
De resultaten van ATO-kindcentrum De Hoven in Rosmalen
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van ATO-kindcentrum De Hoven, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past ATO-kindcentrum De Hoven bij jullie?
Ontdek hoe goed ATO-kindcentrum De Hoven bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Behalen van het Fundamentele Niveau op ATO-kindcentrum De Hoven
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Deze norm geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland, inclusief ATO-kindcentrum De Hoven.
Grafiek
Grafiek laden...
Het Streefniveau op ATO-kindcentrum De Hoven: Uitdaging en Resultaat
Het streefniveau biedt een uitdagende norm die verder gaat dan het fundamentele niveau. Ons doel is om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt per basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingenpopulatie, een individueel streefpercentage vast. Dit percentage, de signaleringswaarde, geeft aan hoeveel leerlingen het streefniveau dienen te behalen om aan de verwachtingen te voldoen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van ATO-kindcentrum De Hoven?
ATO-kindcentrum De Hoven, gelegen in het levendige Rosmalen, is een basisschool waar leerlingen met enthousiasme worden begeleid naar hun middelbare schoolcarrière. Met een focus op individuele ontwikkeling en een breed scala aan onderwijsmogelijkheden, bereidt deze school haar leerlingen optimaal voor op vervolgonderwijs. De school onderscheidt zich door een sterke betrokkenheid bij zowel leerlingen als ouders, wat resulteert in een positieve leeromgeving. De gegevens tonen aan dat leerlingen van ATO-kindcentrum De Hoven een divers profiel hebben, met een duidelijke tendens naar hogere schooladviezen. Dit weerspiegelt de effectiviteit van het onderwijs en de inspanningen van het schoolteam om elk kind te laten excelleren.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Gedrag op Basisschool De Hoven
Op ATO-kindcentrum De Hoven zetten we vol in op een positieve en veilige leeromgeving voor elk kind. We hanteren de bewezen Positive Behavior Support (PBS) aanpak, een effectieve methode die zich richt op het stimuleren van gewenst gedrag en het minimaliseren van uitdagingen. Deze schoolbrede aanpak creëert een ondersteunende sfeer waarin leren centraal staat. Door PBS te integreren, zorgen we ervoor dat alle interventies en methoden die met gedrag te maken hebben, op elkaar aansluiten. Succesvolle strategieën worden vastgelegd en onderdeel van onze vaste werkwijze, wat zorgt voor continuïteit en efficiëntie. PBS heeft zijn effectiviteit bewezen in diverse internationale contexten, wat bijdraagt aan een stabiele en voorspelbare omgeving voor onze leerlingen.
Gezamenlijk vertrouwen
Individuele verantwoordelijkheid
Een veilige leeromgeving
Hoe bevordert ATO-kindcentrum De Hoven de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Onze aanpak voor sociale ontwikkeling is gebaseerd op het Positive Behavior Support (PBS) traject, waarbij we starten met het gezamenlijk formuleren van kernwaarden, met input van zowel ouders als leerlingen. Deze waarden vormen de basis voor al onze activiteiten, zoals het uitwerken van gedragsverwachtingen voor het schoolplein onder het thema 'veiligheid'. We leggen een sterke nadruk op preventieve maatregelen om gedragsproblemen te voorkomen, werkend op drie niveaus van preventie. Alle teamleden zijn getraind in het actief bekrachtigen van positief gedrag, en we gebruiken een systeem om leerlingen te motiveren zich te houden aan de gestelde gedragsverwachtingen. Daarnaast stimuleren we dat beslissingen en beleid worden gebaseerd op feiten en data in plaats van emoties. Door middel van observaties en registraties analyseren we gedragspatronen nauwkeurig. Het leerteam sociaal emotioneel, waar PBS deel van uitmaakt, gebruikt deze objectieve data om gerichte acties te bepalen, zoals extra ondersteuning voor leerlingen of leerkrachten, of het opnieuw onder de aandacht brengen van gedragsverwachtingen. Samenwerking met ouders en externe hulpverleners is cruciaal om elke leerling de best mogelijke ondersteuning te bieden.
Welke methoden gebruikt De Hoven voor het registreren van sociale opbrengsten?
Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt ATO-kindcentrum De Hoven gebruik van de volgende registratiemethoden:
- Zien
- Observaties
- Edudat
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op deze school?
ATO-kindcentrum De Hoven past de volgende methoden toe voor sociaal-emotioneel leren:
- School Wide Positive Behavior Support (SWPBS)
Inspectierapport ATO-kindcentrum De Hoven: Inzicht in Onderwijskwaliteit
ATO-kindcentrum De Hoven in Rosmalen, een bloeiende basisschool met 432 leerlingen, staat garant voor kwalitatief hoogstaand basisonderwijs. Ontdek hoe onze school presteert volgens de officiële onderwijsinspectie. Wij geloven in een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. De resultaten van de onderwijsinspectie bieden waardevolle inzichten in onze onderwijsaanpak en de resultaten die onze leerlingen behalen. Benieuwd naar de specifieke bevindingen en aanbevelingen van de inspectie? Bekijk hieronder de officiële rapporten en ontdek de kracht van ATO-kindcentrum De Hoven.