Koningin Emmaschool

Het team van Koningin Emmaschool in Rijnsburg

Current section: team
Smidstraat 27
2231 Rijnsburg

Zie hier hoe het team van Koningin Emmaschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Koningin Emmaschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Koningin Emmaschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Koningin Emmaschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Koningin Emmaschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 77.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (77.8%)
Man (22.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Koningin Emmaschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (18.5%)
35-45 jaar (37%)
45-55 jaar (18.5%)
55-65 jaar (11.1%)
&ge;65 jaar (3.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Koningin Emmaschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (74.1%)
Direct ondersteunend personeel (14.8%)
Indirect ondersteunend personeel (3.7%)
Management (7.4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Koningin Emmaschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervangingsbeleid Koningin Emmaschool: Zekerheid voor Uw Kind

Bij de Koningin Emmaschool zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Bij ziekte of speciaal verlof zetten we primair in op interne vervanging door onze eigen teamleden. Zij kennen de leerlingen, de lesmethoden en de schoolcultuur, wat zorgt voor een naadloze overgang. Indien interne vervanging niet mogelijk is, schakelen we ervaren invallers van buitenaf in of bieden we kansen aan LIO-studenten van de PABO. Deze studenten brengen frisse inzichten en een actuele pedagogische visie mee, onder begeleiding van onze ervaren leerkrachten. Elke klas beschikt over een uitgebreide klassenmap met essentiële informatie over de groep. Dit stelt elke vervanger in staat om de lessen effectief voort te zetten. Mocht er onverhoopt toch geen vervanging geregeld kunnen worden, dan wordt de groep tijdelijk verdeeld over andere klassen, met minimale verstoring. In uitzonderlijke situaties, en altijd na directe communicatie met ouders, kan het voorkomen dat een groep tijdelijk naar huis wordt gestuurd. Gezien het landelijke tekort aan leerkrachten, vooral tijdens piekperiodes zoals griepgolven, is dit een mogelijkheid die we proactief beheren. De Koningin Emmaschool doet er alles aan om dit te minimaliseren en de onderwijscontinuïteit te waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Specialistische Ondersteuning voor Elk Kind op de Koningin Emmaschool

4

Taalontwikkeling en Rekenen: Expertise voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider: Coördinatie van zorg en begeleiding
Rekenspecialist: Verdieping en ondersteuning bij rekenvaardigheden
Specialist meer- en hoogbegaafdheid: Aandacht voor talentontwikkeling
Taal- en leescoördinator: Bevordering van leesplezier en taalvaardigheid

Toelichting van de school:

Op de Koningin Emmaschool geloven we in de kracht van gespecialiseerde kennis. Momenteel versterken wij ons team met externe experts om de best mogelijke begeleiding te garanderen op het gebied van taal en rekenen. Deze specialisten bieden gerichte ondersteuning aan leerlingen die extra uitdaging of hulp nodig hebben in deze kernvakken.

0

Sociaal-emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Daarom werken wij nauw samen met professionele orthopedagogen, psychologen en de schoolarts. Deze samenwerking zorgt ervoor dat eventuele uitdagingen op dit gebied tijdig worden gesignaleerd en adequaat worden aangepakt, met als doel een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren.

0

Gedrag en Werkhouding: Leren met Focus

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Het bevorderen van een positieve gedragshouding en een effectieve taakaanpak is essentieel voor leerrendement. Hoewel we geen specifieke gedragsspecialisten in vaste dienst hebben, zetten we waar nodig externe expertise in. We focussen op het aanleren van strategieën die leerlingen helpen zich beter te concentreren en hun schoolwerk gestructureerd aan te pakken.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Beweging en een gezonde lichamelijke ontwikkeling staan centraal op de Koningin Emmaschool. Onze gymlessen worden verzorgd door een gediplomeerde gymleerkracht die zorgt voor een gevarieerd en uitdagend lesprogramma. Daarnaast onderhouden we nauwe contacten met fysiotherapeuten om leerlingen met specifieke motorische behoeften de juiste ondersteuning te bieden.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Het welzijn en de gezondheid van onze leerlingen zijn van het grootste belang. Voor medische ondersteuning en persoonlijke verzorging werken we samen met gespecialiseerde professionals en instanties. Dit garandeert dat leerlingen die extra zorg nodig hebben, deze ook ontvangen binnen een veilige en ondersteunende schoolomgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
4
Totaal specialisten
4
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
BSO
Peuterspeelzaal
Fysiotherapie

Passend Onderwijs op de Koningin Emmaschool: Individuele Begeleiding en Talentontwikkeling

Onze Visie op Educatieve Ondersteuning voor Elk Kind

Op de Koningin Emmaschool streven we ernaar dat ieder kind zich optimaal ontwikkelt. Hoewel de meeste leerlingen soepel meedoen en de leerstof goed oppakken, erkennen we dat sommigen extra begeleiding nodig hebben. Dit kan variëren van gespecialiseerd lesmateriaal tot een aangepaste leeromgeving, afgestemd op individuele behoeften. Passend onderwijs is de kern van onze zorgplicht. We garanderen een passende onderwijsplek voor elk kind, of dit nu binnen onze school is, op een andere basisschool, of op een speciale school. Ouders zijn hierbij nauw betrokken, omdat zij het beste weten wat hun kind nodig heeft. Deze samenwerking waarborgt een effectieve en zorgzame aanpak. Onze toegewijde leerkrachten op de Emmaschool hebben een scherp oog voor de unieke talenten en interesses van alle leerlingen, inclusief hoogbegaafde kinderen. We zetten ons voortdurend in om ons aanbod te verbeteren, zodat ook deze leerlingen uitgedaagd worden op hun eigen niveau en optimaal kunnen floreren. Toekomstige Ondersteuningsinitiatieven: Voor het schooljaar 2023-2024 introduceren we een gespecialiseerde rekenspecialist binnen onze school. Daarnaast verkennen we de mogelijkheid om zowel een plusklas voor verrijkend leren als een klusklas voor praktische vaardigheden te lanceren, om zo ons aanbod aan extra ondersteuning verder te verbreden.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Koningin Emmaschool

Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingsdoelen van de Koningin Emmaschool voor 2019-2023?

De Koningin Emmaschool heeft voor de periode 2019-2023 ambitieuze ontwikkelingsdoelen vastgesteld om de kwaliteit van ons onderwijs continu te verbeteren. Allereerst streven we naar effectief en hoogwaardig onderwijs in de kernvakken zoals rekenen, taal en lezen. Onze leerlingen ontwikkelen hierdoor sterke rekenkundige en analytische vaardigheden. Daarnaast positioneert de Emmaschool zich als een toonaangevende basisschool in Rijnsburg, met een uitstekende reputatie. We bevorderen een cultuur van samenwerking en gezamenlijk leren, waarin leerlingen, leerkrachten, ouders en externe partners actief bijdragen aan de verbetering van leerresultaten. Verder stimuleren we de brede talentontwikkeling van elke leerling, met aandacht voor creativiteit, beweging, techniek en sociale vaardigheden, inclusief persoonlijk leiderschap en burgerschap. We leggen de nadruk op de toepassing van basiskennis en de ontwikkeling van 21e-eeuwse vaardigheden zoals kritisch denken en informatiebeoordeling.

Hoe implementeert de Koningin Emmaschool haar schoolplan en kwaliteitsdoelen?

Ons schoolplan, opgesteld binnen de strategische kaders van PCBO Rijnsburg, definieert onze missie, visie en concrete kwaliteitsdoelen. Door middel van gedetailleerde analyses van onze sterke en zwakke punten, formuleren we actiepunten voor de komende jaren. Het schoolplan dient zowel als verantwoordingsdocument voor de overheid, het bevoegd gezag en ouders, als een gedetailleerd planningsdocument voor de periode 2019-2023. Jaarlijks stellen we een uitgewerkt jaarplan op basis van deze actiepunten en evalueren we de voortgang in het jaarverslag, wat een cyclus van plannen, uitvoeren en evalueren waarborgt. We hanteren een filosofie van continu verbeteren, waarbij we dagelijks streven naar kleine verbeteringen in onze onderwijspraktijk. Dit proces is altijd gericht op het behalen van onze gestelde doelen en het optimaliseren van leerresultaten. Doelen worden SMART geformuleerd en regelmatig gemonitord, met bijsturing op basis van data. Door alle betrokkenen actief te betrekken bij dit proces, motiveren we onze gemeenschap om samen te werken aan het succes van onze leerlingen. Deze gezamenlijke inspanning resulteert in een positieve impact op de leeropbrengsten van alle leerlingen van de Koningin Emmaschool.

Ontdek het Programma voor Jonge Kinderen op de Koningin Emmaschool

Toelichting van de school

Op de Koningin Emmaschool vervullen we de ontwikkelingsbehoeften van uw jonge kind. De natuurlijke drang tot bewegen en ontdekken van kleuters gedijt in een omgeving waar spel centraal staat. Door middel van spel ontwikkelen kinderen een beter begrip van de wereld om hen heen. Wij bieden een stimulerende leeromgeving die uitnodigt tot ontdekkend spelen en leren. Kinderen krijgen de ruimte om zich op hun eigen tempo en manier te ontwikkelen. Naast gezamenlijke taal- en rekenactiviteiten in de grote groep, bieden we ook uitdagende activiteiten die aansluiten bij hun individuele niveau. De groepjes en activiteiten in de kleine kring zijn gebaseerd op de bevindingen uit onze 'Leerlijnen Jonge Kind' methode.

Veelgestelde vragen

Biedt de Koningin Emmaschool extra programma's voor jonge kinderen?

De Koningin Emmaschool biedt specifieke programma's om het jonge kind extra te ondersteunen in zijn of haar ontwikkeling. Deze programma's zijn gericht op het stimuleren van spelenderwijs leren en de brede ontwikkeling.

De Koningin Emmaschool biedt specifieke programma's om het jonge kind extra te ondersteunen in zijn of haar ontwikkeling. Deze programma's zijn gericht op het stimuleren van spelenderwijs leren en de brede ontwikkeling.

Kinderopvang
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke partners werkt de Koningin Emmaschool samen voor het jonge kind programma?

Voor ons programma voor jonge kinderen werken we nauw samen met gerenommeerde partners zoals Smallsteps Kinderopvang. Deze samenwerking garandeert een doorlopende ontwikkeling van peuter naar kleuter.

Voor ons programma voor jonge kinderen werken we nauw samen met gerenommeerde partners zoals Smallsteps Kinderopvang. Deze samenwerking garandeert een doorlopende ontwikkeling van peuter naar kleuter.

Smallsteps Kinderopvang
Team | Koningin Emmaschool in Rijnsburg | [2025] Schoolregister