
Het team van Ibn i-Sina in Rotterdam
Current section: teamZie hier hoe het team van Ibn i-Sina is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Ibn i-Sina. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Ibn i-Sina bij jullie?
Ontdek hoe goed Ibn i-Sina bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Ibn i-Sina zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 80.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Ibn i-Sina. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Ibn i-Sina werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Ibn i-Sina gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervangingsbeleid Basisschool Ibn i-Sina: Lescontinuïteit Gegarandeerd
Ons beleid bij afwezigheid van leerkrachten op Ibn i-Sina richt zich op het waarborgen van ononderbroken onderwijs voor al onze leerlingen. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht, prioriteren we interne oplossingen. Dit kan betekenen dat teamleden tijdelijk andere klassen ondersteunen of dat groepen efficiënt worden samengevoegd. Onze prioriteit ligt bij het minimaliseren van de impact op het leerproces. Indien interne middelen ontoereikend zijn, zetten we onze betrouwbare vervangingspool in voor gekwalificeerde tijdelijke leerkrachten. Het continueren van het lesprogramma staat centraal, zodat uw kind altijd de aandacht en begeleiding krijgt die het verdient. Hoewel we alles op alles zetten om dit te voorkomen, kan het in uitzonderlijke situaties voorkomen dat we genoodzaakt zijn leerlingen deels thuis te laten. We streven er echter continu naar om dit te vermijden en bieden een stabiele en betrouwbare leeromgeving. Bekijk hieronder meer informatie over ons flexibele vervangingsbeleid.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Ibn-i sina is een islamitische school, een lekker fit school, een vreedzame school en een school uit een Children's zone gebied.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Basisschool Ibn i-Sina
Taal en Rekenen Expertise
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool Ibn i-Sina zet zich in voor optimale leerontwikkeling. Ons toegewijde team van specialisten biedt gerichte hulp aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Onze rekenspecialist identificeert leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij rekenvaardigheden. Door middel van individuele begeleiding en gerichte interventies, zowel één-op-één als in kleine groepen, verbeteren wij de rekenprestaties. De taalspecialist richt zich op het versterken van taalvaardigheden bij leerlingen met taalontwikkelingsachterstanden. Samen met de leerkrachten creëren we inclusieve lespraktijken die de taalontwikkeling van alle leerlingen stimuleren. Remedial teachers bieden individuele ondersteuning aan leerlingen met leerproblemen. Zij werken aan het versterken van basisvaardigheden en het aanleren van effectieve leerstrategieën voor verbeterde academische resultaten. Onze logopedist ondersteunt leerlingen met spraak- en taalstoornissen. Na een grondige evaluatie bieden zij gepersonaliseerde therapieën om de communicatievaardigheden te verbeteren. Regelmatige afstemming tussen specialisten, leerkrachten en ouders garandeert een gecoördineerde aanpak voor de voortgang van elke leerling.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Ibn i-Sina besteden we veel aandacht aan het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen. Ons Schoolmaatschappelijk Werk (SMW) team biedt ondersteuning aan leerlingen en ouders bij diverse sociale, emotionele en maatschappelijke vraagstukken. Schoolmaatschappelijk werkers zijn er voor alle leerlingen en ouders met vragen over welzijn, thuis- of schoolsituaties. Of het nu gaat om pesten, gezinsproblematiek, sociale vaardigheden of emotionele uitdagingen, wij bieden een luisterend oor en professionele begeleiding. Leerlingen kunnen terecht voor individuele gesprekken om gevoelens te verwerken en beter om te gaan met situaties. Ouders ontvangen advies over opvoedingsvraagstukken en zorgen omtrent hun kind. We werken nauw samen met leerkrachten om een veilige leeromgeving te creëren. Indien nodig, faciliteren wij doorverwijzingen naar externe hulpverleningsinstanties. U kunt contact opnemen met de schoolmaatschappelijk werkers via de leerkracht, de leerjaar coördinator, of direct via onderstaande contactgegevens. Bovenbouw: Zehra Koças – Tashan | z.kocastashan@smwr-rijnmond.nl | T: 0642405195 | Werkdagen: dinsdag (ochtend), woensdag, donderdag, vrijdag. Onderbouw: Özlem Güzel – Senyürek | ozlem.senyurek@smwr-rijnmond.nl | T: 0643633374 | Werkdagen: maandag, dinsdag, donderdag.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Ibn i-Sina focust op positieve groepsdynamiek in de klas. Een goede groepsdynamiek bevordert niet alleen het leerproces, maar ook het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen. Groepsdynamiek omvat de interacties en relaties binnen een klas. Het gaat om hoe leerlingen met elkaar omgaan, samenwerken, communiceren en conflicten oplossen. Een positieve dynamiek zorgt voor wederzijds respect en een veilige leeromgeving. Een stimulerende groepsdynamiek bevordert samenwerking, kennisdeling en wederzijdse hulp, wat leidt tot betere leerresultaten. Daarnaast ontwikkelen leerlingen essentiële sociale vaardigheden zoals empathie en effectieve communicatie. Leerlingen voelen zich veiliger en meer gewaardeerd binnen een klas met een positieve groepsdynamiek. Dit draagt bij aan hun algehele welzijn en schoolplezier.
Motorische en Lichamelijke Ondersteuning
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De interne begeleiders (IB'ers) van Ibn i-Sina zijn essentieel voor de individuele ontwikkeling van elke leerling. Zij bieden gerichte ondersteuning aan leerlingen, leerkrachten en ouders om een optimale leeromgeving te garanderen. IB'ers observeren leerlingen, voeren diagnostische tests uit en identificeren specifieke leer- en gedragsproblemen. Ze werken nauw samen met leerkrachten om de voortgang te monitoren en effectiviteit van interventies te evalueren. Daarnaast bieden zij individuele begeleiding aan leerlingen die extra hulp nodig hebben en adviseren zij leerkrachten over passende onderwijsstrategieën. De IB'ers coördineren ook diverse ondersteuningsvormen, zoals remedial teaching en logopedie, en zorgen voor een efficiënte inzet. Als belangrijke schakel tussen school en thuis, informeren IB'ers ouders over de schoolvordering van hun kind en werken zij samen aan een ondersteunende omgeving thuis en op school.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool Ibn i-Sina beschikt over vier gediplomeerde BHV'ers (Bedrijfshulpverleners) die zorgdragen voor de veiligheid en het welzijn van onze leerlingen en medewerkers.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Extra Ondersteuning en Ontwikkeling voor Elke Leerling op Ibn i-Sina
Gedetailleerde Uitleg van Ons Ondersteuningsaanbod
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Een Toekomstgerichte Aanpak
Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?
Hoe realiseert Basisschool Ibn i-Sina haar educatieve doelstellingen?
Ontwikkeling voor Jonge Kinderen: Peuters en Kleuters op Ibn i-Sina
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Ibn i-Sina extra ondersteuning voor jonge kinderen?
Ja, Ibn i-Sina biedt gespecialiseerde programma's zoals Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een toegankelijke peuteropvang om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren.
Met welke partners werkt Ibn i-Sina samen voor de jongste leerlingen?
Ibn i-Sina werkt samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties zoals Prokino Kinderopvang en Partou Kinderopvang om een breed scala aan diensten voor jonge kinderen aan te bieden.