
Het team van Openbare Basisschool Futura in Scheemda
Current section: teamZie hier hoe het team van Openbare Basisschool Futura is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool Futura. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Openbare Basisschool Futura bij jullie?
Ontdek hoe goed Openbare Basisschool Futura bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Openbare Basisschool Futura zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool Futura. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Openbare Basisschool Futura werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool Futura gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging bij Ziekte: Ons Beleid voor Continuïteit op Basisschool Futura
Het waarborgen van continuïteit in het onderwijs is cruciaal, zeker gezien de huidige krapte op de arbeidsmarkt voor leerkrachten. Basisschool Futura erkent de uitdagingen bij het vinden van adequate vervanging voor zieke of afwezige leerkrachten. Ons beleid is erop gericht deze problematiek proactief aan te pakken. Daarom heeft onze organisatie, SOOOG, een eigen PLUS-Pool opgericht. Deze pool bestaat uit twee toegewijde leerkrachten per cluster die primair worden ingezet voor vervanging binnen onze scholen. Hoewel de PLUS-Pool een solide basis vormt, is het bij grootschalige uitval, zoals tijdens een griepgolf, mogelijk dat er aanvullende inspanningen nodig zijn. In dergelijke situaties doen we een beroep op onze beschikbare lijst van externe invallers. Om transparantie en duidelijkheid te bieden, hebben we een gedetailleerd Vervangingsprotocol opgesteld. Dit protocol beschrijft de stappen die we bij afwezigheid van een leerkracht volgen, met als doel de impact op het onderwijs zoveel mogelijk te minimaliseren. De procedures zijn ontworpen om flexibel en effectief te zijn, rekening houdend met de specifieke behoeften van onze leerlingen en de schoolorganisatie. **Algemene Stappen bij Vervanging (SOOOG-breed):** 1. Bij een ziekmelding wordt eerst de verwachte duur van de afwezigheid ingeschat. 2. Prioriteit gaat uit naar het benaderen van onze eigen PLUS-Pool leerkrachten. 3. Indien nodig, worden invallers van de externe lijst gecontacteerd. 4. Parttime personeel wordt gevraagd om extra uren te werken ter vervanging. 5. Pabo-stagiaires in het derde of vierde jaar kunnen, onder begeleiding, groepen overnemen. 6. Het naar huis sturen van een groep wordt altijd gerapporteerd aan het College van Bestuur. **Schoolspecifieke Aanvullingen voor Basisschool Futura:** 1. **Eerste twee dagen:** Bij gebrek aan directe vervanging worden groepen gecombineerd, waarbij zorgvuldig wordt gekeken naar klassengrootte en lesgevende leerkracht. Ouders worden schriftelijk geïnformeerd over de situatie. 2. **Na twee dagen zonder vervanging:** Indien geen oplossing is gevonden, kan een groep tijdelijk naar huis worden gestuurd, conform de richtlijnen van de onderwijsinspectie. Ouders worden vanaf de eerste dag schriftelijk op de hoogte gesteld. 3. **Ouderlijke Zorg:** Ouders zijn primair verantwoordelijk voor de opvang van hun kinderen bij thuislating van groepen. De school biedt opvang indien dit tot onoverkomelijke problemen leidt. 4. **Langdurige Afwezigheid:** Bij langdurige afwezigheid zonder vervanging wordt een wisselsysteem gehanteerd, waarbij groepen op verschillende dagen naar huis gaan om de lesuitval gelijkmatig te verdelen. 5. **Transparantie:** Dit protocol is vastgelegd in de schoolgids, zodat alle ouders geïnformeerd zijn over ons beleid bij vervanging. *Belangrijke Noot Inspectie: Bij het naar huis sturen van een groep dient de school aan te tonen dat alle mogelijke inspanningen zijn geleverd om vervanging te regelen of alternatieve oplossingen te vinden. Compensatie van gemiste lesuren is dan niet vereist.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Op obs Jaarfke werken we in principe met het leerstofjaarklassensysteem vanaf groep 3. De groepen zijn op basis van leeftijd ingedeeld. Door de leerlingaantallen per groep gebeurt het echter ook dat we werken met combinatiegroepen. Door bijvoorbeeld de vakleerkrachtenen werkdrukmiddelen efficiënt in te zetten, proberen we deze combinatiegroepen op een aantal momenten in de week te splitsen.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek Onze Aanpak voor Individuele Leerlingondersteuning
Gepersonaliseerd Leren bij Basisschool Futura
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitszorg op Basisschool Futura: Ons Schoolplan voor Succes
Wat zijn de kernambities van Basisschool Futura's Schoolplan?
Hoe monitort Basisschool Futura de voortgang van haar schoolplanambities?
Voor- en Vroegschoolse Educatie: Een Sterke Start bij Basisschool Futura Scheemda
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool Futura extra ondersteuning voor jonge kinderen?
Met welke partners werkt Basisschool Futura samen voor het jonge kind?
Voor ons effectieve VVE-programma werkt Openbare Basisschool Futura nauw samen met gerenommeerde partners. Deze samenwerkingen met Stichting Peuterwerk en KiWi Kinderopvang zorgen voor een naadloze overgang van voorschoolse educatie naar ons basisonderwijs, wat de ontwikkeling van uw kind ten goede komt.