Kindcentrum De Groote Wielen in Rosmalen

Het team van Kindcentrum De Groote Wielen in Rosmalen

Current section: team
Deltalaan 140
5247 Rosmalen

Zie hier hoe het team van Kindcentrum De Groote Wielen is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum De Groote Wielen. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum De Groote Wielen bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum De Groote Wielen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum De Groote Wielen zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.6%)
Man (21.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.9%)
Man (16.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum De Groote Wielen. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (4.7%)
25-35 jaar (30.2%)
35-45 jaar (23.3%)
45-55 jaar (18.6%)
55-65 jaar (20.9%)
&ge;65 jaar (2.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (28.4%)
35-45 jaar (26.2%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (15.9%)
&ge;65 jaar (1.7%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum De Groote Wielen werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (79.1%)
Direct ondersteunend personeel (11.6%)
Indirect ondersteunend personeel (4.7%)
Management (4.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum De Groote Wielen gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Ziekte en Oplossingen bij Kindcentrum De Groote Wielen

Bij onverwachte afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten, zetten wij alles op alles om kwalitatief hoogstaand onderwijs te garanderen. Kindcentrum De Groote Wielen hanteert een proactief beleid voor leerkrachtvervanging, met als doel minimale impact op de leerervaring van uw kind. Onze aanpak voor vervanging is veelzijdig. We maken gebruik van een regionale invalpoule voor zowel kort- als langdurende afwezigheden. Deze samenwerking stelt ons in staat om snel gekwalificeerde krachten in te zetten, zodat de lessen zo min mogelijk worden onderbroken. Indien een externe vervanger niet beschikbaar is, schakelen we interne middelen in. Ons zorgvuldig opgesteld vervangingsprotocol biedt een duidelijk stappenplan. De directie beoordeelt de duur van de afwezigheid en vraagt vervolgens vervanging aan bij de pool. We benaderen collega's en onderwijsbevoegde ouders voor flexibele inzet. Ook leerkrachtondersteuners worden ingeschakeld waar mogelijk. Voor specifieke situaties werken we samen met QRABBL om invulling te geven aan de lesuren, waarbij soms projectmatig wordt gewerkt in plaats van regulier onderwijs. Als deze stappen onvoldoende zijn, hanteren we noodoplossingen. Dit kan een interne personeelswisseling betekenen of het tijdelijk verdelen van een klas over andere groepen, dit laatste slechts voor één dag en als ultieme maatregel om naar huis sturen te voorkomen. In het zeldzame geval dat geen enkele oplossing mogelijk is, moeten we helaas groepen naar huis sturen, conform de richtlijnen van de onderwijsinspectie. Ouders worden dan zo spoedig mogelijk geïnformeerd via een 'telefoonboom' en schriftelijk per e-mail en onze schoolapp 'Parro'. We streven ernaar om het aantal thuisblijfdagen te minimaliseren en te spreiden over de school. Coördinatoren en de directeur zetten hun ambulante tijd primair in om de dagelijkse bezetting van de klassen te waarborgen. Uw kind kan rekenen op een stabiele leeromgeving.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De groepen

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Gym en buitenspel
37.5%
Spel
25%
Taal
18.8%
Beginnende gecijferdheid
10.4%
Creatief
8.3%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
20.6%
Rekenen/wiskunde
20.6%
Lezen
17.2%
Overig
14.8%
Wereldoriëntatie
12.2%
Kunstzinnige en creatieve vorming
6.2%
Bewegingsonderwijs
6.2%
Engelse taal
2.2%

Deskundige Ondersteuning op Kindcentrum De Groote Wielen: Specialisten voor Elke Leerling

2

Optimale Taal- en Rekenontwikkeling: Specialisten aan het Woord

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist
Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Elke leerkracht op Kindcentrum De Groote Wielen werkt met een gedetailleerd groepsplan dat de leerdoelen voor de klas uiteenzet. Meerdere keren per jaar evalueren we de voortgang en ontwikkeling van de leerlingen tijdens groepsbesprekingen. Onze specialisten, waaronder experts voor taal, rekenen, gedrag en hoogbegaafdheid, ondersteunen de leerkrachten hierbij. Individuele leerlingen kunnen ook met een specialist worden besproken voor aangepaste ondersteuning en een individueel handelingsplan, gericht op kortdurende of langdurige onderwijsbehoeften. Wij zetten ons in voor een veilige en positieve leeromgeving waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Via vijf zorgniveaus stemmen we de ondersteuning af op de unieke behoeften van elke leerling. Kinderen in groep 1 en 2 ontwikkelen vaardigheden in hun eigen tempo, met uitdagend materiaal en regelmatige observatie door de leerkracht. Dit garandeert dat elke kleuter de juiste stimulans krijgt. Ons toegewijde zorgteam, bestaande uit leerkrachten, een intern begeleider en vakspecialisten, werkt nauw samen. Met ondersteuning van Samenwerkingsverband PO de Meierij bieden we passende zorg voor elke leerling. Voor hoogbegaafde leerlingen passen we het lesaanbod aan met verdiepend materiaal, gericht op inzicht, logisch denken en plannen. We stimuleren vaardigheden zoals doorzettingsvermogen en leren omgaan met uitdagingen. We signaleren dyslexie en dyscalculie vroegtijdig. Na een intensieve oefenperiode van zes maanden, en indien nodig na doorverwijzing en diagnose, bieden we aanpassingen zoals vergrote materialen en extra tijd voor toetsen. Extra begeleiding, zoals remedial teaching (RT), fysiotherapie of logopedie, kan onder schooltijd plaatsvinden mits vergoed via de basiszorgverzekering, om gelijke kansen voor alle leerlingen te waarborgen.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Kindcentrum De Groote Wielen creëren we een veilige en prettige sfeer waarin kinderen en leerkrachten positief met elkaar omgaan. Aandacht voor sociale vaardigheden en emotionele ontwikkeling is hierbij cruciaal. We monitoren het welbevinden en de betrokkenheid van leerlingen van groep 1 tot en met 8 met behulp van Looqin en Looqin2U, om vroegtijdig signalen van vastlopen op te vangen. Indien een kind sociaal-emotioneel vastloopt, bijvoorbeeld door gedragsveranderingen of thuissituatieproblemen, bieden we professionele ondersteuning. In overleg met ouders wordt een adviesteam ingeschakeld om passende oplossingen te vinden. Kim Wieringa, onze schoolmaatschappelijk werkster, staat klaar voor opvoedingsvragen en ondersteuning bij ontwikkelingsproblemen. Zij helpt ouders bij het vinden van de juiste hulp. De GGD volgt de lichamelijke ontwikkeling van uw kind, inclusief metingen en screenings op 6- en 11-jarige leeftijd. U wordt schriftelijk geïnformeerd over eventuele gezondheidsonderzoeken op maat. Onze jeugdgezondheidsexperts, waaronder jeugdarts Monique de Haan en jeugdverpleegkundige Glenda Pols, bieden advies over diverse gezondheidsonderwerpen. Bij vermoedens van huiselijk geweld, kindermishandeling of andere ernstige klachten, kunt u terecht bij onze interne vertrouwenspersonen, Claudette Voges en Susanne Roijackers. Wij volgen een strikt protocol en werken samen met een externe vertrouwenspersoon voor deskundige ondersteuning.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Gerichte Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Bewegen met Expertise

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Kindcentrum De Groote Wielen beschikt over twee gespecialiseerde vakleerkrachten bewegingsonderwijs. Zij zijn de experts op het gebied van motorische ontwikkeling en signaleren als eerste extra ondersteuning nodig is. Deze vakleerkrachten organiseren bewegingslessen en werken nauw samen met de groepsleerkracht om signalen en specifieke behoeften van leerlingen met ouders te bespreken.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor het toedienen van medicatie op school is een officieel medicijnprotocol van kracht. Ouders dienen een verklaring in te vullen en af te geven bij de leerkracht, die vervolgens door de directeur wordt ondertekend en bewaard. Dit protocol, dat jaarlijks herzien dient te worden, garandeert de veiligheid van uw kind en onze medewerkers. U kunt inzage krijgen in het protocol via de leerkracht of directie.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
3
Totaal specialisten
3
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Optimale Leerlingontwikkeling: Extra Ondersteuning op Maat

Ons Schoolbeleid voor Individuele Behoeften

Kindcentrum De Groote Wielen streeft ernaar elk kind binnen de reguliere acht jaar de basisschoolperiode succesvol te laten doorlopen. Ons onderwijs is hierop ingericht, met oog voor individuele leerlingen. In uitzonderlijke gevallen kan een aangepast tempo, zoals doubleren of versnellen, noodzakelijk zijn. Een extra leerjaar of een jaar minder dient altijd een duidelijke meerwaarde te bieden voor zowel de cognitieve als de sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind. Wanneer een leerachterstand te groot is om aan te sluiten bij het reguliere programma, zoeken we naar de beste oplossing. Dit kan betekenen dat een leerkracht de leerstof aanpast met een individueel handelingsplan. Doubleren is dan een optie, mits dit leidt tot winst en aansluiting bij de reguliere stof. Naast leerprestaties spelen ook sociaal-emotionele ontwikkeling, leeftijd, schoolloopbaan, zelfvertrouwen, werkhouding en motivatie een rol bij deze beslissing. Soms is doubleren niet de meest effectieve oplossing. In dat geval ontwikkelen de leerkracht en intern begeleider een individuele leerlijn met een specifiek ontwikkelingsperspectief voor één of meerdere leergebieden. Dit gebeurt wanneer de leerachterstand dermate groot is dat aansluiting bij de gangbare methodes niet haalbaar is. Bij alle beslissingen over leerroutes is intensief contact tussen leerkracht, ouders, het kind en de intern begeleider cruciaal. Samen vormen we een compleet beeld van het kind, resulterend in een bindend advies. Zo waarborgen we de kwaliteit en continuïteit van ons onderwijs. Voor doorstromers van groep 2 naar groep 3 hanteren we een visie die jonge kinderen voldoende leertijd biedt voor een sterke basis. Hoewel de wet een basisschoolperiode van acht jaar voorschrijft, bepaalt de school de optimale leerroute per kind. Beslissingen over vervroegde doorstroom of verlengde leertijd worden altijd duidelijk onderbouwd en tijdig met ouders besproken. Indien de school ondanks extra ondersteuning niet kan voldoen aan de specifieke behoeften van een kind, zoeken we in overleg met ouders naar een passende externe oplossing. Dit kan een andere basisschool zijn met meer gespecialiseerde ondersteuning of een school voor speciaal onderwijs. Een toelaatbaarheidsverklaring van het samenwerkingsverband is hierbij wettelijk verplicht. Bent u het niet eens met de geboden ondersteuning? Dan kunt u zich richten tot het schoolbestuur. Bezwaren tegen toelaatbaarheidsverklaringen of schoolkeuzes kunt u indienen bij de landelijke geschillencommissie via www.onderwijsgeschillen.nl, of via de klachtenprocedure van ATO-Scholenkring. Wij streven naar verantwoorde zorg voor alle leerlingen, maar er zijn grenzen. Deze worden bereikt bij ernstige verstoring van rust en veiligheid, zoals bij ernstige gedragsproblemen of wegloopgedrag. Ook wanneer verzorging of behandeling het onderwijs belemmert, of wanneer de aandacht voor een leerling ten koste gaat van de andere leerlingen, bereiken we deze grenzen. Verder kijken we naar de opnamecapaciteit voor zorgleerlingen en de effectiviteit van de samenwerking met ouders. Als de aanpak niet doelmatig is of als een leerling lijdt onder zijn of haar uitzonderingspositie, zoals bij sociale isolatie, stagnatie in ontwikkeling of schoolweigering, kunnen de grenzen van zorg bereikt zijn. Bij het bereiken van deze grenzen overleggen we met ouders en de leerplichtambtenaar. Soms kiezen we voor onderwijs op een andere locatie. Ons doel is altijd een passende oplossing te vinden, waarbij de ontwikkeling en het welbevinden van onze leerlingen voorop staan. Kindcentrum De Groote Wielen heet kinderen met een beperking of extra zorgbehoeften welkom, mits wij de benodigde deskundigheid en faciliteiten hebben. Samen met u onderzoeken we de beste aanpak. Ons kindcentrum is aangesloten bij SWV De Meierij, een samenwerkingsverband dat zorgt dat elk kind de juiste plek krijgt, met financiering voor extra zorg dicht bij huis. Ons ondersteuningsprofiel beschrijft gedetailleerd wat Kindcentrum De Groote Wielen kan bieden aan extra ondersteuning. Samenwerking met u als ouders is hierbij essentieel. U kent uw kind het beste thuis, wij kennen het kind op school. Door deze kennis te bundelen, elkaar als partners te zien en open te communiceren, realiseren we Passend Onderwijs.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Toekomstgericht Onderwijs

Welke Ambities Bevat Ons Schoolplan voor 2023-2027?

Ons uitgebreide schoolplan voor de periode 2023-2027 legt al onze schoolambities vast. Dit document is vrij beschikbaar voor alle ouders, zowel ter inzage op school als digitaal te downloaden via onze website. Het schoolplan wordt elke vier jaar herzien en gedurende de looptijd systematisch uitgevoerd, met verdere uitwerking in gedetailleerde jaarplannen. De drie centrale pijlers van ons schoolplan zijn: **Samen staat centraal:** Een actieve kinderraad bevordert betrokkenheid. We bieden een gestructureerde begeleiding voor nieuwe leerkrachten en invallers, en stimuleren onderzoekend vermogen binnen het team. Een professionele schoolcultuur en effectieve communicatie met ouders staan centraal. Persoonlijke ambitie en leerdoelen van medewerkers worden jaarlijks gefaciliteerd, en we organiseren gezamenlijk leerzame activiteiten met de ouderraad. **Goed en toekomstgericht onderwijs:** Onze signaleringsnormen overtreffen het landelijk gemiddelde, met een passend en realistisch kader voor onze leerlingen. Een robuust kwaliteitszorgsysteem is geïmplementeerd, inclusief een structureel naschools sportaanbod en veel aandacht voor beweging in de buitenlucht. We integreren de nieuwste inzichten over kinderbreinontwikkeling en 'leren leren' in ons curriculum. Activerende werkvormen, verbindingen tussen vakgebieden en een duidelijke visie op sociaal-emotionele ontwikkeling verrijken het leerproces. Methoden zoals 'Met Sprongen Vooruit', 'De wereld in getallen', Blink Wereld, Looqin en Looqin2U zijn volledig geïntegreerd. We zien consistente resultaten boven het landelijk gemiddelde bij de doorstroomtoets, dankzij doorlopende leerlijnen en actieve communicatie over leerresultaten. Een curriculum voor digitale geletterdheid is geïmplementeerd, en we bieden ouders continue inzichten in de ontwikkeling van hun kind middels ontwikkelrapportages. **Méér dan onderwijzen:** Na evaluatie van Positive Behavior Support (PBS) is een plan voor versterking opgesteld, of wordt een nieuwe methode voor sociaal-emotionele ontwikkeling geïmplementeerd. Als kindcentrum bundelen we onderwijs en opvang voor schoolbrede activiteiten en gezamenlijke thema's, met intensief contact en scholing tussen teams. Een centraal loket vereenvoudigt de communicatie voor ouders. We onderzoeken de haalbaarheid van een samen-naar-school initiatief en onderhouden een breed netwerk van zorgprofessionals ter ondersteuning van ons onderwijs. Duurzaamheid is verankerd in ons curriculum en zichtbaar in ons gebouwgebruik. Cultuureducatie is geïntegreerd in onderzoekend leren, met een speciale rol voor Teachers4Teachers.

Hoe Zorgt Kindcentrum De Groote Wielen voor Kwaliteitsborging en Doelrealisatie?

De kwaliteitsborging op Kindcentrum De Groote Wielen is een gedeelde verantwoordelijkheid van het managementteam, kwaliteits-coördinatoren, specialisten, werkgroepen en leerkrachten. Ook de medezeggenschapsraad (MR) speelt een actieve rol bij de monitoring van ons schoolplan. Jaarlijks terugkerende elementen in onze kwaliteitszorg omvatten: **Jaarplannen:** Elke leerkracht is betrokken bij een werkgroep die werkt met een jaarplan, gebaseerd op het meerjarenplan. Het managementteam hanteert eveneens een jaarplan. Deze plannen bevatten concrete actiepunten die periodiek worden geëvalueerd. **Evaluatie van Resultaten:** Twee keer per jaar evalueren het MT, kwaliteits-coördinatoren en leerkrachten de toetsresultaten. Groei van zowel groepen als individuele leerlingen wordt nauwkeurig gemonitord. Verbeterpunten worden besproken en leiden tot actieplannen, die vervolgens samen met de resultaten worden geëvalueerd. De schoolresultaten worden tweemaal jaarlijks met de MR besproken. **Studiedagen:** Onze studiedagen bieden gerichte tijd voor de professionalisering van leerkrachten en de ontwikkeling van het meerjarenplan. De inhoud is afgestemd op de actiepunten uit de jaarplannen. **Kwaliteitskaarten:** Voor elk vakgebied zijn kwaliteitskaarten opgesteld die onze visie en werkwijze helder uiteenzetten.

Ontdek Ons Aanbod voor Jonge Kinderen: Een Stimulerende Start

Toelichting van de school

Bij Kindcentrum De Groote Wielen begrijpen we dat ouders een betrouwbare en flexibele kinderopvang zoeken om werk en gezin optimaal te combineren. Wij bieden een veilige en stimulerende omgeving waarin uw kind zich volop kan ontwikkelen, zowel sociaal als persoonlijk. Ons ervaren team deelt graag de zorg en opvoeding met u, zodat u met een gerust hart uw werkdag kunt beginnen. Wij bieden diverse opvangmogelijkheden van maandag tot en met vrijdag, van 7.30 tot 18.30 uur. Kinderen spelen en leren in leeftijdsgerichte groepen met diverse opvangcontracten. Ons aanbod omvat dagopvang voor kinderen van 0-4 jaar, een peuterarrangement voor 2,5-4 jarigen, en buitenschoolse opvang (BSO) voor kinderen van 4-13 jaar. De BSO verrijkt de ontwikkeling van uw kind met een breed scala aan activiteiten, zoals sport, spel en creatieve workshops, waaruit kinderen zelf kunnen kiezen. Voor de buitenschoolse opvang tijdens vakantieweken stellen we jaarlijks in overleg met scholen de data vast. Vakantieopvang kan uitsluitend aangevraagd worden met een BSO-vakantievoorraad. U ontvangt tijdig een melding via de app om vakantieopvang aan te vragen binnen de gestelde termijn. Zonder BSO-vakantievoorraad is aanvragen niet mogelijk. Neem contact op met Afdeling Advies & Planning voor meer informatie over tarieven, tijden en arrangementen op www.onskindbureau.nl/tarieven. Spelen is de sleutel tot leren. Wij geloven dat spel essentieel is voor de ontwikkeling van elk kind. Via spel ontdekken kinderen zichzelf en de wereld om hen heen. In onze kinderopvang krijgt elk kind de ruimte om te spelen en zich zo verder te ontwikkelen, van vrij spel tot kring- en zangspelletjes. Buiten spelen is daarbij onmisbaar; dagelijks genieten de kinderen van de buitenlucht, weer of geen weer. De variatie in buitenactiviteiten stimuleert de motorische ontwikkeling en nodigt uit tot nieuw spel. Een vertrouwde omgeving is cruciaal voor een optimale ontwikkeling. Daarom verblijven kinderen in een stamgroep, een vaste groep met een eigen, op de leeftijd afgestemde groepsruimte. Baby's hebben maximaal twee vaste pedagogisch medewerkers, waarvan er dagelijks minimaal één aanwezig is. Voor kinderen boven het jaar zijn er maximaal drie vaste gezichten. De leeftijdsopbouw binnen de stamgroepen varieert. Elk kind krijgt een vaste mentor toegewezen, een pedagogisch medewerker die fungeert als vast aanspreekpunt voor zowel kind als ouder. De mentor volgt de ontwikkeling van uw kind nauwgezet via ontwikkellijsten en plant jaarlijks een ontwikkelingsgesprek met u. Uiteraard kunt u tussentijds altijd contact opnemen met de mentor of de vaste pedagogisch medewerkers. Wij bieden de mogelijkheid om te wennen aan de opvang en BSO, voorafgaand aan de officiële startdatum. Dit kan tweemaal een dagdeel. Na de plaatsingsdatum is nog één of tweemaal wennen mogelijk, waarbij de beroepskracht-kind-ratio en groepsgrootte worden gehanteerd. De wendagen worden in overleg met u afgesproken en schriftelijk vastgelegd. Ook afscheid nemen hoort bij de kinderopvang; rituelen helpen kinderen om emoties rondom doorstroming of uitstroom te verwerken. Onze werkwijze, gebaseerd op de Wet Kinderopvang, richt zich op vier kernaspecten: emotionele veiligheid en geborgenheid, ontwikkeling van persoonlijke en sociale competenties, en het overbrengen van waarden en normen. Via onze ouderapp 'Konnect' delen we dagelijkse belevenissen, belangrijke informatie en foto's, wat gesprekken thuis stimuleert. Ook ontvangen ouders elk kwartaal een nieuwsbrief met updates over beleid, pedagogische zaken en personele veranderingen. Bij zorgen over gedrag of ontwikkeling van een kind, bespreken we dit altijd met u. Samen met ons interne specialistenteam en eventueel externe instanties kijken we naar de benodigde begeleiding. Indien nodig verwijzen we u door naar gespecialiseerde opvang of begeleiding.

Veelgestelde vragen

Biedt Kindcentrum De Groote Wielen extra educatieve programma's voor peuters en jonge kinderen?

Ja, Kindcentrum De Groote Wielen biedt gespecialiseerde programma's zoals dagopvang, peuterarrangementen en buitenschoolse opvang. Deze programma's zijn ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen op diverse gebieden te stimuleren, met een focus op spelenderwijs leren en sociale interactie.

Ja, Kindcentrum De Groote Wielen biedt gespecialiseerde programma's zoals dagopvang, peuterarrangementen en buitenschoolse opvang. Deze programma's zijn ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen op diverse gebieden te stimuleren, met een focus op spelenderwijs leren en sociale interactie.

Kinderopvang Rosmalen
Peuteropvang De Groote Wielen
Kindcentrum Rosmalen

Met welke externe organisaties werkt De Groote Wielen samen voor kinderopvang en educatie?

Kindcentrum De Groote Wielen werkt nauw samen met 'Ons Kindbureau - Groeikracht' om een naadloze en kwalitatief hoogstaande kinderopvang en educatie te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een optimale ondersteuning van de ontwikkeling van elk kind.

Kindcentrum De Groote Wielen werkt nauw samen met 'Ons Kindbureau - Groeikracht' om een naadloze en kwalitatief hoogstaande kinderopvang en educatie te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een optimale ondersteuning van de ontwikkeling van elk kind.

Team | Kindcentrum De Groote Wielen in Rosmalen | [2025] Schoolregister