
Schoolweging
De schoolweging van Cornelis Haak is 33,26 , met een spreiding van 6,56 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Het adviesprofiel toont een mix: 15,62% havo/vwo-advies en 9,38% vwo (vs. 10,93% en 18,61% regionaal). Praktijkonderwijs valt met 3,12% hoger uit dan gemiddeld (1,01% regio). Dit weerspiegelt de breedte van de populatie, waarbij de school zowel theoretische als praktische talenten erkent.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Cornelis Haak | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Kleuters worden geobserveerd met behulp van Bosos. We kijken welke kinderen extra uitdaging of ondersteuning nodig hebben en passen onze aanpak in de groep daarop aan. Vanaf groep 3 maken de kinderen toetsen die bij de methodes horen, bijvoorbeeld een spellingdictee, een reken- of taaltoets. Door de inzet van Snappet (tablets), kunnen we in realtime fouten ontdekken en meteen hulp bieden waar nodig. We werken met Snappet vanaf groep 5. Door elk kind in de instructiegroep te zetten die bij hem/haar past, proberen we het maximale uit het kind te halen. Daar waar nodig, krijgen kinderen een handelingsplan of een ondersteuningsperspectief. De opbrengsten en de ontwikkeling van de school worden besproken met individuele leerkrachten, binnen het team en met de stichting.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
35,14% van de leerlingen presteert boven advies (vs. 25,27% landelijk), wat wijst op goede doorstroombegeleiding. Het percentage onder advisering (18,92%) ligt wel hoger dan gemiddeld (11,81%), mogelijk gerelateerd aan de complexere leerlingensamenstelling.
Sociale ontwikkeling
In onze school zijn leerlingen ontspannen en rustig. De afspraken zijn duidelijk, waardoor kinderen zich veilig voelen. In school groeten we elkaar en kijken we elkaar aan. Hieruit blijkt wederzijds respect tussen kinderen ouders, gasten en personeel. Als school willen we graag helder en open communiceren. Dat zorgt voor begrip, ook als de situatie niet wenselijk is. Na groep 8 verlaat de leerling de school als en weerbare burger, met zelfvertrouwen en begrip voor een ander en de leerling is communicatief vaardig om zichzelf staande te houden in de maatschappij. Leerlingen mogen bij ons fouten maken in de omgang met elkaar. Ze leren echter ook hoe ze deze op een nette manier kunnen herstellen. LEES MINDER
veiligheid
vertrouwen
wederzijds respect en rust
Wat is de werkwijze van de Cornelis Haak School voor sociale ontwikkeling?
De Cornelis Haak School hanteert de Kanjertraining, die de kernwaarden van wederzijds respect en vertrouwen uitdraagt. De school volgt de sociale ontwikkeling met behulp van het 'Kanjer Volg- en Advies Systeem' (Kanvas). Het team geeft het goede voorbeeld vanuit christelijke waarden en normen. Tijdens coöperatieve werkvormen leren kinderen samenwerken op basis van gelijkwaardigheid en respect. Kinderen leren te luisteren naar elkaar, elkaars mening te respecteren en zich te gedragen naar maatschappelijke kaders. De Cornelis Haak School heeft een samenwerking met Unity 99 voor de 'Mind-Dojo', waarbij kinderen vanaf groep 4 een mix van Martial Arts en mindfulness krijgen. Dit bevordert zelfvertrouwen en stabiliteit.
Welke registratievorm(en) gebruikt de Cornelis Haak School om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
De Cornelis Haak School gebruikt Kanvas om sociale opbrengsten in kaart te brengen.