Basisschool bs de Wilsdonck in Raamsdonksveer

Het team van bs de Wilsdonck in Raamsdonksveer

Current section: team
Rembrandtlaan 7
4941 Raamsdonksveer

Zie hier hoe het team van bs de Wilsdonck is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van bs de Wilsdonck. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past bs de Wilsdonck bij jullie?

Ontdek hoe goed bs de Wilsdonck bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij bs de Wilsdonck zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 93.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (93.8%)
Man (6.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij bs de Wilsdonck. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.3%)
25-35 jaar (37.5%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (18.8%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij bs de Wilsdonck werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (93.8%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor bs de Wilsdonck gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsvervanging op Basisschool De Wilsdonck

Op Basisschool De Wilsdonck garanderen we continuïteit in het onderwijs door een proactieve aanpak van personeelsvervanging. We beschikken over een eigen flexibele schil van ervaren leerkrachten die direct inzetbaar zijn bij kortdurende afwezigheid. Daarnaast zijn we strategisch aangesloten bij Leswerk, een regionaal samenwerkingsverband dat expertise biedt in het organiseren van tijdelijke vacatures door ziekte of andere vormen van afwezigheid. Leswerk bedient diverse schoolbesturen in West-Brabant en verzekert ons van gekwalificeerde kandidaten. Indien een passende kandidaat via Leswerk niet direct beschikbaar is, zetten we interne oplossingen in. Dit omvat de mogelijkheid voor parttime leerkrachten om extra uren te werken, het inzetten van LIO-stagiaires onder begeleiding, of het betrekken van ouders met de juiste onderwijsbevoegdheid. Ook onderwijsassistenten kunnen, onder supervisie van een bevoegde leerkracht, zelfstandige werkpakketten per groep uitvoeren. In uitzonderlijke gevallen kunnen we een stagiair(e) onder directe verantwoordelijkheid van de directie voor de klas plaatsen. Als laatste redmiddel kan de groep tijdelijk verdeeld worden over andere klassen mits dit praktisch haalbaar is. Het welzijn van onze leerlingen staat hierbij altijd voorop. In het zeldzame geval dat geen van deze opties de continuïteit kan waarborgen, moeten we overwegen de groep naar huis te sturen. Hoewel er geen meldingsplicht meer is bij de onderwijsinspectie voor afwijkingen van het jaarrooster, verwachten zij wel dat scholen alles in het werk stellen om de impact op leerlingen te minimaliseren. Ouders worden hierover direct en transparant geïnformeerd, zodat zij op de hoogte zijn van de situatie.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Specialisten voor Extra Ondersteuning op Basisschool de Wilsdonck

0

Taal en Rekenen: Individuele Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op basisschool de Wilsdonck zetten we ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Mocht een leerling extra ondersteuning nodig hebben op deze gebieden, dan bieden we gerichte hulp. We werken met bewezen methodieken om ervoor te zorgen dat elke leerling de kans krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten. Onze aanpak is afgestemd op de individuele leerbehoeften.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Een positief sociaal-emotioneel klimaat is essentieel voor succesvol leren. Basisschool de Wilsdonck stimuleert de sociale en emotionele groei van al onze leerlingen. We creëren een veilige en ondersteunende omgeving waarin kinderen zich gewaardeerd voelen en leren omgaan met verschillende emoties en sociale interacties. Dit draagt bij aan een prettige schoolervaring.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Professionele Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Voor specifieke uitdagingen op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak beschikt Basisschool de Wilsdonck over een team van toegewijde professionals. Onze gedragsspecialist, intern begeleider en remedial teachers werken nauw samen om leerlingen de best mogelijke ondersteuning te bieden. Indien nodig schakelen we externe expertise in om aan alle individuele leerbehoeften te voldoen.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Basisschool de Wilsdonck besteedt veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van kinderen. We stimuleren beweging en een gezonde levensstijl. Bij specifieke vragen of zorgen over de motorische ontwikkeling van een leerling, onderhouden we nauw contact met gespecialiseerde fysiotherapeuten om de juiste begeleiding te waarborgen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Gezondheid op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De gezondheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop. Basisschool de Wilsdonck zorgt voor een veilige omgeving, ook op het gebied van medische zorg en persoonlijke verzorging. We werken nauw samen met de GGD om ervoor te zorgen dat we adequaat kunnen inspelen op eventuele medische behoeften en verzorgingsvragen, altijd met het welzijn van het kind als prioriteit.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
3
Totaal specialisten
3
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
aula
lokaal onderwijsassistent

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling op bs de Wilsdonck

Ons Schoolondersteuningsprofiel: Kwaliteit en Expertise

Het schoolondersteuningsprofiel van bs de Wilsdonck beschrijft de kerncompetenties die onze school structureel biedt om leerlingen optimaal te laten groeien. Hierin integreren we ook de gespecialiseerde expertise van externe partners, zodat we een breed scala aan ondersteuningsmogelijkheden kunnen garanderen. Toekomstgericht Onderwijs met Speciale Aandacht voor Auditieve Beperkingen bs de Wilsdonck heeft bewezen expertise in het bieden van uitstekend onderwijs aan kinderen met een auditieve beperking. Met nauwe samenwerking en begeleiding vanuit het regionale expertise centrum Kentalis, en de waardevolle inzet van een gespecialiseerde externe onderwijsassistent, creëren we een stimulerende en inclusieve leeromgeving. Uw kind krijgt hier de aandacht en de middelen die het nodig heeft om succesvol te zijn.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Ons Toekomstgericht Schoolplan op Basisschool De Wilsdonck

Wat Zijn de Educatieve Doelen Vastegelegd in het Schoolplan van De Wilsdonck?

Op basisschool De Wilsdonck erkennen we de unieke talenten van elke leerling. We begrijpen dat iedere student unieke aanleg, karaktertrekken, achtergronden en leerstijlen bezit. Onze onderwijsaanpak is daarom gericht op gedifferentieerde instructie en verwerking van lesstof. Dit betekent dat we zowel de inhoud als het tempo aanpassen aan de individuele behoeften van uw kind. Een effectief klassenmanagement en een zorgvuldig leerlingvolgsysteem vormen de cruciale pijlers die deze gepersonaliseerde leerervaring ondersteunen.

Hoe Verwezenlijkt Basisschool De Wilsdonck Haar Educatieve Doelstellingen?

Binnen het toegewijde team van De Wilsdonck stimuleren we voortdurende professionele ontwikkeling, zowel op individueel niveau als collectief binnen het team. Deze scholingstrajecten zijn nauw verweven met de strategische doelen die we jaarlijks vastleggen in ons schoolplan. De komende jaren focussen we primair op het consolideren van onze behaalde successen. Dit omvat het waarborgen van uitstekende leerresultaten en het continu verbeteren van onze professionele vaardigheden en didactische aanpak. We realiseren deze ambitie door middel van gerichte groepsbezoeken en constructieve groepsbesprekingen, waarbij deze kernaspecten centraal staan en onze educatieve kwaliteit continu wordt versterkt.

Speciaal Programma voor Jonge Kinderen bij BS De Wilsdonck

Toelichting van de school

BS De Wilsdonck biedt een rijk aanbod voor jonge kinderen, inclusief voor- en vroegschoolse educatie. We koesteren nauwe samenwerkingen met voorschoolse voorzieningen en kinderdagverblijven in onze nabije omgeving. Ons onderwijsmodel is gebaseerd op de bewezen effectiviteit van Schatkist, een programma dat de ontwikkeling stimuleert. De overgang van voorschool naar onze basisschool is soepel en zorgvuldig georganiseerd. Dit garanderen we door middel van een warme overdracht, ondersteund door het "KIJK" observatie- en registratieformulier. Dit formulier biedt waardevolle inzichten in de voortgang van elk kind. Waar nodig voeren onze toegewijde teamleden van De Wilsdonck aanvullende observaties uit bij de externe kinderopvangorganisaties, zodat we een compleet beeld krijgen van de leerbehoeften van uw kind.

Veelgestelde vragen

Biedt BS De Wilsdonck aanvullende educatieve programma's voor jonge kinderen?

BS De Wilsdonck zet zich in om jonge kinderen een optimale start te geven met ons specifieke voor- en vroegschoolse educatieprogramma. Dit programma is ontworpen om de ontwikkeling van uw kind optimaal te ondersteunen.

Met welke partners werkt BS De Wilsdonck samen voor het jonge kind programma?

BS De Wilsdonck werkt samen met lokale voorschoolse voorzieningen en kinderdagverblijven om een naadloze educatieve ervaring te garanderen voor alle jonge kinderen.
Team | bs de Wilsdonck in Raamsdonksveer | [2025] Schoolregister