Kindcentrum De Hobbit in Rosmalen

Het team van Kindcentrum De Hobbit in Rosmalen

Current section: team
De Hoge Kamp 9
5247 Rosmalen

Zie hier hoe het team van Kindcentrum De Hobbit is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum De Hobbit. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum De Hobbit bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum De Hobbit bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum De Hobbit zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.8%)
Man (18.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.5%)
Man (17.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum De Hobbit. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (8.7%)
25-35 jaar (13%)
35-45 jaar (39.1%)
45-55 jaar (26.1%)
55-65 jaar (13%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum De Hobbit werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (85.7%)
Direct ondersteunend personeel (9.5%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (4.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum De Hobbit gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Engelse taal
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Invulling van Onderwijspersoneel bij Kindcentrum De Hobbit

Bij Kindcentrum De Hobbit streven we naar continuïteit en kwaliteit in het onderwijs. Daarom zetten we vol in op het werken met zoveel mogelijk vaste gezichten voor elke groep, zowel voor het onderwijs als voor de naschoolse opvang. Dit bevordert de herkenbaarheid en de vertrouwensband tussen leerlingen, ouders en ons team. In geval van ziekte of verlof van onze leerkrachten en begeleiders, hebben we een doordacht vervangingsbeleid. Onze voorkeur gaat uit naar het inzetten van vaste vervangers die bekend zijn met onze werkwijze en de specifieke behoeften van de leerlingen. Indien dit niet mogelijk is, maken we gebruik van een zorgvuldig samengestelde vervangerspool. Als er onverhoopt geen geschikte invalkracht beschikbaar is, volgen we een strikt protocol om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Kindcentrum De Hobbit beschikt over een interne flexibele schil van ervaren onderwijsondersteunend personeel en ambulante begeleiders. Wanneer ook hier geen medewerker beschikbaar is voor de vervanging, wordt de groep tijdelijk verdeeld over andere klassen. Dit laatste is een uiterste redmiddel en wordt slechts voor korte periodes toegepast. In uitzonderlijke situaties, wanneer alle andere opties zijn uitgeput en we geen onderwijs kunnen garanderen, kan het voorkomen dat leerlingen tijdelijk thuis moeten blijven. Wij doen er alles aan om dit te voorkomen en de impact op het leerproces tot een minimum te beperken. Uw kind kan rekenen op een stabiele en stimulerende leeromgeving, zelfs bij onvoorziene omstandigheden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De school is verdeeld in leerstofklassen. In schooljaar 2024-2025 hebben we drie groepen 1-2, 1 groep 3 en 4 t/m 8 hebben een parallelgroep.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Kindcentrum De Hobbit

3

Taal en Rekenen: Verbeteren van Fundamentele Vaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde teamleden, waaronder een intern begeleider, een specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen en een taalspecialist, werken nauw samen. Zij stemmen hun aanpak af en identificeren de nodige interventies om het leerrendement voor alle kinderen te optimaliseren. Dit zorgt ervoor dat zowel individuele leerlingen als de groep als geheel profiteren van gerichte educatieve ondersteuning.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Positieve Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Groepsgeluk
Breincoach

Toelichting van de school:

Ons toegewijde team van specialisten, bestaande uit een gedragsspecialist, intern begeleider, specialist groepsgeluk en breincoach, vormt de kern van onze sociaal-emotionele ondersteuning. Door intensieve samenwerking binnen het ondersteuningsteam zorgen we voor een gecoördineerde aanpak. Dit stelt ons in staat om proactief in te spelen op de behoeften van onze leerlingen en hun algehele welzijn te bevorderen.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Optimale Leerresultaten

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist en intern begeleider zijn cruciaal voor het waarborgen van een positieve leeromgeving. Zij werken nauw samen met het ondersteuningsteam om effectieve strategieën te ontwikkelen. Daarnaast onderhouden we een sterke samenwerking met het Samenwerkingsverband SWV Meierij. Deze gezamenlijke inspanningen helpen ons om een gestructureerde en ondersteunende aanpak te bieden voor de gedrags- en werkhouding van onze leerlingen.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Vakleerkrachten Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

De vakleerkrachten bewegingsonderwijs geven een significante impuls aan de fysieke ontwikkeling van onze leerlingen op Kindcentrum De Hobbit. Hun expertise zorgt voor een gevarieerd en stimulerend lesaanbod. Bovendien zijn meerdere leerkrachten bevoegd voor bewegingsonderwijs en heeft een collega de gespecialiseerde Bodymap cursus afgerond. Dit brede scala aan kwalificaties versterkt ons aanbod voor een gezonde motorische ontwikkeling.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor vragen of specifieke ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging, verwijzen wij u graag naar de juiste externe instanties of professionals. Op onze school richten wij ons primair op het educatieve en sociaal-emotionele welzijn van de leerlingen, met ondersteuning van ons gespecialiseerde interne team.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Schoolkeuken
Podium
Atelier
Verwerkingsruimtes & Aula

Optimale Ondersteuning voor Elke Leerling op Kindcentrum De Hobbit

Ons Schoolondersteuningsprofiel: Kwaliteit en Zorg

Ontdek hoe Kindcentrum De Hobbit een veilige en stimulerende leeromgeving biedt, met een focus op individuele ontwikkeling en extra ondersteuning waar nodig. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft gedetailleerd hoe wij leerlingen begeleiden. Het document geeft inzicht in de geboden basisondersteuning, de extra hulp voor leerlingen met specifieke behoeften, en onze zorgstructuur voor kinderen die meer begeleiding vereisen. Lees meer over onze ambitie om elk kind de kans te geven zijn of haar talenten volledig te benutten. **Basisondersteuning op Maat** Bij De Hobbit zetten we ons in voor kwalitatief hoogstaand onderwijs, breed gedragen door PBS, Kwink, Taakspel en het EDI-model. Ons team ontwikkelt continu expertise, met speciale aandacht voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. We werken in alle groepen met gedifferentieerde instructie op minimaal drie niveaus. Kinderen die de lesstof snel beheersen, krijgen uitdagende vervolgactiviteiten, terwijl leerlingen die extra uitleg nodig hebben, deze ook ontvangen. Ons Breinplein, een initiatief voor leerlingen van groep 5-8 in de tweede leerlijn, biedt gerichte begeleiding door een gespecialiseerde coach. **Ruimte voor Groei en Samenwerking** Onze faciliteiten en de nabije omgeving faciliteren kwalitatief goed onderwijs. We onderhouden nauwe banden met ketenpartners en het sociaal wijkteam, wat essentieel is voor een geïntegreerde aanpak. Ons team is toegewijd aan continue verbetering, met een stevig verankerde zorgstructuur en cyclisch, opbrengstgericht werken. Duidelijke didactische kaders garanderen passend onderwijs voor iedereen. **Extra Ondersteuning voor Specifieke Behoeften** Wij bieden hulp aan leerlingen met een extra ondersteuningsvraag, voortkomend uit bijvoorbeeld een beperking, chronische ziekte, gedragsprobleem of leerstoornis. De school werkt nauw samen met ouders om de meest optimale ontwikkeling voor elk kind te waarborgen. We moedigen kinderen aan om eigenaar te worden van hun leerproces. **Toekomstgericht Aanbod: Inclusiviteit Centraal** Kindcentrum De Hobbit hecht grote waarde aan inclusiviteit en biedt ook toekomstig extra ondersteuning aan zij-instromers en leerlingen die vanaf het begin extra begeleiding nodig hebben. Elk kind, ongeacht de instroomdatum, kan rekenen op de nodige zorg en aandacht voor een succesvolle schoolloopbaan. Lees het volledige Schoolondersteuningsprofiel op onze website voor meer details.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Kindcentrum De Hobbit

Wat Zijn de Kernpunten van Ons Schoolplan op De Hobbit?

Op Kindcentrum De Hobbit streven we continu naar onderwijsverbetering door middel van ons school- en jaarplan, beleidsdocumenten en protocollen. We zetten in op moderne lesmethodes die aansluiten bij de visie van onze school en de individuele leerbehoeften van elk kind. Moderne Lesmethodes voor Effectief Leren: Onze lesmaterialen worden zorgvuldig geselecteerd om te voldoen aan zowel de kerndoelen van de overheid als onze eigen onderwijsvisie. We zorgen voor een divers aanbod, zodat kinderen die extra uitdaging nodig hebben, dit krijgen, net als kinderen die baat hebben bij extra oefening. Materiaalkeuze wordt altijd getoetst aan de vraag of het de ontwikkeling van elk kind stimuleert. Deskundig en Ontwikkelend Personeel: De leerkrachten vormen het hart van onze school. Wij investeren in hun professionele ontwikkeling door middel van regelmatige studiedagen en een gestructureerde overlegcyclus (PDCA-model). Deze focus op samenwerking en continue bijscholing zorgt ervoor dat ons team vooroploopt in onderwijsvernieuwingen en uw kind de best mogelijke begeleiding biedt. Leerlingvolgsysteem voor Optimale Ontwikkeling: Ons leerlingvolgsysteem biedt inzicht in de voortgang van elke leerling, zowel op leergebied als sociaal-emotioneel. Door landelijk genormeerde toetsen te gebruiken, kunnen we de ontwikkeling van uw kind vergelijken met die van leeftijdsgenoten. De resultaten bespreken we openlijk met ouders en het team, en gebruiken we om ons onderwijs continu te evalueren en te verbeteren. Dit systeem helpt ons ook leerlingen te identificeren die extra ondersteuning nodig hebben. School- en Jaarplan 2024-2025: Speerpunten voor Succes: Ons vierjarige schoolplan (2023-2027) vormt de basis voor onze jaarplannen. Voor het schooljaar 2024-2025 richten we ons op belangrijke speerpunten: Breinleren: We verdiepen ons in de werking van het brein om onze didactiek te optimaliseren, met aandacht voor groeimindset en de leerkuil. Kwaliteit van Onderwijs: We focussen op het benutten van kindertalenten, werken met referentieniveaus en stellen hoge doelen om kansengelijkheid te bevorderen. Hoog- en Meerbegaafdheid: Met het Breinplein initiatief vergroten we onze expertise op het gebied van hoogbegaafdheid, in nauwe samenwerking met ouders. ICT: Een ontwikkelgroep werkt aan een consistente lijn voor computervaardigheden en mediawijsheid. Zorg voor Ontwikkeling: Specialisten en intern begeleiders werken nauw samen om de ontwikkeling van elk kind te versterken, met gerichte ondersteuning in de klas. Het Jonge Kind: Groepen 1-2 volgen het EDI-model en beredeneerd aanbod, met een recent ontwikkeld Kwaliteitskaart Jonge Kind. Kindcentrum: We versterken de samenwerking met de kinderopvang, met het oog op de realisatie van een compleet kindcentrum in onze nieuwbouw.

Hoe Zorgt De Hobbit voor Continue Kwaliteitsverbetering?

Bij Kindcentrum De Hobbit hanteren we een cyclische, planmatige en verbindende aanpak voor kwaliteitsverbetering. Onze focus ligt op samenwerking, een onderzoekende houding en open dialoog met ons team. We stellen ambitieuze doelen, zowel op schoolniveau als per groep, en evalueren deze jaarlijks in ons onderwijsportfolio. Planmatig Werken met het PDCA-model: Ons kwaliteitsbeleid is gebaseerd op het PDCA-model (Plan-Do-Study-Act). Dit houdt in dat we onze plannen zorgvuldig formuleren, uitvoeren, de resultaten evalueren en waar nodig bijsturen. Specialisten observeren in de klassen om leerkrachten te ondersteunen en de juiste didactische aanpak te waarborgen. Collectieve Dialoog en Ambitiedoelen: Regelmatige teamgesprekken, de zogenaamde collectieve dialogen, stellen ons in staat om gezamenlijk te reflecteren: 'Wat gaat goed, wat kan beter en wat moet anders?' Deze inzichten gebruiken we om school- en groepsambities te formuleren en te realiseren, met als doel het onderwijs continu te verhogen. Onderwijsportfolio voor Zelfevaluatie: Jaarlijks presenteren we onze resultaten en ontwikkelingen in een onderwijsportfolio. Dit document dient als basis voor onze zelfevaluatie en toont onze voortdurende inzet voor hoogwaardig onderwijs.

Ontdek ons Uitgebreide Aanbod voor Jonge Kinderen bij Kindcentrum De Hobbit

Toelichting van de school

Bij Kindcentrum De Hobbit integreren we onderwijs en opvang naadloos om de ontwikkeling van elk kind optimaal te ondersteunen. Een soepele overgang van kinderopvang naar het basisonderwijs is cruciaal, en dit garanderen we niet alleen bij de start in groep 1. Dagelijks zorgen we voor een warme en gestructureerde overdracht met onze tussenschoolse opvang en buitenschoolse opvang. Deze continue samenwerking zorgt ervoor dat uw kind zich altijd veilig en gestimuleerd voelt, met een doorlopende leerlijn en aandacht voor individuele behoeften.

Veelgestelde vragen

Welk Extra Aanbod Biedt Kindcentrum De Hobbit voor Peuters en Kleuters?

Kindcentrum De Hobbit biedt een rijk en gevarieerd programma voor de allerkleinsten. We stimuleren de brede ontwikkeling door middel van spelend leren, creatieve activiteiten en gerichte aandacht voor sociale en emotionele groei. Ons aanbod is afgestemd op de specifieke ontwikkelingsfase van jonge kinderen. We creëren een veilige en uitdagende omgeving waar kinderen hun talenten kunnen ontdekken en ontplooien, met een focus op een soepele doorstroom naar de volgende onderwijsfasen.

Kindcentrum De Hobbit biedt een rijk en gevarieerd programma voor de allerkleinsten. We stimuleren de brede ontwikkeling door middel van spelend leren, creatieve activiteiten en gerichte aandacht voor sociale en emotionele groei. Ons aanbod is afgestemd op de specifieke ontwikkelingsfase van jonge kinderen. We creëren een veilige en uitdagende omgeving waar kinderen hun talenten kunnen ontdekken en ontplooien, met een focus op een soepele doorstroom naar de volgende onderwijsfasen.

Peuteropvang en Vroegschoolse Educatie
Integraal Kindcentrum: Opvang en Onderwijs

Met Welke Partners Werkt Kindcentrum De Hobbit Samen voor Jonge Kinderen?

Voor de beste zorg en ontwikkeling van uw jonge kind gaat Kindcentrum De Hobbit een strategische samenwerking aan met gerenommeerde partners. Zo werken wij nauw samen met Kinderopvang Partou, een toonaangevende organisatie die garant staat voor hoogwaardige kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting tussen opvang en onderwijs, met gedeelde visies op pedagogiek en een gezamenlijke focus op de ontwikkeling van elk kind. Samen bieden we een compleet pakket aan faciliteiten en expertise.

Voor de beste zorg en ontwikkeling van uw jonge kind gaat Kindcentrum De Hobbit een strategische samenwerking aan met gerenommeerde partners. Zo werken wij nauw samen met Kinderopvang Partou, een toonaangevende organisatie die garant staat voor hoogwaardige kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting tussen opvang en onderwijs, met gedeelde visies op pedagogiek en een gezamenlijke focus op de ontwikkeling van elk kind. Samen bieden we een compleet pakket aan faciliteiten en expertise.

Team | Kindcentrum De Hobbit in Rosmalen | [2025] Schoolregister