Mgr. Hanssen
Jagerstraat 2
6042 KA Roermond

Schoolweging

Schoolweging
Spreiding

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Schooladviezen

Schooladviezen tonen een gevarieerd beeld: 22% van de leerlingen ontvangt een havo/vwo-advies en 15% een vwo-advies, iets boven het regionaal gemiddelde van 19% en 12%. Het aandeel vmbo-adviezen (63%) valt samen met de landelijke trend. Opvallend is de toename van dubbeladviezen (havo/vwo), wat past bij het schoolbeleid voor flexibele doorstroom.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
100

Schooladvies vergelijking

Grafiek

Grafiek laden...

Van de uitgestroomde leerlingen presteert 82% op of boven het advies, waarvan 18% uitblinkt. Slechts 6% scoort onder het advies (landelijk 11%), wat aansluit bij het ‘doorstroomcertificaat’-systeem waarbij leerlingen vanaf groep 6 regelmatig worden getoetst op potentieel.

Sociale ontwikkeling

De hoofddomeinen zijn: Sociale competentie, Burgerschap en Sociale integratie en Morele ontwikkeling De elf aspecten van de sociale opbrengsten zijn: Zelfbeeld, zelfvertrouwen en zelfstandigheid Intrinsieke en extrinsieke (prestatie)motivatie Sociale informatieverwerking Sociaal gedrag en probleemgedrag Burgerschapsattituden Burgerschapsvaardigheden Inlevingsvermogen Sociale denkfouten Moreel oordelen en rechtvaardigen Moreel redeneren Positief, veilig en ordelijk klimaat op school en in de klas Door erkenning, herkenning en afstemming creëren we een pedagogisch basisklimaat voor het kind. het kind kan zich in interactie ontwikkelen het kind is zelf eigen initiatiefnemen van zijn eigen ontwikkeling de school biedt ondersteuning en uitdaging de school onderhoudt en geeft het kind (zelf)vertrouwen en stimuleert de (hoge) verwachtingen van het kind. LEES MINDER

Sociale competentie

Burgerschap en Soc. Integratie

Morele ontwikkeling