cbs De Duif in Spijkenisse

Het team van cbs De Duif in Spijkenisse

Current section: team
Salamanderveen 354
3205 Spijkenisse

Zie hier hoe het team van cbs De Duif is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van cbs De Duif. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past cbs De Duif bij jullie?

Ontdek hoe goed cbs De Duif bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor cbs De Duif gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Effectieve Leerkrachtvervanging op CBS De Duif: Een Betrouwbare Aanpak

Ontdek hoe Christelijke Basisschool De Duif zorgt voor continuïteit in het onderwijs door middel van een gestroomlijnde aanpak voor leerkrachtvervanging. Bij langdurige afwezigheid, langer dan twee weken, maken we gebruik van de gespecialiseerde VPR-pool, die zorgt voor gekwalificeerde vervangende leerkrachten. Dit garandeert dat de onderwijsontwikkeling van uw kind ononderbroken doorgaat. Voor kortere periodes van afwezigheid zetten we interne oplossingen in. Dit kan betekenen dat een parttime leerkracht extra uren maakt, of dat leerlingen tijdelijk worden verdeeld over andere klassen. Zo waarborgen we de kwaliteit en aandacht voor elke leerling. Ondanks de huidige uitdagingen in het onderwijs en een soms beperkte beschikbaarheid van de vervangingspool, blijft CBS De Duif zich inzetten voor de best mogelijke onderwijscontinuïteit. Wij streven ernaar om flexibel en proactief te handelen om de impact op het leerproces te minimaliseren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

We zorgen er voor dat alle leerlingen steeds de gestelde doelen halen. We intensiveren de leertijd en instructie voor kinderen die dit niet dreigen te halen. We richten ons niet op remediëren maar op preventie. Er worden in beginsel geen aparte programma’s en handelingsplannen opgesteld: alle kinderen doen mee aan de groepsinstructie, waarna er tijdens de zelfstandige verwerking extra tijd en instructie wordt gerealiseerd voor kinderen die dit nodig hebben. De groep blijft bij elkaar, zodat er telkens gezamenlijk gestart kan worden. Leren wordt hiermee een sociaal proces.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Expertiseteam: Extra Ondersteuning op Maat bij CBS De Duif

1

Taal en Rekenen: Fundamenten voor de Toekomst

Beschikbare specialisten:

Deskundige Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Op CBS De Duif leggen we een sterke basis in taal en rekenen. Onze leerkrachten stellen zorgvuldige leerplannen op, met duidelijke doelen per leerblok. We focussen op preventieve maatregelen en bieden instructie binnen de klas. Individuele aandacht is cruciaal. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, ontvangen voor- of verlengde instructie. Als dit niet volstaat, werkt onze Intern Begeleider nauw samen met de leerkracht om de aanpak te optimaliseren – denk aan aangepaste instructie, meer tijd of een aangepast lesaanbod. Bij specifieke leerbehoeften kan intensievere begeleiding nodig zijn. Dit kan verzorgd worden door ons eigen onderwijsondersteunend personeel of, na overleg met u, door een externe specialist. Samen met de leerkracht en de intern begeleider wordt een plan van aanpak opgesteld, waarin de benodigde activiteiten voor optimale ondersteuning worden beschreven.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Groei

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Het welzijn van uw kind staat centraal bij CBS De Duif. Onze leerkrachten observeren dagelijks de leerlingen en signaleren veranderingen in gedrag of welbevinden. Zij gaan hierover open in gesprek met zowel de leerling als de ouders. Onze Intern Begeleider en Gedragsspecialist bieden aanvullende expertise. Wij onderhouden daarnaast een waardevolle samenwerking met schoolmaatschappelijk werk, waar ouders en kinderen gebruik van kunnen maken voor ondersteuning. Bij complexere zorgen wordt de situatie in ons zorgteam besproken, altijd in overleg met u. Zo nodig schakelen we de expertise van specialisten uit ons samenwerkingsverband in. Bovendien is er op elke locatie een vertrouwenspersoon beschikbaar voor een veilig gesprek.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Sturen naar Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

De expertise van onze Intern Begeleider en Gedragsspecialist is een waardevolle bron voor onze leerkrachten. Meerdere keren per jaar vinden er overleggen plaats tussen de leerkracht en de Intern Begeleider. Tijdens deze overleggen worden niet alleen de resultaten van de kernvakken besproken, maar ook de sociaal-emotionele ontwikkeling en de werkhouding van de leerlingen. Dit holistische beeld helpt ons om gerichte ondersteuning te bieden. Indien nodig, en altijd in nauw overleg met de ouders, kunnen wij externe hulp inschakelen om uw kind optimaal te begeleiden in zijn of haar ontwikkeling.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Wij besteden aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Onze Intern Begeleider onderhoudt nauwe contacten met de schoolbegeleider. Indien er specifieke behoeften zijn, kunnen wij de expertise van externe specialisten uit ons samenwerkingsverband of van het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) inschakelen. Dit zorgt ervoor dat uw kind de juiste ondersteuning krijgt om zich zowel fysiek als cognitief optimaal te ontwikkelen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Een Veilige Omgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

CBS De Duif werkt nauw samen met het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) en gespecialiseerde ondersteuners. Dit stelt ons in staat om kinderen met specifieke medische behoeften optimale zorg te bieden. Denk hierbij aan ondersteuning door bijvoorbeeld een diabetesverpleegkundige of epilepsieverpleegkundige. Wij streven naar een veilige en zorgzame omgeving waarin elk kind zich thuis voelt en zich volledig kan ontplooien.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal

Optimale Leerlingondersteuning op Maat: Ontdek de Mogelijkheden

Onze Visie op Educatieve Ondersteuning

CBS De Duif gelooft in een omgeving waarin elke leerling de best mogelijke begeleiding ontvangt. Naast de brede ondersteuning die we bieden aan al onze leerlingen, zijn er specifieke programma's ontwikkeld voor uiteenlopende behoeften. Denk hierbij aan onze impulsklas voor een vliegende start, op maat gemaakte leertrajecten en gespecialiseerde hulp voor leerlingen met fysieke uitdagingen. Meer gedetailleerde informatie over deze ondersteuningsvormen en ons integrale ondersteuningsplan vindt u bij Onderwijscollectief VPR. Dit collectief werkt aan een compleet netwerk van onderwijsvoorzieningen voor de regio Voorne-Putten Rozenburg, zodat elke leerling een passende plek vindt in het onderwijslandschap. Samenwerking tussen reguliere en gespecialiseerde scholen is hierbij essentieel. Indien gespecialiseerd onderwijs noodzakelijk is, is een toelaatbaarheidsverklaring (TLV) vereist. Deze verklaring, die scholen in samenspraak met ouders aanvragen bij Onderwijscollectief VPR, dient als toegangsbewijs. Specialisten van het collectief beoordelen de geschiktheid voor gespecialiseerd onderwijs en verstrekken de TLV. Voor uitgebreide informatie over passend onderwijs en specifieke vragen, bezoek de website van Onderwijscollectief VPR (www.onderwijscollectiefvpr.nl). Hier vindt u actuele informatie, het ondersteuningsplan en contactgegevens. Ook het onafhankelijke ouder- en jeugdsteunpunt (steunpunt.onderwijscollectiefvpr.nl) biedt ondersteuning en informatie aan ouders en leerlingen van alle scholengroepen. Toekomstig aanbod: In het aankomende schooljaar zal CBS De Duif profiteren van de inzet van een brugfunctionaris, die één dag per week beschikbaar zal zijn om onze leerlingen extra te ondersteunen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Toewijding aan Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan voor het komende jaar?

Het Jaarverslag van CBS De Duif voor schooljaar 2024-2025 bevat de specifieke doelen. Deze doelen vormen de leidraad voor onze onderwijsontwikkeling en de dagelijkse praktijk op school. Ze zijn zorgvuldig opgesteld om de leerervaringen van onze leerlingen continu te verbeteren.

Hoe streven wij ernaar om onze onderwijsdoelen te realiseren en de kwaliteit te borgen?

Bij CBS De Duif stellen we het 'waarom' van ons onderwijs centraal. Door te vertrekken vanuit onze kernovertuiging en de doelstellingen van ons onderwijs, creëren we een duidelijke visie op wat we willen bereiken. Dit 'waarom' vormt de basis voor de vraag 'hoe' we dit gaan aanpakken, wat ons proces definieert. Vervolgens bepalen we 'wat' we concreet gaan doen, inclusief de inzet van middelen en specifieke acties. Effectieve kwaliteitszorg vereist meer dan alleen het beschrijven van deze stappen. We formuleren SMART-doelen en normen, en meten onze voortgang regelmatig via toetsen, enquêtes en analyses. Deze inzichten gebruiken we om ons onderwijs continu te verbeteren, volgens de principes van de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act). Ketenverantwoordelijkheid zorgt ervoor dat de cycli op verschillende niveaus samenhangen, waarbij de resultaten van de ene laag input zijn voor de volgende. Kwaliteit is zowel meetbaar als merkbaar. We meten kwaliteit met diverse instrumenten zoals toetsen, tevredenheidsonderzoeken en uitstroomgegevens. Daarnaast is kwaliteit merkbaar in de professionele gesprekken binnen de school, met leerlingen, ouders en externe partners. Voor elk doel stellen we vooraf vast welk instrument we gebruiken voor de meting en wat de bijbehorende norm is. De keuze voor instrumenten is gebaseerd op validiteit en betrouwbaarheid, en we beoordelen deze cyclisch om de effectiviteit te waarborgen. Momenteel zetten we specifieke instrumenten in voor de standaarden uit het inspectiekader, waaronder voor de kwaliteitsgebieden zoals de aanpak van ons onderwijs, de ontwikkeling en begeleiding van leerlingen, pedagogisch-didactisch handelen, en veiligheid en schoolklimaat. We maken onderscheid tussen ambitiekaarten, die onze doelen en aspiraties beschrijven, en kwaliteitskaarten, die de resultaten borgen en onze afspraken en regels vastleggen. Beide kaarten zijn essentieel en onlosmakelijk met elkaar verbonden voor onze continue kwaliteitsverbetering.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen bij CBS De Duif Spijkenisse

Toelichting van de school

Bij Christelijke Basisschool De Duif in Spijkenisse zorgen we voor een naadloze en warme overgang van kinderopvang naar onze school. We faciliteren een soepele start voor elk kind, ook bij een eventuele verhuizing tussen scholen. Onze focus ligt op een veilige en stimulerende omgeving waar jonge kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Wij geloven in een gezamenlijke aanpak om de educatieve reis van uw kind zo prettig mogelijk te maken.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijsaanbod heeft CBS De Duif voor jonge kinderen in Spijkenisse?

CBS De Duif biedt diverse extra faciliteiten en programma's specifiek gericht op de behoeften van jonge kinderen. Dit omvat ondersteuning bij de overgang van kinderopvang naar de basisschool en programma's die de ontwikkeling van jonge kinderen stimuleren. We zorgen voor een betrokken en educatieve start, waarbij we nauw samenwerken met de kinderopvangpartners om een consistente en positieve leerervaring te garanderen. Ons doel is een soepele integratie in de schoolse omgeving.

CBS De Duif biedt diverse extra faciliteiten en programma's specifiek gericht op de behoeften van jonge kinderen. Dit omvat ondersteuning bij de overgang van kinderopvang naar de basisschool en programma's die de ontwikkeling van jonge kinderen stimuleren. We zorgen voor een betrokken en educatieve start, waarbij we nauw samenwerken met de kinderopvangpartners om een consistente en positieve leerervaring te garanderen. Ons doel is een soepele integratie in de schoolse omgeving.

Kinderopvang in Spijkenisse
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partnerschappen werkt CBS De Duif samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

Christelijke Basisschool De Duif werkt nauw samen met vooraanstaande kinderopvangorganisaties in Spijkenisse om een compleet aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen zijn essentieel voor een harmonieuze overgang en gedeelde ontwikkelingsvisie. Onze partners zijn Partou, die peuteropvang aanbiedt, en Kinderopvang Mundo, bekend van hun buitenschoolse opvang. Wij geloven dat deze samenwerkingen de educatieve ervaring voor jonge kinderen verrijken.

Christelijke Basisschool De Duif werkt nauw samen met vooraanstaande kinderopvangorganisaties in Spijkenisse om een compleet aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen zijn essentieel voor een harmonieuze overgang en gedeelde ontwikkelingsvisie. Onze partners zijn Partou, die peuteropvang aanbiedt, en Kinderopvang Mundo, bekend van hun buitenschoolse opvang. Wij geloven dat deze samenwerkingen de educatieve ervaring voor jonge kinderen verrijken.

Team | cbs De Duif in Spijkenisse | [2025] Schoolregister