
Het team van Basisschool de Beemd in Schijndel
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool de Beemd is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool de Beemd. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool de Beemd bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool de Beemd bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool de Beemd zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 75% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool de Beemd. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool de Beemd werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool de Beemd gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Professionele Leerkrachtvervanging bij Basisschool de Beemd
Flexibele en Zorgvuldige Invulling van Leerkrachtafwezigheid Bij Basisschool de Beemd begrijpen we dat de continuïteit van het onderwijs essentieel is voor de ontwikkeling van uw kind. Daarom hebben we een robuust systeem voor leerkrachtvervanging, zodat uw kind altijd verzekerd is van kwalitatief onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van de eigen leerkracht. Onze leerkrachten zetten zich met hart en ziel in voor het onderwijs en de leerlingen. Toch kan het voorkomen dat een leerkracht door ziekte of andere omstandigheden niet aanwezig kan zijn. In dergelijke situaties schakelen wij ons gespecialiseerde vervangingsbureau in om zo snel mogelijk een gekwalificeerde vervanger te vinden. We streven ernaar om de impact op de klas zo klein mogelijk te houden, door waar mogelijk te werken met vaste invallers. Afhankelijk van de beschikbaarheid van onze invallerspool, kan het voorkomen dat er gedurende een langere periode van ziekte meerdere personen de lesgevende taken overnemen. Dit proberen we te allen tijde te minimaliseren om de rust en structuur in de klas te waarborgen. Bij vooraf bekende afwezigheid van een leerkracht, vergroten we de kans op het inzetten van een vaste, vertrouwde vervanger. Indien er onverhoopt geen directe invaller beschikbaar is, hanteren we een helder protocol om de opvang van de leerlingen te garanderen. Dit kan betekenen dat de leerlingen tijdelijk worden verdeeld over andere groepen, waar zij zelfstandig aan hun lesprogramma werken. In zeer uitzonderlijke omstandigheden, wanneer alle andere opties zijn uitgeput, kan het voorkomen dat een groep naar huis moet. In zo'n geval nemen wij uiteraard altijd eerst contact op met de ouders om de opvang te bespreken en te regelen. Voor een gedetailleerd overzicht van onze procedures en afspraken rondom leerkrachtvervanging, kunt u te allen tijde het vervangingsprotocol opvragen bij de directie van Basisschool de Beemd.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Basisschool de Beemd: Specialisten voor Elke Uitdaging
Taal en Rekenen: Optimaliseer Leerprestaties
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool de Beemd staat een team van vijf ervaren specialisten klaar om uw kind te ondersteunen bij taal- en rekenvaardigheden. Deze professionals, waaronder een dyslexie-, reken-, en taalspecialist, werken nauw samen met de intern begeleider en remedial teachers. Zij bieden gerichte begeleiding die verder gaat dan de reguliere klassikale ondersteuning, afgestemd op de individuele behoeften van elk kind. Dit varieert van extra oefening voor leerlingen die moeite hebben met woordenschat, begrijpend lezen of rekenstrategieën, tot uitdagende plustaken voor snelle leerders. Voor leerlingen in groep 3 tot en met 8 bieden wij specifieke programma's. Zo ondersteunen we kinderen met lees- en spellingproblemen door extra oefenmomenten en het gebruik van digitale leermiddelen. Kinderen die extra uitdaging zoeken in rekenen, krijgen compacte instructies en toegang tot verrijkend materiaal. Ook voor de jongste leerlingen, in het Peuterkleuterhuis, bieden we op niveau 2 en 3 ondersteuning. Denk aan extra structuur, spelbegeleiding en gerichte oefeningen om de taal- en rekenontwikkeling te stimuleren. Bij vermoedens van een taalontwikkelingsstoornis of dyscalculie, werken we samen met externe experts en bieden we aangepaste lesprogramma's, inclusief onderzoek en individuele begeleiding. Elk kind krijgt de aandacht die het nodig heeft om succesvol te zijn in taal en rekenen. Ons doel is om leerachterstanden te verkleinen en leermogelijkheden te maximaliseren, met een focus op zowel ondersteuning als verdere ontwikkeling.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Positief Klimaat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool de Beemd hecht grote waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Ons team van vier specialisten, waaronder een gedragsspecialist en intern begeleider, zet zich in voor een veilige en positieve leeromgeving. We integreren de Kanjermethodiek in ons onderwijs, wat kinderen leert kritisch naar zichzelf en anderen te kijken en een positief zelfbeeld te ontwikkelen. Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op sociaal-emotioneel gebied, bieden we op diverse niveaus begeleiding. Dit kan variëren van extra gesprekken met de leerkracht en gerichte Kanjeroefeningen voor kinderen met onzekerheden of een laag zelfvertrouwen, tot intensieve begeleiding in kleine groepjes of individuele sessies. We ondersteunen kinderen die moeite hebben met samenspelen, hun gevoelens uiten of die snel overprikkeld raken. Door middel van de Kanjertraining en individuele gesprekken helpen we hen omgaan met uitdagingen en hun sociale vaardigheden te vergroten. Bij complexere gedragsproblematiek, zoals angst, teruggetrokken gedrag of externaliserend gedrag, bieden onze gedragsspecialisten en eventueel externe partners gespecialiseerde hulp. Dit kan bestaan uit rustmomenten op maat, specifieke oefeningen en begeleiding door orthopedagogen of psychologen. Ons doel is een school waar elk kind zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelt, met volop kansen voor een gezonde sociaal-emotionele groei.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool de Beemd zetten onze drie gespecialiseerde professionals zich in om kinderen te ondersteunen bij gedrag, werkhouding en taakaanpak. Een goede focus en structuur zijn essentieel voor succesvol leren, en wij bieden daarom gerichte hulp aan kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. Voor leerlingen die moeite hebben met concentratie, plannen of snel afgeleid raken, bieden we praktische oplossingen zoals een rustige werkplek, gestructureerde taken en het gebruik van hulpmiddelen. Dit geldt ook voor onze meer- en hoogbegaafde leerlingen die behoefte hebben aan extra uitdaging en verdieping in hun leerproces. Bij impulsief gedrag of problemen met de werkhouding, begeleiden we kinderen bij het zelfstandig aanpakken van taken, het stellen van doelen en het gebruiken van stappenplannen en beloningssystemen. Reflectieve gesprekken met het kind en de ouders zijn hierbij een belangrijk onderdeel. Voor kinderen die langzamer leren of moeite hebben met abstracte concepten, bieden we individuele of kleinschalige groepsinstructies en aangepaste lesprogramma's. Dit om ervoor te zorgen dat elk kind op zijn eigen tempo en niveau kan groeien. Onze specialisten werken nauw samen om een omgeving te creëren waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen, met duidelijke structuur en effectieve leerstrategieën.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en Gezondheid
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool de Beemd biedt ondersteuning aan leerlingen met motorische en lichamelijke uitdagingen. Onze intern begeleider en remedial teachers werken samen om kinderen met specifieke behoeften extra begeleiding te bieden, naast de reguliere lessen. Voor kinderen met gehoor- of zichtproblemen zorgen we voor een vaste plek in de klas, dichtbij de leerkracht, en maken we gebruik van aangepast lesmateriaal zoals vergrotingen of luisterhulpmiddelen. Bij bewegingsproblemen kunnen extra beweeglessen of fysiotherapie worden ingezet. Bij meer complexe fysieke beperkingen, zoals significante motorische uitdagingen, werken we nauw samen met ambulante begeleiders en specialisten. We zorgen voor de nodige fysieke aanpassingen in de klasomgeving om deelname aan alle schoolactiviteiten te faciliteren. Ons doel is om elk kind, ongeacht fysieke beperkingen, een stimulerende en toegankelijke leeromgeving te bieden waarin zij zich optimaal kunnen ontwikkelen en deelnemen aan alle schoolactiviteiten.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool de Beemd biedt ondersteuning aan leerlingen die extra zorg nodig hebben op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging. Onze intern begeleider en remedial teachers coördineren deze zorg in nauwe samenwerking met ouders en externe instanties. Voor kinderen met specifieke medische behoeften, zoals diabetes of zindelijkheidsproblemen, stellen we in overleg met ouders en zorgverleners een passend ondersteuningsplan op. Dit garandeert dat de medische zorg en persoonlijke verzorging van uw kind op school adequaat wordt afgehandeld. Daarnaast besteden we aandacht aan kinderen die beperkingen ervaren door thuissituaties, zoals een gebrek aan schoolspullen, kleding of digitale middelen. Via de Gemeente Meierijstad bieden wij ondersteuning om deelname aan alle schoolactiviteiten mogelijk te maken, van educatieve uitjes tot het verkrijgen van de benodigde leermiddelen. Onze school streeft ernaar een veilige en ondersteunende omgeving te bieden waarin elk kind zich prettig voelt en zich volledig kan richten op zijn of haar ontwikkeling, met aandacht voor zowel medische als persoonlijke zorgbehoeften.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Extra Ondersteuning op Basisschool de Beemd: Uw Kind Centraal
Ons Schoolbeleid voor Passend en Inclusief Onderwijs
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ons Schoolplan: Kwaliteit en Toekomstvisie voor Basisschool de Beemd
Welke ambitieuze doelen bevat ons schoolplan voor 2022-2026?
Hoe waarborgt Basisschool de Beemd de kwaliteit van het onderwijs?
Downloaden
Download hier ons uitgebreide schoolplanOptimale Start: Programma voor Jonge Kinderen bij Basisschool de Beemd
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool de Beemd extra ondersteuning en programma's voor jonge kinderen?
Ja, Basisschool de Beemd heeft een uitgebreid en speciaal ontwikkeld aanbod voor de allerkleinsten. Dit omvat een naadloze integratie met kinderopvang en programma's gericht op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Deze programma's zijn ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en hen een vliegende start te geven in hun schoolcarrière. We focussen op spelenderwijs leren en een veilige, stimulerende omgeving.
Met welke partners werkt Basisschool de Beemd samen voor het jonge kind programma?
Basisschool de Beemd werkt nauw samen met Kinderopvang de Plu om een geïntegreerde aanpak voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en ondersteunende leeromgeving van de peuteropvang tot aan de basisschool. Door deze samenwerking kunnen we de overgang van kinderen soepeler laten verlopen en profiteren van gedeelde expertise op het gebied van kinderopvang en onderwijs.