Jan Antonie Bijloo in Rotterdam

De resultaten van Jan Antonie Bijloo in Rotterdam

Current section: resultaten
Rodaristraat 31
3066 Rotterdam

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Jan Antonie Bijloo, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Jan Antonie Bijloo bij jullie?

Ontdek hoe goed Jan Antonie Bijloo bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Behaald Fundamenteel Niveau door Leerlingen op Basisschool Jan Antonie Bijloo

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. In groep acht wordt dit gemeten via de eind- of doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit betekent dat 85% van alle leerlingen de basisschool zou moeten verlaten met deze kernvaardigheden, een standaard die geldt voor alle Nederlandse basisscholen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten van Basisschool Jan Antonie Bijloo

Het streefniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau en beschrijft de ambitie om leerlingen uit te dagen tot verdere ontwikkeling. Het doel is dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau bereikt. De onderwijsinspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de schoolse populatie. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen de school idealiter moet bereiken om aan de gestelde verwachtingen te voldoen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Jan Antonie Bijloo?

Op de basisschool Jan Antonie Bijloo ontvangen leerlingen in groep 7 hun eerste voorlopige schooladvies. Dit advies, opgesteld door ervaren leerkrachten en de directie, is gebaseerd op een holistische benadering. We kijken hierbij niet alleen naar het Leerlingvolgsysteem (LIB), maar ook naar de algehele ontwikkeling, prestaties en vaardigheden die uw kind tot dan toe heeft laten zien. Dit voorlopige advies dient als een belangrijke indicatie voor het niveau in het voortgezet onderwijs. Het is géén definitief besluit, maar een startpunt voor verdere begeleiding. Samen met u en uw kind bespreken we de aandachtspunten en hoe we in groep 8 gericht aan de slag gaan om de beste resultaten te behalen. De school en ouders werken hierin nauw samen. Bij het bepalen van het definitieve schooladvies in groep 8 wordt elk kind individueel beoordeeld. Hierbij letten we op leerprestaties, zoals resultaten van het LIB en methode-gebonden toetsen, maar ook op doorzettingsvermogen, motivatie, werkhouding en sociaal-emotionele ontwikkeling. Als de resultaten op een doorstroomtoets hoger uitvallen dan het voorlopige advies, kan het definitieve advies worden verhoogd. In uitzonderlijke gevallen kan de school besluiten het advies niet te verhogen, mits dit in het duidelijk belang van het kind is en goed gemotiveerd wordt. Een lagere score op een doorstroomtoets dan het schooladvies leidt echter niet tot een aanpassing van het advies. De school streeft naar een passend en realistisch advies voor elke leerling.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale en Emotionele Ontwikkeling op Basisschool Jan Antonie Bijloo

Op Basisschool Jan Antonie Bijloo in Rotterdam staat het welzijn van onze leerlingen centraal. Wij geloven dat kinderen die zich prettig voelen, verbonden zijn met school en beschikken over sterke sociale en emotionele vaardigheden, optimaal kunnen leren. Dit leidt niet alleen tot betere schoolresultaten, maar bevordert ook hun algehele welzijn en fysieke gezondheid. Een positieve mindset, zelfvertrouwen en het vermogen om gezonde sociale contacten te onderhouden zijn essentiële pijlers voor succes. Deze aspecten stimuleren we actief binnen onze schoolomgeving, zodat elke leerling zich gewaardeerd en gesteund voelt in zijn of haar persoonlijke groei.

Stimuleren van zelfvertrouwen bij leerlingen

Bevorderen van effectieve samenwerking

Aanleren van bewuste keuzes maken

Hoe bevordert Basisschool Jan Antonie Bijloo de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Wij hanteren een integrale schoolbrede aanpak, gebaseerd op de principes van positieve psychologie, om de veerkracht en het welbevinden van al onze leerlingen te versterken. Deze aanpak, die we continu doorontwikkelen, is verankerd in ons school-DNA. Ons volledige schoolteam volgt jaarlijks trainingen om deze methodiek optimaal toe te passen. Welbevinden is immers de basis voor effectief leren. Leerlingen met een hoger welbevinden presteren beter, zijn gemotiveerder en de kans op vroegtijdig schoolverlaten neemt af. Zo bereiden we hen voor op de uitdagingen van de 21e eeuw. Onze aanpak vergroot de sociale veiligheid en biedt een effectieve preventieve strategie tegen pesten, conform de kerndoelen van OC&W en het Waarderingskader van de Onderwijsinspectie. Thema's als zelfvertrouwen, samenwerken en keuzes maken integreren we in ons onderwijs.

Welke tools gebruikt Basisschool Jan Antonie Bijloo om sociale resultaten te meten?

Om de sociale ontwikkeling van onze leerlingen systematisch in kaart te brengen en gerichte ondersteuning te bieden, maken wij gebruik van het instrument 'Sociaal emotioneel functioneren LiB'. De resultaten van LiB worden zorgvuldig geanalyseerd op leerling-, groeps- en schoolniveau. Deze analyses stellen ons in staat om concrete leerdoelen en handelingssuggesties te formuleren, die het sociaal-emotioneel functioneren van onze leerlingen bevorderen en leerkrachten helpen gedrag beter te begrijpen.

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast aan de Jan Antonie Bijloo?

Op Basisschool Jan Antonie Bijloo zetten we een brede, op onze school toegespitste aanpak in voor sociaal-emotioneel leren. Dit omvat ook het programma 'Leefstijl'. Deze integrale aanpak zorgt ervoor dat sociale en emotionele vaardigheden op alle niveaus binnen de school worden gestimuleerd en versterkt, passend bij onze unieke schoolcultuur.

Inspectierapport Basisschool Jan Antonie Bijloo: Inzicht in Onderwijskwaliteit

Ontdek de prestaties en ontwikkelingen van Basisschool Jan Antonie Bijloo volgens de Nederlandse Onderwijsinspectie. Onze school, gelegen in Rotterdam, streeft naar excellentie in het basisonderwijs voor al onze 193 leerlingen. Dit inspectierapport biedt een helder beeld van onze onderwijsaanpak en de resultaten die we boeken. Lees meer over de bevindingen en hoe wij continu werken aan de verbetering van ons onderwijs, met een focus op leerlingontwikkeling en een veilige leeromgeving.

Resultaten | Jan Antonie Bijloo in Rotterdam | [2025] Schoolregister