
Het team van Basisschool Roald Dahl in Sint-Michielsgestel
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool Roald Dahl is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Roald Dahl. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool Roald Dahl bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool Roald Dahl bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool Roald Dahl zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 92.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Roald Dahl. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool Roald Dahl werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Roald Dahl gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.
Flexibele Invulling van Afwezigheid: Onze Aanpak bij Vervanging
Bij Basisschool Roald Dahl begrijpen we dat onverwachte afwezigheid van leerkrachten, zoals bij ziekte of bijzonder verlof, impact kan hebben. Ons bestuur beschikt over een eigen, toegewijde vervangingspool. Deze pool van ervaren leerkrachten wordt als eerste ingeschakeld om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. In situaties van aanzienlijke schaarste of een hoog ziekteverzuim, zetten we creatieve oplossingen in. Waar mogelijk, vangen we de vervanging intern op door ondersteunend personeel in te zetten of leerkrachten te vragen extra bij te dragen aan de lesgevende taken. Indien deze opties niet volstaan, wordt de klas tijdelijk verdeeld over andere groepen, met een maximum van één week. Wij erkennen de uitdagingen van het huidige lerarentekort en streven ernaar vervanging zo goed mogelijk te organiseren. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat leerlingen tijdelijk naar huis moeten. Wij informeren u hierover direct, zodat u tijdig alternatieve opvang kunt regelen. We waarderen uw begrip enorm in deze situaties, aangezien ons doel altijd is om het onderwijs zo min mogelijk te onderbreken en het welzijn van uw kind voorop te stellen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Onze school werkt volgens een leerstof- jaarklassensysteem. Binnen dit systeem ruimen we plaats in voor het werken in subgroepen en individuele begeleiding van leerlingen. Verder kunnen leerlingen aparte programma’s volgen binnen het groepsgebeuren. Voorwaarde om dit te kunnen bereiken is een goed uitgevoerd klassenmanagement door de leerkrachten. De leerlingen zijn ingedeeld in acht leeftijdsgroepen. Deze acht groepen zijn op grond van specifieke behoeften weer verdeeld over twee stromen: de onderbouw (groepen 1 t/m 4), de bovenbouw (groepen 5 t/m 8). Met de leerlingen worden afspraken gemaakt over zelfstandigheid, verwachtingen, talentontwikkeling en presentatie. De vaste groep is de basis en van daaruit worden op maat werkvormen en aanbod aangeboden. Het verschil in de organisatie van het leerproces tussen onder- en bovenbouw wordt bepaald door de ontwikkeling van de leerling. Afhankelijk van de ontwikkeling verloopt dit van een meer thematische aanpak naar een meer vakgerichte werkwijze. Het gaat om de ontwikkeling van zelfstandigheid, belangstelling enz. Deze doorgaande lijn wordt deels methodisch en deels thematisch bepaald.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek ons team van onderwijsspecialisten voor extra ondersteuning op Basisschool Roald Dahl
Versterking taal- en rekenvaardigheden voor elke leerling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool Roald Dahl zetten wij ons in om de taal- en rekenvaardigheden van al onze leerlingen te optimaliseren. Ons deskundige team van specialisten biedt gerichte hulp. De rekenspecialist en taalspecialist ontwikkelen samen met de leerkrachten effectieve lesmethoden. De intern begeleider coördineert de ondersteuning en zorgt voor een passend plan per kind. Bovendien helpen onze specialisten voor meer- en hoogbegaafdheid, jonge kinderen en NT2-leerlingen om hun potentieel volledig te benutten. De ICT-specialist integreert technologie om het leerproces te verrijken en te personaliseren.
Optimale sociaal-emotionele ontwikkeling en welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De sociaal-emotionele ontwikkeling en het welzijn van elk kind staan centraal op Basisschool Roald Dahl. We monitoren deze ontwikkeling nauwkeurig met behulp van geavanceerde observatie-instrumenten, zoals de Sociale Competentie ObservatieLijst (SCOL). Deze observaties vergelijken we met landelijke normen, zodat leerkrachten proactief kunnen ingrijpen bij afwijkende scores. Leerkrachten en leerlingen (groep 6-8) vullen tweemaal per jaar vragenlijsten in. Daarnaast integreren we het programma 'Kwink' in ons dagelijks onderwijs om positieve sociale interacties, respect en samenwerking te bevorderen. Regelmatige kind-leerkrachtgesprekken bieden ruimte voor verdere stimulering van zowel sociaal-emotionele als cognitieve groei.
Gedrag, werkhouding en effectieve taakaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, staat ons team van specialisten klaar. Onze gedragsspecialist, intern begeleider, specialist meer- en hoogbegaafdheid, kindercoach, jonge kind specialist en NT2 specialist in opleiding werken intensief samen met de leerling en de leerkracht. Zij bieden gerichte handvatten die bijdragen aan een positieve ontwikkeling en een succesvolle schoolloopbaan.
Motorische en lichamelijke ontwikkeling: ondersteuning op maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Momenteel hebben wij geen gespecialiseerd team voor motorische en lichamelijke ontwikkeling. Wij verwijzen u graag door naar externe partners indien specifieke ondersteuning gewenst is.
Medisch handelen en persoonlijke verzorging: professionele begeleiding
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor vragen over medisch handelen en persoonlijke verzorging werken wij samen met externe professionals. Onze school biedt geen directe medische ondersteuning, maar faciliteert wel de benodigde zorg in overleg met ouders en externe instanties.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling
Onze Visie op Leerlingenzorg en Ontwikkeling
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitsborging en Schoolplan Basisschool Roald Dahl
Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?
Hoe realiseert Basisschool Roald Dahl de gestelde onderwijsdoelen?
Downloaden
Download ons Schoolplan hierNaadloze Overgang: Ons Programma voor Jonge Kinderen
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool Roald Dahl extra ondersteuning voor jonge kinderen?
Absoluut! Basisschool Roald Dahl zet zich in voor een optimale start van jonge kinderen. Wij bieden speciale programma's en activiteiten die de overgang naar de basisschool vergemakkelijken. Denk hierbij aan gezamenlijke speelmomenten op school, zowel binnen als buiten, en uitnodigingen voor speciale schoolvieringen. Deze initiatieven helpen kinderen om zich snel thuis te voelen in onze vertrouwde omgeving.
Met welke partners werkt de school samen voor het programma voor jonge kinderen?
Basisschool Roald Dahl hecht veel waarde aan sterke partnerschappen. Voor het programma voor jonge kinderen werken wij nauw samen met Partou. Partou staat bekend om hun hoogwaardige kinderopvang en draagt bij aan een soepele overgang en een stimulerende omgeving voor onze jongste leerlingen. Hun expertise versterkt de continuïteit in de ontwikkeling van uw kind.