
De resultaten van School Bleyburgh SO in Sliedrecht
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van School Bleyburgh SO, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past School Bleyburgh SO bij jullie?
Ontdek hoe goed School Bleyburgh SO bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Welk schooladvies kregen de leerlingen van School Bleyburgh SO?
Sociale en Emotionele Ontwikkeling bij School Bleyburgh SO
Bij School Bleyburgh SO geloven we dat een sterke sociale en emotionele basis essentieel is voor het welzijn en de ontwikkeling van elk kind. We richten ons op drie fundamentele basisbehoeften die de groei van leerlingen stimuleren: relatie, competentie en autonomie. De behoefte aan 'relatie' staat voor het gevoel van acceptatie, erbij horen en veiligheid. Kinderen moeten zich welkom voelen om zichzelf te kunnen zijn en zich in verbinding met anderen te ontwikkelen. Dit creëert een omgeving waarin leerlingen zich vrij voelen om te leren en te groeien. 'Competentie' draait om zelfvertrouwen. Door de sterke en minder sterke kanten van elke leerling te kennen en het onderwijs daarop af te stemmen, helpen we kinderen ontdekken dat ze taken aankunnen. Rekening houden met interesses en mogelijkheden vergroot de betrokkenheid en bevordert een optimale ontwikkeling. 'Autonomie' stimuleert zelfstandigheid. Leerlingen leren zelfstandig werken, oplossingen zoeken, keuzes maken en reflecteren op hun eigen leerproces. Door een aanpak van 'voordoen, samen doen, nadoen en zelf doen', voorkomen we 'aangeleerde hulpeloosheid' en moedigen we zelfredzaamheid aan. **Sociaal-emotionele Ontwikkeling op Maat** Leerlingen op School Bleyburgh SO ontvangen gerichte ondersteuning bij hun sociaal-emotionele ontwikkeling. Om deze ontwikkeling nauwkeurig in kaart te brengen, maken we gebruik van het gespecialiseerde Cito-instrument 'Sociaal-emotionele ontwikkeling voor Speciaal Onderwijs'. **Werken met 'De Vreedzame School'** Op School Bleyburgh SO passen we het succesvolle programma 'De Vreedzame School' toe. Dit programma versterkt sociale vaardigheden en bevordert democratisch burgerschap, met als doel een schoolgemeenschap te creëren waarin respect, betrokkenheid en samenwerking centraal staan. Via 'De Vreedzame School' ontwikkelen leerlingen hun sociale en communicatieve vaardigheden. Ze leren actief deel te nemen binnen de klas, de school en de bredere samenleving. De aanpak rust op drie pijlers: een positieve schoolcultuur met wederzijds respect, gerichte vorming op sociaal en democratisch vlak, en de school als oefenterrein voor democratische waarden, volledig in lijn met de wetgeving rond burgerschapsonderwijs.
Relatie: Wij zorgen dat elk kind zich gezien en veilig voelt.
Competentie: Wij stimuleren zelfvertrouwen en geloof in eigen kunnen.
Autonomie: Wij moedigen zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid aan.
Inspectierapport School Bleyburgh SO: Kwaliteit en Ontwikkeling in Speciaal Onderwijs
School Bleyburgh SO in Sliedrecht, een toegewijde school voor speciaal onderwijs, streeft naar optimale ontwikkeling voor al haar leerlingen. Met een focus op individuele behoeften en een veilige leeromgeving, biedt Bleyburgh SO een stimulerend curriculum. De onderwijsinspectie beoordeelt de kwaliteit van ons onderwijs en de schoolorganisatie. Dit rapport geeft inzicht in de prestaties en de doorlopende verbeteringen binnen onze school. Ontdek de resultaten van de meest recente inspectie en zie hoe School Bleyburgh SO zich inzet voor hoogwaardig speciaal onderwijs.