Openbare Daltonschool deBuut in Soest

De resultaten van Openbare Daltonschool deBuut in Soest

Current section: resultaten
Willaertstraat 45
3766 Soest

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Daltonschool deBuut, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Openbare Daltonschool deBuut bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Daltonschool deBuut bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing van het Fundamentele Niveau op deBuut

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze worden getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De landelijke norm, gesteld door de inspectie, vereist dat minimaal 85% van alle leerlingen dit basisniveau haalt. Dit percentage fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief Openbare Daltonschool deBuut.

Grafiek

Grafiek laden...

Het Streefniveau: Ambitie en Resultaten op deBuut

Het streefniveau biedt een uitdaging bovenop het fundamentele niveau, met als doel een zo hoog mogelijke leerlingparticipatie aan het einde van groep acht. Het percentage leerlingen dat dit hogere niveau dient te behalen, wordt door de inspectie specifiek voor elke school bepaald, rekening houdend met de unieke leerlingpopulatie. Dit schoolspecifieke percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het streefniveau van Openbare Daltonschool deBuut, wat de school helpt haar prestaties te evalueren en te optimaliseren.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Daltonschool deBuut?

Bij Openbare Daltonschool deBuut begeleiden we onze leerlingen naar een succesvolle overstap naar het Voortgezet Onderwijs (VO). Onze leerlingen vervolgen hun educatieve pad voornamelijk in de regio's Soest, Baarn, Amersfoort en Hilversum. Onderzoek toont aan dat de schooladviezen van deBuut betrouwbaar en effectief zijn. Deze adviezen worden zorgvuldig gegeven vóór de doorstroomtoets, gebaseerd op de prestaties en ontwikkeling van de leerling gedurende de basisschooljaren. Wij streven ernaar om elke leerling een passend advies te geven dat recht doet aan hun potentieel en hen helpt de juiste schoolkeuze te maken voor de toekomst.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkel Jezelf: Sociale Vaardigheden en Persoonlijke Groei op Daltonschool deBuut

Op Openbare Daltonschool deBuut zien we onze school als een levendige micro-maatschappij. Hier leren kinderen essentiële waarden en normen, en ontwikkelen ze zich tot zelfstandige, verantwoordelijke en maatschappelijk betrokken individuen. Wij geloven dat de opvoeding van een kind een gedeelde verantwoordelijkheid is tussen ouders en school. Daarom streven we naar een open en nauwe samenwerking tussen ouders, kinderen en leerkrachten. Dit vormt de basis voor een gebalanceerde ontwikkeling van elk kind. Veiligheid en geborgenheid staan centraal in onze schoolomgeving. Ouders vinden herkenning in onze schoolregels en onderwijsaanpak. DeBuut wil een inspirerende leeromgeving bieden, geworteld in onze openbare identiteit. Wij zetten ons in voor kwalitatief hoogstaand onderwijs, waarbij een positief sociaal klimaat cruciaal is. Wij geloven in de unieke potentie van elk kind en stimuleren hun groei.

Sterke Relaties Opbouwen

Competenties Ontwikkelen

Autonomie Stimuleren

Hoe bevordert Daltonschool deBuut de sociale ontwikkeling van uw kind?

Als openbare basisschool hechten wij veel waarde aan het bijbrengen van normen en waarden. Onze daltonkernwaarden – samenwerking, respect en verantwoordelijkheid – vormen de leidraad. We maken gebruik van de effectieve methode KWINK. Via deze lessen en praktijkervaringen ontwikkelen kinderen vijf cruciale competenties: zelfbewustzijn, empathie, besluitvaardigheid, zelfmanagement en relationele vaardigheden. Deze vaardigheden zijn essentieel voor succesvolle deelname aan de maatschappij, nu en in de toekomst. Een sterke school-ouder samenwerking is hierbij onmisbaar, gericht op het welzijn en geluk van elk kind. We monitoren de sociaal-emotionele ontwikkeling nauwgezet. Voor de jongste kinderen (groep 1-2) gebruiken we het digikeuzebord en kleuterplein. Vanaf groep 3 tot en met 8 passen de leerkrachten twee keer per jaar Kindbegrip toe voor een gedetailleerde analyse.

Welke methodes en tools gebruikt Daltonschool deBuut voor het monitoren van sociale vooruitgang?

Openbare Daltonschool deBuut hanteert specifieke registratiemiddelen om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van leerlingen in kaart te brengen en te volgen. Deze tools helpen ons om de groei van elk kind op sociaal gebied te documenteren. De volgende registratiemiddelen worden ingezet: * digikeuzebord * Kindbegrip

  • digikeuzebord
  • Kindbegrip

Met welke sociaal-emotionele leermethodes werkt Daltonschool deBuut?

Openbare Daltonschool deBuut zet de volgende erkende methodes in voor sociaal-emotioneel leren, om leerlingen te ondersteunen in hun persoonlijke en sociale groei: * KWINK

  • KWINK

Inspectierapport Openbare Daltonschool deBuut: Kwaliteit en Ontwikkeling

Ontdek de bevindingen van de onderwijsinspectie over Openbare Daltonschool deBuut. Wij zetten ons dagelijks in voor uitstekend basisonderwijs, waarbij we de Daltonprincipes toepassen om leerlingen zelfstandig en verantwoordelijk te maken. Lees hier meer over onze onderwijskwaliteit en hoe wij continu streven naar verbetering voor alle leerlingen.

Resultaten | Openbare Daltonschool deBuut in Soest | [2025] Schoolregister