Basisschool De Masten in Rosmalen

Het team van Basisschool De Masten in Rosmalen

Current section: team
Sint Jozefstraat 1
5248 Rosmalen

Zie hier hoe het team van Basisschool De Masten is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Masten. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Masten bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Masten bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Masten zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Masten. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (9.1%)
25-35 jaar (9.1%)
35-45 jaar (45.5%)
45-55 jaar (27.3%)
55-65 jaar (9.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Masten werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (70%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Masten gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

We kiezen voor heterogene groepen, omdat wij de groei naar zelfstandigheid en het leren omgaan met hulp krijgen, en hulp geven erg belangrijk vinden. De sociale vaardigheden worden aangesproken als gevolg van het feit dat de kinderen een keer de jongste en een keer de oudste in een groep zijn. Door de verschillendeniveaus in de groep gaan leerkrachten en begeleiders op een adaptieve en creatieve manier met het onderwijs om. De leer- enontwikkelingslijnen lopen beter door, waardoor de kinderen ruimte krijgen voor hun eigen ontwikkeling. Een ononderbroken ontwikkeling, zonder drempels en onnodige hobbels, dat staat ons voor ogen als we spreken over de doorgaande lijn.

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Individuele Leerondersteuning op Maat bij Basisschool De Masten

Hoe Wij Uw Kind Begeleiden naar Succes

Bij Basisschool De Masten geloven we in brede kennis en expertise binnen onze kleine, hechte schoolgemeenschap. We kiezen ervoor om specialistische kennis niet primair in huis te halen, maar maken optimaal gebruik van externe expertise. Voor specifieke leer- en ontwikkelingsbehoeften zetten we de kennis van gespecialiseerde collega's van andere scholen, expertisecentra en ons samenwerkingsverband in. Ons uitgangspunt is om ondersteuning direct in de klas te bieden, zonder aparte onderwijsruimtes. We streven ernaar om elke leerling de aandacht te geven die nodig is, binnen de vertrouwde lesomgeving. Dit bevordert inclusie en zorgt ervoor dat alle kinderen samen leren en groeien. Samen met u, als ouders, werken we aan een handelingsgerichte aanpak. Dit betekent dat we gezamenlijk met u, de leerkracht en ondersteunende deskundigen kijken naar de mogelijkheden thuis en op school. We creëren de juiste voorwaarden voor succesvolle ontwikkeling en stellen, onder begeleiding van een onafhankelijke trajectbegeleider, een plan op met realistische doelen. Indien de ondersteuning op onze school niet toereikend is, bespreken we de situatie met andere scholen in de wijk of in de buurt. Zo kunnen we samen een passend onderwijsarrangement realiseren op een plek waar uw kind zich optimaal kan ontwikkelen. Deze samenwerkingen verrijken ons onderwijs en stellen ons in staat om van elkaars expertise te leren en deze te delen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Team | Basisschool De Masten in Rosmalen | [2025] Schoolregister