Basisschool WSKO Basisschool Blink in 's-Gravenzande

Het team van WSKO Basisschool Blink in 's-Gravenzande

Current section: team
Obrechtlaan 12
2692 's-Gravenzande

Zie hier hoe het team van WSKO Basisschool Blink is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van WSKO Basisschool Blink. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past WSKO Basisschool Blink bij jullie?

Ontdek hoe goed WSKO Basisschool Blink bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij WSKO Basisschool Blink zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90.9%)
Man (9.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij WSKO Basisschool Blink. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (18.2%)
25-35 jaar (9.1%)
35-45 jaar (36.4%)
45-55 jaar (18.2%)
55-65 jaar (9.1%)
&ge;65 jaar (9.1%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij WSKO Basisschool Blink werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (63.6%)
Direct ondersteunend personeel (18.2%)
Indirect ondersteunend personeel (9.1%)
Management (9.1%)

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Basisschool Blink is een lerende organisatie waarin altijd ruimte is voor verbetering. Een lerende organisatie worden, vergt een kwetsbare opstelling, de bereidheid te experimenteren en het lef om te leren van fouten. We spelen op die manier in op een steeds sterker en sneller veranderende omgeving. Dat doen we door de balans te zoeken tussen ervaren en denken.

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool Blink: Specialisten voor Elke Uitdaging

0

Taal en Rekenen: Fundament voor Succes

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op WSKO Basisschool Blink leggen we een sterke nadruk op taal- en rekenonderwijs, de pijlers voor een succesvolle schoolcarrière. We bieden een rijke taalomgeving waar leerlingen leren effectief te communiceren en de wereld om hen heen te begrijpen. Goede leesvaardigheid is cruciaal, daarom zetten we in op zowel technisch als begrijpend lezen met moderne methodes, waarbij leesplezier centraal staat. Rekenen is een andere kerncompetentie die we met zorg aanpakken. We gebruiken actuele methodes die voldoen aan de kerndoelen en bieden leerlijnen die zorgen voor een ononderbroken ontwikkeling. Aandacht voor automatisering en het aanpakken van talige rekenproblemen zijn hierbij essentieel. We zorgen voor een lesaanbod dat aansluit bij de individuele voortgang van uw kind. Onze leerkrachten kennen elke leerling persoonlijk en volgen de ontwikkeling nauwkeurig via het LVS ParnasSys voor cognitieve groei en de Kanjerlijst voor sociaal-emotionele ontwikkeling. Door middel van coachgesprekken en portfolio-ontwikkeling stimuleren we zelfreflectie en een proactieve leerhouding. We werken opbrengstgericht en stellen het onderwijs bij waar nodig, met een uitgebreid ondersteuningsplan dat onze zorgstructuur beschrijft.

0

Sociaal-emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Bij WSKO Basisschool Blink geloven we dat een veilige en positieve sfeer de basis vormt voor leren. Onze visie op sociaal-emotionele ontwikkeling is gebaseerd op de principes van de Kanjertraining, gericht op vertrouwen, respect en verantwoordelijkheid. Wij streven ernaar een school te zijn waar iedereen zich gezien, gehoord en begrepen voelt. We gaan uit van elkaars goede bedoelingen en moedigen kinderen aan om zichzelf te zijn. Als leerkrachten en ouders vormen we samen het gezag van het fatsoen, waarbij we duidelijke leiders zijn die positieve waarden zoals liefde, vertrouwen en mededogen uitdragen. We geven het goede voorbeeld in hoe we met elkaar omgaan, respectvol met elkaar praten, ook online, en problemen constructief aanpakken. Door open communicatie en samenwerking creëren we een omgeving waarin kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen, zowel cognitief als sociaal-emotioneel.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Groeimindset Ontwikkelen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

WSKO Basisschool Blink stimuleert een groeimindset bij alle leerlingen, essentieel voor het omgaan met leeruitdagingen. We integreren het concept van mindset in alle groepen en het hele schooljaar door, met speciale aandacht voor 'groeitaal' en de leerkuil. Onze aanpak richt zich op het motiveren van kinderen om uitdagingen aan te gaan. Door feedback te geven die focust op inzet, strategie en het leren van fouten, helpen we hen te begrijpen dat doorzettingsvermogen loont. Complimenten zijn gericht op het leerproces, wat kinderen motiveert om actief te blijven leren. De leerkuil, een visuele metafoor voor de verschillende fasen van leren, helpt kinderen uit hun comfortzone te stappen en doorzettingsvermogen te ontwikkelen. Daarnaast besteden we aandacht aan executieve vaardigheden zoals doelen stellen, taakaanpak en efficiënt werken, die cruciaal zijn voor succesvol leren. Deze vaardigheden worden meegenomen in de coachgesprekken tussen leerling en leerkracht.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Bewegen is Leven

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht gym

Toelichting van de school:

Op WSKO Basisschool Blink vinden we lichamelijke opvoeding essentieel voor de ontwikkeling van hoofd, hart en handen. Leren bewegen doe je altijd samen, wat het sociale aspect van sport benadrukt. Alle leerlingen van groep 3 tot en met 8 ontvangen twee keer per week gymles van een gespecialiseerde vakleerkracht. De jongste leerlingen, groep 1 en 2, maken gebruik van de speelzaal in ons schoolgebouw. Buiten de gymlessen stimuleren we beweging door de schoolomgeving, zoals het schoolplein en het nabijgelegen park, optimaal te benutten tijdens pauzes. Leermomenten worden regelmatig verweven met bewegingsactiviteiten om leren leuk en dynamisch te maken.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Afgestemde Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Pedagogische professionals

Toelichting van de school:

Voor leerlingen die tijdens schooltijd medische zorg nodig hebben, hanteren we op WSKO Basisschool Blink een duidelijke en proactieve aanpak. Duidelijke afspraken, vastgelegd aan het begin van elk schooljaar, bieden zekerheid voor ouders, leerlingen en school. De leerkrachten of de betrokken zorgprofessional worden actief betrokken bij deze gesprekken. De specifieke zorgvraag en de klassituatie bepalen de benodigde ondersteuning en wie deze het beste kan bieden. Goede communicatie en afstemming tussen de zorg thuis en op school zijn hierbij van groot belang voor het welzijn van het kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
2
Totaal specialisten
2
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Speellokaal
Blinklokaal voor techniek, muziek, beeldende vormi

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij Basisschool Blink

Ontdek Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid

Bij WSKO Basisschool Blink geloven we in passend onderwijs voor ieder kind. We begrijpen dat leerlingen unieke leerstijlen en behoeften hebben. Daarom bieden we extra ondersteuning waar nodig, of het nu gaat om verdieping, extra oefening of een andere didactische aanpak. Ons doel is om elk kind de kans te geven zich optimaal te ontwikkelen, dicht bij huis. We werken nauw samen binnen het Samenwerkingsverband Primair Onderwijs Westland (SPOW) om te zorgen dat uw kind de juiste onderwijsplek krijgt, zelfs als dit buiten onze reguliere mogelijkheden valt. Samen met u, als ouders, vormen we een team om het beste uit uw kind te halen. Uw inbreng is cruciaal in dit proces. Meer gedetailleerde informatie over onze zorgplicht en de mogelijkheden voor passend onderwijs vindt u in onze schoolgids en ons zorg- en kwaliteitsplan. Het Ouder- en Jeugdsteunpunt van SPOW biedt aanvullende informatie en ondersteuning. Op hun website vindt u antwoorden op veelgestelde vragen, uitlegvideo's en handige links die u verder kunnen helpen bij het navigeren door het onderwijslandschap. Wij streven naar een stimulerende leeromgeving waar talenten worden benut en waar kinderen zich veilig en gewaardeerd voelen. Door middel van observaties, gesprekken en toetsresultaten stellen we individuele leerdoelen vast en stemmen we onze aanpak af op de specifieke behoeften van elk kind. Onze onderwijsaanpak is gericht op handelingsgericht werken, waarbij we de sterke punten van elk kind centraal stellen. Door deze data-gedreven aanpak en regelmatige evaluaties zorgen we voor een continu verbeterproces en een onderwijs dat aansluit bij de ambities van zowel het kind als de school.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan

Wat Zijn De Kernambities Van Ons Schoolplan?

WSKO Basisschool Blink zet vol in op excellente basisvaardigheden. We versterken de effectiviteit van onze instructie door consequent het directe instructiemodel toe te passen. Daarnaast focussen we op een diepgaand inzicht in elke leerling. Door systematisch informatie te verzamelen en te analyseren, stemmen we ons onderwijs nauwkeurig af op de individuele onderwijsbehoeften. Dit zorgt ervoor dat elke leerling krijgt wat hij of zij op dat specifieke moment nodig heeft om optimaal te groeien. We stimuleren een sterke professionele leergemeenschap door cyclisch te werken aan continue schoolontwikkeling. Dit betekent dat we voortdurend evalueren en verbeteren, met het hele team. Tot slot borgen we de continuïteit van ons burgerschapsonderwijs. We implementeren, monitoren en verankeren deze belangrijke pijler in ons curriculum, zodat onze leerlingen zich ontwikkelen tot betrokken en verantwoordelijke burgers.

Hoe Realiseren Wij Onze Educatieve Doelstellingen?

Onze studiedagen zijn cruciaal voor het realiseren van onze ambitieuze doelen. Tijdens deze dagen werken we gezamenlijk aan de verdere verbetering van de kwaliteit van ons onderwijs, met een gedeelde visie. WSKO Basisschool Blink hanteert een robuust systeem voor kwaliteitszorg. Dit systeem stelt ons in staat om onze onderwijskwaliteit planmatig te beoordelen en te verbeteren op een systematische en doelgerichte manier. Onze kwaliteitszorg is nauw verweven met ons integraal personeelsbeleid, wat garandeert dat de ontwikkeling van onze school en de professionele groei van onze medewerkers hand in hand gaan. We betrekken ook externe expertise bij het bepalen en evalueren van onze onderwijskwaliteit. Dit zorgt voor een objectieve blik en waardevolle inzichten. Onze school ondergaat planmatige audits, organiseren we actieve ouderbijeenkomsten en heeft elke leerling een stem via onze leerlingenraad. Elk jaar stellen we een gedetailleerd jaarplan op met concrete verbeterdoelen en evalueren we aan het einde van het jaar zorgvuldig de behaalde resultaten. De onderwijsinspectie erkent de solide kwaliteit van Basisschool Blink en handhaaft ons basisarrangement. We volgen onze leerlingen nauwgezet en passen het onderwijs effectief aan hun individuele voortgang aan. Leerlingen met een hoog leerrendement en de prestaties op vakgebieden buiten rekenen en taal verdienen onze continue aandacht, en daar werken we actief aan. De lessen op Blink vinden plaats in een positieve en stimulerende sfeer, met duidelijke uitleg en een gestructureerde opbouw. We hanteren een proactief beleid voor sociale veiligheid en dragen dit actief uit. Hoewel onze eindresultaten voldoen aan de minimumnormen, blijven we alert op mogelijke kwetsbaarheden en streven we naar continue verbetering. Onze school werkt systematisch aan de optimalisatie van het onderwijs, waarbij de schoolbrede doelen naadloos aansluiten bij het jaarplan van WSKO. De professionele cultuur binnen ons team is sterk, en er is een breed draagvlak voor de geïnitieerde verbeteracties.

Ontwikkelingsgerichte Programma's voor Jonge Kinderen op Basisschool Blink

Toelichting van de school

Op WSKO Basisschool Blink zetten we ons volledig in voor de optimale ontwikkeling van jonge kinderen. We begrijpen dat deze leeftijdsgroep een periode van snelle en veelzijdige groei doormaakt. Daarom besteden we veel aandacht aan het nauwkeurig volgen en stimuleren van elke mijlpaal in hun ontwikkeling. Ons onderwijs is speciaal ontworpen om aan te sluiten bij de unieke behoeften van elk kind. Via onze gestructureerde leerlijnen brengen we de voortgang van leerlingen in kaart aan de hand van concrete leerdoelen. Door middel van systematisch volgen, plannen en evalueren, creëren we een compleet beeld van de individuele ontwikkeling van uw kind. Tot en met januari richten we ons op de zogenaamde 'A-doelen'. Ons leerlingvolgsysteem, ParnasSys, signaleert welke doelen extra aandacht vereisen. Deze worden zichtbaar gemaakt op onze datamuur. Doelen die door meerdere leerlingen nog niet behaald zijn, bespreken we gezamenlijk in de kleine kring. Individuele leerdoelen worden tijdens de werkles behandeld. Kinderen die de A-doelen in januari nog niet beheersen, ontvangen extra ondersteuning in de klas of begeleiding van onze onderwijsassistent. Vanaf januari verschuift de focus naar de 'B-doelen'. Leerlingen die sneller ontwikkelen of extra uitdaging zoeken, kunnen zich verdiepen in de 'C-doelen'. Voor het vastleggen van de groepsvortgang gebruiken we groeioverzichten. Bij bijzondere ontwikkelingen of gedragspatronen van individuele leerlingen, maken we gebruik van een speciaal groeidocument. De datamuur is een visueel hulpmiddel, opgedeeld in vijf kerngebieden. Centraal staat een gedragsdoel, omringd door doelstellingen op het gebied van rekenen, taal, spel en motorische vaardigheden. Deze doelen zijn direct gekoppeld aan onze leerlijnen voor jonge kinderen. De voortgang op de datamuur wordt besproken in de grote kring, waarbij het behalen van doelen gezamenlijk wordt gevierd.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Blink aanvullende programma's voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool Blink biedt diverse extra programma's speciaal afgestemd op de behoeften van jonge kinderen om hun ontwikkeling te stimuleren.

Ja, Basisschool Blink biedt diverse extra programma's speciaal afgestemd op de behoeften van jonge kinderen om hun ontwikkeling te stimuleren.

Kinderopvang diensten
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) Peuteropvang

Met welke organisaties werkt Basisschool Blink samen voor het programma voor jonge kinderen?

Wij werken nauw samen met de gerenommeerde organisatie Okidoki Kinderdagverblijf, gevestigd in 's-Gravenzande, om een naadloze overgang en optimale ondersteuning te garanderen.

Wij werken nauw samen met de gerenommeerde organisatie Okidoki Kinderdagverblijf, gevestigd in 's-Gravenzande, om een naadloze overgang en optimale ondersteuning te garanderen.

Team | WSKO Basisschool Blink in 's-Gravenzande | [2025] Schoolregister