
Schoolweging
De schoolweging van De Stifthorst is 31,27 , met een spreiding van 5,68 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
95.15% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, significant boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit onderstreept de effectieve basisdidactiek, ook voor leerlingen met ondersteuningsbehoeften.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Opvallend is de sterke focus op theoretische leerwegen: 47.06% vmbo-(g)t en 23.53% vwo-advies (vs. 16.45% en 18.61% bij vergelijkbare scholen). Tegelijk blijft praktijkonderwijs beperkt tot 5.88%, wat lager is dan regionale peers. Dit past bij het christelijk onderwijsconcept met academische ambities.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Stifthorst | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 173.8 | 173.58 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Resultaten in groep 1 en 2 In de groepen 1 en 2 worden de kinderen door de leerkrachten geobserveerd. We werken doelgericht aan de hand van de leerlijnen uit het Digikeuzenbord. Daarvoor worden observatielijsten bijgehouden t.a.v. gezondheid, sociaal/emotionele ontwikkeling, speel/werkgedrag, motoriek, taal en spraak. Naast de observaties door de leerkracht vindt er in groep 2 ook een screening door de logopedist plaats. In de groepen 3 t/m 8 worden kinderen geobserveerd met betrekking tot de sociaal/emotionele ontwikkeling. We gebruiken daarvoor het programma “Zien” van Parnassys. Voor de kernvakken zoals technisch lezen, begrijpend lezen, spelling en rekenen, maken we gebruik van Cito toetsen. We kunnen de ontwikkeling van het kind vergelijken met het landelijk gemiddelde, terwijl we eveneens goed kunnen zien in hoeverre het kind is vooruitgegaan. Resultaten van de toetsen en observaties worden met het team en de IB-er besproken. Verder worden in de groepen ook methodetoetsen afgenomen. Al deze gegevens worden bijgehouden in het leerlingvolgsysteem Parnassys.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...