Koningin Wilhelminaschool voor Protestants Christelijk Basisonderwijs in Rijnsburg

Het team van Koningin Wilhelminaschool voor Protestants Christelijk Basisonderwijs in Rijnsburg

Current section: team
Kerkstraat 21
2231 Rijnsburg

Zie hier hoe het team van Koningin Wilhelminaschool voor Protestants Christelijk Basisonderwijs is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Koningin Wilhelminaschool voor Protestants Christelijk Basisonderwijs. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Koningin Wilhelminaschool voor Protestants Christelijk Basisonderwijs bij jullie?

Ontdek hoe goed Koningin Wilhelminaschool voor Protestants Christelijk Basisonderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Koningin Wilhelminaschool voor Protestants Christelijk Basisonderwijs zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 77.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (77.8%)
Man (22.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Koningin Wilhelminaschool voor Protestants Christelijk Basisonderwijs. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (18.5%)
35-45 jaar (37%)
45-55 jaar (18.5%)
55-65 jaar (11.1%)
&ge;65 jaar (3.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Koningin Wilhelminaschool voor Protestants Christelijk Basisonderwijs werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (74.1%)
Direct ondersteunend personeel (14.8%)
Indirect ondersteunend personeel (3.7%)
Management (7.4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Koningin Wilhelminaschool voor Protestants Christelijk Basisonderwijs gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Ononderbroken Onderwijs: Onze Strategie voor Personeelsvervanging

Bij de Koningin Wilhelminaschool in Rijnsburg staat de continuïteit van het onderwijs voorop. Onze aanpak voor personeelsvervanging is erop gericht om de impact van afwezigheid van leerkrachten tot een minimum te beperken. Hierdoor kunnen wij garanderen dat uw kind altijd les kan volgen en wordt de dagelijkse routine zo min mogelijk verstoord. Wij zetten flexibel ons eigen personeel in, zoals deeltijdcollega's en directieleden, en maken gebruik van een betrouwbare invalpool. Deze efficiënte inzet zorgt ervoor dat leerlingen zelden onverwacht naar huis moeten en dat het leerproces gewaarborgd blijft.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Als school hebben wij er voor gekozen om binnen de groepen te differentiëren. Dat betekent dat we in de groepen op 3 niveaus werken en dat kinderen die extra veel aankunnen snel aan de slag gaan en extra (verdiepings)werk krijgen. De leerkracht kan dan met de overige kinderen aan de slag en die extra veel aandacht geven. Omdat onze klassen vrij vol zitten hebben we extra mogelijkheden om onderwijsassistenten/leerkrachtondersteuners in te zetten in alle groepen. Op school hebben wij een aantal leerlingen in de bovenbouw die alles vrij makkelijk doen en ondanks het extra werk en extra moeilijke opdrachten nog niet voldoende uitgedaagd worden. We hebben besloten om deze leerlingen extra uitdaging te geven door 1x per week aan deze kinderen Spaanse les te geven. Ook is er een plusklas waar leerlingen die daarvoor in aanmerking komen 1x per week extra les krijgen. Zij krijgen dan opdrachten mee die ze gedurende de les van de week kunnen uitvoeren.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Ondersteuningsspecialisten op de Koningin Wilhelminaschool

4

Taalontwikkeling en Rekenen: Gerichte Hulp

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider (IB)
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op de Koningin Wilhelminaschool hanteren we Handelingsgericht Werken (HGW). Dit geeft onze leerkrachten een scherp inzicht in de individuele leerontwikkeling van elk kind. Wanneer een leerling extra ondersteuning nodig heeft die verder gaat dan het reguliere lesaanbod, wordt de Intern Begeleider (IB) ingeschakeld. De IB coördineert de meest geschikte ondersteuning en werkt nauw samen met ouders bij het signaleren van de behoefte aan nader onderzoek. Indien nodig, stellen we een individueel Plan van Aanpak of Ontwikkelingsperspectief (OPP) op. De begeleiding vindt plaats onder de deskundige supervisie van onze specialisten en de IB-er.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB)
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Onze protestants-christelijke identiteit vormt de basis voor het bevorderen van de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. We leggen een sterke nadruk op normen en waarden, die als leidraad dienen voor positief gedrag en onderlinge relaties. Alle leerkrachten zijn getraind in het effectief toepassen van de Kanjertraining, een bewezen methode voor sociaal-emotionele groei. Bovendien zijn wij een 'Gezonde School' met een focus op de module 'Relaties en Seksuele Vorming'. Ons schoolbeleid omvat duidelijke protocollen, zoals het pestprotocol, schoolregels, een meldcode voor onveilige situaties en de aanstelling van een aandachtsfunctionaris.

3

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB)
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Jeugdhulpverlener Katwijk

Toelichting van de school:

Naast de expertise van onze leerkrachten, de Intern Begeleider (IB) en de specialist meer- en hoogbegaafdheid, bieden we extra ondersteuning door een toegewijde jeugdhulpverlener van de gemeente Katwijk. Deze professional is direct verbonden aan onze school. Bovendien kunnen we een beroep doen op de gespecialiseerde onderwijs- en ondersteuningskrachten van ons Samenwerkingsverband. Dit netwerk van experts versterkt onze capaciteit om leerlingen met diverse gedrags- en leerbehoeften optimaal te begeleiden.

5

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Logopedist
Vakleerkracht Bewegingsonderwijs
Motorisch Kindercoach
Logopediste

Toelichting van de school:

Voor leerlingen in de groepen 3 tot en met 8 verzorgt een gespecialiseerde vakleerkracht bewegingsonderwijs het gymprogramma. Eén van onze eigen leerkrachten is daarnaast opgeleid als Motorisch Kindercoach, wat zorgt voor extra begeleiding op het gebied van beweging. Kinderen die externe fysiotherapeutische behandeling ontvangen, kunnen deze sessies ook tijdens schooluren op onze locatie volgen. Dit minimaliseert de onderbreking van het schoolprogramma en vergemakkelijkt de toegang tot benodigde zorg.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment zijn er geen specifieke specialisten voor medische handelingen en persoonlijke verzorging direct aan de school verbonden. Voor dergelijke zorgvragen verwijzen wij naar externe professionals en instanties.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal

Optimale Leerlingontwikkeling: Extra Ondersteuning op de Koningin Wilhelminaschool

Ons Pedagogisch Beleid voor Succesvol Leren

Op de Koningin Wilhelminaschool stimuleren we de natuurlijke leergierigheid van elk kind. We dagen leerlingen continu uit om nieuwe kennis en vaardigheden te ontdekken. Wanneer een kind extra begeleiding nodig heeft om zijn of haar ontwikkelingsdoelen te bereiken, bieden wij op maat gemaakte ondersteuning. Onze school is klassikaal georganiseerd, waarbij leerlingen van dezelfde leeftijd samen in een groep zitten. We streven ernaar om optimaal aan te sluiten bij zowel de sterkere als de zwakkere leerlingen in de klas. Kinderen die ergens moeite mee hebben, ontvangen gerichte extra hulp en oefenmateriaal om hen succesvol te laten zijn. Leerlingen die meer uitdaging aankunnen, worden gestimuleerd met verdiepende opdrachten en projecten. Bij de inschrijving gaan we in gesprek met ouders om te beoordelen of onze school optimaal aansluit bij de behoeften van het kind en welke ondersteuning wij kunnen bieden. Toekomstige Ontwikkelingen in Ondersteuning: Voor schooljaar 2023-2024 focussen we op verdere implementatie van effectieve klassenmanagementstrategieën en Expliciete Directe Instructie (EDI). Het Schoolondersteuningsprofiel (SOP) wordt dit schooljaar geëvalueerd en bijgesteld om onze ondersteuning continu te verbeteren. Binnen ons Samenwerkingsverband en de PCBO-vereniging verkennen we actief hoe we inclusief onderwijs verder kunnen vormgeven, zodat elk kind zich welkom en gesteund voelt.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Toewijding aan Kwaliteitszorg en Ontwikkeling: Het Schoolplan

Wat zijn de kernambities en leerdoelen van de Koningin Wilhelminaschool?

Ontdek de ambitieuze doelen en specifieke leerresultaten die we nastreven voor onze leerlingen in ons uitgebreide schoolplan. Dit document biedt een gedetailleerd inzicht in onze onderwijsvisie en de beoogde ontwikkeling van elke leerling.

Hoe implementeert de school de vastgestelde onderwijsdoelen?

De realisatie van onze schoolse doelen wordt continu gemonitord en geëvalueerd door ons toegewijde team en de Medezeggenschapsraad (MR). Elk jaar presenteren we een gedetailleerd onderwijskundig jaarplan waarin we verantwoording afleggen aan onze toezichthouders, de MR en de algemeen directeur. Dit waarborgt transparantie en continue verbetering van ons onderwijs.

Ontdek Ons Stimulerende Programma voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Bij de Koningin Wilhelminaschool in Rijnsburg zorgen we voor een naadloze overgang van kinderopvang naar basisschool. Bij instroom ontvangen we altijd een gedetailleerd overdrachtsformulier. Indien er speciale aandachtspunten zijn, zoals bij een 'warme overdracht', zorgen wij voor een persoonlijke kennismaking en overleg om de ontwikkeling van elk kind optimaal te ondersteunen.

Veelgestelde vragen

Welk aanvullend onderwijs bieden wij aan voor jonge kinderen?

De Koningin Wilhelminaschool biedt een verrijkend programma voor jonge leerlingen. Naast het reguliere curriculum, zetten wij in op de ontwikkeling van talenten. Dit omvat gerichte ondersteuning voor kinderen die extra uitdaging nodig hebben, waaronder meer- en hoogbegaafde leerlingen, om hun volledige potentieel te bereiken.

De Koningin Wilhelminaschool biedt een verrijkend programma voor jonge leerlingen. Naast het reguliere curriculum, zetten wij in op de ontwikkeling van talenten. Dit omvat gerichte ondersteuning voor kinderen die extra uitdaging nodig hebben, waaronder meer- en hoogbegaafde leerlingen, om hun volledige potentieel te bereiken.

Specifieke begeleiding voor meer- en hoogbegaafde leerlingen

Met welke partners werkt onze basisschool samen voor het jonge kind?

De Koningin Wilhelminaschool werkt nauw samen met gerenommeerde kinderopvangpartners. Deze samenwerkingen waarborgen een consistente en stimulerende leeromgeving vanaf de vroegste leeftijd. Onze partners zijn Kok Kinderopvang en Mukkie Kinderopvang, die bijdragen aan een soepele overgang en een solide basis voor de schoolcarrière van uw kind.

De Koningin Wilhelminaschool werkt nauw samen met gerenommeerde kinderopvangpartners. Deze samenwerkingen waarborgen een consistente en stimulerende leeromgeving vanaf de vroegste leeftijd. Onze partners zijn Kok Kinderopvang en Mukkie Kinderopvang, die bijdragen aan een soepele overgang en een solide basis voor de schoolcarrière van uw kind.

Team | Koningin Wilhelminaschool voor Protestants Christelijk Basisonderwijs in Rijnsburg | [2025] Schoolregister