Basisschool Christelijke Basisschool Willem van Oranje in Rotterdam

Het team van Christelijke Basisschool Willem van Oranje in Rotterdam

Current section: team
Hendrick Croesinckstraat 36
3074 Rotterdam

Zie hier hoe het team van Christelijke Basisschool Willem van Oranje is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke Basisschool Willem van Oranje. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Christelijke Basisschool Willem van Oranje bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool Willem van Oranje bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Christelijke Basisschool Willem van Oranje zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 91.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (91.7%)
Man (8.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Christelijke Basisschool Willem van Oranje. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (4.2%)
25-35 jaar (16.7%)
35-45 jaar (8.3%)
45-55 jaar (29.2%)
55-65 jaar (33.3%)
&ge;65 jaar (8.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Christelijke Basisschool Willem van Oranje werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (58.3%)
Direct ondersteunend personeel (33.3%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke Basisschool Willem van Oranje gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Vakdocent Vervanging op Basisschool Willem van Oranje: Onze Aanpak

Bij Christelijke Basisschool Willem van Oranje zorgen we voor een stabiele leeromgeving, zelfs bij afwezigheid van een vaste leerkracht. Mocht een groepsleerkracht onverhoopt ziek zijn of om een andere reden niet aanwezig kunnen zijn, dan stellen we alles in het werk om uw kind de continuïteit van onderwijs te bieden. Onze prioriteit ligt bij het waarborgen van kwalitatief goed onderwijs. Daarom zetten we in eerste instantie een getalenteerde collega, een bekwame onderwijsassistent of een ervaren invalkracht in om de lessen voort te zetten. Zo minimaliseren we de impact van afwezigheid op het leerproces van uw kind. In uitzonderlijke gevallen waarin directe vervanging door eigen personeel niet haalbaar is, kunnen we overwegen de groep tijdelijk te verdelen over andere klassen of, als allerlaatste redmiddel, de lesdag aan te passen. We streven er echter te allen tijde naar om de onderwijsuren zo volledig mogelijk te laten doorgaan.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Christelijke Basisschool Willem van Oranje

3

Taal en Rekenen: Verbeter uw kind's academische vaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor leerproblemen
Logopedist voor communicatieontwikkeling
Fysiotherapeut voor motorische vaardigheden

Toelichting van de school:

Op onze school in Rotterdam bieden we gespecialiseerde hulp voor taal en rekenen. Een toegewijde intern begeleider analyseert leerresultaten en coacht leerkrachten om uw kind optimaal te ondersteunen. Daarnaast is er externe expertise beschikbaar met logopedie op twee dagen per week en fysiotherapie op één ochtend. Deze professionals werken nauw samen om eventuele leer- en ontwikkelingsachterstanden aan te pakken. Onze werkgroepen, geleid door specialisten, richten zich elk jaar op specifieke verbeterpunten, zoals de leerlijn klokkijken voor het schooljaar 2023-2024, met plannen voor verdere ontwikkeling in 2024-2025.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een veilige leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor brede ondersteuning
Gedragsspecialist (Decaan) voor emotionele begeleiding

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staat centraal op onze basisschool. Onze gedragsspecialist begeleidt leerlingen individueel en in groepsverband, en bevordert een positieve klassenstructuur. We starten het schooljaar met de 'Gouden Weken' om routines te vestigen en klassenregels op te stellen. Dit creëert een veilige en voorspelbare omgeving voor alle leerlingen. Met de 'Kwink' methode werken we aan sociale vaardigheden en emotieherkenning. Maandelijkse thema's en groepsopdrachten versterken dit leerproces, met als doel een positieve omgang en wederzijds respect te bevorderen.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Optimaliseer leerprestaties

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor leerstrategieën
Decaan voor gedragsbegeleiding
Schoolmaatschappelijk Werkster voor brede ondersteuning

Toelichting van de school:

Onze decaan focust op het gedrag en de leerhouding van leerlingen, met aandacht voor individuele behoeften en groepsdynamiek. Gesprekken met leerlingen, ouders en leerkrachten bevorderen een gezamenlijke aanpak. Elke schooldag begint met een gestructureerde begintaak die de focus helpt te ontwikkelen. Dit ondersteunt veel leerlingen bij een positieve start van de schooldag. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, zetten we in op het versterken van executieve functies. Dit helpt hen bij het verbeteren van hun taakaanpak en algemene werkhouding, wat cruciaal is voor schoolsucces.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en gezond leren

Beschikbare specialisten:

Kinderfysiotherapeut voor motorische vaardigheden
Gymdocent voor bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Wij besteden veel aandacht aan de motorische ontwikkeling van onze leerlingen. Een kinderfysiotherapeut is wekelijks aanwezig om te werken aan zowel fijne als grove motoriek. De gymdocent verzorgt het bewegingsonderwijs volgens vastgestelde leerlijnen, en we stimuleren drie beweegmomenten per dag. Dit draagt bij aan een gezonde levensstijl en fysieke fitheid. Daarnaast is er tijdens de pauzes een gevarieerd aanbod voor spel op het schoolplein. Beweging is essentieel voor de algehele ontwikkeling en het welzijn van kinderen.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid voorop

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor protocolbewaking

Toelichting van de school:

De Christelijke Basisschool Willem van Oranje hanteert strikte protocollen voor medisch handelen en persoonlijke verzorging. De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen zijn hierbij altijd de hoogste prioriteit. Onze intern begeleider ziet toe op de naleving van deze protocollen en zorgt dat alle medische procedures correct en veilig worden uitgevoerd. Wij streven ernaar een omgeving te bieden waar alle leerlingen zich veilig en verzorgd voelen, met duidelijke richtlijnen voor medische ondersteuning.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal

Extra Ondersteuning voor Elk Kind op Basisschool Willem van Oranje

Ons Beleid voor Passend Onderwijs in Rotterdam

Sinds 1 augustus 2014 garandeert de Wet Passend Onderwijs dat elke leerling een passende onderwijsplek krijgt. Christelijke Basisschool Willem van Oranje, onderdeel van Passend Primair Onderwijs Rotterdam (PPO Rotterdam), neemt deze zorgplicht serieus. Wij streven ernaar om elk kind, of het nu al bij ons op school zit of zich aanmeldt, de juiste educatieve omgeving te bieden. Elke basisschool in ons samenwerkingsverband voldoet aan een vastgestelde basisondersteuning. Dit vormt de basis voor onze educatieve aanpak. Naast deze fundamentele ondersteuning bieden wij als school aanvullende hulp, vastgelegd in ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP). Ouders en verzorgers zijn verplicht om bij aanmelding te informeren naar de specifieke onderwijsbehoeften van hun kind, ook bij aanmeldingen op meerdere scholen. Wij evalueren zorgvuldig of wij de benodigde ondersteuning kunnen bieden, eventueel met aanvullende hulp vanuit het samenwerkingsverband. Binnen zes weken beslissen we over toelating. Indien nodig, kunnen we om extra informatie vragen, wat de beslissingstermijn eenmalig met vier weken kan verlengen. Bij deze beoordeling houden we rekening met de individuele leerbehoeften, de capaciteiten van onze school en regio, en de wensen van de ouders of verzorgers. Als wij een kind niet kunnen plaatsen, zorgen wij voor een passende plek op een andere school. Dit doen we altijd in nauw overleg met de betrokken ouders. Voor kinderen die geen extra ondersteuning nodig hebben, verandert er weinig. Het is echter mogelijk dat scholen in de regio meer leerlingen met specifieke behoeften gaan huisvesten, afhankelijk van de regionale afspraken. Toekomstplannen voor extra ondersteuning We werken aan een intensivering van onze ondersteuning, met name voor leerlingen in groep 3 en 4.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Schoolplan: Kwaliteitswaarborging op Basisschool Willem van Oranje

Welke ambitieuze leerdoelen staan centraal in ons schoolplan?

Op Christelijke Basisschool Willem van Oranje streven we naar excellent onderwijs voor elk kind. We zetten moderne lesmethoden en innovatieve leermiddelen in, gecombineerd met continue professionele ontwikkeling van ons toegewijde team. Dit garandeert een hoge onderwijskwaliteit en stimuleert de groei van onze leerlingen. Ons onderwijs is data-gedreven, wat betekent dat we toetsresultaten en evaluaties nauwgezet analyseren. Deze inzichten gebruiken we om ons onderwijs continu te optimaliseren en aan te passen aan de behoeften van de klas. Interactieve controle van begrip tijdens de lessen is hierbij essentieel. Ons team is de afgelopen jaren intensief geschoold in vakdidactiek, effectief data-gestuurd werken en gedragsmanagement, mede dankzij de inzichten uit 'Teach Like a Champion'. Voor het schooljaar 2025-2026 ligt onze focus specifiek op het verder verbeteren van lees- en taalvaardigheid met de gerenommeerde methode 'Staal'.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen met een gestructureerde aanpak?

Na elke toetsperiode organiseren we dedicated studiedagen voor ons onderwijsteam. Tijdens deze bijeenkomsten analyseren we gezamenlijk de toetsdata: hoe hebben de leerlingen gescoord, welke aanpakken waren succesvol en waar kunnen we nog verbeteringen aanbrengen met nieuwe interventies. De afgelopen twee schooljaren hebben we tijdens deze studiedagen ook uitgebreid aandacht besteed aan de landelijke referentieniveaus voor taal en rekenen. In oktober 2020 hebben we concrete streefdoelen vastgesteld voor het percentage leerlingen dat de referentieniveaus 1F en 2F behaalt, rekening houdend met onze specifieke schoolcontext en ambitie. De gedetailleerde analyse van toetsresultaten wordt vastgelegd en geïntegreerd in de evaluatie van onze groepsplannen. Op basis van deze actuele gegevens stellen we vervolgens nieuwe, gerichte groepsplannen op. Elke leerkracht bespreekt deze plannen met de intern begeleider. Tussen de toetsperiodes door voeren we tussentijdse evaluaties uit om te beoordelen of de ingezette interventies nog effectief zijn en eventueel aangepast moeten worden.

Voorbereiding op de Basisschool: Ons Aanbod voor het Jonge Kind

Toelichting van de school

Ontdek het unieke aanbod voor jonge kinderen op Christelijke Basisschool Willem van Oranje in Rotterdam. Wij werken nauw samen met De Rotterdamse Peuterschool, een initiatief van Stichting Peuter & Co, om uw kind een vliegende start te geven. Bij onze samenwerkende peuterschool leert uw kind spelenderwijs essentiële vaardigheden ontwikkelen, omringd door leeftijdsgenootjes uit de wijk. Onze toegewijde medewerkers volgen de ontwikkeling van elk kind nauwgezet en stellen een passend activiteitenprogramma samen. De kosten voor de peuteropvang zijn afhankelijk van uw inkomen. Bovendien is het mogelijk om via een indicatie van het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) extra uren 'Extra Spelen en Leren' te ontvangen, kosteloos. Ontdek de voordelen van onze vroeg- en voorschoolse educatie voor een optimale ontwikkeling.

Veelgestelde vragen

Biedt Christelijke Basisschool Willem van Oranje extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Christelijke Basisschool Willem van Oranje biedt een uitgebreid programma voor het jonge kind, gericht op een soepele overgang naar de basisschool. Dit omvat. Ons programma is ontworpen om kinderen spelenderwijs voor te bereiden op de uitdagingen van het basisonderwijs, met aandacht voor sociale, cognitieve en motorische ontwikkeling.

Ja, Christelijke Basisschool Willem van Oranje biedt een uitgebreid programma voor het jonge kind, gericht op een soepele overgang naar de basisschool. Dit omvat. Ons programma is ontworpen om kinderen spelenderwijs voor te bereiden op de uitdagingen van het basisonderwijs, met aandacht voor sociale, cognitieve en motorische ontwikkeling.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) & Peuteropvang Rotterdam

Met welke partners werkt de basisschool samen voor het programma voor jonge kinderen?

Christelijke Basisschool Willem van Oranje werkt samen met De Rotterdamse Peuterschool. Deze samenwerking garandeert een hoogwaardige voorbereiding op de basisschool, met een focus op spelend leren en individuele aandacht voor elk kind.

Christelijke Basisschool Willem van Oranje werkt samen met De Rotterdamse Peuterschool. Deze samenwerking garandeert een hoogwaardige voorbereiding op de basisschool, met een focus op spelend leren en individuele aandacht voor elk kind.

Team | Christelijke Basisschool Willem van Oranje in Rotterdam | [2025] Schoolregister