Openbare Jenaplanschool Fridtjof Nansen in Rotterdam

Het team van Openbare Jenaplanschool Fridtjof Nansen in Rotterdam

Current section: team
Nansensplaats 4
3069 Rotterdam

Zie hier hoe het team van Openbare Jenaplanschool Fridtjof Nansen is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Jenaplanschool Fridtjof Nansen. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Jenaplanschool Fridtjof Nansen bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Jenaplanschool Fridtjof Nansen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Jenaplanschool Fridtjof Nansen zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Jenaplanschool Fridtjof Nansen. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10.3%)
25-35 jaar (31%)
35-45 jaar (20.7%)
45-55 jaar (10.3%)
55-65 jaar (20.7%)
&ge;65 jaar (6.9%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (27.5%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (19%)
55-65 jaar (17.2%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Jenaplanschool Fridtjof Nansen werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (67.9%)
Direct ondersteunend personeel (21.4%)
Indirect ondersteunend personeel (7.1%)
Management (3.6%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Jenaplanschool Fridtjof Nansen gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Flexibele Personeelsvervanging op Jenaplanschool Fridtjof Nansen

Bij Openbare Jenaplanschool Fridtjof Nansen zetten we ons in voor een consistente educatieve ervaring voor al onze leerlingen. Onze prioriteit ligt bij het waarborgen van de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onvoorziene afwezigheid van personeel. Daarom streven we ernaar om vervanging zoveel mogelijk intern op te vangen met ons eigen toegewijde team. In situaties waar interne vervanging niet mogelijk is, worden klassen tijdelijk verdeeld over andere groepen. Dit beleid minimaliseert verstoringen en zorgt ervoor dat uw kind optimaal begeleid blijft. In uitzonderlijke gevallen, indien de verdeling van leerlingen tot een te grote belasting zou leiden, kunnen we overwegen om leerlingen tijdelijk naar huis te sturen. Tijdens deze periode krijgen zij toegang tot schoolgerelateerde digitale leermiddelen, zodat zij zelfstandig aan hun schoolwerk kunnen werken en leeraspecten behouden blijven.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Jenaplanschool Fridtjof Nansen Rotterdam

1

Taal en Rekenen: Fundament voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Bij Jenaplanschool Fridtjof Nansen vormt Wereldoriëntatie de kern van ons onderwijs. Vanuit dit centrale thema verweven we essentiële vaardigheden zoals taal en rekenen, zodat deze boeiend, prikkelend en relevant zijn voor de belevingswereld van elk kind. Tijdens onze blokuren maken we gebruik van het Fridtjof Instructie Model (FRIM) voor gerichte instructie. Kinderen verwerken de leerstof op diverse manieren, aangepast aan hun individuele leerstijl. De basisondersteuning, met gedifferentieerde instructie en verwerking in basis, verdiept en intensief arrangement, wordt door onze stamgroepleiders verzorgd. Onze stamgroepleiders signaleren, analyseren en begeleiden specifieke onderwijsbehoeften, zoals op het gebied van lezen of rekenen. Bij complexere vraagstukken werken we samen met specialisten van S(B)O of PPO Rotterdam om passende onderwijsarrangementen te ontwikkelen. Voor kinderen met een significante achterstand in spraak, taal, rekenen of met werkhoudingsvragen, stellen stamgroepleiders handelingsplannen op met kleine, concrete doelen. Wanneer basisondersteuning onvoldoende is, wordt het ondersteuningsteam ingeschakeld, bestaande uit directie, intern begeleider, SMW en PPO, om verdere stappen te bepalen. Indien nodig stellen we een ontwikkelingsperspectief (OPP) op, gericht op een passend lesstofaanbod met als doel het 1F niveau aan het einde van groep 8. Voor vermoedelijke dyslexie bieden we extra taalondersteuning en vragen we externe begeleiding aan bij PPO of een gespecialiseerde zorgaanbieder. Kinderen met een licht of medium TOS-arrangement kunnen wij begeleiden, en bij vermoedelijke dyscalculie passen we de leerlijn in de groep aan.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedragsbegeleiding

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Schoolmaatschappelijk Werk (SMW)
PPO Rotterdam

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider ondersteunt stamgroepleiders bij vragen over de sociaal-emotionele ontwikkeling, waarbij we altijd zoeken naar de onderliggende betekenis van gedrag. Door observaties van zowel de stamgroepleider als de intern begeleider stellen we onderwijsbehoeften vast en bepalen we de benodigde aanpak. Daarnaast beschikt onze school over een gedragsspecialist, een collega met expertise die één dag per week schoolbreed inzetbaar is voor complexe gedragsvraagstukken. Zij kijkt mee, adviseert en voert gesprekken met kinderen om hen te helpen hun eigen antwoorden te vinden. Bij aanhoudende hulpvragen, nadat zorgniveau 1 en 2 zijn doorlopen, schakelen we externe partijen zoals School Maatschappelijk Werk (SMW) en PPO Rotterdam in. Zij voeren eigen observaties uit en kijken welke expertise zij kunnen inzetten voor een passend onderwijsaanbod, waarmee we opschalen naar zorgniveau 3. De schoolmaatschappelijk werkster, Tessa van Rietschoten, is anderhalve dag per week beschikbaar voor kinderen en ouders met vragen op sociaal-emotioneel gebied, financiële zorgen of wijkgerelateerde problematiek. Zij werkt nauw samen met ouders en deelt informatie met school indien dit in het belang van het kind is. Passend Primair Onderwijs Rotterdam (PPO Rotterdam) is ons samenwerkingsverband, dat zorgt voor een passend onderwijsplek voor elk kind in de regio. Voor vragen over passend onderwijs kunt u terecht bij de school of het Ouder- en Jeugdsteunpunt van PPO Rotterdam. Onze schoolcontactpersonen vanuit PPO zijn Gerrie Haije en Femke Boer, en Leontien Burggraaf is onze ouderfunctionaris. Meer informatie over passend onderwijs vindt u op de website van de Rijksoverheid.

2

Gedrag, Werk- en Taakaanpak: Structuur en Veiligheid

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Op Jenaplanschool Fridtjof Nansen hanteren we een gedragsprotocol dat stamgroepleiders houvast biedt bij het waarborgen van de veiligheid van alle kinderen. Binnen dit protocol stellen we duidelijke grenzen ten aanzien van gedrag dat de veiligheid in het geding brengt. Voor kinderen die worstelen met hun gedrag, kan een kortdurende time-out in school een oplossing bieden. Hiervoor is een specifieke time-out plek ingericht. Het is belangrijk te weten dat er geen permanent toezicht mogelijk is bij deze time-out faciliteit.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Gymnastiek

Toelichting van de school:

Onze jongste leerlingen (onderbouw) krijgen wekelijks gymles in onze eigen speelzaal, wat zorgt voor overzicht en gemak. De stamgroepleiders bereiden deze lessen voor, gericht op gestelde motorische doelen, en een jaarlijkse motorische screening vindt plaats. In de midden- en bovenbouw verzorgt een bevoegde vakleerkracht gym tweemaal per week de gymlessen. Deze docent monitort de motorische ontwikkeling van elk kind en deelt deze feedback met de stamgroepleider. Deze terugkoppeling wordt meegenomen in rapporten, oudergesprekken en de overdracht naar volgende leerkrachten. Alle leerlingen worden minimaal tweemaal per jaar gescreend door de vakleerkracht.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Samenwerken aan Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

We gaan ervan uit dat alle kinderen bij aanvang van hun schoolcarrière zindelijk zijn. Voor kinderen die nog ondersteuning nodig hebben, is nauwe samenwerking met ouders cruciaal. Ouders dienen binnen twintig minuten op school aanwezig te kunnen zijn voor verschoonmomenten. Tijdens de intakegesprekken bespreken we de zindelijkheid en stellen we, indien nodig, gezamenlijk een plan op. Met betrekking tot medisch handelen zijn onze stamgroepleiders niet specifiek opgeleid. We hanteren een protocol medisch handelen dat duidelijk omschrijft welke medische handelingen de school wel en niet kan uitvoeren, waar medicatie veilig wordt bewaard en wie de verantwoordelijkheid draagt voor de medicatie.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Aula voor grote vieringen

Uitmuntende Leerlingondersteuning op Jenaplanschool Fridtjof Nansen

Gedetailleerde Uitleg van Onze Onderwijsaanpak

Jenaplan Onderwijs: De Kern van Onze Aanpak Op Jenaplanschool Fridtjof Nansen werken we met stamgroepen, een essentieel onderdeel van het Jenaplanconcept. Deze stamgroepen zijn heterogeen samengesteld en omvatten drie leerjaren. Concreet betekent dit dat kinderen in de onderbouw (groep 0-2), middenbouw (groep 3-5) en bovenbouw (groep 6-8) samen leren. Elke stamgroep staat onder leiding van een ervaren stamgroepleider. Tijdens blokperiodes, die anderhalf uur duren tussen de kring en pauzes, werken kinderen zelfstandig aan taken en opdrachten die passen binnen hun weekplan. Dit bevordert zelfstandigheid en eigen regie over het leerproces, waarbij de stamgroepleider leergesprekken voert. Visie: Zelfstandigheid en Samenleven Bevorderen Fridtjof Nansen is een dynamische leer- en werkgemeenschap waar we kinderen leren om zelfverantwoordelijk te zijn voor hun eigen leerproces en ontwikkeling. We stimuleren een positieve invloed op hun toekomst, die van anderen en de wereld om hen heen. Zelfstandigheid is hierbij cruciaal en wordt per bouw opgebouwd, wat een uitdaging kan zijn voor zij-instromers. Onze stamgroepen houden rekening met de groepsgrootte, met maximaal 30 kinderen in de onderbouw, 27 in de middenbouw en 23 in de bovenbouw. Dit zorgt voor een optimale leeromgeving en persoonlijke aandacht voor elke leerling. Gestructureerde Ondersteuning en Ontwikkeling Een heldere zorgstructuur is de basis voor effectieve ondersteuning en differentiatie, afgestemd op de unieke onderwijsbehoeften van elk kind. Groeps- en kindbesprekingen, gekoppeld aan ons leerlingvolgsysteem Parnassys, monitoren de voortgang van onze leerlingen via observaties, toetsen en weekopdrachten. Deze gestructureerde aanpak, inclusief de inzet van IEP-toetsen, versterkt het potentieel van ieder kind en zorgt voor een consistente lijn in onze begeleiding. Beleid voor Jonge Talenten en NT2-leerlingen We besteden extra aandacht aan (hoog)begaafde leerlingen met verrijkingsmateriaal en -opdrachten, en zijn momenteel ons beleid voor deze groep aan het verfijnen. Daarnaast, gezien de groeiende groep NT2-leerlingen, integreren we taalondersteuning in ons reguliere aanbod en streven we naar een rijke leeromgeving die aansluit bij hun behoeften, met een focus op wereldoriëntatie.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Ambitieus Schoolplan

Wat zijn de kernambities van ons Jenaplan Schoolplan?

Onze stip op de horizon voor de komende vier jaar is duidelijk: uitgroeien tot de meest vooraanstaande Jenaplanschool in de regio. Dit betekent dat we collectief het Jenaplanconcept versterken en de visie van onze school, zowel voor stamgroepleiders, ouders als kinderen, verdiepen. Het schooljaar 2025-2026 legt de fundering voor toekomstige groei en borging van onze onderwijskwaliteit. We faciliteren gezamenlijk leren en zorgen voor een gedeelde visie binnen ons team via wekelijkse 'bordsessies'. Hierin bespreken, evalueren en stellen we onze lopende doelen bij, waarbij elke stamgroepleider een actieve rol speelt in het realiseren van schoolbrede ambities. Om de focus te behouden en te verleggen, vinden er om de drie weken bouw-specifieke bordsessies plaats, zodat we de voortgang van de onder-, midden- en bovenbouw monitoren ten opzichte van de schoolbrede doelstellingen. De volgende onderwijskundige doelen zijn leidend voor de ontwikkeling van de Fridtjof Nansenschool dit schooljaar. Via de bordsessies formuleren we concrete deeltrajecten om deze grotere ambities aan het einde van het schooljaar te realiseren: Taalontwikkeling: In het schooljaar 2024-2026 streven we naar een standaardtaalaanbod op 2F-niveau. We differentiëren binnen dit aanbod om optimaal aan te sluiten bij de diverse leerbehoeften binnen elke stamgroep. Hierbij maken we gebruik van de 'vrije tekst'-methodiek, een aanpak die perfect past binnen ons Jenaplanonderwijs. Rekenen: Voor het schooljaar 2025-2026 verstevigen we de basis voor effectief rekenonderwijs door onze rekenvisie schoolbreed te implementeren. Het standaard rekenaanbod richt zich op 1S-niveau. Stamgroepleiders worden voorzien van de nodige expertise en middelen om rekenlessen met succes te verzorgen. Differentiatie is hierbij essentieel, waarbij leerlingen gerichte ondersteuning of juist extra uitdaging ontvangen, afgestemd op hun individuele leerpad. Burgerschap: De kerndoelen voor burgerschap integreren we in gezamenlijk ontwikkelde projecten. Stamgroepleiders werken periodiek samen aan een doordacht onderwijsaanbod, waarin zowel de kerndoelen van burgerschapsonderwijs als de kernprincipes van Jenaplanonderwijs verweven zijn. Het Jonge Kind: De visie op het jonge kind is volledig omarmd door elke stamgroepleider. We verfijnen continu onze aanpak, geworteld in de kernwaarden van Jenaplan, en stimuleren leren en ontwikkeling door middel van een doordacht aanbod en een rijke leeromgeving. Wereldoriëntatie als Kern van Ons Onderwijs: In het schooljaar 2025-2026 zullen alle stamgroepleiders onze visie op wereldoriëntatie als centraal element binnen ons Jenaplanonderwijs volledig onderschrijven. Vijf schoolbrede projecten van elk 6 tot 8 weken worden zorgvuldig voorbereid met oog voor kerndoelen en na elke projectfase grondig geëvalueerd. Deze inzichten worden meegenomen en verfijnd in het aanbod voor de volgende projectperiode.

Hoe waarborgt onze school de realisatie van de gestelde onderwijsdoelen?

Gedurende het schooljaar werken we met vijf thematische, schoolbrede projecten. Bij de ontwikkeling van deze projecten integreren we de kerndoelen. Naast de kerndoelen maken we gebruik van diverse methodieken die de leerdoelen per periode specificeren. Dit periodieke plan vormt de leidraad voor het doordachte aanbod binnen de stamgroepen. Het periodieke plan is de macrocyclus die we vertalen naar een microcyclus in het weekplan. Dit weekplan dient als fundament voor stamgroepleiders en kinderen om tot een ritmisch en passend lesprogramma te komen, afgestemd op de specifieke onderwijsbehoeften van elk kind. Vanuit stichting BOOR hanteren we het 4D-model: data, duiding, doelen en doen. Stamgroepleiders evalueren dagelijks of de leerdoelen behaald worden, door observaties van het leerwerk, toetsresultaten en eigen observaties. Deze bevindingen worden vastgelegd in het weekplan en eventuele aanvullende overzichten. Aan het einde van de week, tijdens de evaluatie van de dagelijkse cyclus, stellen stamgroepleiders, in samenspraak met de kinderen, het weekplan voor de daaropvolgende week bij. Hierbij reflecteren ze op hun eigen pedagogische en didactische handelen. IEP-toetsen: Twee keer per schooljaar worden IEP-toetsen afgenomen bij de midden- en bovenbouw. Achtstegroepers nemen in februari deel aan de doorstroomtoets. De IEP-toetsen leveren waardevolle data op over de langetermijnretentie van kennis en de toepasbaarheid van het geleerde door de leerlingen. De resultaten van deze toetsen worden grondig geanalyseerd (geduid). Binnen het team bespreken we wat succesvol was en welk handelen daaraan heeft bijgedragen. Wat betekent dit voor het toekomstige handelen van stamgroepleiders? Deze analyse start op individueel niveau, wordt voortgezet op bouwniveau en culmineren in een schoolbrede evaluatie. Welke schoolbrede acties moeten we ondernemen, in lijn met ons schoolplan, naar aanleiding van deze duiding? Op basis van de data monitort de schoolleiding de algemene schoolontwikkeling en stuurt het beleid bij waar nodig. Ook het bestuur, stichting BOOR, volgt de schoolontwikkeling nauwlettend in relatie tot de gestelde doelen. Jaarlijks vindt er een audit plaats waarbij de resultaten worden besproken en observaties in de stamgroepen plaatsvinden. Gesprekken met ouders, kinderen en stamgroepleiders leveren waardevolle inzichten op die kunnen leiden tot aanpassingen in het beleid of de werkwijze van onze school. Door deze cyclische werkwijze en brede monitoring waarborgen we dat ons kwaliteitszorgsysteem effectief wordt ingezet en nageleefd.

Ontwikkeling en Leren voor Jonge Kinderen op Jenaplanschool Fridtjof Nansen

Toelichting van de school

Op Jenaplanschool Fridtjof Nansen in Rotterdam bieden we kleuters een stimulerende en doordachte leeromgeving. Onze stamgroepleiders begeleiden kinderen spelenderwijs, met aandacht voor zowel hun academische als sociaal-emotionele ontwikkeling. We focussen op taalvaardigheid, rekenkundige en schrijfvaardigheden, motoriek en zelfstandigheid, zodat elk kind het beste uit zichzelf kan halen. Samenwerking met Peuterspeelzaal Gro-up Nansenplaats garandeert een soepele overgang en een doorlopende leerlijn dankzij Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Ons onderbouwprogramma werkt met thematische periodeplannen, afgestemd op de belevingswereld van jonge kinderen. De voorschool hanteert de 'Puck en Co'-methode, wat zorgt voor een gestructureerde aanpak van de leerlijnen. Dit gezamenlijke initiatief, in lijn met het kwaliteitskader van de gemeente Rotterdam en BOOR, legt een ijzersterke basis voor het kleuteronderwijs. We zien elk kind als individu en bieden een rijke leeromgeving waarin onze stamgroepleiders fungeren als inspirerende voorbeelden. De Jenaplanprincipes, zoals samen leven leren en de ritmische weekstructuur, worden actief beoefend. De overstap van een peuterspeelzaal in Rotterdam Ommoord naar onze school wordt soepel begeleid met mondelinge overdrachten en het 'Rotterdams Overdrachtsdocument'. Dit helpt ons om uw kind snel te leren kennen en de overgang te vergemakkelijken. Peuters die bijna vier zijn, mogen al regelmatig deelnemen aan kleuteractiviteiten om te wennen. Bij zorgen over de ontwikkeling van uw kind, vragen we uw toestemming voor overleg in ons zorgteam. Dit stelt ons in staat tijdig extra ondersteuning aan te vragen. Onze thematische aanpak van vijf thema's per jaar, elk van 6-8 weken, bereidt kinderen spelenderwijs voor op de middenbouw. We werken in de onderbouw (groep 1 en 2) met heterogene groepen, wat betekent dat kinderen van verschillende leeftijden samen leren. Dit Jenaplanprincipe bevordert leren van en met elkaar, en oefent kinderen in rollen als jongste, middelste en oudste. Deze rolwisselingen vinden drie keer plaats tijdens de schoolloopbaan, waarbij elk kind na elke bouwfase opnieuw als jongste start. Belangrijk: De peuterspeelzaal en buitenschoolse opvang op de Nansenplaats opereren zelfstandig en vallen niet onder de directe verantwoordelijkheid van de Fridtjof Nansenschool. Aanmelding en inschrijving voor opvang verlopen via een apart proces.

Veelgestelde vragen

Biedt Jenaplanschool Fridtjof Nansen specifieke programma's voor jonge kinderen?

Ja, Jenaplanschool Fridtjof Nansen biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen, gericht op spelenderwijs leren en een brede ontwikkeling.

Met welke organisaties werkt Jenaplanschool Fridtjof Nansen samen voor het jonge kind?

Jenaplanschool Fridtjof Nansen werkt nauw samen met Kinderopvang Gro-Up en Peuterspeelzaal Nansenplaats om een doorlopende leerlijn en een naadloze overgang voor jonge kinderen te waarborgen.

Jenaplanschool Fridtjof Nansen werkt nauw samen met Kinderopvang Gro-Up en Peuterspeelzaal Nansenplaats om een doorlopende leerlijn en een naadloze overgang voor jonge kinderen te waarborgen.

Team | Openbare Jenaplanschool Fridtjof Nansen in Rotterdam | [2025] Schoolregister