
De resultaten van IBS Aisha in Roosendaal
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IBS Aisha, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past IBS Aisha bij jullie?
Ontdek hoe goed IBS Aisha bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing Fundamenteel Niveau op IBS Aisha
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd middels de eindtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Op IBS Aisha streven we ernaar dit percentage ruimschoots te overtreffen, wat essentieel is voor de verdere ontwikkeling van onze leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Ambitieus Streefniveau voor Leerlingen van IBS Aisha
Het streefniveau op IBS Aisha daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basisvaardigheden. We stellen ambitieuze doelen om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen aan het einde van groep acht op dit hogere niveau te krijgen. De door de inspectie vastgestelde, schoolspecifieke signaleringswaarde voor het streefniveau wordt nauwlettend gevolgd en dient als leidraad voor ons onderwijsaanbod. Dit zorgt ervoor dat we continu werken aan kwaliteitsverbetering en optimale leerresultaten voor iedere leerling.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van IBS Aisha?
Bij IBS Aisha in Roosendaal ontvangen leerlingen in groep 7 een pré-advies als voorbereiding op hun toekomstige schooltraject. Dit advies wordt zorgvuldig opgesteld door een deskundige adviescommissie. Deze commissie bestaat uit de leerkracht van groep 7, de leerkracht van het voorgaande schooljaar, de intern begeleider en de directeur. Door de gezamenlijke expertise van deze professionals wordt de ontwikkeling van elke leerling vanuit diverse perspectieven beoordeeld. Na een grondige bespreking wordt het pré-advies vastgesteld, wat een solide basis vormt voor verdere begeleiding. Leerlingen in groep 8 ontvangen in januari een voorlopig schooladvies. Dit advies is gebaseerd op het eerdere pré-advies en wordt opnieuw geëvalueerd door dezelfde adviescommissie. De focus ligt op een brede kijk op de leerling, waarbij het eerdere advies wordt herzien en bediscussieerd. De resultaten van de doorstroomtoets kunnen het voorlopige schooladvies beïnvloeden. Indien een leerling een hogere score behaalt dan verwacht op de doorstroomtoets, wordt het advies altijd heroverwogen door de adviescommissie. Dit kan leiden tot een bijstelling van het advies naar boven. Het schooladvies wordt definitief nadat het is aangepast op basis van de doorstroomtoetsresultaten. Het is belangrijk te weten dat het definitieve advies nooit lager zal zijn dan het voorlopige advies dat in groep 8 is gegeven. Voor gedetailleerde informatie over ons adviseringsprotocol kunt u contact opnemen met de directie van IBS Aisha.
Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op IBS Aisha
Op basisschool IBS Aisha in Roosendaal hechten we veel waarde aan de sociale ontwikkeling van onze 176 leerlingen. We zetten observatielijsten en vragenlijsten, ingevuld door onze ervaren onderwijsprofessionals, in om sociale competenties te meten. Vooral in de eerste weken van het schooljaar, de 'gouden weken', focussen we op het groepsproces. Onze intern begeleider is een cruciale sparringpartner voor leerkrachten. Tweemaal per jaar evalueren we de sociale competenties van alle leerlingen. Indien nodig stellen we gerichte oefenplannen op om de sociaal-emotionele groei te stimuleren. Dit alles draagt bij aan een veilige en positieve leeromgeving waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen.
Ihsaan - Het tonen van naastenliefde en uitmuntendheid in alles wat we doen.
Respect - Gelijkwaardigheid en rechtvaardigheid voor iedereen, met aandacht voor elkaars verschillen.
Hoe bevordert IBS Aisha de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Op IBS Aisha nemen we de sociale ontwikkeling serieus. Tweemaal per jaar vullen leerkrachten vragenlijsten van het programma 'Kindbegrip' in om het sociaal-emotioneel functioneren van de leerlingen te beoordelen. De resultaten analyseren we grondig. Halverwege het schooljaar stellen we een groepsplan sociale omgang op, gebaseerd op deze analyse, dat aan het einde van het jaar wordt geëvalueerd. Schoolbreed analyseren we de uitkomsten van 'Kindbegrip'. Met deze data zetten we gerichte interventies in, zodat we optimaal aansluiten bij de zone van naaste ontwikkeling op sociaal gebied voor al onze leerlingen.
Welke registratiemethoden gebruikt IBS Aisha voor sociale opbrengsten?
IBS Aisha gebruikt 'Kindbegrip' als een belangrijk registratiemiddel om de sociale opbrengsten van onze leerlingen effectief in kaart te brengen. Dit programma helpt ons om de sociaal-emotionele groei nauwkeurig te volgen en te ondersteunen.
- Kindbegrip
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op IBS Aisha?
Voor het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen maakt basisschool IBS Aisha gebruik van de effectieve methode 'KWINK'. Deze methode ondersteunt ons bij het aanleren van belangrijke sociale en emotionele vaardigheden.
- KWINK
Inspectierapport IBS Aisha: Kwaliteit en Ontwikkeling in het Basisonderwijs
IBS Aisha in Roosendaal, een bloeiende basisschool met 176 leerlingen, wordt beoordeeld door de onderwijsinspectie. Dit rapport biedt een helder inzicht in de onderwijskwaliteit en de pedagogische aanpak van onze school. Ontdek hoe IBS Aisha zich inzet voor een stimulerende leeromgeving waar elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen. We lichten de sterke punten uit en de speerpunten voor toekomstige groei. Bekijk hieronder de officiële documenten voor een gedetailleerd verslag van het inspectieonderzoek en de bevindingen over ons basisonderwijs.