
Het team van IBS Aisha in Roosendaal
Current section: teamZie hier hoe het team van IBS Aisha is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IBS Aisha. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past IBS Aisha bij jullie?
Ontdek hoe goed IBS Aisha bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij IBS Aisha zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IBS Aisha. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij IBS Aisha werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IBS Aisha gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Leerkrachtvervanging bij IBS Aisha: Zo Regelen Wij Dat
Bij IBS Aisha begrijpen we het belang van continue educatie. Daarom hebben we een doordacht systeem voor leerkrachtvervanging, zodat uw kind altijd verzekerd is van kwalitatief onderwijs. We zetten primair in op het aantrekken van gekwalificeerde tijdelijke leerkrachten om de continuïteit te waarborgen. Indien het niet lukt om direct een externe vervanger te vinden, organiseren we de invulling van de lessen intern. Dit kan bijvoorbeeld door collega-leerkrachten flexibel in te zetten. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht en bij gebrek aan een directe vervanger, worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over de overige klassen. In uitzonderlijke situaties met aanzienlijke uitval van personeel, kunnen we genoodzaakt zijn ouders te vragen hun kinderen voor een specifieke dag thuis te houden. Dit doen we enkel als laatste redmiddel om de kwaliteit van het onderwijs te handhaven. We streven ernaar dat elke lesdag wordt verzorgd door een bevoegde leerkracht. Soms kan het voorkomen dat een onderwijsassistent of leerkrachtondersteuner de les verzorgt. Dit gebeurt altijd onder de directe supervisie en eindverantwoordelijkheid van een bevoegde leerkracht, conform de geldende onderwijsnormen. Zo garanderen we dat de leerdoelen van uw kind altijd worden nagestreefd.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Didactisch model
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek Ons Team van Onderwijsspecialisten voor Extra Ondersteuning
Taal en Rekenen: Sterke Basis voor Elk Kind
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op IBS Aisha differentiëren we de instructie in de klas. Leerlingen worden ingedeeld in drie groepen: intensief, basis en verdiepend. Dit zorgt ervoor dat elk kind de juiste begeleiding krijgt, afgestemd op individuele behoeften. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, ontvangen verlengde instructie en gerichte oefeningen. Als leerdoelen ondanks deze hulp niet behaald worden, bieden gespecialiseerde onderwijsassistenten of remedial teachers individuele begeleiding of werken ze in kleine groepjes. Onze rekencoördinator draagt bij aan het schoolbrede rekenbeleid en adviseert leerkrachten. Voor specialistische taalondersteuning werken we samen met een ambulant begeleider van Auris, die leerlingen tijdens schooluren bijstaat.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wij besteden veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Observaties worden gedeeld met de intern begeleider en de ouders, waarna passende ondersteuning wordt georganiseerd. Indien nodig bieden onderwijsassistenten, de intern begeleider, remedial teachers of externe professionals individuele hulp. Daarnaast zijn we van plan om de effectieve Rots en Water trainingen te implementeren, om leerlingen sociale vaardigheden en zelfvertrouwen bij te brengen.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimaliseren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Een positieve werkhouding en effectieve taakaanpak zijn cruciaal voor schoolsucces. Leerkrachten bespreken eventuele uitdagingen op dit gebied met de intern begeleider en de ouders. Individuele ondersteuning wordt geboden door onze gespecialiseerde teamleden, zoals onderwijsassistenten, de intern begeleider of remedial teachers. Ook externe professionals kunnen ingeschakeld worden voor gespecialiseerde hulp. Ons doel is om elke leerling te helpen zijn of haar potentieel te bereiken, met een focus op zelfstandigheid en doorzettingsvermogen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Ondersteund
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor de ondersteuning van de motorische en lichamelijke ontwikkeling werken wij samen met een externe ergotherapeut. Deze specialist biedt gerichte behandelingen aan leerlingen tijdens de schooluren, direct op onze locatie. Deze aanpak zorgt voor een naadloze integratie van therapie in het dagelijkse schoolleven, met als doel de fijne en grove motoriek van de kinderen te verbeteren.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
IBS Aisha werkt nauw samen met de GGD voor medische zorg en persoonlijke verzorging. Wanneer specialistische medische ondersteuning nodig is, schakelen wij deskundigen in via de GGD. Deze samenwerking garandeert dat leerlingen met specifieke zorgbehoeften de juiste aandacht en hulp krijgen, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen binnen onze schoolomgeving.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Extra Ondersteuning en Ontwikkeling voor Elke Leerling bij IBS Aisha
Onze Aanpak voor Leerlingondersteuning in Roosendaal
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.