Mgr. Bekkersschool in Spijkenisse

De resultaten van Mgr. Bekkersschool in Spijkenisse

Current section: resultaten
Eikenlaan 88B
3203 Spijkenisse

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Mgr. Bekkersschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Mgr. Bekkersschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Mgr. Bekkersschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen Mgr. Bekkersschool

Het fundamentele niveau is essentieel voor de taal- en rekenvaardigheden die elke basisschoolleerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Op de Mgr. Bekkersschool in Spijkenisse meten we dit met de doorstroomtoets in groep 8. De landelijke norm, vastgesteld door de inspectie, vereist dat minimaal 85% van de leerlingen dit basisniveau haalt. Dit percentage dient als onze signaleringswaarde, een consistente norm voor alle basisscholen. Onze leerlingen op de Mgr. Bekkersschool presteren uitstekend, met 95.31% die het fundamentele niveau behalen. Dit ligt ruim boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Vergeleken met het landelijk gemiddelde van 94.82%, laat de Mgr. Bekkersschool zien dat we de basisvaardigheden uitstekend onderwijzen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten Leerlingen Mgr. Bekkersschool

Het streefniveau vertegenwoordigt een uitdagender doel dan het fundamentele niveau, met als ambitie dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit niveau bereikt aan het einde van groep 8. Voor de Mgr. Bekkersschool stellen we, rekening houdend met onze specifieke leerlingpopulatie, jaarlijks een streefniveau vast in overleg met de onderwijsinspectie. Dit percentage is de unieke signaleringswaarde voor ons streefniveau. Op de Mgr. Bekkersschool heeft 59.90% van de leerlingen het streefniveau behaald, terwijl de schoolgebonden signaleringswaarde 41.2% bedraagt. Dit resultaat overtreft het landelijk gemiddelde van 53.43% en toont aan dat we onze leerlingen stimuleren om uit te blinken en hogere academische doelen te stellen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Mgr. Bekkersschool?

De Mgr. Bekkersschool in Spijkenisse biedt een gestructureerd en persoonlijk traject voor schooladviezen, essentieel voor een succesvolle overstap naar het voortgezet onderwijs. Ons integrale adviesproces, dat zich uitstrekt over groep 7 en 8, houdt rekening met de volledige ontwikkeling van elk kind, inclusief hun sociaal-emotionele groei en leermotivatie. Wij geloven in een transparante communicatie met ouders en leerlingen. Daarom organiseren we doorlopend gesprekken en informatiemomenten om het adviesproces zo helder mogelijk te maken. Vanaf het vooradvies in groep 7 tot het definitieve advies in groep 8, staan wij naast u en uw kind om de juiste keuze voor de toekomst te waarborgen. Stap 1: Vroegtijdige Begeleiding met Vooradvies (Eind Groep 7) Het vooradvies aan het einde van groep 7 vormt de eerste belangrijke stap. Dit advies is gebaseerd op een brede analyse van toetsresultaten, zoals de IEP-metingen en methodegebonden toetsen. Daarnaast kijken we naar de sociaal-emotionele ontwikkeling, de werkhouding en het individuele leerpotentieel van uw kind. Een team van specialisten, waaronder de intern begeleider en de leerkrachten van groep 7 en 8, draagt zorg voor een weloverwogen advies. De NIO-toets kan als aanvullende second opinion worden ingezet om het beeld te versterken. Tijdens een persoonlijk gesprek lichten we het vooradvies toe en bespreken we concrete stappen om het advies te behalen of te optimaliseren. Stap 2: Informatie en Voortgang (Begin Groep 8) In het begin van groep 8 organiseren we een informatieve avond voor alle ouders. Hierin lichten we het gehele traject van advies, doorstroomtoetsen en aanmeldingen toe. De IEP Middenmeting, afgenomen eind november, biedt cruciale inzichten in de voortgang. Dit, samen met het voortgangsgesprek met ouders en leerling midden november, helpt bij het verfijnen van het voorlopige advies. Stap 3: Voorlopig Schooladvies (Januari/Februari Groep 8) Halverwege groep 8 wordt, na zorgvuldige analyse van alle verzamelde gegevens inclusief de IEP-metingen, in teamverband het voorlopige schooladvies opgesteld. Dit advies wordt vervolgens met u en uw kind gedeeld tijdens een persoonlijk adviesgesprek, waarin we de bevindingen en aanbevelingen uitgebreid bespreken. Stap 4: Definitief Advies na Doorstroomtoets (Februari Groep 8) De doorstroomtoets (IEP Eindtoets) in februari is een cruciaal moment. Indien de resultaten van deze toets significant hoger uitvallen dan het voorlopige advies, passen wij dit advies verplicht aan. Mocht een aanpassing nodig zijn, plannen we een extra gesprek in om de nieuwe situatie te bespreken. Bij een lagere of gelijkwaardige score blijft het oorspronkelijke advies van kracht. Het definitieve schooladvies, uiterlijk begin maart bekend, stelt u in staat uw kind tijdig aan te melden bij de school van uw keuze in het voortgezet onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op de Mgr. Bekkersschool

De Mgr. Bekkersschool hanteert een schoolbrede aanpak gericht op sociaal-emotionele ontwikkeling en het aanleren van sociale vaardigheden. Onze methodiek is geïnspireerd door de principes van Leer- & Veerkracht, een benadering die voortkomt uit de positieve psychologie. Ons kerndoel is het structureel versterken van de mentale veerkracht en het algehele welbevinden van zowel onze leerlingen als ons toegewijde team. We streven ernaar een omgeving te creëren waarin iedereen op school zich gelukkig voelt en optimaal kan participeren in spel, leren en werk. Een diepere duik in onze aanpak is te vinden op de website van Leer- & Veerkracht. Deze visie sluit perfect aan bij onze katholieke identiteit en kernwaarden: vertrouwen, verbondenheid, verantwoordelijkheid, respect, geloof en hoop. Door actief te focussen op positieve emoties en mentale kracht, bouwen we aan een veilige en stimulerende leeromgeving. Elk kind wordt hierdoor gezien en gewaardeerd, wat essentieel is voor hun ontwikkeling. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat een hoog welbevinden leidt tot meer hoop, doorzettingsvermogen en eigenwaarde. Dit hangt positief samen met schoolprestaties. Kinderen die zich goed voelen, tonen meer initiatief, zijn gemotiveerder, presteren beter in hun leerproces en voelen zich meer betrokken bij school. Dit resulteert in betere academische resultaten. Onze dagelijkse praktijk omvat Rots & Water-lessen, interactieve groepsgesprekken, aandachttrainingen en het bevorderen van een open communicatiecultuur. Leerlingen worden aangemoedigd hun mening te uiten. Ook binnen ons team besteden we veel aandacht aan veerkracht en werkgeluk, wat bijdraagt aan een positieve werksfeer. Wij geloven dat elk kind in staat is tot leren en erbij hoort. Daarom verwijzen we zelden leerlingen door naar speciaal (basis)onderwijs. Door consequent te investeren in het welbevinden en de veerkracht van onze leerlingen, maken we dit mogelijk en creëren we een inclusieve schoolomgeving.

Kernwaarden Mgr. Bekkersschool: Vertrouwen, Verbondenheid, Verantwoordelijkheid, Respect, Geloof en Hoop

Vertrouwen en Verbondenheid

Verantwoordelijkheid en Respect

Geloof en Hoop

Hoe pakt de Mgr. Bekkersschool de sociale ontwikkeling van leerlingen aan?

De Mgr. Bekkersschool hanteert een holistische aanpak voor de sociale ontwikkeling, geïnspireerd door Leer- & Veerkracht en toegepast via methoden als Rots & Water. Dit omvat zowel directe lessen als het creëren van een ondersteunende schoolcultuur die gericht is op welbevinden en veerkracht.

Welke methoden gebruikt de Mgr. Bekkersschool voor sociaal-emotioneel leren?

Voor het sociaal-emotioneel leren maakt de Mgr. Bekkersschool gebruik van bewezen methodieken die de veerkracht en sociale vaardigheden van leerlingen versterken. Dit omvat:

  • Rots & Water
  • Leer- & Veerkracht

Onderwijsinspectie Rapport Mgr. Bekkersschool: Ontdek de Kwaliteit

De Mgr. Bekkersschool in Spijkenisse hecht veel waarde aan transparantie en deelt graag inzichten over de onderwijskwaliteit. Wij geloven dat open communicatie essentieel is voor de ontwikkeling van onze leerlingen en de betrokkenheid van ouders. Op deze pagina vindt u informatie over de bevindingen van de Onderwijsinspectie. Deze rapporten bieden een objectieve beoordeling van ons onderwijs, de pedagogische aanpak en de schoolorganisatie. We gebruiken deze feedback actief om ons onderwijs continu te verbeteren en een veilige, stimulerende leeromgeving te waarborgen. Ontdek hoe de Mgr. Bekkersschool presteert en welke stappen we zetten voor excellent basisonderwijs. Uw vertrouwen in ons onderwijs staat voorop, en de inzichten van de inspectie helpen ons om dit vertrouwen waar te maken.

Resultaten | Mgr. Bekkersschool in Spijkenisse | [2025] Schoolregister