Mgr. Hanssen in Roermond

Het team van Mgr. Hanssen in Roermond

Current section: team
Jagerstraat 2
6042 Roermond

Zie hier hoe het team van Mgr. Hanssen is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Mgr. Hanssen. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Mgr. Hanssen bij jullie?

Ontdek hoe goed Mgr. Hanssen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Mgr. Hanssen gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsbezetting: Zekerheid van Kwaliteitsonderwijs

Bij Basisschool Mgr. Hanssen zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten en onderwijsondersteuners. Of het nu gaat om ziekte of specifieke verlofsituaties, wij hebben een proactief beleid. Om de kwaliteit en de vertrouwde omgeving voor onze leerlingen te waarborgen, beschikken we over een eigen flexibele pool van ervaren onderwijsprofessionals. Deze invallers zijn reeds bekend met de unieke aanpak, de leerlingen en de specifieke onderwijsbehoeften binnen onze school. Dit interne invallerssysteem garandeert dat de lessen soepel doorlopen en dat uw kind kan rekenen op deskundige begeleiding, ongeacht de omstandigheden. Zo blijft de educatieve ontwikkeling van uw kind altijd prioriteit.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Nederlandse taal
35.2%
orientatie op jezelf en de wereld
25.2%
rekenen en wiskunde
19.4%
Bewegingsonderwijs
9.7%
Petos (sociaal-emotionele ontwikkeling)
5.8%
Pauze
4.8%

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Mgr. Hanssen

6

Verbeteren Taal- en Rekenkennis: Specialisten op Mgr. Hanssen

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Dyslexiebegeleider
Ervaren Intern Begeleider
Deskundige Orthopedagoog
Vakbekwame Rekenspecialist
Gecertificeerde Taalspecialist
Gediplomeerde Logopedist

Toelichting van de school:

Op Basisschool Mgr. Hanssen werken we met toegewijde vakinhoudelijke werkgroepen. Deze teams hebben beleidsplannen ontwikkeld die specifiek gericht zijn op de kernvakken. Hierin vindt u onze didactische werkwijzen en aanpakken voor taal en rekenen. Deze gedetailleerde beleidsplannen kunt u opvragen bij de schoolleiding. Ze bieden inzicht in hoe wij de leerontwikkeling van uw kind stimuleren en ondersteunen op het gebied van taal en rekenen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Gedragsspecialist
Ervaren Intern Begeleider
Deskundige Orthopedagoog

Toelichting van de school:

De werkgroep Sociaal-Emotionele Ontwikkeling (SEO) is verantwoordelijk voor het opstellen van ons schoolbeleid. Dit beleid is gericht op de brede sociaal-emotionele groei van al onze leerlingen. Samen zorgen we voor een veilige en stimulerende omgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen, zowel op sociaal als emotioneel vlak.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Expertise Gedeeld

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Gedragsspecialist
Ervaren Intern Begeleider
Deskundige Orthopedagoog
Vakbekwame Ergotherapeut

Toelichting van de school:

De werkgroep SEO ontwikkelt ons beleid voor gedrag, werkhouding en taakaanpak. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met onze intern begeleiders en gedragswetenschappers. Ons doel is om elke leerling de juiste ondersteuning te bieden, zodat ze met plezier en succes aan hun taken kunnen werken en een positieve werkhouding ontwikkelen.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei

Beschikbare specialisten:

Gediplomeerde Fysiotherapeut
Vakbekwame Ergotherapeut
Enthousiaste Vakleerkrachten Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

De werkgroep 'Bewegend Kind' stelt ons beleid op voor de motorische en lichamelijke ontwikkeling. Wij zetten ons in voor een actieve en gezonde levensstijl. Door middel van gevarieerde bewegingsactiviteiten en gespecialiseerde begeleiding stimuleren we de fysieke vaardigheden en het welzijn van onze leerlingen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Aandacht voor Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment zijn er geen specifieke specialisten aangewezen voor medisch handelen en persoonlijke verzorging binnen de bestaande werkgroepen. De schoolleiding en het schoolteam zorgen voor een veilige en verzorgde omgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Uitmuntende Extra Ondersteuning voor Basisschoolleerlingen

Gepersonaliseerde Begeleiding bij Mgr. Hanssen

De Mgr. Hanssen in Zuid- en Midden-Limburg biedt hoogwaardig onderwijs en gespecialiseerde begeleiding aan kinderen met ernstige spraak- en taalstoornissen (TOS) en leerlingen die slechthorend of doof zijn. We richten ons op kinderen met specifieke onderwijsbehoeften waarvoor regulier onderwijs mogelijk ontoereikend is. Als schakelschool is ons doel om leerlingen optimaal voor te bereiden op een succesvolle terugplaatsing naar het meest passende vervolgonderwijs. Dit realiseren we door planmatig en doelgericht te werken met een sterke focus op handelingsgericht en opbrengstgericht werken (HGW/OGW). HGW plaatst de individuele onderwijs- en ondersteuningsbehoeften van elke leerling centraal, vastgelegd in ons leerlingbegeleidingssysteem. De leerlingenzorg wordt gecoördineerd door een deskundige Commissie Leerlingenzorg (CLZ), die voor iedere leerling een persoonlijk ontwikkelingsperspectief (OPP) opstelt. De voortgang van elke leerling wordt nauwlettend gevolgd en gemonitord om optimale ontwikkeling te garanderen. **Toekomstgericht Aanbod voor Succesvolle Schoolloopbanen** Onze aanpak als schakelschool is erop gericht om leerlingen een verantwoorde overstap te laten maken naar het (speciaal) basisonderwijs of voortgezet onderwijs. We stemmen het onderwijs nauwkeurig af op de individuele leerbehoeften en zorgen voor een naadloze aansluiting met het curriculum van het regulier onderwijs. Dit geldt zowel voor onze onderwijslocaties als voor onze Ambulante Dienst. Binnen de ambulante begeleiding streven we naar een zorgvuldige en planmatige afbouw van onze ondersteuning, zodat leerlingen zelfstandig hun schoolcarrière kunnen voortzetten. Vorig schooljaar hebben we 120 leerlingen succesvol begeleid, waarbij ongeveer 45% van de ondersteuningstrajecten kon worden afgesloten. Onze visie en ambitieuze doelen zijn uitgebreid uiteengezet in ons schoolplan en de bijbehorende bijlagen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Basisschool Mgr. Hanssen

Wat zijn de strategische doelen in ons schoolplan voor 2023-2027?

Ons schoolplan 2023-2027 schetst de strategische koers voor onze basisschool. Elk jaar ontwikkelen onze werkgroepen een gedetailleerd plan met concrete doelen, die aan het einde van het schooljaar worden geëvalueerd. Deze jaarlijkse doelen vormen de ruggengraat van onze onderwijsactiviteiten. Voor het schooljaar 2025-2026 richten we ons primair op het verbeteren van de mondelinge taalvaardigheid en het versterken van thematisch werken. Elke werkgroep heeft specifieke doelstellingen geformuleerd die aansluiten bij deze focusgebieden. Onze specifieke doelen voor 2025-2026 omvatten: Het integreren van burgerschapsonderwijs in het curriculum van 80% van de groepen, verspreid over onze locaties in Roermond en Valkenburg. De succesvolle implementatie van PeTOS als onze sociaal-emotionele lesmethode voor 80% van de groepen op alle locaties. Het uitbreiden van rekenconcepten bij leerlingen, met speciale aandacht voor Meten en Meetkunde, inclusief tijd, geld en meetkunde, toepasbaar van kleuterklas tot eindgroep. Het stimuleren van leerlingen-eigenaarschap door middel van ondersteunende gesprekken over individuele leerdoelen, gekoppeld aan de leerlijnen. De implementatie van Prowise Presenter om interactief onderwijs te bevorderen. Het verhogen van de digitale geletterdheid onder onze leerlingen. Alle medewerkers ontvangen dit schooljaar gespecialiseerde psycho-educatie over stotteren bij kinderen, met specifieke aandacht voor onze leerlingen in cluster 2 onderwijs.

Hoe waarborgt Basisschool Mgr. Hanssen de onderwijskwaliteit?

Kwaliteitszorg binnen Basisschool Mgr. Hanssen kenmerkt zich door een proactieve en continue focus op de kwaliteit van ons onderwijs en de begeleiding van leerlingen. We stellen onszelf voortdurend de volgende cruciale vragen: Waar staan we voor? Dit omvat onze missie, visie en de vaststelling van onze onderwijsdoelstellingen. Hoe bereiken we onze doelen? Dit betreft de zorgvuldige voorbereiding en planning van al onze onderwijsactiviteiten. Wat kan beter? Door systematisch gegevens te verzamelen en te evalueren, identificeren we continu verbeterpunten. Hoe verankeren we behaalde kwaliteit? We zorgen voor borging van succesvolle onderwijspraktijken. Een effectief kwaliteitszorgsysteem is essentieel voor het garanderen van hoogwaardig onderwijs. Het realiseren van deze kwaliteit is afhankelijk van een reeks zorgvuldig gedefinieerde processen, waaronder kwaliteitsbepaling, kwaliteitsbeheersing, kwaliteitsbewaking, kwaliteitsverbetering en kwaliteitsborging. Deze aspecten zijn gedetailleerd uitgewerkt in hoofdstuk 5 van ons schoolplan. Elk jaar stellen we een actueel jaarplan op, waarin de voortgang en speerpunten van het lopende schooljaar worden vastgelegd.

Speciaal Onderwijs voor Jonge Kinderen bij Mgr. Hanssen

Toelichting van de school

Basisschool Mgr. Hanssen biedt geen voorschoolse opvang voor kinderen onder de 4 jaar. Ouders kunnen voor kinderopvang in de eigen regio terecht bij gespecialiseerde voorzieningen. Kinderen kunnen starten op onze basisschool zodra er een officiële beschikking is afgegeven door de Commissie van Onderzoek. Dit garandeert een passende plek binnen ons onderwijsaanbod. Voor dove of slechthorende kinderen die specifieke ondersteuning nodig hebben, is instroom mogelijk vanaf 3 jaar na een dergelijke beschikking. Wij zetten ons in voor een veilige en stimulerende leeromgeving voor elk kind.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Mgr. Hanssen speciale programma's voor jonge kinderen?

Basisschool Mgr. Hanssen richt zich primair op het basisonderwijs. Er is geen aanvullend programma specifiek voor jonge kinderen voorafgaand aan de reguliere basisschoolleeftijd.

Werkt Mgr. Hanssen samen met externe partijen voor het aanbod voor jonge kinderen?

Op dit moment onderhoudt Basisschool Mgr. Hanssen geen formele samenwerkingsverbanden met externe organisaties met betrekking tot het onderwijs aan jonge kinderen.
Team | Mgr. Hanssen in Roermond | [2025] Schoolregister