
Schoolweging
De schoolweging van Koningin Wilhelminaschool Rijnsburg is 29,93 , met een spreiding van 5,52 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | Gemeente Katwijk | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
In de onderbouw staat vooral het spelend leren centraal. Door gerichte observaties en onderzoekjes worden de vorderingen van uw kind gemonitord en vastgelegd in het LVS Parnassys Leerlijnen. In de groepen 3 t/m 8 worden behalve de methode toetsen ook 2x per jaar de citotoetsen afgenomen. De resultaten worden met u gedeeld tijdens de rapportgesprekken. ook worden de resultaten met uw kind besproken in de zgn. kind gesprekken tussen de leerkracht en uw kind.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Het begeleiden/sturen van het kind tot een creatief mens, die zich kritisch durft en kan opstellen in onze maatschappijmet respect voor de ander en zonder een ander tekort te doen. De sfeer op school moet veilig en vertrouwd zijn en kinderen moeten met plezier naar school gaan. Dit is het best realiseerbaar in een klimaat van orde, rust en gezelligheid. Hoe leert het jonge kind normen en waarden kennen? Net zoals het een taal leert: door te doen. Je leert waardevol gedrag alleen maar door waardevol te handelen. Je leert geen moreel besef doordat je verteld wordt wat waarden en normen zijn, laat staan door waarden en normen aan te wijzen(als dat al zou kunnen). Je leert waardevol gedrag door je aan normen en regels te houden en in je gedrag te laten zien dat je dit ook doet. Daarvoor gebruiken wij een methode voor sociale ontwikkeling nl. de kanjertraining, deze wordt in alle groepen gebruikt. Ook tijdens het vak Godsdienst komen deze zaken veelvuldig aan de orde vanuit onze identiteit. LEES MINDER
Respect voor elkaar
We vertrouwen elkaar
We helpen elkaar
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Kanjertraining. Behalve de cognitieve ontwikkeling van uw kind hechten wij ook grote waarde aan de sociale ontwikkeling van uw kind. (zie de missie van de school). Vandaar dat wij in alle groepen de kanjertraining geven. De kanjertraining gaat er vanuit dat een goede opvoeding zich richt opfundamentele menselijke waarden. Zoals : liefde, vertrouwen, mededogen,toewijding, verantwoordelijkheid en betrokkenheid in de breedste zin van het woord. Woorden die we ook terugvinden in de bijbel en die goed passen bij onze christelijke identiteit.Het blijkt dat vooral in groepen, mensen zich anders gedragen dan wanneer ze alleen zijn. Daarbij gaan we uit van de volgende afspraken: We vertrouwen elkaar We helpen elkaar Niemand speelt de baas Niemand lacht uit Niemand doet zielig Behalve dat u van alles van ons mag verwachtenen, wij allerlei zaken van de kinderen verwachten, verwachten wij ook iets van u als ouders, nl:betrokkenheid bij de school. Betrokkenheid bij het werk van uw kinderen door o.a. het bezoeken van de ouderavonden zoals de groepsouderavonden en de 10 minuten gesprekken n.a.v. het rapport van uw kind(eren)
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kanvas