Alberoschool CBS De Rank in 's-Gravenpolder

Het team van Alberoschool CBS De Rank in 's-Gravenpolder

Current section: team
Egelantierstraat 7
4431 's-Gravenpolder

Zie hier hoe het team van Alberoschool CBS De Rank is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Alberoschool CBS De Rank. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Alberoschool CBS De Rank bij jullie?

Ontdek hoe goed Alberoschool CBS De Rank bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Alberoschool CBS De Rank zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Alberoschool CBS De Rank. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (50%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Alberoschool CBS De Rank werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (57.1%)
Direct ondersteunend personeel (28.6%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (14.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Alberoschool CBS De Rank gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Deskundige Lesvervanging op Alberoschool CBS De Rank

Op Alberoschool CBS De Rank zorgen we voor een naadloze continuïteit van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. De aanpak van lesvervanging is afhankelijk van de duur van het verlof, met een focus op kwaliteit en stabiliteit voor uw kind. Bij langdurige afwezigheid van een leerkracht zetten we eerst in op het vinden van een geschikte interne vervanger. Mocht dit niet leiden tot een passende oplossing, dan starten we een zorgvuldige externe zoektocht, mogelijk via een gerichte sollicitatieprocedure. Zo garanderen we gekwalificeerd personeel voor de klas. Voor kortdurende verlofsituaties streven we ernaar om primair intern op te lossen, vaak in samenwerking met onze contactpersoon binnen Albero. Indien interne vervanging niet haalbaar is, of bij gelijktijdige afwezigheid van meerdere teamleden, kunnen we in uitzonderlijke gevallen genoodzaakt zijn om een groep tijdelijk naar huis te sturen, altijd met de grootste zorg voor de leerlingen. Elke leerkracht die verlof opneemt, bereidt een gedetailleerde overdracht voor. Deze heldere instructies stellen de vervanger in staat om direct effectief aan de slag te gaan en het leerproces van de leerlingen soepel voort te zetten. Zo waarborgen we een succesvolle en gestructureerde vervanging.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Wij werken met 4 combinatiegroepen van 2 leerjaren per groep. In iedere bouw hebben we extra onderwijsassistenten die de leerkrachten en kinderen extra ondersteunen binnen de klas en op de leerpleinen.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Lezen
27%
Beginnende geletterdheid en taal
13.5%
Beginnende gecijferdheid
12.4%
Beeldende vorming
9%
Sova
6.7%
Begrijpend luisteren / lezen
4.5%
Godsdienst
4.5%
Fijne motoriek en schrijven
4.5%
Godsdienst
4.5%
Verkeer
4.5%
Muziek
4.5%
Engels
4.5%

Leerjaar 3 t/m 8

Overig
29%
Rekenen/wiskunde
22%
Lezen
12.3%
Bewegingsonderwijs
8.6%
Taal
7.2%
Wereldoriëntatie
7.2%
Kunstzinnige en creatieve vorming
6.5%
Engelse taal
4%
Levensbeschouwing
3.2%

Ontdek Ons Deskundig Onderwijsondersteuningsteam

7

Taal en Rekenen: Specialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Onderwijsondersteuning
Rekenspecialist voor Verbeterde Cijfervaardigheid
Hoogbegaafdheidsspecialist voor Uitdagende Leertrajecten
Taalspecialist voor Taalontwikkeling en Leesvaardigheid
Jonge Kind Specialist voor Vroege Ontwikkeling
Gedragsspecialist voor Positief Klaslokaal Management
Rots- en Watertrainer voor Sociaal-Emotionele Weerbaarheid

Toelichting van de school:

Bij Alberoschool CBS De Rank zetten onze toegewijde specialisten zich in voor de academische ontwikkeling van elk kind. Juf Mandy, onze Intern Begeleider, is tevens een ervaren rekenspecialist en gedragsspecialist, klaar om leerlingen te ondersteunen bij zowel rekenvaardigheden als gedragsontwikkeling. Juf Sharony, onze taalspecialist, richt zich op het versterken van de taal- en leesvaardigheden van onze leerlingen. Daarnaast is zij een gecertificeerde Rots- en Watertrainer, die kinderen helpt hun sociaal-emotionele weerbaarheid te vergroten. Juf Lisanne specialiseert zich in de aanpak voor het Jonge Kind, om een optimale start in het onderwijs te garanderen. Samen vormen zij een krachtig team dat klaarstaat om uw kind de best mogelijke begeleiding te bieden.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groei in Zelfvertrouwen en Samenwerking

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positieve Interactie
Intern Begeleider voor Holistische Ondersteuning
Pedagogisch Educatief Professional voor Kindontwikkeling

Toelichting van de school:

Op Alberoschool CBS De Rank staat de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen centraal. Wij zetten ons in voor een veilige en stimulerende leeromgeving waarin kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Onze school maakt gebruik van bewezen methodes zoals KiVa en Sterk Werk. KiVa bevordert een positief klassenklimaat, leert kinderen omgaan met elkaar, voorkomt pesten en versterkt samenwerking. Kinderen leren hun gevoelens herkennen, grenzen stellen en conflicten oplossen, wat hun zelfvertrouwen ten goede komt. Sterk Werk vult de KiVa-aanpak aan door kinderen betekenisvolle rollen te geven, zoals klasverantwoordelijkheden. Dit vergroot hun betrokkenheid en zelfvertrouwen. Daarnaast organiseren we klassenvergaderingen van groep 1 tot en met 8, waarin kinderen leren overleggen en problemen oplossen. Voor leerlingen in groep 3 tot en met 6 bieden we de Rots- en Watertraining, die hen helpt fysiek en mentaal weerbaar te zijn in sociale situaties. Deze aanpak zorgt ervoor dat onze leerlingen zich veiliger, sterker en meer verbonden voelen met hun klasgenoten.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Stimuleren van Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positieve Gedragsinterventies
Intern Begeleider voor Individuele Leerplannen
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor Academische Uitdaging

Toelichting van de school:

Alberoschool CBS De Rank legt een sterke nadruk op de ontwikkeling van positief gedrag, een effectieve werkhouding en een gestructureerde taakaanpak. Wij streven naar een omgeving waarin elke leerling zich gerespecteerd en gewaardeerd voelt, wat essentieel is voor een succesvol leerproces. Door middel van duidelijke afspraken en een positieve benadering creëren we een veilige leeromgeving. We begeleiden leerlingen actief bij het ontwikkelen van zelfstandigheid, doorzettingsvermogen en verantwoordelijkheid voor hun eigen leerproces. Dit helpt hen om hun academische doelen te bereiken. Onze aanpak van taken omvat het aanleren van planningsvaardigheden, samenwerkingsstrategieën en reflectievermogen. Daarnaast integreren we uitdagend onderwijs voor meer- en hoogbegaafde leerlingen binnen de reguliere lessen. Door differentiatie en verrijkingsmateriaal bieden we deze leerlingen passende uitdagingen, zodat zij zich op hun eigen niveau optimaal kunnen ontplooien.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Leefstijl Bevordering

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke specialisten voor motorische en lichamelijke ontwikkeling in dit overzicht staan, integreert Alberoschool CBS De Rank wel de bevordering van een actieve leefstijl in het dagelijkse lesprogramma en tijdens de pauzes. We moedigen alle leerlingen aan om deel te nemen aan bewegingsactiviteiten.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Welzijn van de Leerling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen en specifieke persoonlijke verzorging werkt Alberoschool CBS De Rank nauw samen met ouders en, indien nodig, externe professionals. De gezondheid en het welzijn van onze leerlingen staan altijd voorop, en we zorgen voor een passende ondersteuning waar nodig.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Keuken, kook- en bakmogelijkheden
Schooltuin - Moestuin
Pannakooi
Speelleerplein onderbouw
Leerplein bovenbouw

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op de Alberoschool CBS De Rank

Gedetailleerde Uitleg Schoolondersteuningsprofiel Alberoschool CBS De Rank

Op de Alberoschool CBS De Rank bieden we gespecialiseerde hulp voor diverse leeruitdagingen. Ons toegewijde team van leerkrachten deelt actief kennis en expertise, aangevuld door onze goed opgeleide onderwijsassistenten die dagelijks in de klassen ondersteunen. Individuele aandacht en begeleiding in kleine groepen zorgen voor verlengde instructie en gerichte oefening, zodat elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen. Voor specifieke spellingsproblemen zetten we de effectieve Pi-Spello methode in. Daarnaast stimuleert onze maandelijkse Plusklas de talenten van meer- en hoogbegaafde leerlingen met uitdagende projecten. Het welzijn van onze leerlingen staat centraal. Daarom zetten we, indien nodig, onze getrainde hulphond Buddy in om kinderen met angst, onzekerheid of thuissituatieproblematiek te ondersteunen. Meer gedetailleerde informatie vindt u in ons Schoolondersteuningsprofiel. Ontwikkelingen in Extra Ondersteuning: Wij streven naar continue professionele groei binnen ons team, met als doel nog beter aan te sluiten bij de onderwijsbehoeften van alle leerlingen. Door groepsdoorbrekend te werken en gebruik te maken van onze diverse werkruimtes, bieden we op maat gemaakte hulp en begeleiding. Ons aanbod voor het welzijn van kinderen wordt verder uitgebreid met: - De inzet van Buddy, onze getrainde ambulante schoolhond. - Praktische natuureducatie in onze schooltuin, inclusief moestuinieren en het verzorgen van kippen. - De uitbreiding van het KiVa programma met 'Sterk Werk'. - Het aanbieden van Rots- en Watertraining door een gecertificeerde leerkracht. Ontdek de mogelijkheden voor uw kind op de Alberoschool CBS De Rank.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Alberoschool CBS De Rank

Welke Educatieve Doelen Bevat Ons Schoolplan?

De Alberoschool CBS De Rank streeft naar vernieuwend onderwijs met groepsdoorbroken en vakoverstijgende leeractiviteiten. We leggen sterk de nadruk op de individuele groei van elke leerling en het bevorderen van een gevoel van verbondenheid binnen onze schoolgemeenschap. Ons thematisch onderwijs moedigt samenwerking, zelfstandigheid en een onderzoekende houding aan, allemaal binnen de inspirerende omgeving van onze speciaal ingerichte 'kamers'. De kernvakken worden onderwezen volgens het effectieve EDI-model (Expliciete Directe Instructie). Dit garandeert een duidelijke lesstructuur met heldere leerdoelen, waarbij de leerkracht als rolmodel fungeert en begrip actief wordt getoetst ter voorbereiding op zelfstandige verwerking. Leerlingen stellen persoonlijke leerdoelen op en volgen hun voortgang nauwgezet via een persoonlijk portfolio. We integreren de buitenwereld en de natuur in ons curriculum, wat leerlingen leert over verantwoordelijkheid en zorgzaamheid. Burgerschapsvorming is een integraal onderdeel van ons onderwijs; we cultiveren respectvol samenleven, waarderen culturele diversiteit en stimuleren actief burgerschap. Essentiële 21e-eeuwse vaardigheden zoals samenwerken, probleemoplossing, kritisch denken, mediawijsheid en ICT-vaardigheden krijgen structureel aandacht. Vanaf groep 1 maken leerlingen kennis met de Engelse taal. Schoolbreed werken we met de thematische methode 'Blink Wereld', die burgerschap, wereldoriëntatie en actuele gebeurtenissen met elkaar verbindt. Godsdienstonderwijs en sociaal-emotionele ontwikkeling zijn van groot belang, met respect en verantwoordelijkheid als onze fundamentele kernwaarden. De professionele ontwikkeling van onze leerkrachten wordt continu gestimuleerd door middel van gerichte scholing en collegiale consultatie. We waarborgen een rustige, veilige en gestructureerde leeromgeving die optimale groei bevordert. Als gecertificeerde KiVa-school zetten we ons actief in voor sociale veiligheid, de preventie van pestgedrag en de versterking van sociaal-emotionele competenties. Voor onze bovenbouwleerlingen biedt de Rots en Water-training waardevolle handvatten voor het stellen en respecteren van persoonlijke grenzen. We hechten veel waarde aan de betrokkenheid van ouders bij het schoolbeleid en onze thematische projecten. Samen creëren we een omgeving van betrokkenheid, gedeelde verantwoordelijkheid en gezamenlijk leren. Door aandacht te besteden aan goede doelen en actuele maatschappelijke thema's, vergroten we de maatschappelijke betrokkenheid van onze leerlingen en dragen we bij aan een betere wereld.

Hoe Realiseert de Alberoschool CBS De Rank Haar Educatieve Doelstellingen?

De Alberoschool CBS De Rank hanteert een gestructureerde aanpak om haar onderwijskwaliteit te waarborgen en continu te verbeteren. Essentiële documenten die onze werkwijze vastleggen, zijn onder andere het jaarplan, de evaluatie daarvan, het schoolplan, het zorgplan, het schoolondersteuningsprofiel en ons gedetailleerde kwaliteitshandboek. Dit handboek beschrijft onze didactische methoden per vakgebied en wordt periodiek geëvalueerd en bijgesteld tijdens teamvergaderingen, wat zorgt voor gezamenlijk eigenaarschap binnen het gehele team. De directie legt verantwoording af aan het bestuur middels managementrapportages, MARAP-gesprekken en het jaarverslag. Belangrijke punten uit het jaarplan, de evaluatie en het jaarverslag worden ook besproken met de Medezeggenschapsraad (MR). De belangrijkste uitkomsten hiervan delen we met alle ouders via onze nieuwsbrief, wat zorgt voor transparante communicatie. Het jaarplan is direct afgeleid van ons schoolplan. We werken met een doelenbord om onze leerlinggerichte doelen, voortkomend uit het jaarplan, te monitoren. Leerkrachten co-creëren lessen en ondersteunen elkaar bij het behalen van deze doelen, onder andere door gezamenlijke lesvoorbereidingen en collegiale groepsbezoeken met feedbacksessies. Zowel de directeur als de intern begeleider observeren regelmatig groepen en evalueren de voortgang ten opzichte van de gestelde doelen. Voor het volgen van de leerlingontwikkeling maken we gebruik van het IEP leerlingvolgsysteem. Twee keer per jaar analyseren we de resultaten gezamenlijk met het voltallige team, formuleren we verbeterpunten en stellen we doelen bij. De intern begeleider heeft driemaal per jaar een groepsbespreking met elke groepsleerkracht, waarbij de focus ligt op het behalen en evalueren van de gestelde leerdoelen.

Ontdek Ons Programma Voor Jonge Kinderen Groep 1-4

Toelichting van de school

Bij Alberoschool CBS De Rank stimuleren we spelenderwijs leren en ontdekken voor kinderen in groep 1 tot en met 4. We geloven in actief leren waarbij kinderen de wereld met al hun zintuigen ervaren. Veiligheid en geborgenheid vormen de basis voor hun ontwikkeling en leerproces, waardoor ze vol zelfvertrouwen de wereld kunnen verkennen. We creëren een omgeving waarin kinderen zelf initiatief mogen nemen en uitgedaagd worden door activiteiten die aansluiten bij hun ontwikkelingsniveau. Klassikale instructies vinden plaats in kleine, homogene groepen, gevolgd door rijke leerervaringen in diverse, uitnodigende hoeken. Elk kind krijgt de ruimte om te groeien. Kinderen uit groep 1-2 en groep 3-4 hebben een eigen stamgroep lokaal. Hier starten ze de dag rustig en ontvangen ze gerichte instructie. Samenwerking is een kernwaarde; op het speel-leerplein kunnen kinderen zelfstandig werken en experimenteren in verschillende leeromgevingen. Een soepele overgang van peuter naar kleuter is essentieel. Daarom onderhouden we nauwe banden met peuteropvang, inclusief regelmatige bezoekjes van de peuters aan onze school. Zo zorgen we voor een doorlopende leerlijn.

Veelgestelde vragen

Biedt Alberoschool CBS De Rank extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Jazeker, Alberoschool CBS De Rank biedt een uitgebreid pakket aan extra ondersteuning en stimulerende activiteiten specifiek gericht op jonge kinderen, met als doel hun brede ontwikkeling te bevorderen.

Jazeker, Alberoschool CBS De Rank biedt een uitgebreid pakket aan extra ondersteuning en stimulerende activiteiten specifiek gericht op jonge kinderen, met als doel hun brede ontwikkeling te bevorderen.

Deskundige kinderopvang en peuteropvang
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) programma's
Nauwe samenwerking met kinderopvangfaciliteiten
Actieve deelname aan VVE-overleg
Gespecialiseerde aanpak door Jonge Kind Specialist

Met welke partners werkt Alberoschool CBS De Rank samen voor het jonge kind?

Alberoschool CBS De Rank werkt nauw samen met Kibeo, een toonaangevende kinderopvangorganisatie, om een naadloze en stimulerende omgeving te creëren voor alle jonge kinderen.

Alberoschool CBS De Rank werkt nauw samen met Kibeo, een toonaangevende kinderopvangorganisatie, om een naadloze en stimulerende omgeving te creëren voor alle jonge kinderen.

Team | Alberoschool CBS De Rank in 's-Gravenpolder | [2025] Schoolregister