PCB De Schoof in Raamsdonksveer

Het team van PCB De Schoof in Raamsdonksveer

Current section: team
Hoge Donk 83
4942 Raamsdonksveer

Zie hier hoe het team van PCB De Schoof is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van PCB De Schoof. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past PCB De Schoof bij jullie?

Ontdek hoe goed PCB De Schoof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij PCB De Schoof zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij PCB De Schoof. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (38.9%)
35-45 jaar (11.1%)
45-55 jaar (27.8%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (5.6%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij PCB De Schoof werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.9%)
Direct ondersteunend personeel (5.3%)
Indirect ondersteunend personeel (10.5%)
Management (5.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor PCB De Schoof gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij PCB De Schoof: Een Betrouwbare Oplossing

Bij PCB De Schoof begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Daarom zetten we alles op alles om bij de afwezigheid van een groepsleerkracht tijdig voor gekwalificeerde vervanging te zorgen. We werken continu aan het opbouwen en onderhouden van een flexibel netwerk van invallers om de lesgang zo min mogelijk te verstoren. De eerste dag van de afwezigheid van uw kind's leerkracht wordt doorgaans intern opgevangen, zodat de leerlingen hun vertrouwde schoolomgeving niet hoeven te missen. Dit garandeert een naadloze voortgang van het leerproces en biedt de leerlingen de zekerheid van hun dagelijkse schoolprogramma. Vanaf de tweede dag van afwezigheid kan, ondanks onze inspanningen, de beschikbaarheid van een invaller niet altijd gegarandeerd worden vanwege het landelijke lerarentekort. In uitzonderlijke gevallen kan dit leiden tot de noodzaak om klassen naar huis te sturen. Dit is een laatste redmiddel dat we liever vermijden, en we informeren u hierover proactief.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Hoe ziet een schooldag eruit?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Specialistische Ondersteuning voor Elk Kind op Basisschool De Schoof

1

Taal, Rekenen en Dyslexie Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist (Kwaliteitscoördinator)

Toelichting van de school:

Op basisschool PCB De Schoof bieden we gerichte ondersteuning voor taal, rekenen en dyslexie. Onze toegewijde Kwaliteitscoördinator fungeert tevens als onze dyslexiespecialist, klaar om leerlingen met specifieke behoeften te helpen. Indien nodig, schakelen we externe experts in, zoals orthopedagogen, taalspecialisten of logopedisten. PCB De Schoof volgt het dyslexieprotocol van alle PCPO-scholen. Sinds de invoering van Passend Onderwijs en de decentralisatie van jeugdzorg naar gemeenten, is de financiering voor ernstige dyslexie een gemeentelijke aangelegenheid. Ons samenwerkingsverband Passend Onderwijs werkt samen met gemeenten aan uniforme afspraken. Voor informatie over de lokale regelingen verwijzen we u naar de website van uw gemeente. Meer details over Ernstige Dyslexie (ED) vindt u ook op de website van het samenwerkingsverband: https://www.rsvbreda.nl/primair-onderwijs/1/ernstige-dyslexie-ed

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Kwaliteitscoördinator / Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staat onze Kwaliteitscoördinator, die tevens fungeert als intern begeleider, klaar om te assisteren. Indien specifieke ondersteuning nodig is, heeft de Kwaliteitscoördinator de flexibiliteit om externe specialisten in te schakelen om uw kind optimaal te begeleiden.

1

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Onze Kwaliteitscoördinator biedt ondersteuning bij gedrag, werkhouding en aanpak van schooltaken. Daarnaast kan de Kwaliteitscoördinator specialisten inschakelen op gebieden zoals gedragsmanagement, orthopedagogiek, hoogbegaafdheid en ergotherapie om een brede ondersteuning te garanderen.

2

Motorische en Fysieke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Bewegingsonderwijs
Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

PCB De Schoof stimuleert de motorische en fysieke ontwikkeling van alle leerlingen. Onze gespecialiseerde vakleerkracht bewegingsonderwijs zorgt voor plezierige en leerzame lessen. De Kwaliteitscoördinator kan aanvullende expertise inschakelen indien nodig.

2

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Kwaliteitscoördinator
BHV-getrainde Leerkrachten

Toelichting van de school:

Veiligheid en welzijn staan voorop bij PCB De Schoof, ook op het gebied van medische handelingen en persoonlijke verzorging. Onze Kwaliteitscoördinator coördineert de benodigde ondersteuning, en meerdere van onze leerkrachten zijn getraind in Bedrijfshulpverlening (BHV) om snel en adequaat te kunnen handelen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Logopedie

Ontdek Onze Extra Ondersteuning voor Elke Leerling bij PCB De Schoof

Gedetailleerde Uitleg van Ons Ondersteuningsaanbod

Op deze pagina vindt u alle informatie over het Schoolondersteuningsprofiel van PCB De Schoof. Dit profiel is tevens beschikbaar via 'Scholen op de kaart' onder het kopje 'Handige informatie', waar u een compleet overzicht vindt van ons aanbod. Bij PCB De Schoof omarmen we de kracht van inclusief onderwijs. Wij geloven er sterk in dat alle kinderen, ongeacht hun talenten, achtergrond of specifieke ondersteuningsbehoeften, het beste leren wanneer ze samen in dezelfde, stimulerende schoolomgeving verblijven. Ons toekomstige aanbod aan extra ondersteuning is gericht op het verder versterken van deze inclusieve aanpak. We streven ernaar een omgeving te creëren waarin elke leerling zich gezien, gehoord en optimaal ondersteund voelt om zijn of haar volledige potentieel te bereiken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Toewijding aan Kwaliteitsonderwijs en Toekomstplanning op De Schoof

Wat zijn de strategische doelstellingen in het schoolplan van PCB De Schoof?

Het strategische schoolplan van PCB De Schoof dient als kompas voor onze schoolontwikkeling gedurende een periode van vier jaar. Het definieert onze visie op toekomstgericht onderwijs, waarmee we anticiperen op maatschappelijke veranderingen en de leerbehoeften van onze leerlingen. Dit visiedocument is dynamisch en wordt jaarlijks vertaald naar concrete acties via het jaarplan. Deze cyclische aanpak zorgt voor continue verbetering en een sterke focus op onze onderwijskundige doelstellingen, wat leidt tot een hoge mate van betrokkenheid bij ons gehele schoolteam.

Hoe garandeert PCB De Schoof de kwaliteit van het onderwijs?

PCB De Schoof hanteert een meerlagige aanpak om de onderwijskwaliteit continu te waarborgen en te verhogen: 1. Innovatieve Lesmethoden: We maken gebruik van actuele en digitale lesmethoden die aansluiten bij de eisen van de 21e eeuw. Een zorgvuldige meerjarenplanning zorgt ervoor dat onze leermiddelen steeds gemoderniseerd worden, zodat uw kind leskrijgt met de beste materialen. 2. Deskundig en Gemotiveerd Personeel: Ons team van leerkrachten en ondersteunend personeel werkt nauw samen om een naadloze leerervaring te bieden. Met de didactische aanpak 'Teach Like a Champion' en een sterke focus op professionele ontwikkeling door middel van nascholing, blijven onze leerkrachten optimaal toegerust. Regelmatige interne audits helpen ons om onze onderwijspraktijken te evalueren en te borgen. 3. Monitoring van Leerresultaten: Door middel van gerichte toetsing en analyse van leerlingresultaten volgen we de voortgang nauwgezet. Deze data-gedreven aanpak stelt ons in staat om het onderwijs individueel af te stemmen en effectief bij te sturen. We informeren ouders proactief over de ontwikkeling van hun kind en eventuele aanpassingen in onze lesmethoden.

Speciaal Programma voor Jonge Kinderen bij PCB De Schoof

Toelichting van de school

Bij PCB De Schoof in Raamsdonksveer geloven we in een sterke start voor elk kind. Ons onderwijs is gericht op het stimuleren van nieuwsgierigheid, creativiteit en een liefde voor leren vanaf de allereerste schooljaren. We bieden een veilige en stimulerende omgeving waar jonge kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Onze aanpak voor het jonge kind is zorgvuldig samengesteld om aan te sluiten bij de specifieke ontwikkelingsbehoeften van peuters en kleuters. We zetten in op spelend leren, ontdekking en sociale interactie, zodat uw kind met plezier de wereld ontdekt. Ontdek hoe wij de basis leggen voor een succesvolle schoolloopbaan.

Veelgestelde vragen

Biedt PCB De Schoof specifieke programma's of activiteiten voor jonge kinderen?

Absoluut. PCB De Schoof heeft speciale aandacht voor de jongste leerlingen en biedt een programma dat is afgestemd op hun ontwikkelingsfase. Door spelend leren en gerichte activiteiten stimuleren we hun groei en nieuwsgierigheid. Ons team van ervaren leerkrachten zorgt voor een warme en uitdagende leeromgeving, waarin elk kind de kans krijgt om te stralen en zich optimaal te ontplooien. Kom langs om ons unieke aanbod voor het jonge kind zelf te ervaren.

Met welke partners werkt PCB De Schoof samen voor het jonge kind programma?

Voor de optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt PCB De Schoof nauw samen met gerenommeerde partners. Een belangrijke samenwerking is die met Partou, een landelijke organisatie die bekend staat om hoogwaardige kinderopvang en voor- en naschoolse opvang. Deze samenwerking stelt ons in staat om een naadloze overgang te creëren van kinderopvang naar basisschool en vice versa. Samen zorgen we voor een consistente en stimulerende omgeving voor uw kind, zowel binnen als buiten schooltijd.

Voor de optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt PCB De Schoof nauw samen met gerenommeerde partners. Een belangrijke samenwerking is die met Partou, een landelijke organisatie die bekend staat om hoogwaardige kinderopvang en voor- en naschoolse opvang. Deze samenwerking stelt ons in staat om een naadloze overgang te creëren van kinderopvang naar basisschool en vice versa. Samen zorgen we voor een consistente en stimulerende omgeving voor uw kind, zowel binnen als buiten schooltijd.

Team | PCB De Schoof in Raamsdonksveer | [2025] Schoolregister