Kindcentrum De Troubadour in Rosmalen

De resultaten van Kindcentrum De Troubadour in Rosmalen

Current section: resultaten
Mozartlaan 17
5242 Rosmalen

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum De Troubadour, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Kindcentrum De Troubadour bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum De Troubadour bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen De Troubadour

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit niveau wordt getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm waarbij minimaal 85% van alle leerlingen dit basisniveau dient te halen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland. Op Kindcentrum De Troubadour streven we ernaar dit niveau voor al onze leerlingen te waarborgen, met hoge scores die getuigen van effectief onderwijs. Onze prestaties tonen aan dat het overgrote deel van onze leerlingen succesvol is in het behalen van deze cruciale basisvaardigheden.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Prestaties van Kindcentrum De Troubadour

Het streefniveau biedt een verdere uitdaging bovenop het fundamenteel niveau, met als doel dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen dit hogere niveau bereikt aan het einde van groep acht. Voor elke basisschool, inclusief Kindcentrum De Troubadour, wordt door de inspectie een specifiek streefpercentage vastgesteld. Dit percentage is afgestemd op de unieke leerlingpopulatie van de school en dient als de signaleringswaarde voor het behalen van dit ambitieuze niveau. Kindcentrum De Troubadour zet zich in om leerlingen te stimuleren excelleren en het streefniveau te bereiken. De behaalde resultaten laten zien hoe goed onze leerlingen presteren in vergelijking met de landelijke norm en het specifieke streefpercentage voor onze school.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum De Troubadour?

Bij Kindcentrum De Troubadour bereiden we onze leerlingen zorgvuldig voor op de volgende stap: het Voortgezet Onderwijs (VO). We begrijpen het belang van een passend schooladvies, dat de basis vormt voor een succesvolle schoolcarrière. Ons adviesproces is gebaseerd op meerdere pijlers. Allereerst onze professionele inschatting van de potentie en de meest geschikte schoolsoort voor elk kind. Dit wordt aangevuld met de wensen en meningen van zowel ouders als de leerling zelf. Ter ondersteuning gebruiken we de resultaten van de Eindtoets Basisonderwijs. We zijn trots op de positieve resultaten en de reputatie die we hebben opgebouwd met onze schooladviezen. De meeste leerlingen stromen succesvol door naar het geadviseerde VO-niveau. Brugklascoördinatoren bevestigen jaarlijks de betrouwbaarheid van ons advies door de goede prestaties van onze oud-leerlingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Groei op Kindcentrum De Troubadour

Op Kindcentrum De Troubadour helpen we kinderen essentiële sociale vaardigheden te ontwikkelen voor een harmonieuze deelname aan de maatschappij. We focussen op samenwerken, conflicten oplossen en zelfredzaamheid, wat bijdraagt aan een veilige leeromgeving en betere schoolprestaties. Onze missie, 'Je mag hier zijn wie je wilt zijn', vormt de kern van onze aanpak. Wij creëren een omgeving waar kinderen zich veilig en gewaardeerd voelen, leren elkaar te begrijpen en respecteren, en zich in anderen kunnen verplaatsen. Kinderen krijgen een stem in schoolzaken en verantwoordelijkheden, leren positief en zorgzaam met elkaar om te gaan en conflicten constructief op te lossen. Door samenwerking met ouders en partners verbinden we thuis, school en de bredere omgeving, wat zorgt voor een consistente pedagogische aanpak en een gevoel van veiligheid voor elk kind.

Vertrouwen en Veiligheid

Gedeelde Verantwoordelijkheid

Respect voor Ieders Uniekheid

Hoe bevordert Kindcentrum De Troubadour de sociale ontwikkeling van uw kind?

Wij zien de klas en school als een oefenterrein voor sociale vaardigheden, met als doel kinderen op te voeden tot verantwoordelijke en actieve burgers. Kinderen leren deel uitmaken van een gemeenschap, bij te dragen aan het groepsbelang en oog te hebben voor medeleerlingen. Onze methode richt zich op sociale competenties zoals zelfdiscipline, verantwoordelijkheid en effectieve communicatie. Thema's als burgerschap, sociale integratie en mediawijsheid worden actief behandeld. Daarnaast gebruiken we dagelijks de 'gevoelsthermometer' om kinderen te leren hun gevoelens te uiten en rekening te houden met anderen. Via 'groepsgeluk' stimuleren we de groepsdynamiek en creëren we een open en veilige sfeer waarin kinderen zich durven te uiten.

Welke methodes en registraties worden gebruikt voor sociale en emotionele ontwikkeling?

Kindcentrum De Troubadour zet diverse methodes en registraties in om de sociale en emotionele groei van kinderen te monitoren en te bevorderen, waaronder: Methodes voor sociaal-emotioneel leren: - WISH (Weerbaarheidstraining voor groep 6) - Kwink Registratievormen voor sociale opbrengsten: - Kijk! - DUO

  • Kijk!
  • DUO
  • WISH (weerbaarheidstraining voor groep 6)
  • Kwink

Hoe wordt de groepsdynamiek en het welzijn van leerlingen gestimuleerd?

We werken actief aan een positieve groepsdynamiek en een veilig pedagogisch klimaat door middel van 'groepsgeluk'. Met behulp van visuele hulpmiddelen zoals houten poppetjes en picto's maken we de groepsinteracties zichtbaar en sturen we op openheid en betrokkenheid. Dit helpt kinderen zich veilig te voelen en zich vrij te uiten, wat essentieel is voor hun algehele ontwikkeling en welzijn binnen de schoolomgeving. Ons doel is om een omgeving te creëren waarin elk kind zich gewaardeerd voelt en zich optimaal kan ontwikkelen, zowel individueel als in groepsverband.

Inspectierapport Kindcentrum De Troubadour: Vertrouwen in Kwaliteitsonderwijs

Kindcentrum De Troubadour heeft het vertrouwen van de Inspectie van het Onderwijs verdiend. Dit resultaat weerspiegelt de toewijding van ons voltallige team aan het leveren van hoogwaardig en verantwoord onderwijs voor elk kind. Wij streven continu naar de ontwikkeling van eigentijds onderwijs dat aansluit bij de behoeften van onze leerlingen. Dit doen wij door een veilige en geborgen omgeving te creëren waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Een prettige sfeer is de basis voor succesvol leren. Onze onderwijsaanpak kenmerkt zich door afgestemde en gevarieerde instructie, die nauwkeurig wordt afgestemd op de individuele onderwijsleervraag van elk kind. Daarnaast hechten we grote waarde aan sociale interactie, omdat de onderlinge band tussen kinderen essentieel is voor hun welbevinden en leerproces. De Troubadour beschouwt kinderen als actieve deelnemers binnen de gemeenschap van de klas, de school en het kindcentrum. Door hen te verbinden met de bredere maatschappij, leren kinderen hun eigen bijdrage te leveren en verantwoordelijkheid te nemen binnen een groter geheel. Dit bereidt hen voor op een actieve rol in de toekomst.

Resultaten | Kindcentrum De Troubadour in Rosmalen | [2025] Schoolregister