Basisschool de Beemd in Schijndel

Het team van Basisschool de Beemd in Schijndel

Current section: team
Beemdstraat 5
5482 Schijndel

Zie hier hoe het team van Basisschool de Beemd is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool de Beemd. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool de Beemd bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool de Beemd bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool de Beemd zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 75% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (75%)
Man (25%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool de Beemd. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10%)
25-35 jaar (35%)
35-45 jaar (30%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (25.9%)
35-45 jaar (26.8%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (17.9%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool de Beemd werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (95%)
Direct ondersteunend personeel (5%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool de Beemd gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Professionele Leerkrachtvervanging bij Basisschool de Beemd

Flexibele en Zorgvuldige Invulling van Leerkrachtafwezigheid Bij Basisschool de Beemd begrijpen we dat de continuïteit van het onderwijs essentieel is voor de ontwikkeling van uw kind. Daarom hebben we een robuust systeem voor leerkrachtvervanging, zodat uw kind altijd verzekerd is van kwalitatief onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van de eigen leerkracht. Onze leerkrachten zetten zich met hart en ziel in voor het onderwijs en de leerlingen. Toch kan het voorkomen dat een leerkracht door ziekte of andere omstandigheden niet aanwezig kan zijn. In dergelijke situaties schakelen wij ons gespecialiseerde vervangingsbureau in om zo snel mogelijk een gekwalificeerde vervanger te vinden. We streven ernaar om de impact op de klas zo klein mogelijk te houden, door waar mogelijk te werken met vaste invallers. Afhankelijk van de beschikbaarheid van onze invallerspool, kan het voorkomen dat er gedurende een langere periode van ziekte meerdere personen de lesgevende taken overnemen. Dit proberen we te allen tijde te minimaliseren om de rust en structuur in de klas te waarborgen. Bij vooraf bekende afwezigheid van een leerkracht, vergroten we de kans op het inzetten van een vaste, vertrouwde vervanger. Indien er onverhoopt geen directe invaller beschikbaar is, hanteren we een helder protocol om de opvang van de leerlingen te garanderen. Dit kan betekenen dat de leerlingen tijdelijk worden verdeeld over andere groepen, waar zij zelfstandig aan hun lesprogramma werken. In zeer uitzonderlijke omstandigheden, wanneer alle andere opties zijn uitgeput, kan het voorkomen dat een groep naar huis moet. In zo'n geval nemen wij uiteraard altijd eerst contact op met de ouders om de opvang te bespreken en te regelen. Voor een gedetailleerd overzicht van onze procedures en afspraken rondom leerkrachtvervanging, kunt u te allen tijde het vervangingsprotocol opvragen bij de directie van Basisschool de Beemd.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool de Beemd: Specialisten voor Elke Uitdaging

5

Taal en Rekenen: Optimaliseer Leerprestaties

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op Basisschool de Beemd staat een team van vijf ervaren specialisten klaar om uw kind te ondersteunen bij taal- en rekenvaardigheden. Deze professionals, waaronder een dyslexie-, reken-, en taalspecialist, werken nauw samen met de intern begeleider en remedial teachers. Zij bieden gerichte begeleiding die verder gaat dan de reguliere klassikale ondersteuning, afgestemd op de individuele behoeften van elk kind. Dit varieert van extra oefening voor leerlingen die moeite hebben met woordenschat, begrijpend lezen of rekenstrategieën, tot uitdagende plustaken voor snelle leerders. Voor leerlingen in groep 3 tot en met 8 bieden wij specifieke programma's. Zo ondersteunen we kinderen met lees- en spellingproblemen door extra oefenmomenten en het gebruik van digitale leermiddelen. Kinderen die extra uitdaging zoeken in rekenen, krijgen compacte instructies en toegang tot verrijkend materiaal. Ook voor de jongste leerlingen, in het Peuterkleuterhuis, bieden we op niveau 2 en 3 ondersteuning. Denk aan extra structuur, spelbegeleiding en gerichte oefeningen om de taal- en rekenontwikkeling te stimuleren. Bij vermoedens van een taalontwikkelingsstoornis of dyscalculie, werken we samen met externe experts en bieden we aangepaste lesprogramma's, inclusief onderzoek en individuele begeleiding. Elk kind krijgt de aandacht die het nodig heeft om succesvol te zijn in taal en rekenen. Ons doel is om leerachterstanden te verkleinen en leermogelijkheden te maximaliseren, met een focus op zowel ondersteuning als verdere ontwikkeling.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Positief Klimaat

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Basisschool de Beemd hecht grote waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Ons team van vier specialisten, waaronder een gedragsspecialist en intern begeleider, zet zich in voor een veilige en positieve leeromgeving. We integreren de Kanjermethodiek in ons onderwijs, wat kinderen leert kritisch naar zichzelf en anderen te kijken en een positief zelfbeeld te ontwikkelen. Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op sociaal-emotioneel gebied, bieden we op diverse niveaus begeleiding. Dit kan variëren van extra gesprekken met de leerkracht en gerichte Kanjeroefeningen voor kinderen met onzekerheden of een laag zelfvertrouwen, tot intensieve begeleiding in kleine groepjes of individuele sessies. We ondersteunen kinderen die moeite hebben met samenspelen, hun gevoelens uiten of die snel overprikkeld raken. Door middel van de Kanjertraining en individuele gesprekken helpen we hen omgaan met uitdagingen en hun sociale vaardigheden te vergroten. Bij complexere gedragsproblematiek, zoals angst, teruggetrokken gedrag of externaliserend gedrag, bieden onze gedragsspecialisten en eventueel externe partners gespecialiseerde hulp. Dit kan bestaan uit rustmomenten op maat, specifieke oefeningen en begeleiding door orthopedagogen of psychologen. Ons doel is een school waar elk kind zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelt, met volop kansen voor een gezonde sociaal-emotionele groei.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Op Basisschool de Beemd zetten onze drie gespecialiseerde professionals zich in om kinderen te ondersteunen bij gedrag, werkhouding en taakaanpak. Een goede focus en structuur zijn essentieel voor succesvol leren, en wij bieden daarom gerichte hulp aan kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. Voor leerlingen die moeite hebben met concentratie, plannen of snel afgeleid raken, bieden we praktische oplossingen zoals een rustige werkplek, gestructureerde taken en het gebruik van hulpmiddelen. Dit geldt ook voor onze meer- en hoogbegaafde leerlingen die behoefte hebben aan extra uitdaging en verdieping in hun leerproces. Bij impulsief gedrag of problemen met de werkhouding, begeleiden we kinderen bij het zelfstandig aanpakken van taken, het stellen van doelen en het gebruiken van stappenplannen en beloningssystemen. Reflectieve gesprekken met het kind en de ouders zijn hierbij een belangrijk onderdeel. Voor kinderen die langzamer leren of moeite hebben met abstracte concepten, bieden we individuele of kleinschalige groepsinstructies en aangepaste lesprogramma's. Dit om ervoor te zorgen dat elk kind op zijn eigen tempo en niveau kan groeien. Onze specialisten werken nauw samen om een omgeving te creëren waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen, met duidelijke structuur en effectieve leerstrategieën.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Basisschool de Beemd biedt ondersteuning aan leerlingen met motorische en lichamelijke uitdagingen. Onze intern begeleider en remedial teachers werken samen om kinderen met specifieke behoeften extra begeleiding te bieden, naast de reguliere lessen. Voor kinderen met gehoor- of zichtproblemen zorgen we voor een vaste plek in de klas, dichtbij de leerkracht, en maken we gebruik van aangepast lesmateriaal zoals vergrotingen of luisterhulpmiddelen. Bij bewegingsproblemen kunnen extra beweeglessen of fysiotherapie worden ingezet. Bij meer complexe fysieke beperkingen, zoals significante motorische uitdagingen, werken we nauw samen met ambulante begeleiders en specialisten. We zorgen voor de nodige fysieke aanpassingen in de klasomgeving om deelname aan alle schoolactiviteiten te faciliteren. Ons doel is om elk kind, ongeacht fysieke beperkingen, een stimulerende en toegankelijke leeromgeving te bieden waarin zij zich optimaal kunnen ontwikkelen en deelnemen aan alle schoolactiviteiten.

2

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Basisschool de Beemd biedt ondersteuning aan leerlingen die extra zorg nodig hebben op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging. Onze intern begeleider en remedial teachers coördineren deze zorg in nauwe samenwerking met ouders en externe instanties. Voor kinderen met specifieke medische behoeften, zoals diabetes of zindelijkheidsproblemen, stellen we in overleg met ouders en zorgverleners een passend ondersteuningsplan op. Dit garandeert dat de medische zorg en persoonlijke verzorging van uw kind op school adequaat wordt afgehandeld. Daarnaast besteden we aandacht aan kinderen die beperkingen ervaren door thuissituaties, zoals een gebrek aan schoolspullen, kleding of digitale middelen. Via de Gemeente Meierijstad bieden wij ondersteuning om deelname aan alle schoolactiviteiten mogelijk te maken, van educatieve uitjes tot het verkrijgen van de benodigde leermiddelen. Onze school streeft ernaar een veilige en ondersteunende omgeving te bieden waarin elk kind zich prettig voelt en zich volledig kan richten op zijn of haar ontwikkeling, met aandacht voor zowel medische als persoonlijke zorgbehoeften.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Schoolmaatschappelijk werker
Fysiotherapie in school door externe
Logopedie in school door externe

Extra Ondersteuning op Basisschool de Beemd: Uw Kind Centraal

Ons Schoolbeleid voor Passend en Inclusief Onderwijs

Basisschool de Beemd biedt op maat gemaakte ondersteuning voor elke leerling. Wij geloven in passend en inclusief onderwijs, waarbij we streven naar een omgeving waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Met een team van toegewijde professionals en een breed netwerk van externe specialisten, bieden we de juiste begeleiding. Onze school werkt samen met diverse partners om kinderen de ondersteuning te bieden die zij nodig hebben, van niveau 2 tot en met niveau 5. Dit omvat onder andere advies en begeleiding door onze kwaliteitscoördinator, externe specialisten zoals logopedisten en fysiotherapeuten, het Centrum Jeugd en Gezin (CJG), de GGD, leerplichtambtenaren en jeugdartsen. Ook schakelen we deskundigen in voor dyslexie, dyscalculie, taal- en spraakontwikkeling (zoals Kentalis), psychologisch onderzoek en expertise vanuit het speciaal onderwijs. Samen met u, als ouder, zoeken we altijd naar de meest effectieve aanpak voor uw kind. Onze Samenwerkingspartners in Detail: Centrum Jeugd en Gezin (CJG) & GGD: De CJG en GGD bieden een breed scala aan expertise voor de ontwikkeling van kinderen. Maandelijks zijn onze aansluitfunctionaris en jeugdverpleegkundige aanwezig op EBC Icarus om ouders en leerkrachten te ondersteunen bij opvoedings- en ontwikkelingsvragen. Bij specifieke hulpvragen faciliteren we gezamenlijke overleggen met diverse deskundigen. Fysiotherapeut: Voor motorische uitdagingen, zoals problemen met lopen, rennen of fijne motoriek (schrijven, knippen), biedt de fysiotherapeut gerichte oefeningen om beweging en coördinatie te verbeteren. GGD Jeugdarts: De jeugdarts van de GGD is gespecialiseerd in de gezondheid van kinderen. Zij voeren gezondheidsonderzoeken uit, geven vaccinaties en adviseren over opvoeding en gezondheid. Ook bij lichamelijke of psychische zorgen, groei, voeding of gedragsproblemen staat de jeugdarts voor u klaar. Onderzoeksbureaus: Deze bureaus evalueren de sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling van uw kind. Dit helpt ons om gerichte ondersteuning te bieden bij leerproblemen, concentratieproblemen, faalangst of sociale uitdagingen. Een verwijzing van de gemeente is hiervoor vereist. Kentalis: Voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissen (TOS) of gehoorproblemen werkt Basisschool de Beemd samen met Kentalis. Wij onderzoeken de specifieke behoeften van uw kind en zoeken naar de beste oplossing, binnen onze school of via een gespecialiseerde setting. Het Samenwerkingsverband (SWV) coördineert de aanmelding en begeleiding. Leerplichtambtenaar: De leerplichtambtenaar ziet toe op schoolbezoek en biedt ondersteuning bij verzuim of langdurige afwezigheid, in lijn met de wettelijke bepalingen. Logopedist: Problemen met spreken, luisteren of woordenschat worden aangepakt door de logopedist. Zij helpen kinderen met oefeningen om hun communicatieve vaardigheden te verbeteren. Overige Betrokken Partijen: Naast bovenstaande partners werken we samen met organisaties zoals Consultatiebureau Meierijstad, Welzijn de Meierij, Maatschappelijk werk, Elde college, Veilig Thuis en Jeugdbescherming om een compleet ondersteuningsnetwerk te garanderen. Toekomstvisie: Passend en Inclusief Onderwijs in Schijndel: Passend onderwijs betekent dat elk kind in Schijndel het onderwijs krijgt dat bij hem of haar past. Basisschool de Beemd biedt zelf veel expertise voor leerlingen die extra hulp nodig hebben bij lezen, rekenen of andere vakgebieden. Waar nodig, bundelen we krachten met externe partners voor gespecialiseerde ondersteuning. Inclusief onderwijs houdt in dat we alle kinderen, ook die met extra ondersteuningsbehoeften, zoveel mogelijk binnen de reguliere school houden. De landelijke ambitie is om dit in 2035 te realiseren. Scholen in Schijndel, waaronder Basisschool de Beemd, zijn al gestart met deze transitie. Dit versterkt de school met expertise vanuit jeugdhulp en zorg, waardoor kinderen dichter bij huis de ondersteuning ontvangen die ze nodig hebben. Onze Aanpak voor Inclusiever Onderwijs: Wij zetten ons in voor onderwijs dat aansluit bij de individuele behoeften van elk kind, in een veilige en stimulerende leeromgeving. Onze leerkrachten zijn deskundig en monitoren de voortgang van elke leerling, zowel academisch als sociaal-emotioneel. Bij signalering van extra ondersteuningsbehoeften, bieden we direct passende hulp, zowel intern als extern. Op weg naar een Inclusieve School: We streven ernaar om alle kinderen uit Schijndel een plek te bieden op onze school, ongeacht hun ondersteuningsvraag. Dit doen we in samenwerking met experts uit het speciaal onderwijs en lokale partners, met als doel kinderen zoveel mogelijk samen te laten leren en spelen dicht bij huis. Hoe Herkent U Onze Inspanningen voor Inclusiever Onderwijs? We werken nauw samen met het samenwerkingsverband om de meest passende onderwijsplek voor elk kind te realiseren. Ouders worden actief betrokken bij de ontwikkeling van hun kind; uw kennis is essentieel voor het opstellen van effectieve ondersteuningsplannen. We stellen haalbare doelen en bieden hulp binnen de klas, zodat kinderen deel kunnen blijven uitmaken van hun eigen groep. Onze focus ligt op de mogelijkheden van het kind, en hoe we deze het beste kunnen faciliteren voor hun ontwikkeling. We minimaliseren verwijzingen naar speciaal onderwijs door maximale ondersteuning op onze eigen school te bieden.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ons Schoolplan: Kwaliteit en Toekomstvisie voor Basisschool de Beemd

Welke ambitieuze doelen bevat ons schoolplan voor 2022-2026?

Ons schoolplan, dat de strategische doelen voor de periode 2022 tot 2026 uiteenzet, is uw toegangspoort tot de toekomstvisie van Basisschool de Beemd. U vindt dit document op scholenopdekaart.nl of direct op onze schoolwebsite. Voor het komende schooljaar focussen we primair op de succesvolle implementatie van onze vernieuwde lesmethodes voor verkeer, taal, spelling en rekenen. Daarnaast zetten we vol in op het versterken van het leesonderwijs. Ons team is toegewijd aan het leveren van uitmuntende lessen. Gedetailleerde ambitieplannen die deze doelen ondersteunen, zijn op aanvraag verkrijgbaar bij de directie.

Hoe waarborgt Basisschool de Beemd de kwaliteit van het onderwijs?

Bij Basisschool de Beemd staat kwaliteitszorg centraal. We evalueren continu de resultaten van ons onderwijs om te verzekeren dat we de juiste dingen doen en deze bovendien op de juiste manier uitvoeren. Het is cruciaal dat ons team zich mede-verantwoordelijk voelt voor de behaalde resultaten en dat verbeteringsinitiatieven breed worden gedragen. Dit betekent dat we zowel op individueel leerkrachtniveau als op schoolniveau conclusies trekken en concrete maatregelen nemen. We maken daarbij gebruik van betrouwbare en praktisch hanteerbare instrumenten om de onderwijskwaliteit te monitoren en te verhogen. Ambitieplannen: Onze school werkt met specifieke ambitieplannen die dienen als verantwoording en onderdeel zijn van onze kwaliteitszorgcyclus. Deze plannen bevatten de verbeterpunten voor onderwijskundige en personele zaken voor een schooljaar en sluiten aan bij het vierjarige verbeterplan uit ons schoolplan. Deze rapportages worden driemaal per jaar bijgewerkt en zijn in te zien bij de directie. Trendanalyses: Jaarlijks analyseren we de resultaten van het Cito-leerlingvolgsysteem om trends en groepsresultaten in kaart te brengen. Deze analyses stellen ons in staat de kwaliteit te volgen en tijdig bij te sturen waar nodig. De bevindingen worden met het gehele team besproken om gezamenlijk conclusies te trekken en vervolgacties te bepalen. Groepsbesprekingen: Twee keer per jaar, aan het begin en halverwege het schooljaar, evalueren de leerkrachten samen met de kwaliteitsmedewerker en de directie de toetsresultaten van de leerlingen en de groep. We bespreken de ingezette acties, monitoren de ontwikkeling van de leerlingen en stellen waar nodig aanvullende acties op individueel en groepsniveau vast. Analyse van Succesvolle Scholen: Om de twee jaar maken we gebruik van een 'schooldiagnose-instrument'. Op basis van de uitkomsten stellen de kwaliteitsmedewerkers een verbeterplan op voor de punten die aandacht behoeven. Dit biedt tevens een waardevol moment om te evalueren of de eerder ingezette verbeteringen daadwerkelijk het gewenste resultaat hebben opgeleverd.

Optimale Start: Programma voor Jonge Kinderen bij Basisschool de Beemd

Toelichting van de school

Basisschool de Beemd biedt een unieke en doorlopende leerervaring voor jonge kinderen door middel van het Peuterkleuterhuis. Dit initiatief is een hechte samenwerking tussen peuteropvang De Toverbal (onderdeel van Schijndelse kinderopvang De Plu), onze school Basisschool de Beemd en Basisschool De Kring. Het doel van deze samenwerking is het creëren van een naadloze overgang van de peuterfase naar de kleuterklassen. Pedagogisch medewerkers en leerkrachten werken structureel samen en delen inzichten, waar de wet- en regelgeving dit mogelijk maakt. Dit zorgt voor een consistente en ondersteunende omgeving voor elk kind. Binnen onze kleuterklassen hanteren we één gezamenlijk pedagogisch en didactisch concept. De kern hiervan is dat kinderen zich het best ontwikkelen in een veilige omgeving waar hun welbevinden centraal staat. Spelenderwijs leren in een betekenisvolle context stimuleert de optimale ontwikkeling van uw kind. Meer details over de onderwijsorganisatie vindt u in het betreffende hoofdstuk. Alle kleuterklassen volgen dezelfde werkwijze, met veel onderlinge interactie en kennisdeling. U als ouder heeft de vrijheid om gedurende de kleuterperiode verschillende onderwijsconcepten te verkennen. Tegen het einde van de kleuterfase kunt u een weloverwogen keuze maken voor het onderwijs vanaf groep 3. U kunt kiezen tussen programmagericht onderwijs, zoals aangeboden op De Beemd, of ervaringsgericht onderwijs, zoals op De Kring.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool de Beemd extra ondersteuning en programma's voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool de Beemd heeft een uitgebreid en speciaal ontwikkeld aanbod voor de allerkleinsten. Dit omvat een naadloze integratie met kinderopvang en programma's gericht op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Deze programma's zijn ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en hen een vliegende start te geven in hun schoolcarrière. We focussen op spelenderwijs leren en een veilige, stimulerende omgeving.

Ja, Basisschool de Beemd heeft een uitgebreid en speciaal ontwikkeld aanbod voor de allerkleinsten. Dit omvat een naadloze integratie met kinderopvang en programma's gericht op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Deze programma's zijn ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en hen een vliegende start te geven in hun schoolcarrière. We focussen op spelenderwijs leren en een veilige, stimulerende omgeving.

Ontdek onze kinderopvangmogelijkheden
Meer informatie over Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke partners werkt Basisschool de Beemd samen voor het jonge kind programma?

Basisschool de Beemd werkt nauw samen met Kinderopvang de Plu om een geïntegreerde aanpak voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en ondersteunende leeromgeving van de peuteropvang tot aan de basisschool. Door deze samenwerking kunnen we de overgang van kinderen soepeler laten verlopen en profiteren van gedeelde expertise op het gebied van kinderopvang en onderwijs.

Basisschool de Beemd werkt nauw samen met Kinderopvang de Plu om een geïntegreerde aanpak voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en ondersteunende leeromgeving van de peuteropvang tot aan de basisschool. Door deze samenwerking kunnen we de overgang van kinderen soepeler laten verlopen en profiteren van gedeelde expertise op het gebied van kinderopvang en onderwijs.

Team | Basisschool de Beemd in Schijndel | [2025] Schoolregister