Basisschool School Bleyburgh SO in Sliedrecht

Het team van School Bleyburgh SO in Sliedrecht

Current section: team
Menuet 72
3363 Sliedrecht

Zie hier hoe het team van School Bleyburgh SO is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van School Bleyburgh SO. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past School Bleyburgh SO bij jullie?

Ontdek hoe goed School Bleyburgh SO bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij School Bleyburgh SO zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 86.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 79.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (86.4%)
Man (13.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (79.5%)
Man (20.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij School Bleyburgh SO. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5%)
25-35 jaar (15%)
35-45 jaar (23.3%)
45-55 jaar (31.7%)
55-65 jaar (23.3%)
&ge;65 jaar (1.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (5.3%)
25-35 jaar (20.4%)
35-45 jaar (26.1%)
45-55 jaar (24.4%)
55-65 jaar (21.6%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij School Bleyburgh SO werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (44.1%)
Direct ondersteunend personeel (52.5%)
Management (3.4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor School Bleyburgh SO gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Lesuitval Opvang: Zo Zorgt School Bleyburgh SO Voor Continuïteit

Bij School Bleyburgh SO begrijpen we dat onverwachte afwezigheid van leerkrachten of onderwijsassistenten de dagelijkse gang van zaken kan beïnvloeden. Daarom hebben we een proactief beleid voor personeelsvervanging om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Onze prioriteit ligt bij het inzetten van beschikbare teamleden om uw kind op te vangen. We streven ernaar om altijd een gekwalificeerde vervanger binnen ons eigen team te vinden voor de klas. Dit zorgt voor een vertrouwde omgeving en minimale verstoring van het leerproces. In uitzonderlijke situaties, wanneer intern geen vervanging mogelijk is, kan de directie genoodzaakt zijn om creatieve oplossingen te zoeken, zoals het tijdelijk combineren van groepen. Mocht het onverhoopt toch leiden tot het thuis laten van (een deel van) de klas, dan informeren we ouders direct via Parro of telefonisch. Voor langdurige afwezigheid van vast personeel, schakelen wij zorgvuldig geselecteerde externe invallers in die onze onderwijsvisie delen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

We besteden in ons onderwijs binnen verschillende leergebieden aandacht aan de theorie en laten leerlingen zien en ervaren hoe ze dit toepassen in de praktijk. De mate waarin aandacht is voor bepaalde vakken verschuift gedurende de gehele schoolperiode.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Specialistische Ondersteuning op School Bleyburgh SO: Ons Deskundige Team

5

Taal en Rekenen: Expertise voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Onderwijsondersteuning
Rekenspecialist voor Verbeterde Cijfervaardigheid
Logopedist voor Communicatieve Ontwikkeling
Werkgroep Taal voor Taalvaardigheid
Leerspecialist voor Individuele Leerplannen

Toelichting van de school:

Op School Bleyburgh SO zetten wij ons in voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. Ons team van specialisten biedt gerichte hulp bij taal en rekenen, essentieel voor een succesvolle schoolloopbaan. Onze aanpak is gericht op het identificeren en aanpakken van specifieke leerbehoeften. We werken met bewezen methoden en creëren een stimulerende leeromgeving waar leerlingen kunnen excelleren. Door de inzet van deze experts borgen we dat leerlingen de benodigde ondersteuning krijgen om hun academische potentieel volledig te benutten.

7

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Holistische Begeleiding
Orthopedagoog voor Psychosociale Ondersteuning
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor Uitdaging
Autisme Specialist voor Begrip en Begeleiding
Schoolmaatschappelijk Werk voor Gezinsondersteuning
Rots en Water Trainer voor Weerbaarheid

Toelichting van de school:

De Commissie voor de Begeleiding (CvdB) van SO Bleyburgh is een multidisciplinair team dat complexe hulpvragen behandelt. Het team bestaat uit de directeur, de intern begeleider-locatiecoördinator, de orthopedagoog, de schoolmaatschappelijk werker en de jeugdarts. De CvdB streeft ernaar om met gecombineerde expertise advies te geven over uitdagende leerlingbehoeften. Hierdoor wordt de reguliere zorgstructuur van de school aangevuld met gespecialiseerde inzichten. Onze focus ligt op het creëren van een veilige en ondersteunende omgeving waarin leerlingen zich sociaal en emotioneel optimaal kunnen ontwikkelen.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Structuur
Orthopedagoog voor Gedragsanalyse
Autisme-specialist voor Gerichte Aanpak
School Maatschappelijk Werker voor Ondersteuning

Toelichting van de school:

De Commissie voor de Begeleiding (CvdB) van SO Bleyburgh, bestaande uit de directeur, de intern begeleider-locatiecoördinator, de orthopedagoog, de schoolmaatschappelijk werker en de jeugdarts, biedt ondersteuning bij gedragsuitdagingen. Dit deskundige team adviseert over complexe hulpvragen die buiten de reguliere schoolse aanpak vallen. Hun multidisciplinaire kennis garandeert een doeltreffende aanpak van gedrag, werkhouding en taakuitvoering. Samen zorgen we voor een positief leerklimaat waarin elke leerling kan floreren en succesvol zijn.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en Vitaliteit

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut voor Bewegingsstimulatie
Vakleerkracht Bewegingsonderwijs voor Sportieve Vaardigheden

Toelichting van de school:

De vakleerkracht bewegingsonderwijs is een vast lid van ons schoolteam en verzorgt het bewegingsonderwijs. Dit draagt bij aan de fysieke ontwikkeling en het welzijn van onze leerlingen. Daarnaast bieden wij, indien gewenst, toegang tot een fysiotherapeut. Ouders kunnen hiervoor gebruikmaken van hun eigen zorgverzekering, wat flexibiliteit en gespecialiseerde zorg garandeert. Wij geloven in een integrale aanpak waarbij ook de lichamelijke ontwikkeling een belangrijke pijler is voor het algehele welzijn van de leerling.

2

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Jeugdarts voor Gezondheidsadvies
Zorgmedewerker voor Dagelijkse Ondersteuning

Toelichting van de school:

Op School Bleyburgh SO bieden wij gespecialiseerde zorg door een jeugdarts en een toegewijde zorgmedewerker. Dit team zorgt voor de medische begeleiding en persoonlijke verzorging van onze leerlingen. Zij werken nauw samen om ervoor te zorgen dat alle leerlingen zich veilig en verzorgd voelen. Hun expertise garandeert een hoge standaard van zorg en aandacht voor individuele behoeften. Deze zorg is een essentieel onderdeel van ons brede ondersteuningsaanbod, gericht op het welzijn van elke leerling.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
20
Totaal specialisten
20
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
keuken

Optimale Leerlingbegeleiding en Extra Ondersteuning op School Bleyburgh SO

Gedetailleerde Uitleg Over Zorg en Begeleiding

De Commissie voor de Begeleiding (CvdB) is cruciaal voor het onderwijs- en zorgbeleid op School Bleyburgh SO. Deze commissie, bestaande uit de schooldirecteur, orthopedagoog, schoolmaatschappelijk werker (SMW-er) en jeugdarts, wordt versterkt door onze intern begeleider (IB-er). De CvdB monitort de ontwikkeling van elke leerling nauwgezet en stelt individuele Ontwikkelingsperspectiefplannen (OPP) op. De commissie waarborgt dat alle leerlingen de juiste zorg en begeleiding ontvangen, afgestemd op hun unieke leerbehoeften en onderwijsdoelen. Door deze integrale aanpak zorgen we voor een veilige en stimulerende leeromgeving waarin elke leerling kan excelleren en zijn of haar potentieel volledig benut.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan

Wat zijn de ambitieuze doelen van ons schoolplan 2023-2027?

Ons schoolplan 2023-2027 legt de basis voor continue verbetering binnen School Bleyburgh SO. De kern ligt bij een effectieve, opbrengst- en handelingsgerichte aanpak voor taal, rekenen en burgerschap, ondersteund door het Ontwikkelingsperspectief voor optimale leerlingplanning. We streven naar een professionele leergemeenschap met deskundige en betrokken medewerkers. Een consistente onderwijsaanpak en doorlopende lijn, zowel didactisch als sociaal-emotioneel, is essentieel voor onze leerlingen. ICT is een cruciale facilitator voor onze medewerkers, die voldoet aan de hoogste veiligheids- en privacystandaarden en onze communicatie met ouders en partners versterkt. We onderhouden een proactieve samenwerking met ouders, die wij zien als gelijkwaardige partners in het onderwijs. Daarnaast ontwikkelen we een visie en lesaanbod voor belangrijke gebieden zoals Relaties & Seksualiteit (Gezonde School), bewegingsonderwijs, cultuur en praktische redzaamheid. Jaarlijks evalueren we onze voortgang en stellen we doelen voor het komende schooljaar vast, met een tussentijdse evaluatie in januari.

Welke specifieke doelen stellen we voor schooljaar 2025-2026?

Voor het schooljaar 2025-2026 richten we ons op de schoolbrede implementatie van het programma 'De Vreedzame School' om sociale competenties en burgerschap te versterken. Dit programma bevordert een positieve en veilige leeromgeving voor al onze leerlingen. Professionele ontwikkeling van ons team staat centraal, met volop opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden, inclusief collegiale consultatie en intervisie. We investeren in de groei en expertise van onze medewerkers. We borgen een duidelijke doorlopende lijn in de basisondersteuning, met focus op taal, rekenen, digitale geletterdheid en sociaal-emotioneel leren. Dit geldt ook voor de specifieke aanpak binnen onze auti- en structuurgroepen. Het bevorderen van leesplezier is een prioriteit, om leerlingen te inspireren en hun taalontwikkeling te stimuleren. Tevens implementeren we ICT- en AVG-gerelateerde procedures om de werkzaamheden van onze medewerkers te optimaliseren en de gegevensveiligheid te garanderen. Tot slot verbeteren we de methoden voor het meten van opbrengsten, zodat we betere trendanalyses kunnen uitvoeren en ons onderwijs continu kunnen bijsturen.

Hoe waarborgt School Bleyburgh SO de kwaliteit van het onderwijs?

Kwaliteitszorg binnen School Bleyburgh SO betekent 'de goede dingen doen' en 'de dingen goed doen'. Dit borgen we via een gestructureerde PDCA-cyclus, vastgelegd in een jaarkalender. We hanteren heldere, meetbare doelen die we jaarlijks evalueren en analyseren met behulp van diverse data. Onze instrumenten omvatten TRIPS voor het meten van basisvaardigheden en sociaal-emotioneel leren, en diverse vragenlijsten via WMK. Ouder- en medewerkerstevredenheidsonderzoeken via Vensters geven ons waardevolle feedback. We gebruiken ook methodeonafhankelijke toetsen zoals 'Leerling in Beeld' en Cito ZML. Alle plannen en evaluaties, inclusief ons jaarplan en jaarverslag, worden besproken en vastgesteld door de (Participatie) Medezeggenschapsraad (PMR). Dit zorgt voor transparantie en betrokkenheid van alle belanghebbenden. We maken concrete afspraken en leggen deze vast in kwaliteitskaarten. Dit zorgt voor een eenduidige en kwalitatief hoogstaande uitvoering van ons onderwijsbeleid.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen bij School Bleyburgh SO

Toelichting van de school

School Bleyburgh SO in Sliedrecht zet zich in voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen. Wij geloven in een proactieve aanpak en werken daarom intensief samen met diverse Medische Kinderdagverblijven en Kinderdagcentra in de regio Drechtsteden. Deze samenwerkingen zorgen ervoor dat we een naadloze overgang kunnen faciliteren en een omgeving creëren waarin elk kind zich optimaal kan ontplooien. Door deze verbindingen te leggen, borgen we de continuïteit in zorg en onderwijs voor de allerkleinsten.

Veelgestelde vragen

Biedt School Bleyburgh SO specifieke programma's voor jonge kinderen?

School Bleyburgh SO richt zich op een brede ondersteuning en integratie van jonge kinderen binnen onze onderwijsomgeving. Hoewel we geen apart 'extra' programma aanbieden, zorgen onze nauwe banden met medische kinderdagverblijven en kinderdagcentra voor een geïntegreerde aanpak. Dit betekent dat we de specifieke behoeften van jonge kinderen herkennen en hierop inspelen binnen de reguliere schoolactiviteiten. Onze focus ligt op een warme en stimulerende omgeving waar elk kind zich welkom voelt en de basis legt voor toekomstig leren.

Met welke organisaties werkt School Bleyburgh SO samen voor het jonge kind?

School Bleyburgh SO onderhoudt waardevolle partnerschappen met gespecialiseerde kinderopvangorganisaties om de ontwikkeling van jonge kinderen te bevorderen. We werken nauw samen met diverse Medische Kinderdagverblijven. Daarnaast onderhouden we contacten met Kinderdagcentra in de gehele regio Drechtsteden. Deze samenwerkingen zijn essentieel om een consistente en hoogwaardige ondersteuning te garanderen voor kinderen die extra zorg of begeleiding nodig hebben vanaf jonge leeftijd.

School Bleyburgh SO onderhoudt waardevolle partnerschappen met gespecialiseerde kinderopvangorganisaties om de ontwikkeling van jonge kinderen te bevorderen. We werken nauw samen met diverse Medische Kinderdagverblijven. Daarnaast onderhouden we contacten met Kinderdagcentra in de gehele regio Drechtsteden. Deze samenwerkingen zijn essentieel om een consistente en hoogwaardige ondersteuning te garanderen voor kinderen die extra zorg of begeleiding nodig hebben vanaf jonge leeftijd.

Medische Kinderdagverblijven in de regio Drechtsteden
Kinderdagcentra in de regio Drechtsteden
Team | School Bleyburgh SO in Sliedrecht | [2025] Schoolregister