1e Van der Huchtschool in Soest

Het team van 1e Van der Huchtschool in Soest

Current section: team
Paulus Potterlaan 13
3761 Soest

Zie hier hoe het team van 1e Van der Huchtschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van 1e Van der Huchtschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past 1e Van der Huchtschool bij jullie?

Ontdek hoe goed 1e Van der Huchtschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij 1e Van der Huchtschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.2%)
Man (11.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij 1e Van der Huchtschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.9%)
25-35 jaar (23.5%)
35-45 jaar (29.4%)
45-55 jaar (17.6%)
55-65 jaar (17.6%)
&ge;65 jaar (5.9%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij 1e Van der Huchtschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.5%)
Direct ondersteunend personeel (11.8%)
Indirect ondersteunend personeel (5.9%)
Management (5.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor 1e Van der Huchtschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsvervanging op de 1e Van der Huchtschool

Op de 1e Van der Huchtschool in Soest zorgen we voor een vlekkeloze voortgang van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van personeel. Bij ziekte of verlof van een leerkracht, zet het schoolteam direct alle zeilen bij om geschikte vervanging te regelen. Onze directie evalueert continu de beschikbare opties om de continuïteit van de lessen te waarborgen. Dit omvat het inzetten van flexibele collega's die naast hun reguliere taken ook bevoegd zijn om voor de klas te staan. Ook maken we gebruik van onze aansluiting bij Transvita, een gespecialiseerde invalpool, om gekwalificeerde krachten in te zetten. Daarnaast benaderen we collega's die momenteel vrij zijn met het verzoek om een extra dag te werken, en onderzoeken we of de directie zelf tijdelijk de lesgevende taken kan overnemen. In sommige gevallen wordt het onderwijs voor een klas opgedeeld, waarbij meerdere leerkrachten de begeleiding in blokken op zich nemen. Indien deze flexibele oplossingen onverhoopt niet toereikend zijn, kan het voorkomen dat ouders gevraagd wordt om hun kind tijdelijk thuis te houden. Dit is echter een uitzonderingssituatie, waarbij we altijd streven naar de beste oplossing voor het leerplezier en de educatieve ontwikkeling van elk kind op onze school.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Er zijn 3 kleutergroepen die heterogeen van samenstelling zijn. De overige groepen zijn homogeen. Elke groep heeft maximaal 2 leerkrachten.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bewegingsonderwijs/ spel en beweging
24%
Taal
21.2%
Rekenen
21.2%
Motorische ontwikkeling
9.6%
Expressie
7.7%
Pauze
4.8%
Engels
3.8%
Wereldorientatie
3.8%
Sociaal emotionele ontwikkeling
3.8%

Leerjaar 3 t/m 8

Overig
49.3%
Rekenen/wiskunde
21.7%
Wereldoriëntatie
11.2%
Kunstzinnige en creatieve vorming
7.9%
Bewegingsonderwijs
5.9%
Engelse taal
4%

Extra Ondersteuning op de 1e Van der Huchtschool: Onze Deskundigen

5

Taal en Rekenen: Specialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Onze school biedt gespecialiseerde hulp voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij taal en rekenen. We werken samen met een intern begeleider, rekenspecialist en remedial teacher. Daarnaast is er expertise op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid en taalspecialisme. Op verzoek kunnen wij ook een dyslexiespecialist, dyscalculiespecialist en logopedist inschakelen. Er is een speciale ruimte op school beschikbaar voor deze behandelingen, zodat leerlingen tijdens schooltijd begeleid kunnen worden. We onderhouden nauwe contacten met diverse deskundigen in Soest en omgeving om de beste zorg te garanderen.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Begeleiding voor Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen hebben we een team van deskundigen klaarstaan. Dit team bestaat uit een gedragsspecialist, intern begeleider en remedial teacher, allen ervaren leerkrachten met een gespecialiseerde rol. We werken ook samen met een externe praktijk voor kinderergotherapie. Deze ergotherapeut kan leerlingen op school behandelen, uiteraard altijd na goedkeuring en in overleg met de ouders en de leerkrachten. Samen zorgen we voor een veilige en ondersteunende leeromgeving.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

De 1e Van der Huchtschool besteedt veel aandacht aan gedrag, werkhouding en een effectieve taakaanpak. Onze gespecialiseerde leerkrachten, waaronder de gedragsspecialist, intern begeleider en remedial teacher, bieden hierbij ondersteuning. Ook de specialist meer- en hoogbegaafdheid en de ergotherapeut dragen bij aan deze brede aanpak. Voor meer gedetailleerde informatie over hoe wij deze gebieden aanpakken, verwijzen wij u graag naar het aandachtsgebied Sociaal Emotioneel, waar deze expertise eveneens wordt beschreven.

5

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Ergotherapeut
Logopedist
Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Wij stimuleren de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen door middel van gespecialiseerde lessen. Een vakleerkracht bewegingsonderwijs verzorgt tweemaal per week gymlessen voor de groepen 3 tot en met 8. Daarnaast beschikken meerdere van onze eigen leerkrachten over de benodigde diploma's om kwalitatieve gymlessen te kunnen geven. Deze brede aanpak zorgt ervoor dat alle leerlingen de kans krijgen zich fysiek optimaal te ontwikkelen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment hebben wij geen specifieke specialisten voor medisch handelen en persoonlijke verzorging direct binnen ons schoolteam werkzaam. We focussen ons op de educatieve en pedagogische ondersteuning door onze interne specialisten. Voor specifieke medische of verzorgingsvragen verwijzen wij ouders graag naar de juiste externe instanties en professionals.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
19
Totaal specialisten
19
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Technieklokaal
Speellokaal
Schooltuin
Informatieboeken bibliotheek
Engelse boeken bibliotheek

Ontdek Onze Maatwerk Ondersteuning voor Elk Kind op de 1e Van der Huchtschool

Gedetailleerde Uitleg van de Schoolondersteuning

Op de 1e Van der Huchtschool organiseren wij ons onderwijs zo, dat elk kind, ook met specifieke onderwijsbehoeften, de juiste begeleiding ontvangt. Ons toegewijde team van leerkrachten is zowel didactisch als pedagogisch uitstekend toegerust om deze uitdaging aan te gaan. Ons onderwijsbeleid focust op het vroegtijdig signaleren van leerbehoeften en het tijdig ingrijpen, zodat eventuele problemen worden voorkomen. Binnen onze school hanteren we een gestructureerde zorgcyclus. Deze cyclus garandeert een nauwe samenwerking tussen de leerkrachten van de klas, de interne begeleiders en u als ouder. Hierdoor kunnen we op maat gemaakte ondersteuning bieden, direct op school. Mocht de aangeboden begeleiding niet volstaan, dan werken we samen met externe specialisten. Voor logopedie en ergotherapie kunnen kinderen zelfs binnen onze schoolmuren terecht voor deze gespecialiseerde hulp. Het volledige schoolondersteuningsprofiel van de 1e Van der Huchtschool is inzichtelijk via scholenopdekaart.nl. Hier vindt u alle details over ons aanbod. Toekomstige Ontwikkelingen in Extra Ondersteuning: We zetten ons continue in om de expertise van ons team op pedagogisch en didactisch vlak te versterken. De ambitie is om extra ondersteuning zoveel mogelijk te laten verzorgen door de eigen groepsleerkracht van het kind. Dit willen we realiseren door slimme personeelsplanning, waardoor er meer overlap ontstaat in de bezetting van de klassen. Zo zorgen we voor een nog persoonlijkere aanpak en een stabiele leeromgeving voor elke leerling.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Schoolplan: Kwaliteitszorg en Ambities voor Onderwijsverbetering

Wat zijn de kernambities van onze basisschool voor de komende jaren?

De 1e Van der Huchtschool werkt planmatig aan de continue verbetering van ons onderwijs, gebaseerd op een strategisch beleidsplan van de stichting en een gedetailleerd schoolplan voor de periode 2023-2027. Ons schoolplan, waarin onze visie, aanpak en ambities centraal staan, is goedgekeurd door de Medezeggenschapsraad (MR). Het bevat tien concrete speerpunten die de richting geven aan onze onderwijsontwikkeling. Deze speerpunten omvatten onder andere het versterken van wereldoriëntatie met thematisch werken, de implementatie van een nieuwe methode voor Engels, het continueren van focus op begrijpend lezen, en het bevorderen van sociaal-emotionele ontwikkeling en ouderbetrokkenheid. Daarnaast borgen we de basisvaardigheden, zetten we succesvolle methoden als EDI en coöperatief leren voort, benutten we vakinhoudelijke expertise, besteden we extra aandacht aan burgerschapsvorming, optimaliseren we de rapportage en volgen van leerlingen, en investeren we in teamvorming om onze gezamenlijke identiteit en visie te versterken. Jaarlijks worden specifieke ambities uitgewerkt in jaarplannen, waarbij teamleden verantwoordelijk zijn voor het behalen van de gestelde doelen. Evaluaties aan het einde van het schooljaar zorgen voor continue bijsturing en doorontwikkeling van onze onderwijskwaliteit.

Hoe evalueert en verbetert de 1e Van der Huchtschool het onderwijs?

Wij hanteren gedetailleerde onderwijsplannen voor de kernvakken, waarin de specifieke leerdoelen per jaargroep en onze didactische werkwijzen zijn vastgelegd. Tweemaal per jaar analyseren en evalueren we ons onderwijs op basis van klassenobservaties, leerlinggesprekken en toetsresultaten. Hierbij stellen we kritische vragen over de effectiviteit van ons onderwijs en de aansluiting bij de leerdoelen. Deze evaluaties, geleid door de intern begeleider en werkgroepvoorzitters, worden door het voltallige team uitgevoerd. Indien nodig leiden deze analyses tot aanpassingen in onze onderwijsplannen, zodat we ons aanbod optimaal kunnen afstemmen op de behoeften van onze leerlingen en het behalen van de kerndoelen.

Specifiek Aanbod voor Jonge Kinderen op de 1e Van der Huchtschool

Toelichting van de school

Verwelkomt u een nieuw kind dat de Nederlandse taal nog niet volledig beheerst? Op de 1e Van der Huchtschool werken we nauw samen met peuterspeelzalen om de overgang soepel te laten verlopen. We evalueren gezamenlijk de resultaten van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Onze school legt een sterke nadruk op woordenschatontwikkeling voor alle leerlingen. Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben bij de Nederlandse taal, bieden wij specifieke programma's binnen de schoolmuren. Dit zorgt voor een gestructureerde leeromgeving. Naast de interne begeleiding, gaan we in gesprek met ouders om te bekijken welke ondersteuning thuis geboden kan worden. Dit gezamenlijke initiatief bevordert de taalontwikkeling optimaal. VVE-programma's bereiden kinderen voor op een succesvolle start op de basisschool door extra aandacht te schenken aan taalvaardigheid.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijs aanbod is er voor jonge kinderen op de 1e Van der Huchtschool?

De 1e Van der Huchtschool biedt een rijk en ondersteunend programma gericht op jonge kinderen. We focussen op het versterken van de Nederlandse taalvaardigheid en woordenschat, essentieel voor een succesvolle schoolstart. Ons aanbod omvat extra begeleiding binnen de school, specifiek ontworpen om kinderen te helpen die de taal nog niet volledig beheersen. Dit programma wordt afgestemd op de individuele behoeften van elk kind, met aandacht voor zowel de schoolse als de thuisomgeving.

Met welke organisaties werkt de 1e Van der Huchtschool samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

Voor het specifieke aanbod gericht op jonge kinderen, waaronder taalontwikkeling en VVE-programma's, onderhoudt de 1e Van der Huchtschool nauwe banden met peuterspeelzalen. Deze samenwerking stelt ons in staat om een consistente en effectieve aanpak te garanderen, waarbij de overgang van peuterspeelzaal naar basisschool zo soepel mogelijk verloopt. We werken samen om de best mogelijke ondersteuning te bieden aan onze jongste leerlingen.
Team | 1e Van der Huchtschool in Soest | [2025] Schoolregister