De Mare in Rotterdam

Het team van De Mare in Rotterdam

Current section: team
Grift 50
3075 Rotterdam

Zie hier hoe het team van De Mare is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Mare. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Mare bij jullie?

Ontdek hoe goed De Mare bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Mare zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80.5%)
Man (19.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.9%)
Man (16.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Mare. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.9%)
25-35 jaar (16.7%)
35-45 jaar (21.4%)
45-55 jaar (7.1%)
55-65 jaar (40.5%)
&ge;65 jaar (2.4%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (28.4%)
35-45 jaar (26.2%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (15.9%)
&ge;65 jaar (1.7%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Mare werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (68.3%)
Direct ondersteunend personeel (22%)
Indirect ondersteunend personeel (7.3%)
Management (2.4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Mare gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Tekenen

Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool De Mare

Op Basisschool De Mare garanderen we de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Bij ziekte of verlof streven we ernaar om direct een gekwalificeerde vervangende leerkracht in te zetten, zodat uw kind ononderbroken les krijgt. Indien een directe plaatsing van een ambulante leerkracht onverhoopt niet mogelijk is, worden de leerlingen tijdelijk opgevangen in andere klassen. We werken samen met ouders en verzorgers om de beste oplossing te vinden voor elke situatie. Uw kind is altijd welkom op school; mochten er toch thuisopvangmogelijkheden zijn, dan wordt dit in samenspraak met u bekeken. De Mare zet zich in voor een stabiele en veilige leeromgeving voor alle leerlingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Mare

4

Taal en Rekenen Expertise

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Taalspecialist
Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Basisschool De Mare biedt gespecialiseerde ondersteuning met een team van toegewijde professionals. We hebben drie intern begeleiders, elk toegewezen aan een specifieke bouw, wat zorgt voor gerichte begeleiding van leerlingen. Daarnaast beschikt onze school over een gespecialiseerde rekencoördinator, een taalspecialist en een gedragsspecialist die allen actief bijdragen aan de ontwikkeling van ons onderwijsbeleid en de implementatie ervan.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen zetten wij onze gespecialiseerde gedragsexpertise in. Onze gedragsspecialist werkt nauw samen met de intern begeleiders om een veilige en stimulerende leeromgeving te waarborgen. Dit team biedt gerichte ondersteuning aan leerlingen die extra aandacht nodig hebben op dit vlak.

2

Gedrag en Werkhouding Verbeteren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Basisschool De Mare investeert in de gedragsontwikkeling en werkhouding van elke leerling. Meerdere leerkrachten op onze school zijn gediplomeerd gedragsspecialist en dragen bij aan een positieve leeromgeving. Eén van deze specialisten leidt de werkgroep gedrag en is verantwoordelijk voor het beleid en de uitvoering ervan, wat zorgt voor een gestructureerde aanpak.

1

Motorische Ontwikkeling en Veiligheid

Beschikbare specialisten:

Motorisch Remedial Teacher (MRT)
BHV'ers

Toelichting van de school:

Wij ondersteunen de motorische ontwikkeling van onze leerlingen met een gespecialiseerde motorisch remedial teacher. Deze professional helpt leerlingen met het verbeteren van hun fijne en grove motoriek, wat essentieel is voor hun algehele ontwikkeling. Daarnaast zorgen onze getrainde BHV'ers voor een veilige omgeving binnen de school.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medicijngebruik tijdens schooltijd hanteert Basisschool De Mare een strikt protocol om de veiligheid en het welzijn van uw kind te garanderen. Alle medicatie, zowel voorgeschreven als zelfzorgmiddelen, vereist een door ouders ingevuld en ingeleverd "Verklaring Medicijn-verstrekking" formulier bij de administratie. Dit formulier dient jaarlijks vernieuwd te worden en bij elke wijziging in medicijngebruik onmiddellijk opnieuw te worden ingediend. Het correct invullen van deze verklaring ontslaat de school niet van haar verantwoordelijkheid; de eindverantwoordelijkheid blijft te allen tijde bij de ouders liggen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Lokaal Beeldende Vorming
Muzieklokaal
Orthotheek

Ontdek de Extra Ondersteuning op Basisschool De Mare

Gedetailleerde Informatie over Ons Onderwijsaanbod

Op Basisschool De Mare in Rotterdam zetten we ons in voor passend onderwijs voor elk kind. Ons schoolondersteuningsprofiel beschrijft gedetailleerd welke specifieke ondersteuning wij bieden, naast de basisondersteuning die door alle samenwerkende besturen is vastgesteld. Passend onderwijs is een recht voor ieder kind, ook voor leerlingen die extra begeleiding nodig hebben. Wij streven ernaar dat zoveel mogelijk kinderen naar een reguliere basisschool in de buurt kunnen gaan. Dit maximaliseert hun kansen op maatschappelijke participatie en succesvol vervolgonderwijs. Sinds 1 augustus 2014 dragen alle schoolbesturen een zorgplicht. Dit betekent dat elke school een passende onderwijsplek moet garanderen, zelfs als er extra ondersteuning vereist is. Lukt dit niet op de eigen school, dan helpen wij u actief bij het vinden van een alternatieve passende onderwijsplek. Ouders dienen hun kind tijdig aan te melden, bij voorkeur rond de leeftijd van drie jaar. Bij aanmelding is het cruciaal dat u eventuele extra ondersteuningsbehoeften van uw kind meldt bij de directie; dit is uw informatieplicht. Als uw kind bij meerdere scholen is aangemeld, informeren wij graag of De Mare uw eerste voorkeur geniet. Een aanmelding wordt pas in behandeling genomen als wij als school van eerste keuze zijn vastgesteld. Na aanmelding evalueert de school de onderwijsbehoeften van uw kind. Binnen zes weken, met een mogelijke verlenging van vier weken, nemen we een beslissing. Indien wij geen passende onderwijsplek kunnen bieden, zoeken we samen met u naar een geschikte school in de omgeving, eventueel met ondersteuning van een schoolcontactpersoon of ouderfunctionaris van het samenwerkingsverband. De zorgplicht houdt in dat een schoolbestuur eerst alle eigen mogelijkheden onderzoekt om een kind passend onderwijs te bieden. Als de school waar het kind is aangemeld of reeds zit, dit niet kan realiseren, treedt de trajectplicht in werking. Dit verplicht de school om zelf een passende nieuwe onderwijsplek te regelen. Ouders spelen hierbij een centrale rol. Soms is een schoolwissel nodig omdat de huidige school niet optimaal kan voorzien in de onderwijsbehoeften van het kind. Het Samenwerkingsverband Primair Passend Onderwijs (PPO) ondersteunt dit proces vaak. Deze zorgplicht geldt voor schoolbesturen en is van toepassing op kinderen met specifieke onderwijsbehoeften, waarbij de verantwoordelijkheid voor het vinden van een passende plek nu bij de scholen ligt. Om dit te realiseren, werken basisscholen in Rotterdam nauw samen binnen het Samenwerkingsverband Primair Passend Onderwijs Rotterdam (PPO). Dit samenwerkingsverband coördineert het onderwijs en de extra ondersteuning voor uw kind, met actieve betrokkenheid van ouders. Elke school biedt gelijke basisondersteuning, aangevuld met specifieke ondersteuningsvormen zoals vastgelegd in de schoolgids. De ambities en specifieke doelstellingen van Basisschool De Mare zijn uitgebreid beschreven in ons schoolplan en ondersteuningsplan, welke u kunt raadplegen voor meer details over ons aanbod.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling op De Mare

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Op Montessorischool De Mare focussen we op de optimale ontwikkeling van elk kind. We volgen de voortgang nauwgezet via dagelijkse observaties, werkjes, toetsen en methodespecifieke evaluaties. Periodieke en proactieve signalering, versterkt door Cito-toetsen en het 'Leerling in Beeld' systeem voor groepen 3-8, helpt ons hierbij. Voor de jongste leerlingen gebruiken we de 'Leerlijnen Jonge Kind' in ParnasSys, met een geplande overstap naar Mijn KleuterGroep (MKG). Een eigen toetskalender, samengesteld door onze intern begeleiders, zorgt voor gestructureerde evaluatiemomenten. Ons Montessoriprogramma is ingericht op maatwerk, zodat ieder kind zich optimaal kan ontplooien met de juiste aandacht en ondersteuning. Wanneer een kind extra zorg nodig heeft, stellen we een handelingsplan op. Hierbij schakelen we gespecialiseerde collega's in en werken we nauw samen met de intern begeleider om de aanpak te optimaliseren. Ons brede ondersteuningsteam, bestaande uit intern begeleiders, specialisten op het gebied van taal, rekenen, gedrag en Montessori, PPO-begeleiders en de directie, bewaakt en verbetert continu de zorg binnen onze school. We geloven in de kracht van kinderen en stemmen onze begeleiding af op hun individuele behoeften en talenten. Onze centrale vraag is: 'Wat stimuleert dit kind en wat heeft het nodig om verder te groeien?' Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben binnen het samenwerkingsverband, stellen we een Ontwikkelingsperspectief (OPP) op. Dit geldt ook wanneer een kind een eigen leerlijn volgt, bijvoorbeeld een leerling uit groep 6 die werkt aan rekenvaardigheden van groep 7. Het OPP wordt binnen zes weken na inschrijving of plaatsing opgesteld en bevat gezamenlijk vastgestelde doelen, geëvalueerd middels een jaarlijks overleg. Het OPP beschrijft de ondersteunende factoren, mogelijke belemmeringen en de verwachte uitstroom naar vervolgonderwijs. Dit alles met als doel de potentie van uw kind maximaal te benutten. U als ouder bent hierbij nauw betrokken en stemt in met het plan en het bijbehorende uitvoeringsplan. Het OPP wordt pas definitief na uw schriftelijke goedkeuring. Bij aanpassingen wordt het plan opnieuw ter goedkeuring voorgelegd. Het kind heeft inspraakrecht in het OPP. Voor vragen kunt u contact opnemen met onze schoolcontactpersonen van PPO, mevr. Karin Berkvens en Patricia Groenewoud, of met onze ouderfunctionaris, Helma Streefkerk. Meer informatie over PPO Rotterdam vindt u op hun website.

Hoe waarborgt De Mare de gestelde onderwijsdoelen?

Montessorischool De Mare waarborgt haar onderwijsdoelen door een jaarlijkse cyclus van evaluatie en planning. Dit zorgt ervoor dat we continu blijven monitoren en verbeteren, en voorbereid zijn op de toekomst. Dit schooljaar wordt ons team versterkt door de afdeling onderwijskwaliteit van Stichting BOOR. Zij ondersteunen ons specifiek bij het implementeren van het inspectiekader OP2, gericht op 'Zicht op ontwikkeling en begeleiding'. Dit partnerschap versterkt onze focus op continue kwaliteitsverbetering.

Ontdek Ons Jonge Kind Programma | Basisschool De Mare

Toelichting van de school

Bij Basisschool De Mare Rotterdam bieden we speciaal onderwijs voor jonge kinderen. Wij begrijpen hoe kinderen leren en ontwikkelen. Ons kleuteronderwijs focust op 'spelend beredeneerd leren'. De leerkracht begeleidt en stimuleert spel, wat kinderen uitnodigt tot verdere ontwikkeling. We werken met SLO kerndoelen en integreren deze in zinvolle activiteiten en thema's. We stimuleren spelenderwijs taalontwikkeling, voorbereidend rekenen en schrijven, maar ook sociaal-emotionele vaardigheden, motoriek en zelfstandigheid. Dit sluit aan bij het kwaliteitskader voor kleuteronderwijs in Rotterdam. We werken nauw samen met peuterspeelzalen, zoals Gro-up, voor een soepele overgang. Met toestemming gebruiken we het Rotterdams Overdrachtsdocument en observatiegegevens, aangevuld met uw input, voor een compleet beeld van uw kind. Onze thematische aanpak bereidt kinderen voor op groep 3. We werken met gemengde leeftijdsgroepen in groep 1 en 2, wat samenwerking en leren van elkaar bevordert. Hierdoor hebben leerkrachten meer tijd voor individuele begeleiding. De ontwikkeling van uw kind volgen we via observaties, vastgelegd in ParnasSys (SLO doelen Jonge Kind). Binnenkort stappen we over op Mijn KleuterGroep (MKG). Dit helpt ons het aanbod af te stemmen op de behoeften van elk kind, met regelmatige voortgangsgesprekken. Basisschool De Mare neemt niet deel aan het VVE-programma, maar onderhoudt sterke banden met lokale peuterspeelzalen en kinderopvang. Samenwerkingspartners Peuteropvang: Gro-up PSZ Prokino PSZ Smurfenland PSZ Samenwerkingspartners Buitenschoolse Opvang (BSO): Gro-up BSO Kinderdam de Kantine Kinderdam Buitengewoon De Groene tuin Prokino De Maan Samenwerkingspartners Kinderdagverblijven: Kinderdam Smurfenland De Maan De Groene Tuin Prokino

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Mare extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Basisschool De Mare Rotterdam richt zich op een breed en stimulerend kleuterprogramma binnen het reguliere aanbod, zonder specifieke extra programma's voor het jonge kind.

Met welke organisaties werkt Basisschool De Mare samen voor het jonge kind?

Wij werken samen met diverse lokale partners zoals Gro-up, Prokino, Kinderdam en Smurfenland voor de doorstroom vanuit de peuteropvang en voor buitenschoolse opvang.
Team | De Mare in Rotterdam | [2025] Schoolregister