Fatimaschool in Rotterdam

Het team van Fatimaschool in Rotterdam

Current section: team
Larikslaan 192
3053 Rotterdam

Zie hier hoe het team van Fatimaschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Fatimaschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Fatimaschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Fatimaschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Fatimaschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.1% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.1%)
Man (15.9%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.9%)
Man (16.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Fatimaschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (26.7%)
35-45 jaar (37.8%)
45-55 jaar (24.4%)
55-65 jaar (11.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (28.4%)
35-45 jaar (26.2%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (15.9%)
&ge;65 jaar (1.7%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Fatimaschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (90.9%)
Direct ondersteunend personeel (2.3%)
Management (6.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Fatimaschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Onderwijsvervanging op de Fatimaschool

De Fatimaschool zorgt voor een naadloze voortzetting van kwalitatief onderwijs bij afwezigheid van leerkrachten. Bij ziekte of geplande verlofdagen van onze gewaardeerde teamleden, zetten wij intern de juiste expertise in om de continuïteit van de lessen te waarborgen. Dit betekent dat uw kind altijd les krijgt van een bevoegde en vertrouwde kracht, waardoor de educatieve ontwikkeling ongestoord doorgaat.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

100%

Leerjaar 3 t/m 8

Rekenen/wiskunde
20.2%
Overig
17.3%
Taal
15.8%
Lezen
15.7%
Bewegingsonderwijs
9.9%
Wereldoriëntatie
8.9%
Kunstzinnige en creatieve vorming
8.6%
Levensbeschouwing
2%
Engelse taal
1.5%

Deskundige Ondersteuning op de Fatimaschool: Specialisten voor Elke Uitdaging

5

Taal en Rekenen: Extra Begeleiding voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor lees- en schrijfproblemen
Intern begeleider voor didactische ondersteuning
Rekenspecialist voor rekenvaardigheden
Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor uitdaging
Taalspecialist voor taalontwikkeling

Toelichting van de school:

Op de Fatimaschool zetten we ons in om elke leerling te laten excelleren op het gebied van taal en rekenen. Met een team van vijf toegewijde specialisten bieden we gerichte ondersteuning. Of het nu gaat om dyslexie, rekenuitdagingen of het stimuleren van meer- en hoogbegaafdheid, onze experts staan klaar. Wij geloven in een persoonlijke aanpak om de leerontwikkeling van elk kind te optimaliseren en een sterke basis te leggen voor toekomstig succes.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider voor sociaal welzijn
Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor emotionele groei
Rots en Water trainer voor zelfvertrouwen
Psychomotorisch kindercoach voor lichaamsbewustzijn

Toelichting van de school:

De sociale en emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal op de Fatimaschool. Ons team van vier specialisten creëert een veilige en ondersteunende omgeving waarin kinderen zich geborgen voelen. Van het vergroten van zelfvertrouwen met Rots en Water tot het begeleiden van complexe emoties, wij bieden professionele hulp. Wij streven ernaar dat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen, zowel sociaal als emotioneel, en zich gewaardeerd voelt binnen onze schoolgemeenschap.

2

Gedrag en Werkhouding: Effectieve Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider voor gedragsmanagement
Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor aanpak uitdagingen

Toelichting van de school:

Een positieve werkhouding en goed gedrag zijn essentieel voor een succesvolle schoolcarrière. De Fatimaschool biedt ondersteuning door gespecialiseerde begeleiding gericht op gedrag en taakaanpak. Onze twee deskundigen helpen leerlingen met het ontwikkelen van effectieve strategieën. Wij focussen op het creëren van een omgeving waarin elke leerling zich kan concentreren en gemotiveerd blijft om het beste uit zichzelf te halen.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut voor bewegingsstimulatie
Psychomotorisch kindercoach voor lichaamscoördinatie

Toelichting van de school:

Bewegen is belangrijk voor de algehele ontwikkeling van een kind. De Fatimaschool werkt samen met een fysiotherapeut en een psychomotorisch kindercoach om de motorische en lichamelijke ontwikkeling te stimuleren. Deze twee specialisten bieden gerichte oefeningen en advies. Wij moedigen onze leerlingen aan om actief te zijn en hun fysieke vaardigheden te ontwikkelen, wat bijdraagt aan een gezonde levensstijl en betere leerprestaties.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De Fatimaschool hecht groot belang aan de veiligheid en het welzijn van alle leerlingen, ook als het gaat om medicatie. Ons schoolhanteert een strikt medicijnprotocol voor situaties waarin kinderen structureel medicatie nodig hebben tijdens schooltijd. Het is belangrijk te weten dat medewerkers van de Fatimaschool geen medische handelingen mogen verrichten. Het volledige medicijnprotocol, waarin de procedures en richtlijnen gedetailleerd worden beschreven, ligt ter inzage bij de directie. Wij adviseren ouders om bij vragen altijd contact op te nemen met de directie.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Muzieklokaal
Mind-groep

Ontdek de Extra Ondersteuning voor Elke Leerling op de Fatimaschool

Ons Schoolbeleid voor Zorgverbreding en Individuele Ontwikkeling

Op de Fatimaschool zetten we ons in voor zorgverbreding. Dit betekent dat het onderwijs naadloos aansluit bij de unieke behoeften, talenten en uitdagingen van elk individueel kind. Onze aanpak is niet alleen gericht op leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, maar ook op kinderen die gebaat zijn bij verdieping en uitdaging buiten het reguliere lesprogramma. We passen de lesstof aan en houden daarbij rekening met de thuissituatie, zelfbeeld, motivatie en sociale vaardigheden van elk kind. Op basis van deze inzichten stellen we een persoonlijk zorgtraject samen, binnen of buiten de schoolmuren. Dit traject is gebaseerd op Handelingsgericht Werken (HGW) en Handelingsgerichte Diagnostiek (HGD). Centrale uitgangspunten zijn de onderwijsbehoeften van het kind, een transparante en systematische werkwijze, en een focus op het proces vanuit een interactief referentiekader. Problemen worden niet enkel bij het kind geplaatst, maar we kijken naar de interactie tussen het kind, de groep, de leerkracht en de ouders. Een constructieve samenwerking tussen leerkrachten, de intern begeleider, ouders, het kind en externe partners is hierbij essentieel. **Toekomstig Aanbod: OPP, Maatwerkbudget SBO en SO** Als een leerling moeite heeft om het klassikale tempo bij te houden, streven we ernaar om deze leerling tot en met groep 5 zoveel mogelijk met de groep mee te laten doen. Lukt dit niet, dan bieden we vanaf groep 6 een individueel leerpad voor een hoofdvak, vaak rekenen. Hierbij krijgt de leerling individuele instructie en aangepaste verwerking op eigen niveau. Een goede zelfstandige werkhouding is hierbij belangrijk. De leerling ontvangt ook toetsen op het eigen niveau. Omdat een leerling met een eigen leerpad het eindniveau van groep 8 niet zal behalen, stellen we een Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) op. Dit plan beschrijft de aanpak en het geschatte uitstroomniveau, met halfjaarlijkse evaluaties. Voor leerlingen met een SBO- of SO-profiel onderzoeken we of zij met extra ondersteuning op de Fatimaschool kunnen blijven. Dit kan gefinancierd worden met een schoolbudget aangevraagd via het samenwerkingsverband PPO Rotterdam. Met dit budget schakelen we ondersteuning op maat in. Ook voor deze leerlingen wordt een OPP opgesteld, met halfjaarlijkse evaluaties. **Plusaanbod: MINDgroep voor Talentvolle Leerlingen** Bij de inschrijving van kleuters inventariseren ouders eventuele ontwikkelingsvoorsprongen via een vragenlijst. Leerkrachten volgen de vorderingen in de klas en bespreken extra behoeften met de intern begeleider. Leerlingen met kenmerken van hoogbegaafdheid ontvangen in de klas een verrijkings- en verdiepingsaanbod. Als deze leerlingen extra ondersteuning nodig hebben bij uitdagingen of het aanleren van executieve vaardigheden, kunnen ze deelnemen aan de MINDgroep. Hier werken gespecialiseerde MINDgroep-leerkrachten. Leerlingen uit groep 1-2 volgen de MINDgroep een half uur per week, terwijl leerlingen uit groep 3-8 anderhalf uur per week deelnemen. Leerlingen die vooruitgang boeken, kunnen in de loop van het schooljaar plaatsmaken voor andere leerlingen met hulpvragen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Visie en Doelen

Wat zijn de kerndoelen van het schoolplan van Fatimaschool?

Bij Fatimaschool Rotterdam streven we naar uitmuntend onderwijs dat elke leerling optimaal voorbereidt op toekomstige uitdagingen. We identificeren de unieke onderwijsbehoeften van elk kind en elke groep, en stemmen ons onderwijs daarop af. Dit betekent een kindgerichte aanpak met instructie, verwerking en leerdoelen die zoveel mogelijk zijn afgestemd op het individu, binnen de groepsdynamiek. Onze focus ligt op de brede ontwikkeling van kinderen: cognitief, sociaal-emotioneel, motorisch en creatief. Wij geloven dat kinderen het beste leren in een veilige omgeving, met sterke relaties met leerkrachten en medeleerlingen, waar ze zich competent voelen en eigenaarschap ervaren over hun leerproces. Burgerschapsvorming is een integraal onderdeel van ons curriculum. We stimuleren actief burgerschap en sociale integratie door een veilige en open sfeer te creëren, ruimte te bieden voor ieders identiteit vanuit onze katholieke grondslag, en burgerschap te integreren in themaonderwijs en wereldoriëntatie. Door actuele maatschappelijke vraagstukken te bespreken en aandacht te besteden aan democratie en kernwaarden zoals verdraagzaamheid en solidariteit, met methodes als De Vreedzame School, werken we doelgericht aan de ontwikkeling van deze essentiële vaardigheden. De leerlingenraad speelt hierin een actieve rol, denkt mee over schoolbeleid en neemt deel aan debattoernooien.

Hoe realiseert Fatimaschool haar onderwijsdoelen?

De realisatie van onze onderwijsdoelen is een continu proces, ondersteund door regelmatige leerjaar- en leerlingbesprekingen tussen leerkrachten en intern begeleiders. Tijdens deze sessies analyseren we de onderwijsbehoeften en stemmen we gezamenlijk de aanpak af, waarbij we leren van en met elkaar. We hanteren een cyclische werkwijze: we leggen vast wat we doen, waarom we het doen en evalueren periodiek de effectiviteit. Dit proces leidt tot een eenduidige, schoolbrede aanpak die we vastleggen in kwaliteitskaarten en waar nodig bijstellen. Tweejaarlijkse teamevaluaties met de leerkrachten bespreken de resultaten, de onderliggende processen en de plannen voor de komende periode. Leerkrachten presenteren hun resultaten en reflecteren op de voortgang, wat leidt tot waardevolle dialogen en gezamenlijke verbeteringen. Intern begeleiders analyseren halfjaarlijks de onderwijsresultaten, waarna het onderwijs wordt afgestemd op leerjaren, groepen en bouwen. Doorlopend is er aandacht voor individuele leerlingen. Ambities en doelen worden aan het begin van het schooljaar gedeeld en teruggekoppeld in besprekingen. Directie en intern begeleiders evalueren deze analyses en zetten acties uit om het onderwijs te optimaliseren. Bij stagnatie voeren we diepgaandere analyses uit om bij te sturen. Jaarlijks stellen de intern begeleiding en directie een rapport op met de behaalde resultaten. Leerkrachten betrekken leerlingen actief bij de analyse van hun eigen voortgang, zodat zij inzicht krijgen in hun vaardigheden en we gezamenlijk het leerproces kunnen bijsturen. Regelmatige overlegmomenten, zoals team-, bouw- en directie-overleggen, waarborgen de onderwijskwaliteit en bespreken lopende zaken.

Peuterspeelzaal Fatimaschool: Spelend Leren voor een Vliegende Start

Toelichting van de school

De Fatimaschool in Rotterdam-Schiebroek biedt een gespecialiseerde peuterspeelzaal voor kinderen vanaf 2 jaar en 6 maanden. Wij geloven in de kracht van spelend leren, waarbij we een inspirerende omgeving creëren vol betekenisvolle activiteiten. Ons doel is om uw peuter een optimale leerontwikkeling te bieden, met veel spelplezier en een intrinsieke motivatie. Door thema's aan te sluiten bij de leefwereld van jonge kinderen, stimuleren we hun natuurlijke nieuwsgierigheid en ontdekkingsdrang. Met het OVM-leerlingvolgsysteem observeren en begeleiden onze pedagogisch medewerkers elke peuter, zodat ontwikkeling op maat wordt gestimuleerd. Dit zorgt voor een soepele doorstroom naar groep 1-2, waarbinnen we een veilige en gestructureerde omgeving garanderen. Kinderen met een indicatie vanuit het Centrum voor Jeugd en Gezin kunnen 16 uur per week kosteloos deelnemen. De nauwe samenwerking met de onderbouw, inclusief onze intern begeleider en didactisch coach, waarborgt een naadloze ontwikkelingslijn van peuterspeelzaal tot aan groep 1-2.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft de Fatimaschool voor peuters?

De Fatimaschool biedt een gespecialiseerde peuteropvang waar kinderen vanaf 2 jaar en 6 maanden welkom zijn. Dit programma focust op spelend leren en een optimale voorbereiding op de basisschool.

De Fatimaschool biedt een gespecialiseerde peuteropvang waar kinderen vanaf 2 jaar en 6 maanden welkom zijn. Dit programma focust op spelend leren en een optimale voorbereiding op de basisschool.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) & Peuteropvang

Met welke organisaties werkt de Fatimaschool samen voor peuteropvang?

De Fatimaschool werkt momenteel niet samen met externe partijen voor het aanbod aan jonge kinderen.
Team | Fatimaschool in Rotterdam | [2025] Schoolregister