Basisschool St Joan in Soerendonk

De resultaten van Basisschool St Joan in Soerendonk

Current section: resultaten
Van Schaiklaan 9
6027 Soerendonk

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool St Joan, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool St Joan bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool St Joan bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen van Basisschool St Joan

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool dient te beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep 8 middels de doorstroomtoets. Volgens de onderwijsinspectie is een minimum van 85% van alle leerlingen vereist om dit basisniveau te behalen. Dit percentage fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en Resultaten op Basisschool St Joan

Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en hogere academische prestaties te leveren. Ons doel is om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen aan het einde van groep 8 dit ambitieuze streefniveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt specifieke streefniveaudrempels vast voor elke basisschool, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. Deze landelijk vastgestelde drempelwaarde is de richtlijn die we nastreven om de onderwijskwaliteit te waarborgen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool St Joan?

Bij Basisschool St Joan in Soerendonk begeleiden we uw kind met zorgvuldige aandacht naar het juiste vervolgonderwijs. Aan het einde van groep 7 ontvangt uw kind een voorlopig schooladvies, dat we uitgebreid met u bespreken via het rapport en een persoonlijk gesprek. In groep 8 finaliseren we dit advies en neemt uw kind deel aan de doorstroomtoets. Dit alles met het doel uw kind de best mogelijke start te geven in het voortgezet onderwijs. Voor schooljaar 2025-2026 volgen hier de belangrijke data: Voorlopig schooladvies groep 7 wordt aan het einde van het schooljaar verstrekt. De doorstroomtoets vindt plaats tussen 26 januari en 15 februari 2026. Het voorlopig schooladvies voor groep 8 wordt gegeven tussen 10 en 31 januari 2026. De resultaten van de doorstroomtoets worden uiterlijk 15 maart 2026 gecommuniceerd. Het definitieve schooladvies volgt medio maart 2026, waarna de centrale aanmeldweek plaatsvindt van 25 tot 31 maart 2026. Het besluit over toelating tot het voortgezet onderwijs wordt uiterlijk 12 mei 2026 genomen. Bezwaarprocedure en collegialiteit: Een weloverwogen schooladvies is cruciaal voor de toekomst van uw kind. Mocht u het niet eens zijn met het gegeven advies, dan staan wij open voor een gesprek met de leerkracht en/of directeur. Uw standpunten en argumenten worden opgenomen in het onderwijskundig rapport, zodat de middelbare school volledig geïnformeerd is.

Grafiek

Grafiek laden...

Bloeiende Sociale Ontwikkeling op Basisschool St Joan

Op Basisschool St Joan geloven we dat een veilige en positieve omgeving de basis vormt voor succesvol leren. Een sterke band tussen leerlingen en leerkrachten, en tussen de leerlingen onderling, is hierbij cruciaal. Wij koesteren een sfeer waarin elk kind zich gezien en gewaardeerd voelt. Kinderen floreren wanneer ze succeservaringen opdoen en trots kunnen zijn op hun prestaties. Door uitdagende, maar haalbare taken aan te bieden, stimuleren we het gevoel van competentie. Dit draagt bij aan een gezond zelfbeeld en motiveert hen om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen. Autonomie speelt een sleutelrol in de persoonlijke groei. We moedigen kinderen aan om eigen keuzes te maken binnen hun leerproces en de verantwoordelijkheid te nemen voor hun leerpad. Hoewel wij de leerdoelen bepalen, creëren we ruimte voor zelfstandigheid en inspraak.

Sterke relaties opbouwen

Gevoel van competentie stimuleren

Autonomie in leerproces bevorderen

Hoe bevordert Basisschool St Joan de sociale ontwikkeling van uw kind?

Wij focussen op drie pijlers voor een sterke sociale ontwikkeling: relatie, competentie en autonomie. Voor relatie gaan we actief het gesprek aan met leerlingen over hun welzijn, werkhouding en resultaten. We tonen oprechte interesse in hun gevoelens en accepteren ieder kind met zijn of haar unieke eigenschappen. Bij uitdagingen zoeken we samen met kind en ouders naar passende oplossingen, waarbij we de nadruk leggen op positieve vooruitgang. Om competentie te stimuleren, zorgen we voor onderwijs dat nauw aansluit bij het individuele niveau van elk kind. Door te differentiëren in de klas, bieden we volop kansen voor succeservaringen. Kinderen voelen zich hierdoor zelfverzekerd en bekwaam. Autonomie geven we vorm door kinderen eigenaarschap te bieden over hun leerproces. Ze plannen zelfstandig werk, denken mee over onderwerpkeuzes en krijgen ruimte om te verkennen wat hen extra interesseert. Dit prikkelt hun intrinsieke motivatie om te leren.

Welke methoden gebruikt Basisschool St Joan om sociale vooruitgang te monitoren?

Om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken wij gebruik van de volgende registratievormen:

  • Kijk! observatiesysteem
  • Kindbegrip leerlingvolgsysteem

Welke programma's voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op Basisschool St Joan?

Onze school maakt gebruik van bewezen methoden om sociaal-emotionele vaardigheden te versterken:

  • Leefstijl educatieprogramma
  • Saar is niet Gek (specifiek voor groepen 6, 7 en 8)

Inspectierapport Basisschool St Joan: Kwaliteit en Ontwikkeling

Ontdek de prestaties en het onderwijsaanbod van Basisschool St Joan in Soerendonk. Wij geloven in een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Dit inspectierapport geeft inzicht in onze onderwijskwaliteit en de resultaten die we behalen.

Resultaten | Basisschool St Joan in Soerendonk | [2025] Schoolregister