen?

Als team bepalen we gezamenlijk de prioriteiten voor het komende schooljaar. We bespreken welke thema's essentieel zijn voor onze school en leerlingen, en welke resultaten we willen bereiken. Vervolgens bepalen we de meest effectieve werkwijzen, benodigde middelen en tijdsplanning, inclusief evaluatiemomenten.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen bij Montessorischool Spijkenisse

Toelichting van de school

Montessorischool Spijkenisse hecht veel waarde aan een soepele start voor onze jongste leerlingen. Wij werken nauw samen met diverse lokale kinderopvangorganisaties, waaronder aanbieders van dagopvang, buitenschoolse opvang (BSO) en peuterspeelzalen. Voor kinderen die reeds een peuteropvang of dagopvang bezoeken, garanderen wij een persoonlijke en warme overdracht naar onze basisschool, zodat zij zich direct welkom en vertrouwd voelen.

Veelgestelde vragen

Welke extra ondersteuning biedt Montessorischool Spijkenisse aan jonge kinderen?

Montessorischool Spijkenisse zet zich in voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen. Wij bieden specifieke programma's en begeleiding die aansluiten bij de behoeften van jonge kinderen in onze basisschool. Ons beleid is gericht op het vroegtijdig signaleren en stimuleren van de taal- en cognitieve vaardigheden, wat essentieel is voor een succesvolle schoolcarrière.

Montessorischool Spijkenisse zet zich in voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen. Wij bieden specifieke programma's en begeleiding die aansluiten bij de behoeften van jonge kinderen in onze basisschool. Ons beleid is gericht op het vroegtijdig signaleren en stimuleren van de taal- en cognitieve vaardigheden, wat essentieel is voor een succesvolle schoolcarrière.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang

Met welke kinderopvangpartners werkt Montessorischool Spijkenisse samen?

Montessorischool Spijkenisse werkt samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties om een doorlopende leerlijn te waarborgen. Onze partners zijn Mundo Kinderopvang en Partou Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en gedeelde visie op de ontwikkeling van jonge kinderen, van kinderopvang naar basisschool.

Montessorischool Spijkenisse werkt samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties om een doorlopende leerlijn te waarborgen. Onze partners zijn Mundo Kinderopvang en Partou Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en gedeelde visie op de ontwikkeling van jonge kinderen, van kinderopvang naar basisschool.

Team | Montessorischool Spijkenisse in Spijkenisse | [2025] Schoolregister