De Akkers in Spijkenisse

Het team van De Akkers in Spijkenisse

Current section: team
Noordakker 2
3206 Spijkenisse

Zie hier hoe het team van De Akkers is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Akkers. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Akkers bij jullie?

Ontdek hoe goed De Akkers bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Akkers zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 93.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (93.8%)
Man (6.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Akkers. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (16.7%)
25-35 jaar (22.2%)
35-45 jaar (22.2%)
45-55 jaar (27.8%)
55-65 jaar (11.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Akkers werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.5%)
Direct ondersteunend personeel (17.6%)
Management (5.9%)

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Onderwijsspecialisten voor Optimale Leerlingondersteuning

4

Taal en Rekenen: Versterk de Fundamenten van Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider De Akkers
Rekenspecialist Basisonderwijs
Taalspecialist De Akkers
Logopedist Spijkenisse

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Akkers staat een toegewijde intern begeleider klaar om leerlingen te ondersteunen. Daarnaast werken we nauw samen met externe partners om een breed en passend aanbod te garanderen voor elke leerling op het gebied van taal en rekenen. Zo zorgen we voor sterke basisvaardigheden.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groei in Vertrouwen en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist De Akkers
Intern Begeleider Basisschool

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde gedragsspecialist en intern begeleider bieden gerichte ondersteuning. Samen zorgen zij voor een omgeving waarin kinderen zich sociaal en emotioneel optimaal kunnen ontwikkelen en zich veilig en gewaardeerd voelen.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren en Ontwikkelen

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist Basisonderwijs
Intern Begeleider De Akkers
Remedial Teacher Spijkenisse

Toelichting van de school:

De Akkers zet een team van experts in voor een optimale ondersteuning bij gedrag, werkhouding en taakaanpak. Onze gedragsspecialist, intern begeleider en remedial teacher werken samen om elke leerling te helpen succesvol te zijn in het leerproces.

4

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut De Akkers
Ergotherapeut Basisschool
Logopedist Spijkenisse
Gymdocent De Akkers

Toelichting van de school:

Voor een gezonde ontwikkeling van de motoriek en lichamelijke vaardigheden beschikt De Akkers over een gespecialiseerd team. Onze fysiotherapeut, ergotherapeut, logopedist en gymdocent stimuleren beweging en coördinatie, essentieel voor het algehele welzijn en leerplezier van uw kind.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Welzijn op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor informatie over medisch handelen en persoonlijke verzorging verwijzen wij u graag naar ons School Ondersteunings Profiel (SOP). Daar vindt u alle details over de protocollen en de ondersteuning die wij bieden.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Individuele Ondersteuning op Basisschool De Akkers

Ons Aanbod voor Uw Kind in Spijkenisse

Basisschool De Akkers in Spijkenisse biedt een warme en veilige omgeving voor regulier basisonderwijs. Wij geloven dat elk kind het verdient om gelukkig en optimaal begeleid te worden. Zolang wij de juiste middelen en expertise in huis hebben, is onze school de ideale plek voor uw kind om te groeien en te bloeien. Wij streven ernaar om continu de ondersteuning aan te passen aan de behoeften van onze leerlingen. Ons School Ondersteunings Profiel (SOP) beschrijft gedetailleerd hoe wij extra zorg en aandacht bieden. Dit document licht onze werkwijze toe en geeft inzicht in de specifieke programma's en faciliteiten die wij inzetten om elk kind succesvol te laten zijn. Ontdek hoe De Akkers uw kind verder helpt met op maat gemaakte ondersteuning. Neem contact op voor meer informatie over ons onderwijsaanbod en onze faciliteiten voor extra begeleiding.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en Ambitie van Basisschool De Akkers

Wat zijn de belangrijkste doelen in ons schoolplan?

Het schoolplan van Basisschool De Akkers is een levendig document dat de ambities en verbeterdoelen van onze school weerspiegelt. Het is opgesteld in lijn met de visie van RVKO, waarbij de nadruk ligt op een continue verbetercultuur en het realiseren van hoge onderwijskwaliteit. Ons team werkt gezamenlijk aan een jaarplan dat is gebaseerd op de behaalde resultaten en de strategische doelen. Dit jaarplan omvat specifieke verbeterpunten voor het komende schooljaar, zoals de verdere ontwikkeling van reken- en taalonderwijs, het versterken van de brede ontwikkeling ('Sterk Sterker Maken') en het stimuleren van fijne en grove motoriek bij onze leerlingen. Deze thema's worden nauwkeurig uitgewerkt in een jaarplanning, met aandacht voor een gezonde werkdruk. Via onze transparante LeerKRACHT-werkwijze, met behulp van een LeerKRACHTbord, vertalen we de meerjarige en jaarlijkse doelen naar concrete tussendoelen. Het team stelt deze doelen en de bijbehorende acties gezamenlijk op, waardoor het hele team betrokken is en de onderwijsbehoeften van de leerlingen centraal staan. Eerder behaalde successen worden zichtbaar gemaakt op onze 'Wall of Fame', als inspiratiebron voor ons allen. Wij zien ouders als waardevolle educatieve partners in dit proces, wat bijdraagt aan een positieve schoolomgeving.

Hoe realiseert Basisschool De Akkers haar educatieve doelen?

Bij Basisschool De Akkers staat goed onderwijs centraal, waarbij we ons richten op wat onze leerlingen specifiek oplevert. We stellen hoge eisen en verwachtingen aan zowel leerlingen als leerkrachten, en stimuleren samenwerking binnen een professionele leergemeenschap. Dit alles doen we planmatig en cyclisch, in lijn met onze schoolambities en de kaders van de inspectie, om de ononderbroken ontwikkeling van onze leerlingen te waarborgen. Het team stelt jaarlijks een gedetailleerd jaarplan op, rekening houdend met de leerlingenpopulatie, behaalde resultaten en onze schoolambities. Via regelmatige bordsessies monitoren we de voortgang en stellen we waar nodig doelen en acties bij. De schoolleiding werkt hierin nauw samen met het team om gezamenlijk de beoogde resultaten te behalen. Onze kwaliteitszorg is cyclisch ingericht, met toetsbare doelen die we regelmatig evalueren. Analyses van resultaten en het pedagogisch-didactisch handelen van leraren vormen de basis voor continue verbetering. De schoolleiding en het team werken gezamenlijk aan de professionalisering en verbetering van ons onderwijs, gedreven door onze ambitie: 'Op de Akkers kunnen wij het wél, hoge doelen, hoge verwachtingen'. We geloven in de kracht van samenwerking en vertrouwen, geïnspireerd door het LeerKRACHT principe: 'samen elke dag een beetje beter'. Daarnaast hebben we een Schoolondersteuningsprofiel (SOP) opgesteld in samenwerking met ons samenwerkingsverband. Dit profiel helpt ons om extra ondersteuning effectief in te zetten en te monitoren of we onze leerlingen de juiste hulp kunnen bieden. Leerlingen die meer ondersteuning nodig hebben, bespreken we met partners binnen het samenwerkingsverband, zoals het ROK en WOSS, om de best passende ondersteuning of onderwijsplek te vinden. Als onderdeel van de RVKO zijn al onze medewerkers bevoegd en toegewijd aan professionele ontwikkeling. Het strategisch personeelsbeleid van de RVKO richt zich op duurzame inzetbaarheid en professionaliteit, geleid door de Handreiking Professioneel Gedrag. We investeren volop in de gezamenlijke en individuele professionele ontwikkeling van ons team, afgestemd op de behoeften en ontwikkelpunten uit de IPB-cyclus.

Ontwikkeling van Jonge Kinderen op Basisschool De Akkers

Toelichting van de school

Basisschool De Akkers onderhoudt sterke banden met peuterspeelzalen en kinderdagverblijven in Nissewaard. Wij zorgen voor een warme overdracht van peuters naar de basisschool, inclusief de mogelijkheid voor persoonlijke kennismakingsgesprekken. Wij leggen een solide basis voor jonge kinderen met een onderwijsbenadering die aansluit bij hun individuele leerbehoeften. Onze unieke instroomgroep bereidt kinderen spelenderwijs voor op groep 1 en 2. De kleine groepsgrootte in groep 1, met maximaal 15 leerlingen, garandeert persoonlijke aandacht en een veilige leeromgeving. De overgang naar groep 1/2 wordt zorgvuldig afgestemd op de ontwikkeling en het tempo van elk kind, zodat iedere leerling optimaal kan floreren. Ons uitgebreide taalaanbod, waaronder Logo3000, stimuleert de woordenschatontwikkeling en sluit aan bij de belevingswereld van kinderen. Logopedie speelt een cruciale rol in onze ondersteuning. Via screenings door Spreekvaart Logopedie en gerichte begeleiding pakken we taal- en spraakontwikkelingsachterstanden effectief aan. Onze samenwerking met Stichting Push verrijkt ons aanbod verder, waardoor we kinderen een kansrijke omgeving bieden voor brede ontwikkeling. Deze geïntegreerde aanpak verzekert een soepele start en een consistente leerlijn van peuter tot en met groep 3, wat essentieel is voor het succes van uw kind.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod biedt Basisschool De Akkers voor de allerkleinsten?

Basisschool De Akkers biedt een rijk en ondersteunend programma voor jonge kinderen. Dit omvat een speciale instroomgroep die kinderen spelenderwijs voorbereidt op de basisschool. We werken nauw samen met Spreekvaart Logopedie voor taal- en spraakontwikkeling en met Stichting Push voor een brede persoonlijke ontwikkeling.

Basisschool De Akkers biedt een rijk en ondersteunend programma voor jonge kinderen. Dit omvat een speciale instroomgroep die kinderen spelenderwijs voorbereidt op de basisschool. We werken nauw samen met Spreekvaart Logopedie voor taal- en spraakontwikkeling en met Stichting Push voor een brede persoonlijke ontwikkeling.

Speciale instroomgroep voor een zachte landing
Deskundige logopedische ondersteuning via Spreekvaart
Ontwikkelingsgerichte samenwerking met Stichting Push

Met welke externe partners werkt Basisschool De Akkers samen voor jonge kinderen?

Basisschool De Akkers werkt samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties zoals Partou en Klein maar dapper. Deze samenwerkingen garanderen een naadloze overgang en een doorlopende leerlijn voor jonge kinderen in Spijkenisse.

Basisschool De Akkers werkt samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties zoals Partou en Klein maar dapper. Deze samenwerkingen garanderen een naadloze overgang en een doorlopende leerlijn voor jonge kinderen in Spijkenisse.

Kwalitatieve kinderopvang Partou
Lokale peuteropvang Klein maar dapper
Team | De Akkers in Spijkenisse | [2025] Schoolregister