
De resultaten van IKC Johannes Post in Sneek
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IKC Johannes Post, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past IKC Johannes Post bij jullie?
Ontdek hoe goed IKC Johannes Post bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing Fundamenteel Niveau door Leerlingen IKC Johannes Post
Ontdek de prestaties van onze leerlingen op het fundamentele niveau, essentieel voor taal en rekenen aan het einde van de basisschool. Dit niveau, gemeten in groep acht met de doorstroomtoets, toont aan dat minimaal 85% van alle leerlingen de basisvaardigheden beheerst. Bij IKC Johannes Post streven we naar uitmuntendheid, waarbij we de landelijke signaleringswaarde van 85% hanteren als basis.
Grafiek
Grafiek laden...
Succes op het Streefniveau: IKC Johannes Post Resultaten
Het streefniveau vertegenwoordigt een ambitieus leerdoel dat we nastreven voor al onze leerlingen in groep acht. Elke basisschool heeft een unieke signaleringswaarde voor dit niveau, gebaseerd op de specifieke leerlingpopulatie. Bekijk de resultaten van IKC Johannes Post en zie hoe we onze leerlingen voorbereiden op toekomstig succes.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van IKC Johannes Post?
Bij IKC Johannes Post in Sneek geloven we dat een doorstroomtoets slechts een momentopname is. Het geeft een indicatie voor het vervolgonderwijs, maar onze focus ligt op de brede ontwikkeling van elk kind. Vanaf groep 6 verzamelen we voortdurend gegevens, in nauwe samenwerking met ouders en leerlingen, om een compleet en gefundeerd schooladvies te kunnen geven.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op IKC Johannes Post: Bouwen aan een Positieve Leeromgeving
Bij IKC Johannes Post in Sneek creëren we een omgeving waarin elke leerling, ouder en leerkracht zich thuis voelt. We zetten ons actief in om gedragsproblemen te voorkomen en een positieve sfeer te bevorderen. Onze aanpak, Schoolwide Positive Behaviour Support (SWPBS), richt zich op het benoemen en stimuleren van gewenst gedrag, terwijl ongewenst gedrag met gepaste aandacht wordt gemanaged. Effectief grenzen stellen is hierbij cruciaal. Wij geloven dat een veilige en prettige omgeving de basis vormt voor optimale leerprestaties. Ontdek hoe wij op IKC Johannes Post werken aan een veilige en stimulerende omgeving, essentieel voor de groei en ontwikkeling van uw kind.
Veiligheid: Een veilige leeromgeving voorop
Verantwoordelijkheid: Leren omgaan met eigen en groepsgedrag
Respect en Relatie: Positieve interacties en verbinding stimuleren
Hoe bevordert IKC Johannes Post de sociale ontwikkeling van leerlingen?
IKC Johannes Post integreert dagelijks sociaal-emotionele leeractiviteiten in het lesrooster. Onze kernaanpak is Schoolwide Positive Behaviour Support (SWPBS), aangevuld met gerichte gedragslessen. We hanteren vier kernwaarden: veiligheid, respect, relatie en verantwoordelijkheid. Deze waarden vormen de basis voor al onze gedragsverwachtingen, die we samen met de leerlingen in elke groep afstemmen. Goed gedrag wordt beloond met muntjes, die gespaard kunnen worden voor groeps- en zelfs schoolbeloningen. Voor het schooljaar 2024-2025 werken we aan een gezamenlijke schoolbeloning, wat de teamspirit verder versterkt. Ons leerlingvolgsysteem, Kindbegrip, helpt ons de sociaal-emotionele ontwikkeling te volgen en tijdig bij te sturen waar nodig, met een focus op zowel groeps- als individueel niveau.
Welke methoden en registraties worden gebruikt voor sociale opbrengsten op IKC Johannes Post?
IKC Johannes Post gebruikt een combinatie van methoden en registraties om de sociale ontwikkeling en opbrengsten in kaart te brengen: * **Methoden voor sociaal-emotioneel leren:** We zetten 'Leefstijl' en 'School Wide Positive Behavior Support (SWPBS)' in om leerlingen te begeleiden in hun sociaal-emotionele groei. * **Registratievormen:** Om de voortgang te monitoren en effectief bij te sturen, maken we gebruik van de 'Vragenlijst Sociale Veiligheid (WMK)' en 'Kindbegrip'. Daarnaast analyseren we de 'Incidentenregistratie SWPBS' om patronen te herkennen en proactief te handelen.
Welke kernwaarden zijn leidend voor de sociale omgang op IKC Johannes Post?
De sociale omgang op IKC Johannes Post is gebaseerd op vier kernwaarden die we als leidraad gebruiken: * **Veiligheid:** Een veilige omgeving is de basis voor leren en welzijn. * **Respect:** We behandelen elkaar met respect en waardering. * **Relatie:** Het opbouwen en onderhouden van positieve relaties staat centraal. * **Verantwoordelijkheid:** We leren leerlingen verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen gedrag en dat van de groep.
Onderwijsinspectie Rapport: Kwaliteit en Ontwikkeling bij IKC Johannes Post
Bij Integraal Kind Centrum (IKC) Johannes Post beschouwen we de onderwijsinspectie als een waardevolle 'critical friend'. We omarmen de bevindingen en ontwikkelpunten van de inspectie met open armen. Deze inzichten zien we als concrete kansen om continu te leren en ons onderwijsaanbod te optimaliseren. Het is onze missie om het beste onderwijs te bieden, wat onze leerlingen verdienen om succesvol te kunnen zijn. Ontdek hoe wij ons onderwijs vormgeven en verbeteren, met de input van de onderwijsinspectie als leidraad voor onze groei.