Openbare Daltonschool deBuut in Soest

Het team van Openbare Daltonschool deBuut in Soest

Current section: team
Willaertstraat 45
3766 Soest

Zie hier hoe het team van Openbare Daltonschool deBuut is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Daltonschool deBuut. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Daltonschool deBuut bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Daltonschool deBuut bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Daltonschool deBuut zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 82.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (82.6%)
Man (17.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Daltonschool deBuut. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (22.7%)
35-45 jaar (31.8%)
45-55 jaar (22.7%)
55-65 jaar (22.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Daltonschool deBuut werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (56.5%)
Direct ondersteunend personeel (34.8%)
Indirect ondersteunend personeel (4.3%)
Management (4.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Daltonschool deBuut gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Invulling Bij Afwezigheid Leerkrachten op deBuut

Bij Openbare Daltonschool deBuut zetten we ons in voor continuïteit in het onderwijs. We hanteren geen standaard verlofplannen; leerkrachten dienen verlofaanvragen in bij het schoolbestuur, conform de CAO-PO. Bij ziekte of onverwachte afwezigheid is onze eerste prioriteit om de lesgevende taken op te vangen met onze eigen duo-leerkrachten. Dit zorgt voor een vertrouwde omgeving en minimale verstoring van het schoolritme. We streven ernaar dat uw kind altijd les krijgt van een bekende professional. Indien vervanging door interne krachten niet mogelijk is, beschikken wij over een selectie van ervaren invallers. Deze professionals zijn zorgvuldig geselecteerd om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen. Zij zijn volledig ingewerkt en bekend met onze Daltonpedagogiek. Als laatste redmiddel schakelen we gespecialiseerde vervangingspools in, zoals PIO/Transvita en Flexonderwijs. Ook kunnen teamleden met ambulante taken of onderwijsassistenten bijspringen. Alleen in zeer uitzonderlijke situaties, waarbij alle andere opties zijn uitgeput, kan het voorkomen dat een groep tijdelijk naar huis moet om de onderwijskwaliteit te handhaven.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Het team van deBuut is mooi divers in leeftijd, ervaring en kennis. De leerkrachten zijn vanuit betrokkenheid en een intrinsieke motivatie gedreven om zich steeds te willen ontwikkelen. De talenten en expertises van ieder teamlid worden ingezet en gedeeld. De verantwoordelijkheid voor het onderwijs aan alle leerlingen wordt gezamenlijk door het team gedragen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Daltonschool deBuut

4

Verbeteren van Taal en Rekenen: Specialistische Hulp

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider voor onderwijszorg
Specialist rekenonderwijs
Logopediste voor spraakontwikkeling
Leesspecialist voor leesvaardigheid

Toelichting van de school:

Op Daltonschool deBuut zetten we vol in op de taal- en rekenvaardigheden van onze leerlingen. We beschikken over een team van vier toegewijde specialisten die klaarstaan om extra ondersteuning te bieden. Naast onze interne experts werken we nauw samen met externe specialisten om onze kennis constant te verbreden. Deze samenwerkingen, gecombineerd met gerichte trainingen voor ons onderwijspersoneel via de STEV-academie en het samenwerkingsverband, garanderen een hoge kwaliteit van onderwijs. Door middel van klassenbezoeken en teambijeenkomsten delen we best practices en vergroten we continu de didactische vaardigheden van onze leerkrachten.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor sociaal gedrag
Intern begeleider voor individuele aandacht
Remedial teacher voor leerondersteuning
Jonge kind specialist voor vroege ontwikkeling

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staat centraal bij Openbare Daltonschool deBuut. Ons team van vier specialisten biedt gerichte begeleiding om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren. Voor specifieke ondersteuningsarrangementen werken we nauw samen met een vaste, ervaren remedial teacher die zich inzet voor de voortgang van elke leerling.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Strategieën

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor positief gedrag
Intern begeleider voor leerstrategieën
Jonge kind specialist voor ontwikkelingsstimulatie

Toelichting van de school:

Binnen ons ervaren team van leerkrachten en specialisten op Daltonschool deBuut heerst een schat aan kennis over gedrag, werkhouding en effectieve taakaanpakken. Deze expertise wordt ingezet om zowel individuele leerlingen als het gehele schoolteam te versterken. Onze specialisten bieden praktische handvatten en strategieën die bijdragen aan een optimale leeromgeving. Deze aanpak wordt schoolbreed toegepast om de ontwikkeling van alle leerlingen te bevorderen en een positieve werkhouding te stimuleren.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Stimulering en Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Logopediste voor communicatie
Specialist leerlingen met visuele beperking

Toelichting van de school:

Openbare Daltonschool deBuut besteedt veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Onze school heeft een samenwerking met een vaste logopediste die wekelijks, op woensdagen, in de school aanwezig is. Deze structurele aanwezigheid maakt een efficiënte en frequente afstemming tussen de logopediste en de leerkrachten mogelijk, wat essentieel is voor een optimale transfer van oefeningen. Daarnaast werken we, afhankelijk van de specifieke behoeften van onze leerlingen, nauw samen met gespecialiseerde externe organisaties zoals Auris, De Kleine Prins en Bartiméus. Deze samenwerkingen zorgen ervoor dat wij de breedst mogelijke ondersteuning kunnen bieden aan kinderen met uiteenlopende ontwikkelingsuitdagingen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Deskundige Assistentie

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging, schakelt Openbare Daltonschool deBuut proactief externe specialisten in. Indien de situatie daarom vraagt, zorgen wij voor de juiste expertise om de leerlingen optimaal te begeleiden in hun persoonlijke verzorging en eventuele medische behoeften.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Leerplein met podium
Groen schoolplein
Moestuin
Voedselbos

Ontdek Onze Ondersteuning: Groei en Succes bij deBuut

Persoonlijke Begeleiding op Maat

Bij Openbare Daltonschool deBuut geloven we in de natuurlijke ontwikkeling van elk kind. We stimuleren leerlingen om hun leergierigheid te ontdekken en te omarmen. Daarom bieden wij gespecialiseerde extra ondersteuning, afgestemd op individuele leer- en gedragsbehoeften. Ons onderwijs is flexibel en sluit naadloos aan bij de unieke leerstijl van elk kind, zodat zij optimaal profiteren van ons brede lesaanbod binnen de groep. We zorgen ervoor dat iedere leerling zich veilig en gestimuleerd voelt om het beste uit zichzelf te halen. Vanaf de kleuterklassen volgen we de ontwikkeling van uw kind nauwlettend via onze digitale leerlijnen en de methode Kleuterplein. Dit stelt ons in staat om niet alleen de voortgang in rekenen en taal te monitoren, maar ook de cruciale sociaal-emotionele groei. Ons toegewijde team van leerkrachten en de kwaliteitscoördinator werken intensief samen om de juiste begeleiding te garanderen. Indien een leerling meer nodig heeft dan het standaard lesprogramma, stellen we een gepersonaliseerd handelingsplan op. Dit plan bevat concrete leerdoelen en de voortgang hierin, met regelmatige aanpassingen op basis van de ontwikkeling van het kind. We streven naar een continue en positieve leercurve voor iedereen. Wij houden u als ouder nauw betrokken bij de schoolcarrière van uw kind. Bij behoefte aan extra ondersteuning bespreken we gezamenlijk de meest effectieve aanpak. Voor leerlingen die gespecialiseerde hulp buiten onze reguliere mogelijkheden nodig hebben, organiseren we een multidisciplinair overleg (MDO). Hierbij zijn vertegenwoordigers van het jeugdteam en de ondersteuningsspecialist van het samenwerkingsverband aanwezig om de beste vervolgstappen te bepalen. Continuïteit in de ontwikkeling van uw kind is voor ons essentieel. Leerlingen die reeds een traject volgen met het samenwerkingsverband en/of het jeugdteam, nemen we daarom in principe niet aan als nieuwe leerling. In uitzonderlijke situaties gaan we graag met u in gesprek om te beoordelen of een aanmelding passend is. Toekomstgericht Onderwijs: Een Veilig Leerklimaat De komende drie jaar investeert het volledige team in verdere professionele ontwikkeling. We richten ons op het creëren van een schoolbreed, veilig en positief leerklimaat, met een speciale focus op sociale veiligheid. Zo waarborgen we een optimale leeromgeving voor alle leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg: Het Schoolplan van Daltonschool deBuut

Welke ambitieuze doelen stelt Openbare Daltonschool deBuut in het schoolplan?

Ons schoolplan (2024-2028) is de leidraad voor onze onderwijsontwikkeling. We streven ernaar om tegen 2028 een robuuste professionele schoolcultuur te realiseren. Daarnaast zetten we vol in op continue certificering en een consistente toepassing van de kernwaarden van het daltononderwijs door de gehele school. Onze leerresultaten zullen tegen 2028 onze schoolnormen evenaren of overtreffen. We garanderen een veilig en stimulerend leerklimaat door een uniforme aanpak voor sociale veiligheid te hanteren. Bovendien integreren we vanaf 2028 de principes van wereldburgerschap in ons thematisch onderwijs, wat bijdraagt aan een brede ontwikkeling van onze leerlingen.

Hoe waarborgt Daltonschool deBuut de gestelde kwaliteitsdoelen?

Wij hanteren een breed scala aan instrumenten om de kwaliteit van ons onderwijs continu te meten, monitoren en verbeteren. Denk hierbij aan het leerlingvolgsysteem, de gestructureerde gesprekscyclus en uitgebreide tevredenheidsonderzoeken onder leerlingen, ouders en medewerkers. Net als alle basisscholen binnen STEV, ondergaat deBuut elke twee jaar een grondige audit. Deze audits evalueren de effectiviteit van onze schoolontwikkelingsplannen. De inzichten uit deze instrumenten stellen ons in staat om vroegtijdig ontwikkelpunten te identificeren, prioriteiten te stellen en doelgericht te werken aan onderwijsverbetering. Jaarlijks stellen we een gedetailleerd jaarplan op, gebaseerd op ons schoolplan, met concrete verbeterdoelen. Door onze kwaliteitszorg te integreren met het personeelsbeleid, zorgen we ervoor dat de professionele ontwikkeling van onze medewerkers direct bijdraagt aan onze schoolambities. Dit garandeert een parallelle ontwikkeling van zowel de school als haar personeel. De schoolleiding bewaakt de voortgang nauwgezet, terwijl het bestuur toeziet op de handhaving van onze hoge onderwijskwaliteit. Jaarlijks evalueren we onze plannen en leggen verantwoording af in het jaarverslag. Onze kernkwaliteiten omvatten: planmatige verbeteringen (schoolplan, jaarplan, jaarverslag), cyclische kwaliteitsbeoordeling door alle betrokkenen, geborgde kwaliteit (kwaliteitskaarten), systematische evaluatie van verbeterplannen, transparante rapportage aan stakeholders (inspectie, bevoegd gezag, GMR, ouders) en het gebruik van Vensters PO voor verantwoording en dialoog. Binnen onze school cultiveren we effectief onderwijskundig leiderschap en een sterke focus op continue persoonlijke en professionele groei voor directie en team. Onze visie vormt de basis voor onze ambities en professionele ontwikkeling. Leerlingen worden actief betrokken bij hun leerproces en geven feedback via de leerlingenraad, wat essentieel is voor een gezamenlijke verbetering van het onderwijs. Deze tien kenmerken vormen de basis van onze kwaliteitsgedreven schoolcultuur: gemeenschappelijke missie, visie en doelen; hoge verwachtingen; effectief leiderschap; sterke samenwerking en communicatie; een curriculum gebaseerd op standaarden; continue evaluatie van resultaten; professionele ontwikkeling gericht op schoolambities; een stimulerende leeromgeving; nauwe samenwerking met ouders en eigenaarschap van leerlingen.

Ontdek het Jonge Kind Programma op Daltonschool deBuut

Toelichting van de school

Op Openbare Daltonschool deBuut bereiden we uw kind uitstekend voor op een succesvolle schoolstart. Voordat uw vierjarige de stap naar de basisschool zet, nodigen we uw kind uit voor vier wennen halve dagen in de groep. De leerkracht van de groep neemt persoonlijk contact op met u als ouder om dit proces te coördineren. Zes weken voor de zomervakantie veranderen de wenmomenten. In plaats van vier halve dagen, komt uw kind naar de speciale wenochtend in de laatste week vóór de vakantie. Dit helpt kinderen zich vertrouwd te voelen en de overgang soepel te laten verlopen. Een goede start vereist gedegen informatie over de ontwikkeling van uw kind. Daarom organiseren we een startgesprek voordat uw kind bij ons op deBuut begint. U vult vooraf een intredevragenlijst in, die u vindt op onze website onder 'kennismaking'. Deze vragenlijst dient als leidraad voor ons gesprek, waarin we aspecten als gezinssamenstelling, voorbereiding op de basisschool, algemene ontwikkeling, motorische vaardigheden, taalontwikkeling, sociaal-emotionele groei en gezondheid bespreken. Voor een optimale voor- en vroegschoolse educatie werken we nauw samen met peuterspeelzalen en kinderdagverblijven. Bij plaatsing op deBuut vindt er altijd een warme overdracht plaats. De informatie uit het startgesprek en de warme overdracht integreren we direct in de begeleiding en het aanbod voor uw kind. Ons team beschikt over uitgebreide kennis en expertise, waardoor we ook kinderen met een VVE-indicatie uitstekend kunnen ondersteunen met een passend educatief programma. Ons daltononderwijs voor jonge kinderen is gericht op ontwikkeling en thematisch leren. Kinderen verkennen een rijke speel- en leeromgeving met diverse hoeken en materialen die de brede ontwikkeling stimuleren. We werken bewust aan relatie, competentie en autonomie, stellen realistische verwachtingen en bevorderen groei door succeservaringen. Het aanbod is afgestemd op de doelen en de zone van naaste ontwikkeling van elk kind. Door continu te observeren, volgen we de ontwikkeling van uw kind nauwgezet. Deze observaties stellen ons in staat het aanbod in de klas aan te passen, kinderen te blijven uitdagen en eventuele ontwikkelingszorg tijdig te signaleren. De voortgang van kleuters wordt meerdere malen per jaar gemonitord om optimale begeleiding te garanderen.

Veelgestelde vragen

Biedt Daltonschool deBuut specifieke programma's voor jonge kinderen?

Openbare Daltonschool deBuut biedt een uitgebreid en ontwikkelingsgericht programma voor jonge kinderen, met speciale aandacht voor een soepele overgang en optimale begeleiding vanaf de start.

Met welke organisaties werkt Daltonschool deBuut samen voor het jonge kind?

DeBuut werkt nauw samen met peuterspeelzalen en kinderdagverblijven voor een warme overdracht en optimale voor- en vroegschoolse educatie, inclusief ondersteuning voor kinderen met een VVE-indicatie.
Team | Openbare Daltonschool deBuut in Soest | [2025] Schoolregister