Openbare Basisschool Stapelhof in Renesse

Het team van Openbare Basisschool Stapelhof in Renesse

Current section: team
Mauritsweg 10
4325 Renesse

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool Stapelhof is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool Stapelhof. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool Stapelhof bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool Stapelhof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool Stapelhof zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 86% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (86%)
Man (14%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool Stapelhof. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (40%)
55-65 jaar (40%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (21.2%)
55-65 jaar (19.3%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool Stapelhof werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Management (20%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool Stapelhof gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Invulling van Leerkrachtvervanging op Stapelhof

Op Openbare Basisschool Stapelhof zetten we ons in voor continuïteit in het onderwijs. Stichting Obase, waar onze school onder valt, heeft een eigen vervangingspool met een toegewijde vervangingsmanager. Deze manager zorgt voor een efficiënte planning en inzet van gekwalificeerde leerkrachten bij ziekte of andere onvoorziene afwezigheid. Ons doel is altijd om de impact op de leerlingen zo klein mogelijk te houden. In situaties waar geen directe vervanging uit de pool mogelijk is, tonen onze toegewijde leerkrachten flexibiliteit door, indien haalbaar, extra taken op zich te nemen. Mocht er onverhoopt toch geen geschikte opvang geregeld kunnen worden, dan worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over andere klassen. Als allerlaatste redmiddel, om de educatieve kwaliteit te waarborgen, kan er gekozen worden voor tijdelijk thuisonderwijs.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

7520 uur les in acht jaar

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elk Kind op Basisschool Stapelhof

0

Extra Ondersteuning Taal & Rekenen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Openbare Basisschool Stapelhof ligt de primaire verantwoordelijkheid voor taal- en rekenondersteuning bij onze toegewijde leerkrachten. Indien de reguliere aanpak aanvullende zorg vereist, werken we nauw samen met onze kwaliteitsmedewerker en collega's om de beste oplossingen te vinden. Indien nodig schakelen we externe experts in voor gespecialiseerd advies en ondersteuning. Bovendien versterkt onze onderwijsassistent ons team, waardoor we leerlingen individuele extra hulp kunnen bieden om hun academische doelen te bereiken.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling & Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Kanjerdocenten

Toelichting van de school:

Openbare Basisschool Stapelhof hanteert de succesvolle Kanjermethode, waarbij al onze leerkrachten zijn opgeleid tot gecertificeerde Kanjerdocenten. Dit bevordert een positief en veilig sociaal klimaat in de klas. Binnen onze schoolorganisatie (Obase) is een orthopedagoog werkzaam, die we kunnen raadplegen voor specifieke begeleidingsvragen. Tevens hebben we toegang tot specialisten op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid, om ook deze leerlingen optimaal te kunnen ondersteunen.

2

Gedrag, Werkhouding & Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, biedt Openbare Basisschool Stapelhof gespecialiseerde hulp. Onze interne orthopedagoog staat klaar om te adviseren en te begeleiden, zodat elke leerling de juiste aanpak krijgt om succesvol te zijn.

2

Motorische & Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Logopedist

Toelichting van de school:

Om de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen te stimuleren, werkt Openbare Basisschool Stapelhof samen met een logopediste. Deze specialist is één dag per week op school aanwezig om leerlingen te ondersteunen bij spraak- en taalontwikkeling, wat essentieel is voor hun algehele groei en communicatie.

0

Medische Zorg & Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische handelingen of persoonlijke verzorging werkt Openbare Basisschool Stapelhof nauw samen met ouders en eventuele externe zorgverleners. Wij creëren een veilige omgeving waarin de individuele behoeften van elk kind centraal staan.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Multifunctionele ruimte (de kuil)

Extra Ondersteuning op Basisschool Stapelhof: Een Compleet Aanbod voor Elke Leerling

Ontdek Hoe Stapelhof Leerlingen en Gezinnen Ondersteunt

Bij Openbare Basisschool Stapelhof geloven we dat een optimale ontwikkeling van elk kind hand in hand gaat met een positieve leefwereld, zowel op school als daarbuiten. We erkennen de sterke wisselwerking tussen schoolprestaties en welzijn thuis. Daarom werken we nauw samen met ouders en externe partners om een integrale ondersteuningsstructuur te bieden. Ons toegewijde Ondersteuningsteam (OT) is de spil in deze aanpak. Dit team bestaat uit deskundigen zoals onze kwaliteitscoördinator, een jeugdverpleegkundige, een schoolmaatschappelijk werker, de jeugdconsulent van de Gemeente en de leerplichtambtenaar. Wanneer er extra ondersteuning nodig is, hetzij op school of thuis, betrekken we ouders actief in het proces. Gezamenlijke gesprekken met het OT zorgen ervoor dat uw kind en uw gezin de juiste begeleiding ontvangen voor verdere groei en ontwikkeling. Voor de komende jaren richten we ons op een aantal kernpunten om ons onderwijsaanbod te versterken. Dit omvat het waarborgen van een 100% veiligheidsgevoel voor al onze leerlingen. Daarnaast zetten we in op het didactisch handelen van leerkrachten met het EDI-instructiemodel en analyseren we leerresultaten met de 4D-methode. We streven naar een leerstofaanbod dat perfect aansluit bij de individuele onderwijsbehoeften van elke leerling. Een hechte samenwerking tussen leerkrachten, leerlingen, ouders en alle begeleiders, zowel intern als extern, is hierbij essentieel. We zorgen voor een duidelijke omschrijving en verankering van de ondersteuning die aan individuele leerlingen wordt geboden, zodat zij zich optimaal kunnen blijven ontwikkelen. Stapelhof staat voor een toekomstgerichte en ondersteunende leeromgeving.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontwikkeling en Kwaliteitszorg op Basisschool Stapelhof

Wat zijn de ambitieuze doelen van ons schoolplan 2023-2027?

Ons schoolplan 2023-2027 omvat diverse strategische doelen om de kwaliteit van ons onderwijs continu te verbeteren. Tegen 2027 streven we naar een versterkt burgerschapsonderwijs met een duidelijke doorlopende leerlijn. Ook willen we dat de resultaten van de Eindtoets op alle vakgebieden boven het landelijk gemiddelde uitkomen, rekening houdend met onze schoolweging. Daarnaast zetten we in op het ontwikkelen van een Professionele Leergemeenschap (PLG) en het optimaliseren van onze kwaliteitszorg volgens het 4D-model. We willen de motorische vaardigheden van onze leerlingen verbeteren en de samenwerking met Kinderopvang Kibeo verstevigen. Verder richten we ons op een betere afstemming van het onderwijs in taal, rekenen en digitale geletterdheid op onze leerlingenpopulatie. Tot slot implementeren we een vast lesmodel voor instructie bij rekenen, taal en spelling om de basisvaardigheden te versterken.

Hoe realiseren we onze schoolse doelen met een planmatige aanpak?

Op Basisschool Stapelhof volgen we onze schoolse doelen nauwgezet via een gestructureerd monitoringssysteem, gebaseerd op onze meerjarenplanning. Dit plan vormt de basis voor het beoordelen en verbeteren van ons onderwijs, gekoppeld aan onze ambities. We hanteren een systematische werkwijze, het 4D-model (Data-Duiden-Doelen-Doen), om onze doelen planmatig te bereiken. Jaarlijks evalueren we ons proces en stellen we de voortgang vast. Ons jaarplan, dat voortvloeit uit het schoolplan, specificeert concrete jaardoelen en prioriteiten. We geloven in gedeeld onderwijskundig leiderschap, waarbij elk teamlid betrokken is en proactief bijdraagt aan de onderwijskundige ontwikkeling. Dit bevordert draagvlak en eigenaarschap. De directie monitort samen met het team de voortgang en is eindverantwoordelijk. Door jaarplanonderwerpen regelmatig te agenderen op teamvergaderingen en studiedagen, waarborgen we een consistente koers. Leerkrachten werken met het Directe Instructiemodel en hanteren Kwaliteitskaarten, die randvoorwaarden voor een optimaal leer- en ontwikkelklimaat vastleggen, inclusief effectief klassenmanagement en een veilig pedagogisch klimaat.

Downloaden

Stimulerend Kleuteronderwijs op Stapelhof: Spelend Leren en Ontwikkelen

Toelichting van de school

Op Openbare Basisschool Stapelhof bieden we een rijke en thematische leeromgeving voor onze jongste leerlingen in groep 1 en 2. Onze kleuterklassen zijn ingericht met uitdagende hoeken en een breed scala aan educatief speelmateriaal, waarbij elke themahoek levendig wordt dankzij de actieve betrokkenheid van de kinderen bij het ontwerp en de inrichting. De kern van ons onderwijs voor het jonge kind ligt in de speelwerklessen. Hierbij gebruiken de leerlingen een digitaal planbord om zelfstandig keuzes te maken over hun speelactiviteiten en het ontwikkelingsmateriaal waarmee ze aan de slag gaan. De voortgang van elke leerling wordt nauwkeurig gevolgd en gedocumenteerd met behulp van het innovatieve volgsysteem 'Digikeuzebord'. In de grotere groepsbijeenkomsten, de grote kring, behandelen we onderwerpen die de hele groep aangaan. Dit varieert van thematische lessen en muzikale activiteiten tot sociaal-emotionele ontwikkeling. Hoewel de invulling van de onderwijstijd voor groep 1 en 2 uniek is, ligt de focus in groep 1 sterk op het wennen aan de schoolomgeving en het aanleren van routines, een proces dat we in groep 2 verder uitbouwen. Veel leerstof wordt geïntegreerd binnen een overkoepelend thema, wat een natuurlijke kapstok biedt voor het leerproces. Specifiek tijdens de speelwerklessen bieden we in de kleine kring gerichte instructie op het gebied van taal en rekenen aan kleine, homogeen-niveau groepen. Onze toegewijde kleuterleerkrachten maken daarbij gebruik van een breed scala aan bewezen lesmethoden en bronnen om een optimaal leerresultaat te garanderen.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool Stapelhof?

Basisschool Stapelhof biedt diverse aanvullende programma's en faciliteiten speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Deze programma's zijn erop gericht om een vliegende start te garanderen in het onderwijs. Ons aanbod omvat onder andere samenwerking met kinderopvangorganisaties en initiatieven voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang en een consistente ontwikkelingsstimulans voor uw kind, zowel thuis als op school.

Basisschool Stapelhof biedt diverse aanvullende programma's en faciliteiten speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Deze programma's zijn erop gericht om een vliegende start te garanderen in het onderwijs. Ons aanbod omvat onder andere samenwerking met kinderopvangorganisaties en initiatieven voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang en een consistente ontwikkelingsstimulans voor uw kind, zowel thuis als op school.

Gastouderopvang en Peuterspeelzalen
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke externe partners werkt Stapelhof samen voor het jonge kind programma?

Openbare Basisschool Stapelhof onderhoudt waardevolle samenwerkingsverbanden met vooraanstaande organisaties om het onderwijs voor jonge kinderen te verrijken. Deze partnerschappen garanderen een hoogwaardige educatieve ervaring. Een van onze belangrijkste partners is Kibeo Kinderopvang. Via hun website http://www.kibeo.nl/ kunt u meer informatie vinden over hun diensten en hoe zij bijdragen aan de ontwikkeling van uw kind in de vroege jaren.

Openbare Basisschool Stapelhof onderhoudt waardevolle samenwerkingsverbanden met vooraanstaande organisaties om het onderwijs voor jonge kinderen te verrijken. Deze partnerschappen garanderen een hoogwaardige educatieve ervaring. Een van onze belangrijkste partners is Kibeo Kinderopvang. Via hun website http://www.kibeo.nl/ kunt u meer informatie vinden over hun diensten en hoe zij bijdragen aan de ontwikkeling van uw kind in de vroege jaren.