
Het team van OBS Roald Dahl in Sliedrecht
Current section: teamZie hier hoe het team van OBS Roald Dahl is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van OBS Roald Dahl. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past OBS Roald Dahl bij jullie?
Ontdek hoe goed OBS Roald Dahl bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij OBS Roald Dahl zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 85.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij OBS Roald Dahl. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij OBS Roald Dahl werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor OBS Roald Dahl gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten bij Obs Roald Dahl: Lescontinuïteit Gegarandeerd
Bij Obs Roald Dahl zetten we ons maximaal in voor ononderbroken onderwijs. Wanneer een van onze toegewijde leerkrachten onverhoopt afwezig is, bijvoorbeeld door ziekte of speciaal verlof, activeren we direct ons zorgvuldig opgesteld vervangingsbeleid. Ons doel is om lesuitval te minimaliseren en uw kind de best mogelijke continuïteit te bieden. Onze prioriteit ligt bij het vinden van een gekwalificeerde vervanger voor de betreffende groep. We benaderen actief externe leerkrachten om deze rol te vervullen. Mocht dit om uiteenlopende redenen niet direct lukken, dan schakelen we interne expertise in. Dit garandeert dat er altijd een passende oplossing wordt gevonden. Hoewel elke vorm van vervanging impact heeft op onze dagelijkse schoolorganisatie, stellen we de begeleiding van onze leerlingen altijd voorop. De kwaliteit van de opvang en het onderwijs voor uw kind heeft de allerhoogste prioriteit. Het naar huis sturen van leerlingen is dan ook een uitzonderlijke maatregel die we zelden of nooit toepassen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Groepsleerkrachten
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Specialistische Ondersteuning voor Elke Leerling bij OBS Roald Dahl
Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
OBS Roald Dahl biedt gerichte ondersteuning voor taal en rekenen. Onze toegewijde taal- en rekencoördinatoren werken nauw samen met de intern begeleider om een persoonlijk leerplan te ontwikkelen voor leerlingen die extra uitdaging of begeleiding nodig hebben. Deze ondersteuning is er zowel voor kinderen die extra hulp nodig hebben om leerdoelen te behalen, als voor leerlingen die gebaat zijn bij verrijkende lesstof. Onze hoogbegaafdengroep, de 'Matilda-groep', komt wekelijks bijeen onder leiding van onze HB-specialist. Hier krijgen deze leerlingen uit groep 4 t/m 8 gerichte instructie en feedback, en werken zij met uitdagende lesmaterialen voor de hele week. Leerlingen uit andere groepen die extra uitdaging zoeken, ontvangen individuele begeleiding of worden in kleine groepjes door de HB-specialist geholpen. Ook zij ontvangen instructies en feedback, en krijgen opdrachten mee om hun leertraject te verdiepen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De sociale en emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal bij OBS Roald Dahl. Onze coördinator sociale veiligheid monitort ons lesprogramma, dat deels wordt verzorgd via de methode 'Kwink'. Zij zorgt ervoor dat het programma 'Grip op de Groep' effectief wordt geïmplementeerd en dat elke groep actief deelneemt aan de 'Week tegen Pesten'. Daarnaast faciliteert zij de invulling van de veiligheidsmonitor door leerlingen en organiseert zij oudergesprekken over het welbevinden van de kinderen. De coördinator is tevens het eerste aanspreekpunt voor ouders met vragen over de sociaal-emotionele groei van hun kind, en waarborgt zo een positief en ondersteunend schoolklimaat.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Leerstrategieën
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij OBS Roald Dahl besteden we veel aandacht aan het bevorderen van een positieve gedragsontwikkeling, een proactieve werkhouding en een efficiënte taakaanpak. Deze aspecten worden structureel besproken en geëvalueerd tijdens zowel individuele leerlingbesprekingen als groepsbesprekingen. Onze specialisten, waaronder de intern begeleider, orthopedagoog en de specialist meer- en hoogbegaafdheid, werken samen om leerlingen te ondersteunen bij het ontwikkelen van effectieve leerstrategieën en een optimale schoolprestatie. Door deze gezamenlijke aanpak zorgen we ervoor dat elke leerling de ondersteuning krijgt die nodig is om succesvol te zijn in zijn of haar leerproces, zowel op het gebied van gedrag als academische prestaties.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
OBS Roald Dahl stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen door middel van gespecialiseerd bewegingsonderwijs. Onze vakleerkracht bewegingsonderwijs verzorgt boeiende en uitdagende lessen voor elke leeftijdsgroep. De jongste leerlingen in de kleuterklassen genieten wekelijks van een les bewegingsonderwijs. Leerlingen van groep 3 tot en met 8 hebben twee keer per week een les, waarbij de vakleerkracht zorgt voor een gevarieerd programma dat de grove en fijne motoriek, coördinatie en algemene conditie bevordert. Dit draagt bij aan een gezonde levensstijl en een optimale ontwikkeling, zowel fysiek als cognitief, wat essentieel is voor succesvol leren.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij OBS Roald Dahl staat de veiligheid van onze leerlingen voorop. Hoewel we geen specifieke medische specialisten in dienst hebben voor directe medische handelingen of persoonlijke verzorging, zorgen we voor een veilige omgeving. Onze school beschikt over een toegewijd team van vijf bedrijfshulpverleners (BHV'ers). Deze BHV'ers zijn zodanig ingeroosterd dat er gedurende elke schooldag minimaal twee van hen aanwezig zijn op school. Dit garandeert dat er altijd getraind personeel beschikbaar is om adequaat te handelen bij eventuele calamiteiten of noodsituaties, wat bijdraagt aan de algehele veiligheid en het welzijn van onze leerlingen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Ondersteuning voor Elke Leerling bij OBS Roald Dahl
Ons School Ondersteuning Profiel en Aanpak
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan
Welke Ontwikkeldoelen Staan Centraal in Ons Schoolplan?
Hoe Monitoren We de Voortgang van Onze Schoolontwikkelingsdoelen?
Downloaden
Ontdek Ons Volledige Schoolplan HierOptimale ontwikkeling voor jonge kinderen: VVE en Peuterspeelzaal
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt OBS Roald Dahl extra ondersteuning voor jonge kinderen?
Ja, OBS Roald Dahl biedt uitgebreide programma's gericht op de vroege ontwikkeling van kinderen, waaronder Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een geïntegreerde peuteropvang.
Met welke partners werkt OBS Roald Dahl samen voor de jonge kind programma's?
OBS Roald Dahl werkt nauw samen met Wasko voor de organisatie van de kinderopvang en de peuterspeelzaal, wat zorgt voor een naadloze overgang naar het basisonderwijs.