Basisschool IBS Aisha in Roosendaal

Het team van IBS Aisha in Roosendaal

Current section: team
Heulberg 1
4708 Roosendaal

Zie hier hoe het team van IBS Aisha is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IBS Aisha. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past IBS Aisha bij jullie?

Ontdek hoe goed IBS Aisha bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij IBS Aisha zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IBS Aisha. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12.5%)
25-35 jaar (37.5%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (12.5%)
55-65 jaar (6.3%)
&ge;65 jaar (6.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij IBS Aisha werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (60%)
Direct ondersteunend personeel (33.3%)
Indirect ondersteunend personeel (6.7%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IBS Aisha gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)

Flexibele Leerkrachtvervanging bij IBS Aisha: Zo Regelen Wij Dat

Bij IBS Aisha begrijpen we het belang van continue educatie. Daarom hebben we een doordacht systeem voor leerkrachtvervanging, zodat uw kind altijd verzekerd is van kwalitatief onderwijs. We zetten primair in op het aantrekken van gekwalificeerde tijdelijke leerkrachten om de continuïteit te waarborgen. Indien het niet lukt om direct een externe vervanger te vinden, organiseren we de invulling van de lessen intern. Dit kan bijvoorbeeld door collega-leerkrachten flexibel in te zetten. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht en bij gebrek aan een directe vervanger, worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over de overige klassen. In uitzonderlijke situaties met aanzienlijke uitval van personeel, kunnen we genoodzaakt zijn ouders te vragen hun kinderen voor een specifieke dag thuis te houden. Dit doen we enkel als laatste redmiddel om de kwaliteit van het onderwijs te handhaven. We streven ernaar dat elke lesdag wordt verzorgd door een bevoegde leerkracht. Soms kan het voorkomen dat een onderwijsassistent of leerkrachtondersteuner de les verzorgt. Dit gebeurt altijd onder de directe supervisie en eindverantwoordelijkheid van een bevoegde leerkracht, conform de geldende onderwijsnormen. Zo garanderen we dat de leerdoelen van uw kind altijd worden nagestreefd.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Didactisch model

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Onderwijsspecialisten voor Extra Ondersteuning

3

Taal en Rekenen: Sterke Basis voor Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Op IBS Aisha differentiëren we de instructie in de klas. Leerlingen worden ingedeeld in drie groepen: intensief, basis en verdiepend. Dit zorgt ervoor dat elk kind de juiste begeleiding krijgt, afgestemd op individuele behoeften. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, ontvangen verlengde instructie en gerichte oefeningen. Als leerdoelen ondanks deze hulp niet behaald worden, bieden gespecialiseerde onderwijsassistenten of remedial teachers individuele begeleiding of werken ze in kleine groepjes. Onze rekencoördinator draagt bij aan het schoolbrede rekenbeleid en adviseert leerkrachten. Voor specialistische taalondersteuning werken we samen met een ambulant begeleider van Auris, die leerlingen tijdens schooluren bijstaat.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Wij besteden veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Observaties worden gedeeld met de intern begeleider en de ouders, waarna passende ondersteuning wordt georganiseerd. Indien nodig bieden onderwijsassistenten, de intern begeleider, remedial teachers of externe professionals individuele hulp. Daarnaast zijn we van plan om de effectieve Rots en Water trainingen te implementeren, om leerlingen sociale vaardigheden en zelfvertrouwen bij te brengen.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimaliseren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Een positieve werkhouding en effectieve taakaanpak zijn cruciaal voor schoolsucces. Leerkrachten bespreken eventuele uitdagingen op dit gebied met de intern begeleider en de ouders. Individuele ondersteuning wordt geboden door onze gespecialiseerde teamleden, zoals onderwijsassistenten, de intern begeleider of remedial teachers. Ook externe professionals kunnen ingeschakeld worden voor gespecialiseerde hulp. Ons doel is om elke leerling te helpen zijn of haar potentieel te bereiken, met een focus op zelfstandigheid en doorzettingsvermogen.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Ondersteund

Beschikbare specialisten:

Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Voor de ondersteuning van de motorische en lichamelijke ontwikkeling werken wij samen met een externe ergotherapeut. Deze specialist biedt gerichte behandelingen aan leerlingen tijdens de schooluren, direct op onze locatie. Deze aanpak zorgt voor een naadloze integratie van therapie in het dagelijkse schoolleven, met als doel de fijne en grove motoriek van de kinderen te verbeteren.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

IBS Aisha werkt nauw samen met de GGD voor medische zorg en persoonlijke verzorging. Wanneer specialistische medische ondersteuning nodig is, schakelen wij deskundigen in via de GGD. Deze samenwerking garandeert dat leerlingen met specifieke zorgbehoeften de juiste aandacht en hulp krijgen, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen binnen onze schoolomgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Extra Ondersteuning en Ontwikkeling voor Elke Leerling bij IBS Aisha

Onze Aanpak voor Leerlingondersteuning in Roosendaal

Bij IBS Aisha bieden we op maat gemaakte ondersteuning aan onze leerlingen om hun volledige potentieel te bereiken. In de kleuterklassen is dagelijkse begeleiding essentieel, die zowel in kleine groepen als individueel plaatsvindt, vaak met de hulp van onze toegewijde onderwijsassistenten. De leerkracht identificeert leerlingen die extra uitdaging of ondersteuning nodig hebben, zowel op cognitief als sociaal-emotioneel vlak. De voortgang wordt nauwkeurig schriftelijk bijgehouden en mondeling teruggekoppeld aan de leerkracht, zodat iedereen op de hoogte is. Oudergesprekken zijn cruciaal; we delen de vorderingen en bespreken hoe ouders thuis de ontwikkeling van hun kind kunnen stimuleren met specifieke oefeningen en materialen. Specifieke aandacht gaat uit naar de taalontwikkeling, met extra begeleiding voor leerlingen die Nederlands als tweede taal leren. Dit zorgt voor een sterke basis in communicatie en taalbegrip. Verlengde Kleuterperiode: Een Zorgvuldige Begeleiding We volgen de ontwikkeling van kleuters nauwgezet met observatielijsten. Meerdere keren per jaar bespreken groepsleerkrachten en de intern begeleider de voortgang van alle leerlingen. Indien een verlengde kleuterperiode overwogen wordt, vindt dit altijd in samenspraak met de ouders plaats. De definitieve beslissing wordt in mei genomen, voorafgaand aan de start van groep 3. Meer informatie over ons protocol voor doubleren en verlengde kleuterperiodes is verkrijgbaar bij de directie van IBS Aisha. Toekomstige Ontwikkelingen in Ondersteuning IBS Aisha streeft ernaar de begeleiding voor leerlingen met sociaal-emotionele uitdagingen of gedragsproblemen te verbeteren. We verkennen momenteel de mogelijkheden van de Rots & Water training om deze kinderen beter te ondersteunen. Daarnaast willen we een taalspecialist opleiden. Dit zal ons in staat stellen om vragen rondom taal- en spellingonderwijs sneller en effectiever aan te pakken, ten gunste van alle leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Toekomstgericht Onderwijs bij IBS Aisha

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan 2023-2027?

Ons schoolplan 2023-2027 stippelt de strategische koers uit voor de komende jaren. Voor het schooljaar 2024-2025 focussen we op concrete verbeteringen. We streven ernaar om tegen januari 2026 een professioneel statuut te hebben vastgesteld dat de basis vormt voor onze onderwijspraktijk. Om onze school en islamitisch onderwijs breder bekend te maken, zullen we aanwezig zijn op minimaal drie bijeenkomsten. Per 1 september 2025 introduceren we de effectieve pedagogische aanpak van Klassenkracht. De eerste positieve effecten hiervan, zoals een afname van conflicten, zullen we voor de herfstvakantie van 2025 zichtbaar maken en meten via ons leerlingvolgsysteem. De volledige implementatie van deze nieuwe aanpak ronden we af aan het einde van het schooljaar 2026-2027. Om de taalontwikkeling te versterken, zorgt IBS Aisha ervoor dat aan het einde van het schooljaar 2025-2026 een medewerker is geschoold als taalspecialist of hiervoor een opleiding volgt. Bovendien hebben leerkrachten van de onderbouw (groep 1-3) voor januari 2026 de verdiepingscursus Logo 3000 gevolgd, wat leidt tot verbeterd woordenschatonderwijs. Dit succes wordt zichtbaar in de registratielijsten van de kleuters aan het einde van het schooljaar 2025-2026. Daarnaast ontwikkelen we beleid voor diverse kerngebieden. Voor januari 2026 is het leesbeleid geëvalueerd en wordt dit beleid door alle klassen toegepast, met een geopende schoolbibliotheek en bijbehorend beleid voor de herfstvakantie van 2025. Ook wordt aan het einde van schooljaar 2025-2026 beleid opgesteld voor wereldoriëntatie, cultuuronderwijs en digitale geletterdheid. Leerlingen met sociaal-emotionele ontwikkelings- of gedragsvraagstukken ontvangen de juiste begeleiding gedurende schooljaar 2025-2026. Tot slot presenteren we voor januari 2026 een strategisch huisvestingsplan om onze faciliteiten optimaal te houden.

Hoe waarborgt IBS Aisha het behalen van deze ambitieuze doelen?

Om onze schoolplandoelen te realiseren, hanteren we een strakke planning met regelmatige tussentijdse evaluatiemomenten. De kwaliteitsadviseurs van het bestuur Sipo monitoren nauwgezet zowel het proces als de behaalde resultaten, wat zorgt voor continue verbetering en doelgerichtheid in ons onderwijs.

Ontdek ons Aanbod voor Jonge Kinderen in Roosendaal

Toelichting van de school

Bij IBS Aisha in Roosendaal zetten we ons in voor een stimulerende leeromgeving voor elk kind. Momenteel realiseren we geen eigen kinderopvang binnen onze schoolmuren, vanwege ruimtegebrek. We werken echter actief aan plannen om dit in de toekomst te organiseren, in nauwe samenwerking met een externe partner. Bent u geïnteresseerd in de voortgang van dit project? Neemt u dan gerust contact op met de directie van IBS Aisha. Zij informeren u graag over de laatste ontwikkelingen en mogelijkheden voor uw jonge kind.

Veelgestelde vragen

Biedt IBS Aisha extra programma's voor peuters en kleuters?

IBS Aisha in Roosendaal richt zich op hoogwaardig basisonderwijs. Op dit moment bieden we geen specifieke extra programma's voor het jonge kind direct binnen de school aan, maar we verkennen actief mogelijkheden voor toekomstige uitbreidingen.

Werkt IBS Aisha samen met externe partijen voor kinderopvang?

Hoewel we momenteel geen eigen kinderopvangfaciliteiten hebben, is IBS Aisha van plan om in de nabije toekomst samen te werken met een partnerorganisatie voor kinderopvang. Dit initiatief is gericht op het verbreden van ons aanbod voor jonge kinderen in Roosendaal. Houd onze website en de directie op de hoogte voor updates.
Team | IBS Aisha in Roosendaal | [2025] Schoolregister