
De resultaten van Delfshaven in Rotterdam
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Delfshaven, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Delfshaven bij jullie?
Ontdek hoe goed Delfshaven bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen van Basisschool Delfshaven
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. In groep acht meten we dit met de doorstroomtoets, wat een indicatie geeft van de basisvaardigheden. De Onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau halen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief onze school in Rotterdam.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten Basisschool Delfshaven: Ambitie en Groei
Het streefniveau gaat verder dan de basisvaardigheden en daagt leerlingen uit om hogere academische doelen te bereiken. Ons streven is om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit hogere niveau te laten halen aan het einde van groep acht. De Onderwijsinspectie stelt voor elke basisschool een specifiek streefniveau vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage dient als de signaleringswaarde voor het behalen van het streefniveau, een maatstaf voor de ambitie en prestaties van onze school in Rotterdam.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Delfshaven?
Basisschool Delfshaven in Rotterdam hecht veel waarde aan een zorgvuldig en begeleid schooladvies voor iedere leerling in groep 8. Ons advies is gebaseerd op de gehele schoolloopbaan, niet slechts op één toetsmoment. We volgen de voortgang van leerlingen nauwgezet vanaf groep 6. Ons adviestraject begint al in groep 6, waar leerlingen een eerste prognose ontvangen bij hun rapport. Gedurende groep 7 wordt dit advies halverwege het jaar bijgesteld en aan het einde van het jaar geven we een pré-advies. In januari van groep 8 presenteren we het voorlopige advies, dat na de landelijke Doorstroomtoets definitief wordt gemaakt. Een toegewijde adviescommissie, bestaande uit leerkrachten van groep 6, 7 en 8, de intern begeleider en de gedragsspecialist, stelt het schooladvies op. Zij bundelen observaties, toetsresultaten en de algemene ontwikkeling van de leerling. Zowel harde data zoals CITO-scores en Doorstroomtoetsresultaten, als zachte data zoals werkhouding en sociaal-emotionele ontwikkeling worden meegenomen. Dit holistische proces zorgt voor een kansrijk advies dat aansluit bij de unieke talenten en mogelijkheden van elk kind. Ouders worden actief betrokken bij dit proces, met gesprekken over het voorlopige en definitieve advies, om een soepele overstap naar het voortgezet onderwijs te garanderen. Delfshaven volgt de afspraken van de Rotterdamse Overstaproute voor een optimale doorstroom.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Vaardigheden op Basisschool Delfshaven
Op Basisschool Delfshaven stimuleren we de sociale ontwikkeling van elk kind. We leren kinderen essentiële vaardigheden om succesvol met anderen om te gaan en een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij. Denk hierbij aan effectief samenwerken, conflicten oplossen en het ontwikkelen van zelfredzaamheid. Deze cruciale sociale competenties zijn de basis voor een veilige en prettige schoolomgeving. Ze dragen niet alleen bij aan betere leerprestaties, maar ook aan de vorming van betrokken en actieve burgers. Wij bieden een stimulerende omgeving waarin uw kind deze belangrijke vaardigheden kan ontdekken en versterken.
Samenwerken en elkaar versterken
Elke dag een nieuwe kans voor groei
Verbinding creëren door open dialoog
Hoe bevordert Basisschool Delfshaven de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Bij Basisschool Delfshaven integreren we sociale ontwikkeling in ons dagelijkse onderwijs. We gebruiken diverse methoden en activiteiten om kinderen te leren samenwerken, communiceren en conflicten op een constructieve manier aan te pakken. Onze leerkrachten begeleiden de kinderen actief bij het ontwikkelen van empathie en respect voor elkaar. Dit doen we door gerichte lessen, groepswerk en het aanmoedigen van positieve interacties tussen leerlingen. We creëren een klimaat waarin kinderen zich veilig voelen om sociaal te oefenen en te groeien.
Welke registratiemethoden hanteert Delfshaven voor sociale vooruitgang?
Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen nauwkeurig te volgen, maken wij gebruik van specifieke registratievormen. Hiermee monitoren we de sociaal-emotionele groei en identificeren we eventuele aandachtspunten. Onze school gebruikt de volgende registratiemethode om sociale opbrengsten in kaart te brengen: - Cito LIB sociaal emotionele ontwikkeling
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op Delfshaven?
Basisschool Delfshaven zet actief in op sociaal-emotioneel leren met bewezen methodieken. Deze programma's helpen kinderen om hun emoties te begrijpen, sociale vaardigheden te ontwikkelen en positieve relaties op te bouwen. Onze school maakt gebruik van de volgende methoden voor sociaal-emotioneel leren: - Alles Kidzzz - Plezier op school - Taakspel - Coole Kikker
Inspectierapport Basisschool Delfshaven: Kwaliteit en Ontwikkeling
Ontdek de bevindingen van de onderwijsinspectie over Basisschool Delfshaven. Wij streven naar uitmuntend onderwijs voor al onze 136 leerlingen aan de Pieter De Hoochstraat 52 in Rotterdam. Lees hier meer over onze prestaties en kwaliteitszorg.