
Schoolweging
De schoolweging van De Klinker Schiedam is 33,00 , met een spreiding van 6,15 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | De Klinker Schiedam | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De Klinker hanteert twee leerlingvolgsystemen om de vorderingen van de kinderen in kaart te brengen. Het CITO leerling volgysteem (Leerling in Beeld) in groepen 3-8 voor de cognitieve vakken zoals lezen, spelling, rekenen en taal en en voor het volgen van de sociaal-emotionele vorming, De leerlijnen van het jonge kind in de peuteropvang en groepen 1-2. Deze leerlingvolgsystemen zijn een manier om de vorderingen van individuele leerlingen systematisch bij te houden. Ouder(s)/verzorger(s) worden via de schoolrapporten op de hoogte gebracht van de resultaten. Voor alle leerjaren worden twee volledige rapporten uitgereikt: in januari/februari (1e rapport) en in juni/juli (2e rapport). In november krijgen de leerlingen een voorlopige rapportkaart mee met daarop in ieder geval vermeld de toetsuitslagen van de diverse methoden op het gebied van lezen, rekenen, taal en - indien van toepassing - aardrijkskunde, geschiedenis en techniek.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
In de Daltontheorie staat beschreven wat een school met dit karakter moet bieden. Hier vindt u meer informatie.
Respect voor de ander
Samen bereiken we meer
Eerlijkheid
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
In de school gelden voor alle betrokkenen de volgende gedrags- en omgangsregels. Ik heb respect voor een ander en laat dat zien. Als ik iets niet fijn vind, dan zeg ik het tegen jou. Ik vind het goed dat je dat ook tegen mij zegt. Ik los een probleem op door te luisteren en te praten en let daarbij op mijzelf. Ik ben eerlijk, ik doe wat ik zeg en zeg wat ik doe. Ik doe hiervoor mijn best en samen bereiken we meer. Deze regels stellen we regelmatig centraal.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Vragenlijsten CITO Leerlng in Beeld