Christelijke Basisschool De Stifthorst in Renswoude

Het team van Christelijke Basisschool De Stifthorst in Renswoude

Current section: team
Oude Holleweg 17
3927 Renswoude

Zie hier hoe het team van Christelijke Basisschool De Stifthorst is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke Basisschool De Stifthorst. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Christelijke Basisschool De Stifthorst bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool De Stifthorst bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Christelijke Basisschool De Stifthorst zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90%)
Man (10%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Christelijke Basisschool De Stifthorst. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (20%)
25-35 jaar (10%)
35-45 jaar (50%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Christelijke Basisschool De Stifthorst werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (10%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke Basisschool De Stifthorst gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op De Stifthorst: Continuity Gegarandeerd

Op Christelijke Basisschool De Stifthorst begrijpen we het belang van een consistente leeromgeving. Daarom hebben we een helder beleid voor leerkrachtvervanging. Wanneer een van onze toegewijde leerkrachten onverhoopt afwezig is, streven we ernaar om direct een passende en kwalitatieve vervangende kracht in te zetten. Dit minimaliseert de impact op de dagelijkse lessen en de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind. Ons doel is om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Met een proactieve aanpak en een netwerk van betrouwbare vervangers zorgen wij ervoor dat de leerlingen van De Stifthorst altijd les krijgen van gekwalificeerde professionals.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten bij De Stifthorst

5

Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Coördinatie
Rekenspecialist voor Rekenvaardigheid
Remedial Teacher voor Gerichte Hulp
Hoogbegaafdheidsspecialist voor Talentontwikkeling
Logopedist voor Communicatieve Vaardigheden

Toelichting van de school:

Onze toegewijde intern begeleider coördineert alle zorg en stemt deze af met de leerkracht. Afhankelijk van de individuele leerbehoeften zetten wij gespecialiseerde kennis in. Denk hierbij aan onze rekenspecialist, logopedist, hoogbegaafdheidsspecialist of de expertise van een remedial teacher. Bovendien maken we gebruik van het samenwerkingsverband voor aanvullende observatie, advies en begeleiding, wat de onderwijsontwikkeling ten goede komt.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn van Kinderen

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Brede Ondersteuning
Hoogbegaafdheidsspecialist voor Aansluiting
Gecertificeerde SOVA-trainers

Toelichting van de school:

Speciaal voor onze leerlingen in groep 5 en 6 bieden wij om het schooljaar heen een waardevolle SOVA-training aan. Deze training richt zich op het versterken van sociale vaardigheden en het bevorderen van een positief zelfbeeld. Dit draagt bij aan een veilige en prettige schoolomgeving voor iedereen.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider met Expertise
Remedial Teacher voor Studievaardigheden

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider is specifiek opgeleid om leerlingen te ondersteunen bij hun gedrag, werkhouding en taakaanpak. Dit zorgt ervoor dat elke leerling de kans krijgt om optimaal te presteren. De begeleiding is gericht op het ontwikkelen van effectieve leerstrategieën.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen eigen ergotherapeut of fysiotherapeut in dienst hebben, staan we open voor samenwerking waar mogelijk. Leerlingen in groep 2 en 3 ondergaan een screeningsonderzoek door een externe fysiotherapeut. Dit kan leiden tot waardevolle adviezen voor verdere fysiotherapeutische ondersteuning, indien nodig.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn en Veiligheid

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Christelijke Basisschool De Stifthorst hebben wij momenteel geen medewerkers met specifieke expertise op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging. We hechten echter wel veel waarde aan het welzijn van onze leerlingen. Bij specifieke zorgvragen zoeken we altijd naar passende oplossingen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Plusklas
Logopedie
Taalklas

Ontdek Ons Uitgebreide Ondersteuningsaanbod voor Leerlingen

Maatwerk en Specialistische Hulp op De Stifthorst

Op Christelijke Basisschool De Stifthorst in Renswoude bieden we proactieve en gespecialiseerde ondersteuning aan elke leerling. Ons doel is om talenten te ontwikkelen en eventuele leeruitdagingen effectief aan te pakken, zodat elk kind succesvol kan zijn. **Interne Begeleiding & Coördinatie** Gerrie van Harn coördineert de leerlingenzorg en stelt individuele ondersteuningsplannen op. Zij faciliteert afspraken met externe hulpverleners en beheert de leerlingendossiers, wat zorgt voor een gestructureerde aanpak van zorg. **Extra Begeleiding Buiten de Groep** Wanneer de reguliere klassikale ondersteuning niet volstaat, kan een leerling baat hebben bij begeleiding buiten de groep. Dit gebeurt altijd in nauw overleg met de intern begeleider (IB-er), die de specifieke behoeften van het kind centraal stelt. **Periodieke Groepsbesprekingen** Drie keer per jaar evalueren leerkrachten en de intern begeleider gezamenlijk de ontwikkeling van alle leerlingen. Deze groepsbesprekingen bieden waardevolle inzichten voor verdere afstemming van het onderwijs. **Zorg Advies Team (ZAT)** Het ZAT, bestaande uit de IB-er en twee ervaren leerkrachten, bespreekt de voortgang van jonge leerlingen in groep 1. Zij beoordelen de doorstroom naar groep 2 en adviseren over aanpak en eventuele doublures, met als doel een optimale start voor elk kind. **Screening op Hoogbegaafdheid (DHH)** Alle vierjarigen worden gescreend op hoogbegaafdheid met het digitale protocol DHH. Deze vroege signalering stelt ons in staat om proactief in te spelen op uitzonderlijke talenten. Herhaalde screenings vinden plaats in groep 3 en 5. **Plusgroep voor Hoogbegaafde Kinderen binnen VPCO De Viermaster** Onze visie, gedeeld met VPCO De Viermaster, is dat hoogbegaafde kinderen zowel in de eigen klas als in de plusgroep uitdagend onderwijs ontvangen. Juf Blanken, juf Kleijer en juf van Popering begeleiden de plusgroep op onze school. Meer details vindt u op www.vpcodeviermaster.nl. **Levelwerk: Uitdaging voor Talentvolle Leerlingen** Levelwerk biedt verrijkend materiaal voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben. Met speciaal ontwikkelde materialen en begeleidingsmappen kunnen zij zelfstandig aan complexere opgaven werken, wat hun leervaardigheid stimuleert. **Pedagogische Remedial Teaching: Sociaal-Emotionele Ontwikkeling** Voor kinderen die ondersteuning nodig hebben op sociaal-emotioneel gebied, bieden we trainingen in sociale vaardigheden. Dit kan variëren van hulp bij verlegenheid tot het omgaan met impulsiviteit. In overleg met ouders en met gedeelde kosten (gemeente, school, ouders) ondersteunen we deze ontwikkeling. **Bouwlezen & Letterster: Preventie van Leesproblemen** Met het computergestuurde programma Bouw! voorkomen we leesproblemen bij risicoleerlingen in de middenbouw, met hulp van oudere leerlingen als tutoren. Letterster bouwt hierop voort voor kinderen met een vertraagde leesontwikkeling. **Schoolondersteuningsprofiel & Samenwerkingsverbanden** Ons schoolondersteuningsprofiel beschrijft onze expertise in leerlingenzorg. Voor specifieke behoeften verwijzen we naar het Ondersteuningsplan van de Samenwerkingsverbanden, zoals SWV Rijn & Gelderse Vallei en SWV Utrecht-Zuidoost, waar ondersteuningspunten gevestigd zijn. **GGD Jeugdgezondheidszorg: Gezonde Ontwikkeling** De GGD Midden-Nederland voert preventieve gezondheidsonderzoeken uit bij kinderen in groep 2 en 7. Dit helpt bij het vroegtijdig signaleren van ontwikkelingspunten, waarna gerichte adviezen en vervolgtrajecten worden geboden. **Lokale Ondersteuning via Dorpsteam Renswoude** Voor ondersteuningsvragen op het gebied van zorg, opvoeding of jeugdhulp kunt u terecht bij het Dorpsteam Renswoude. Zij zijn bereikbaar via een online formulier, telefonisch spreekuur (0318 578 150) of per e-mail (dorpsteam@renswoude.org). **Logopedisch Onderzoek voor Jonge Kinderen** Alle kinderen in groep 2 ondergaan een logopedisch onderzoek om spraak-, taal- of gehoorstoornissen vroegtijdig op te sporen. Dit gemeentelijk gefinancierde onderzoek informeert ouders over eventuele vervolgstappen. **Toekomstig Aanbod en Samenwerking** Wij blijven ons aanbod aan extra ondersteuning continu evalueren en uitbreiden, altijd in nauwe samenwerking met ouders en specialisten om de best mogelijke zorg te garanderen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg op Christelijke Basisschool De Stifthorst

Welke ambitieuze doelen stellen we in ons schoolplan?

Voor de continue verbetering van ons onderwijs werken we aan diverse kwaliteitsaspecten. Binnen De Viermaster hanteren we de kwaliteitskaarten van Cees Bos (www.wmk.po.nl) om alle onderdelen van onze school systematisch te evalueren en te optimaliseren. Ons burgerschapsonderwijs is gericht op de ontwikkeling van evenwichtige, respectvolle en democratisch bewuste kinderen die actief deelnemen aan de maatschappij. We streven ernaar dat onze leerlingen omgaan met normen en waarden, hun mening leren uiten over maatschappelijke thema's en samenwerken met respect voor diverse achtergronden en overtuigingen.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen?

De uitwerking van kwaliteitskaarten resulteert in concrete verbeterpunten voor onze school. Naast deze zelfevaluatie zijn ook de leerresultaten, een jaarlijkse oudertevredenheidsenquête en feedback van externe partijen, zoals de onderwijsinspectie, cruciaal voor onze kwaliteitsontwikkeling. Sinds 2020 ondersteunt een gespecialiseerde kwaliteitsmedewerker de directeur en intern begeleider bij het analyseren van schoolbrede resultaten en het formuleren van aanbevelingen om ons onderwijs continu te verbeteren.

Downloaden

Team | Christelijke Basisschool De Stifthorst in Renswoude | [2025] Schoolregister