
Het team van Albert Schweitzer in Rotterdam
Current section: teamZie hier hoe het team van Albert Schweitzer is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Albert Schweitzer. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Albert Schweitzer bij jullie?
Ontdek hoe goed Albert Schweitzer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Albert Schweitzer zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 74.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.7% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Albert Schweitzer. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Albert Schweitzer werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Albert Schweitzer gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool Albert Schweitzer
Continuïteit van Onderwijs Garanderen Bij Afwezigheid Op Basisschool Albert Schweitzer streven we naar een stabiele leeromgeving voor al onze leerlingen. Toch kan het voorkomen dat een leerkracht door ziekte of onvoorziene omstandigheden tijdelijk afwezig is. Om de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen, hanteren wij een zorgvuldig opgesteld vervangingsbeleid dat is ontworpen om de impact van afwezigheid te minimaliseren. Prioriteit 1: Interne Ondersteuning en Flexibele Inzet Binnen elk leerjaar is er extra ondersteuning aanwezig, bestaande uit een leerkracht, een aankomend leerkracht of een ervaren onderwijsassistent. Deze professionals nemen bij een tijdelijke afwezigheid van de vaste groepsleerkracht direct de begeleiding van de klas op zich. Dit zorgt voor een directe en vertrouwde overname van de les. Prioriteit 2: Collegiale Ondersteuning en Directe Aansturing Indien meerdere leerkrachten binnen een leerjaar afwezig zijn, zal de directie in nauwe samenwerking met het schoolteam alternatieve oplossingen onderzoeken. Dit kan betekenen dat andere leerkrachten tijdelijk extra klassen opvangen, waarbij de pedagogische continuïteit voorop staat. Prioriteit 3: Slimme Leerlingverdeling voor Groepen 5-8 Als interne en collegiale oplossingen niet volstaan, kunnen leerlingen uit groep 5 tot en met 8 verdeeld worden over andere klassen. Deze maatregel is specifiek voor de bovenbouw, aangezien deze leerlingen meer zelfstandigheid bezitten en zich gemakkelijker aanpassen aan een nieuwe klasstructuur. Prioriteit 4: Thuisblijven als Uiterste Redmiddel Het thuis laten van een groep leerlingen is een laatste redmiddel, enkel toegepast in uitzonderlijke situaties zoals acute ziekte van een leerkracht zonder directe vervangingsmogelijkheden. We streven ernaar u hierover zo snel mogelijk te informeren via Social Schools, idealiter vóór 07.30 uur. Oudere leerlingen ontvangen dan thuiswerkopdrachten. Soms kan een leerkracht zich pas 's ochtends vroeg ziekmelden, wat vroege communicatie bemoeilijkt. Om te voorkomen dat dezelfde groep herhaaldelijk getroffen wordt, kan het voorkomen dat een andere groep dan die van de zieke leerkracht tijdelijk wordt verdeeld of thuisblijft.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
De groepen 1 en 2 zijn heterogene groepen (combinatiegroepen).
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek de Ondersteunende Specialisten op Basisschool Albert Schweitzer
Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze school beschikt over een team van zeven toegewijde specialisten die klaarstaan om zowel leerkrachten als leerlingen te ondersteunen. Deze experts bieden gerichte hulp bij leeruitdagingen op het gebied van taal en rekenen, en zorgen voor een optimale leeromgeving voor elk kind. Wij benutten de gespecialiseerde kennis binnen ons team om leerlingen met specifieke behoeften effectief te begeleiden en te stimuleren in hun ontwikkeling.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedragsondersteuning
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling en aanpak van gedragsproblematiek heeft Albert Schweitzer vier gespecialiseerde professionals. Onze gedragsspecialisten, met een Master Educational Needs, zijn experts in het begeleiden van kinderen met gedragsuitdagingen en het bevorderen van hun sociale en emotionele welzijn. Zij werken nauw samen met leerkrachten en ouders om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.
Verbetering Werkhouding en Taakaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze school biedt ondersteuning op het gebied van werkhouding en taakaanpak met een team van vier deskundigen. Deze specialisten helpen leerlingen om hun concentratie te verbeteren en effectieve studiemethoden te ontwikkelen. Door gerichte begeleiding zorgen zij ervoor dat elk kind zijn of haar leerpotentieel volledig benut.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Gezonde Groei en Beweging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool Albert Schweitzer besteedt veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van haar leerlingen. Onze Motorisch Remedial Teacher (MRT) signaleert vroegtijdig motorische problemen en biedt gerichte oefeningen om de motorische vaardigheden van kinderen te verbeteren. Daarnaast ondersteunt onze Leefstijlcoach leerlingen en ouders bij het ontwikkelen van gezonde leefgewoonten, voeding en beweging, met als doel een optimale fysieke en mentale fitheid.
Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor de veiligheid en het welzijn van onze leerlingen zijn diverse collega's op Albert Schweitzer Basisschool gediplomeerd in Eerste Hulp aan Kinderen (EHAK). Zij zijn getraind om adequaat te handelen bij ongevallen en medische noodgevallen, zodat kinderen de juiste zorg ontvangen. Dit zorgt voor een veilige schoolomgeving waarin zowel leerlingen als ouders zich beschermd voelen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek Onze Uitgebreide Leerlingondersteuning op Basisschool Albert Schweitzer
Een Diepgaande Blik op Ons Ondersteuningsaanbod
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Innovatieve Schoolplannen
Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan voor optimaal onderwijs?
Hoe waarborgt onze school de kwaliteit en ontwikkeling?
Programma voor Jonge Kinderen op Basisschool Albert Schweitzer
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool Albert Schweitzer extra programma's voor jonge kinderen?
Ja, Basisschool Albert Schweitzer in Rotterdam biedt uitgebreide programma's speciaal ontworpen voor het jonge kind. Dit omvat voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en een geïntegreerd kindcentrum. Deze initiatieven zijn erop gericht om een vliegende start te garanderen en een naadloze overgang naar het basisonderwijs te faciliteren. We zorgen voor een rijke leeromgeving die aansluit bij de behoeften van jonge kinderen. Onze aanpak stimuleert de sociale, emotionele en cognitieve ontwikkeling, zodat elk kind vol zelfvertrouwen aan zijn schoolcarrière kan beginnen.
Met welke partners werkt Albert Schweitzer samen voor programma's voor jonge kinderen?
Basisschool Albert Schweitzer werkt nauw samen met KindeRdam om een hoogwaardig aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor gespecialiseerde zorg en educatieve programma's. KindeRdam is een erkende partner die expertise brengt in de begeleiding van peuters en kleuters. Samen creëren we een veilige en stimulerende omgeving waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Bezoek de website van KindeRdam voor meer informatie over hun diensten en de specifieke programma's die worden aangeboden op onze locatie.