Kindcentrum De Troubadour in Rosmalen

Het team van Kindcentrum De Troubadour in Rosmalen

Current section: team
Mozartlaan 17
5242 Rosmalen

Zie hier hoe het team van Kindcentrum De Troubadour is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum De Troubadour. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum De Troubadour bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum De Troubadour bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum De Troubadour zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81%)
Man (19%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.5%)
Man (17.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum De Troubadour. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (27.3%)
35-45 jaar (36.4%)
45-55 jaar (22.7%)
55-65 jaar (13.6%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum De Troubadour werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (85.7%)
Direct ondersteunend personeel (9.5%)
Management (4.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum De Troubadour gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsvervanging op Kindcentrum De Troubadour

Bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde teamleden, zoals bij ziekte, volgt Kindcentrum De Troubadour een proactief vervangingsbeleid. Een aanvraag wordt direct ingediend bij de bovenschoolse vervangingsmanager om zo snel mogelijk een passende oplossing te vinden. Indien er geen externe vervanging beschikbaar is, zet Kindcentrum De Troubadour intern middelen in. Deze interne oplossingen zijn primair bedoeld voor kortdurende afwezigheid. Bij langdurig verzuim en het ontbreken van structurele vervanging, wordt prioriteit gegeven aan ambulant personeel om de continuïteit van de klassikale lesvoering te waarborgen. We erkennen de huidige uitdagingen op de arbeidsmarkt, waar het vinden van gekwalificeerd (vervangend) personeel complex kan zijn. Hierdoor organiseert de school veelal zelf de vervanging. Wanneer deze inspanningen de onderwijskwaliteit dreigen te beïnvloeden, schakelen we over naar alternatieve onderwijsorganisatiescenario's. Gedetailleerde informatie over deze scenario's is beschikbaar via: Scenario's afwezigheid personeel.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Kindcentrum De Troubadour

6

Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Dyslexie-expert
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekenkundig Specialist
Expert Hoogbegaafdheid
Taalontwikkelingsspecialist

Toelichting van de school:

Op Kindcentrum De Troubadour geloven we in een gestructureerde aanpak voor taal- en rekenontwikkeling. Onze onderwijsprofessionals werken in professionele leergemeenschappen (PLG's), geleid door gespecialiseerde leerkrachten die de kartrekkersrol vervullen. Samen met de directeur vormen zij het regieteam dat het onderwijskundig beleid vormgeeft. We zetten ons in voor optimale ontwikkeling, waarbij we extra aandacht besteden aan leerlingen die behoefte hebben aan ondersteuning op het gebied van taal en rekenen. Vroege signalering door observaties en toetsen stelt ons in staat om tijdig passende begeleiding te bieden. Onze aanpak omvat onderwijs op maat in kleine groepjes, het gebruik van gespecialiseerd lesmateriaal en nauwe samenwerking met onze intern begeleider, taal- en rekenspecialisten. Ouders worden actief betrokken bij de voortgang en krijgen advies voor thuisoefeningen. Voor leerlingen met complexere hulpvragen stellen we een individueel ontwikkelingsperspectief (OPP) op.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welbevinden

Beschikbare specialisten:

Gedragsdeskundige
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid
WISH-trainer

Toelichting van de school:

Bij De Troubadour staat het welbevinden van elk kind centraal, omdat dit de basis vormt voor ontwikkeling. We bieden een sterk pedagogisch klimaat en kijken achter het gedrag van leerlingen om hen waar nodig te ondersteunen. De PLG sociaal-emotionele ontwikkeling, aangevuld met onze intern begeleider en orthopedagoog, speelt hierin een cruciale rol. We werken met methodes als Kwink en Groepsgeluk om kinderen te leren omgaan met emoties, conflicten en samenwerking. Leerkrachten signaleren actief en bespreken de sociaal-emotionele groei van leerlingen. Voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben, bieden we individuele gesprekken, groepstrainingen en speciale programma's zoals de WISH-training voor weerbaarheid. Ouders zijn onze partners in dit proces. In open gesprekken bespreken we zorgen, stellen we doelen en maken we afspraken voor school en thuis. Indien nodig schakelen we externe hulpverleners in om elk kind optimaal te laten floreren in een veilige en ondersteunende omgeving.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakgerichte Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Gedragsdeskundige
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Kindcentrum De Troubadour biedt op maat gemaakte ondersteuning voor leerlingen die uitdagingen ervaren op het gebied van gedrag, werkhouding of taakuitvoering. We creëren een gestructureerde leeromgeving met duidelijke routines en positieve gedragsverwachtingen, wat zorgt voor rust en voorspelbaarheid. Onze leerkrachten observeren nauwlettend de werkhouding en signaleren eventuele problemen, die vervolgens worden besproken met de intern begeleider. Indien nodig bieden we individuele afspraken, beloningssystemen, trainingen gericht op executieve functies of coaching voor zelfregulatie en planning. Ouders zijn essentieel in onze aanpak. Samen maken we afspraken die de ontwikkeling van gewenst gedrag en een positieve werkhouding stimuleren, zowel op school als thuis. Ons interne ondersteuningsteam, bestaande uit een intern begeleider, gedragsspecialist en orthopedagoog, analyseert samen met u de situatie en adviseert over de begeleiding. We organiseren tevens multidisciplinaire kindbesprekingen met externe partners om de beste ondersteuning te garanderen.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Vakdocent Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Wij besteden op Kindcentrum De Troubadour aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen, omdat dit bijdraagt aan hun welzijn en leervermogen. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van fijne of grove motoriek, of vanwege een lichamelijke beperking, kunnen rekenen op onze zorg. Leerkrachten observeren de motorische vaardigheden tijdens lessen en gym. Bij uitdagingen bieden we gerichte oefeningen voor fijne motoriek, zoals schrijven en knippen. Voor grove motoriek werken we samen met onze vakdocent bewegingsonderwijs of externe specialisten. We zorgen voor een veilige en toegankelijke omgeving en denken mee over aanpassingen en hulpmiddelen. In overleg met ouders schakelen we bij specifieke behoeften professionals in zoals kinderfysiotherapeuten of ergotherapeuten, zodat elk kind met plezier kan deelnemen aan alle schoolactiviteiten.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Kindcentrum De Troubadour biedt ondersteuning aan leerlingen die medische zorg of hulp bij persoonlijke verzorging nodig hebben tijdens de schooldag. Dit gebeurt altijd in nauwe samenwerking met ouders en volgens duidelijke protocollen. Voor medische handelingen, zoals medicatietoediening of insuline spuiten, hanteren we strikte afspraken en schriftelijke toestemming van ouders en artsen. Bij ondersteuning rond persoonlijke verzorging zoeken we samen met ouders naar passende oplossingen en, indien nodig, externe hulp. Bij complexere zorgvragen betrekken we ons ondersteuningsteam en, met toestemming van ouders, externe zorgprofessionals. We stellen in overleg met ouders een zorgplan of handelingsprotocol op. Ons doel is om een veilige en verantwoorde omgeving te bieden, binnen de grenzen van wat haalbaar is binnen het onderwijs.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij Kindcentrum De Troubadour

Ons Ondersteuningsbeleid: Een Diepgaande Toelichting

Bij Kindcentrum De Troubadour geloven we in een persoonlijke aanpak voor elke leerling. Daarom hanteren wij vier zorgvuldig opgestelde niveaus van basisondersteuning, ontworpen om optimaal aan te sluiten bij individuele onderwijsbehoeften. Een gedetailleerde uitleg van deze niveaus vindt u in onze schematische weergave van basisondersteuning. Samenwerking met SWV De Meierij voor Optimale Ondersteuning Indien wij, in overleg met u als ouder, constateren dat uw kind extra ondersteuning nodig heeft, werken we nauw samen met Samenwerkingsverband SWV De Meierij. Dit samenwerkingsverband biedt cruciale expertise en ondersteuning aan school, kind en ouders bij het effectief organiseren van aanvullende hulp binnen onze schoolomgeving. Oudersteunpunt De Meierij: Informatie en Advies voor Ouders Voor uitgebreide informatie over passend onderwijs, speciaal afgestemd op zowel basis- als voortgezet onderwijs, bezoekt u de website van Oudersteunpunt De Meierij (www.ouderjeugdsteunpuntdemeierij.nl). Hier vindt u heldere antwoorden op veelgestelde vragen, uitleg van belangrijke onderwijstermen en handige links. Het steunpunt is een waardevolle bron voor advies, zonder de verantwoordelijkheden van de school of het samenwerkingsverband over te nemen. Grenzen van Zorgverlening binnen het Regulier Onderwijs Bij de vraag of de grenzen van het regulier onderwijs, specifiek binnen Kindcentrum De Troubadour, in zicht komen, hanteren we een gestructureerde aanpak. Tien essentiële aspecten worden in gesprekken met ouders meegenomen om tot een weloverwogen gezamenlijk besluit te komen. Deze tien aspecten, gebaseerd op bewezen ervaring en onderzoek (Daffodil, 2013; De Vries & Van Meersbergen, 2017), bevorderen een constructieve samenwerking en voorkomen conflicten: Leerstofaanbod: Beoordelen we of de school het juiste onderwijs kan bieden dat aansluit bij de leerbehoefte van uw kind en of aanpassingen in het curriculum haalbaar zijn. Ontwikkeling: Evalueren we de voortgang van uw kind in brede zin en bepalen we of de school hier nog adequaat aan kan bijdragen. Relaties & Interacties: Kijken we naar de kwaliteit van de relaties en interacties tussen uw kind en klasgenoten, leerkrachten en andere schoolprofessionals. Welbevinden & Zelfbeeld: Onderzoeken we of uw kind zich gelukkig voelt op school en of de schoolomgeving bijdraagt aan een positief zelfbeeld. Participatie: Nagaan of uw kind, eventueel met redelijke aanpassingen, volledig kan deelnemen aan alle schoolactiviteiten, zowel in als buiten de klas. Tijd- & Aandachtverdeling: Beoordelen we of de benodigde tijd en aandacht voor uw kind in balans blijft met de behoeften van de rest van de klas. Samenwerking & Vertrouwen: Essentieel is de aanwezigheid van een sterke vertrouwensbasis voor effectieve samenwerking tussen alle betrokken partijen: school, ouders, kind en externe professionals. Veiligheid: Garanderen we een veilige fysieke en psychische omgeving voor alle leerlingen en medewerkers. Medisch Protocol: Controleren we of de school de benodigde medische zorg kan bieden conform het vastgestelde medisch protocol, inclusief medicatie. Gebouw & Technische Aanpassingen: Verifiëren we of het schoolgebouw toegankelijk is en of eventuele benodigde technische aanpassingen redelijkerwijs realiseerbaar zijn. Toekomstvisie: Uitbreiding van Inclusieve Ondersteuning Wij streven ernaar dat iedereen zich thuis voelt bij Kindcentrum De Troubadour, binnen duidelijke kaders. Vanuit onze overtuiging van inclusiviteit onderzoeken we actief hoe we onze voorzieningen kunnen uitbreiden, met een specifieke focus op het bieden van groepsgerichte ondersteuning aan kinderen die functioneren op moeilijk lerend niveau.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek onze kwaliteitszorg en strategisch schoolplan

Welke ambitieuze doelen streeft Kindcentrum De Troubadour na in het schoolplan?

Ons schoolplan bij Kindcentrum De Troubadour in Rosmalen is gericht op een duidelijke koers en strategische besluitvorming. We zorgen voor een soepele integratie van nieuwe teamleden door hen wegwijs te maken in onze schoolse routines. We zetten vol in op het delen en toepassen van onze expertise in effectief en evidence-informed onderwijs, met de ambitie om een leidende expertschool te worden. Dit doen we door continu te werken aan onze onderzoeks- en verbetercultuur. Onze onderwijsprofessionals versterken hun didactische vaardigheden en klassenmanagement met de EDI 2.0 aanpak. Daarnaast verbeteren we de didactiek voor spellingonderwijs, met een focus op preventie en een gestructureerde aanpak zoals beschreven in ‘Zo leer je kinderen lezen en spellen’. We investeren in de pedagogische vaardigheden van ons team, met speciale aandacht voor het omgaan met 'moeilijk te duiden gedrag'. Door de implementatie van de KWINK-methode en het borgen van 'groepsgeluk', spreken we als team één taal en creëren we een positief leerklimaat. Ons schoolondersteuningsprofiel wordt geactualiseerd om de impact van onze leerlingenpopulatie op ons onderwijsaanbod inzichtelijk te maken. De evaluatie en doorontwikkeling van onze rapportages, in lijn met het nieuwe LOVS en onze visie op kindontwikkeling, is een belangrijk aandachtspunt. We integreren het onderwijs voor jonge kinderen met groep 3, vanuit de overtuiging van spelend leren. Deze lijn van spelend leren trekken we door naar de groepen 4 tot en met 8, voor een doorlopende leerervaring. Ook versterken we de begeleiding van sterk- en hoogbegaafde kinderen in de groepen 1 t/m 4. Kindcentrum De Troubadour stimuleert de sociale verantwoordelijkheid van leerlingen via een actieve leerlingenraad en deelname aan het Bossche Kinderparlement. Kinderen leren hier dat hun stem telt binnen onze gemeenschap. We besteden aandacht aan maatschappelijke betrokkenheid, onder andere door leerlingen jaarlijks een goededoelenactie te laten organiseren. Respect voor diversiteit, inclusie, inzicht in eigen identiteit en waarden, en betrokkenheid bij de leefomgeving staan centraal in onze lessen. Een gedetailleerd schoolplan en jaarplan zijn beschikbaar op onze website voor verdere inzage.

Hoe realiseert Kindcentrum De Troubadour haar onderwijsdoelen?

Het regieteam onderwijs stuurt de onderwijskundige koers van Kindcentrum De Troubadour, gebruikmakend van strategische ambitiekaarten die een vierjarencyclus bestrijken. Deze doelen worden jaarlijks geëvalueerd en indien nodig bijgesteld om de kwaliteit te waarborgen. Schoolafspraken worden vastgelegd in concrete kwaliteitskaarten. Alle teamleden participeren actief binnen professionele leergemeenschappen (PLG's). Het regieteam geeft leiding aan deze PLG's en komt maandelijks bijeen om de voortgang te bespreken en de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen.

Ontdek Ons Stimulerende Aanbod voor Jonge Kinderen bij Kindcentrum De Troubadour

Toelichting van de school

Bij Kindcentrum De Troubadour in Rosmalen streven we naar een naadloze integratie van onderwijs en opvang voor kinderen van 0 tot 4 jaar. Ons unieke aanbod is speciaal ontworpen om een soepele overgang te garanderen van het Peuterarrangement naar onze basisschool. Wij geloven in een holistische benadering waarbij de ontwikkeling van elk jong kind centraal staat. Door onze programma's af te stemmen, creëren we een consistente en verrijkende leeromgeving die de basis legt voor een succesvolle schoolcarrière. Ontdek hoe wij de talenten van uw kind stimuleren en koesteren, vanaf de allerkleinsten tot aan de start van het basisonderwijs.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op onze basisschool in Rosmalen?

Kindcentrum De Troubadour biedt een rijke leeromgeving met gespecialiseerde programma's voor de allerkleinsten. Ons aanbod omvat professionele kinderopvang en stimulerende voor- en vroegschoolse educatie (VVE). We zorgen voor een harmonieuze aansluiting tussen deze programma's en de start in de basisschool. Zo creëren we een complete ontwikkelingservaring die perfect is afgestemd op de behoeften van jonge kinderen in Rosmalen.

Kindcentrum De Troubadour biedt een rijke leeromgeving met gespecialiseerde programma's voor de allerkleinsten. Ons aanbod omvat professionele kinderopvang en stimulerende voor- en vroegschoolse educatie (VVE). We zorgen voor een harmonieuze aansluiting tussen deze programma's en de start in de basisschool. Zo creëren we een complete ontwikkelingservaring die perfect is afgestemd op de behoeften van jonge kinderen in Rosmalen.

Professionele Kinderopvang Rosmalen
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) & Peuteropvang
Integraal Kindcentrum: Educatie en Opvang

Met welke partners werkt Kindcentrum De Troubadour samen voor het jonge kind programma?

Om een optimaal aanbod voor jonge kinderen te garanderen, werkt Kindcentrum De Troubadour nauw samen met Kanteel Kinderopvang. Deze samenwerking met Kanteel Kinderopvang verzekert een hoogwaardige en deskundige begeleiding in de cruciale vroege ontwikkelingsjaren. Samen bouwen we aan een sterke basis voor de toekomst van elk kind.

Om een optimaal aanbod voor jonge kinderen te garanderen, werkt Kindcentrum De Troubadour nauw samen met Kanteel Kinderopvang. Deze samenwerking met Kanteel Kinderopvang verzekert een hoogwaardige en deskundige begeleiding in de cruciale vroege ontwikkelingsjaren. Samen bouwen we aan een sterke basis voor de toekomst van elk kind.

Team | Kindcentrum De Troubadour in Rosmalen | [2025] Schoolregister