
Schoolweging
De schoolweging van De Reijer is 32,12 , met een spreiding van 5,95 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
95,7% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, ruimschoots boven de landelijke norm van 85%. Deze score overtreft zelfs het vergelijkingsgemiddelde van 94,8%, wat wijst op een stevige basiskwaliteit in taal- en rekenonderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
49,7% van de leerlingen behaalt het streefniveau voor taal en rekenen. Dit ligt ruim boven de door de inspectie gehanteerde signaleringswaarde van 41,2%. Hoewel de score iets onder het vergelijkingsgemiddelde van 53,4% blijft, laat dit zien dat de school effectief omgaat met haar relatief complexe leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen tonen een divers beeld: 19,6% vwo-advies (boven regionaal gemiddelde van 18,6%) en 15,2% havo/vwo-advies. Praktijkonderwijs komt met 4,4% vaker voor dan bij vergelijkbare scholen (1%). Deze brede adviesrange past bij de relatief hoge schoolweging (32,1) en de daarmee samenhangende diversiteit in de leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | De Reijer | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De openbare scholen van Ridderkerk hebben afgesproken geen tussenresultaten te plaatsen. Niet omdat er bezwaar is om deze getallen te publiceren, maar omdat niet alle getallen eenduidig met elkaar te vergelijken zijn. Uiteraard worden de tussenresultaten intern heel nauwkeurig geanalyseerd op individueel, groepsniveau en schoolniveau. Dit gebeurt ook jaarlijks met het College van Bestuur. Voorts worden de tussenresultaten jaarlijks opgestuurd naar de inspectie op basis waarvan mede de kwaliteit van de school bepaald wordt.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is dat 35,5% van de leerlingen boven hun advies presteert (landelijk 25,3%), terwijl slechts 9,7% onder het advies scoort (landelijk 11,8%). Deze cijfers reflecteren de effectieve begeleiding bij de overstap naar het VO, zoals beschreven in het ondersteuningsprofiel van de school.
Sociale ontwikkeling
Visie op sociale opbrengsten. Voorwaardelijk aan leren en ontwikkelen is een veilige en prettige omgeving. Zonder deze basis kunnen we niet het optimale onderwijs geven. De Reijer betrekt alle partners hierbij met als doel het creëren van een veilige en fijne schoolomgeving voor kinderen, ouders en leerkrachten. Jaarlijks vragen we onze leerlingen uit de groepen 5-8 anoniem hoe zij De Reijer ervaren aan de had van een vragenlijst. Hieruit blijkt dat: -Kinderen De Reijer gemiddeld waarderen met een 8,4. -Kinderen op De Reijer weinig tot geen ervaring hebben met gepest worden. -Kinderen op De Reijer heel tevreden zijn met hun leerkracht en de wijze van begeleiding en instructie. We streven ernaar dat alle kinderen op De Reijer dagelijks met veel plezier naar hun school toe gaan. Alleen dan kunnen we alles uit de kinderen halen wat er in zit en kan elk kind op De Reijer zijn eigen top halen op alle gebieden. LEES MINDER
De Reijer biedt veiligheid
Onze leerlingen groeien
Leerlingen zeer tevreden
Wat is de aanpak van Openbare Basisschool De Reijer voor de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Openbare Basisschool De Reijer hanteert een aanpak voor sociale veiligheid gebaseerd op de Wet Sociale Veiligheid op scholen. De normen en waarden van het openbaar onderwijs, samen met de schoolregels, vormen het uitgangspunt. De school heeft een vertrouwenspersoon, houdt tevredenheidspeilingen en neemt deel aan de Veiligheidsmonitor. De sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind wordt gevolgd met behulp van de sociomatrijs en Leerlijnen Parnassys (groepen 1-2), SOEMO-kaarten en diverse activiteiten.
Welke methoden gebruikt Openbare Basisschool De Reijer om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Openbare Basisschool De Reijer gebruikt Zien, Leerlijnen Parnassys (groepen 1-2) en de Sociomatrijs om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Openbare Basisschool De Reijer?
Openbare Basisschool De Reijer gebruikt de Kwink methode voor sociaal-emotioneel leren.