Basisschool bs de Wilsdonck in Raamsdonksveer

De resultaten van bs de Wilsdonck in Raamsdonksveer

Current section: resultaten
Rembrandtlaan 7
4941 Raamsdonksveer

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van bs de Wilsdonck, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past bs de Wilsdonck bij jullie?

Ontdek hoe goed bs de Wilsdonck bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: Essentiële Taal- en Rekenkennis op BS de Wilsdonck

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de cruciale basisvaardigheden in taal en rekenen die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht middels de eind- of doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een minimum van 85% van de leerlingen die dit basisniveau halen. Dit percentage fungeert als de landelijk vastgestelde signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitieuze Leerdoelen voor Succes op BS de Wilsdonck

Het streefniveau biedt een uitdagender perspectief dan het fundamenteel niveau, met als doel dat een significant deel van de leerlingen dit hogere niveau bereikt bij het verlaten van groep acht. De onderwijsinspectie stelt per basisschool, op basis van de specifieke leerlingpopulatie, een individueel streefpercentage vast. Dit percentage dient als de unieke signaleringswaarde voor het streefniveau van de school, waarmee de voortgang en ambitie van onze leerlingen worden gemeten.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van bs de Wilsdonck?

Basisschool de Wilsdonck begeleidt groep 8 leerlingen zorgvuldig naar het voortgezet onderwijs. Ons adviesproces start met een voorlopig adviesgesprek in november, gevolgd door open dagen van middelbare scholen in januari. In februari plannen we een definitief adviesgesprek, waarbij we kijken naar didactische prestaties, leerhouding en sociaal-emotionele ontwikkeling. De leerkracht stelt een onderwijskundig rapport op met specifieke onderwijsbehoeften. Na de Cito eindtoets in april, die we als school ook afnemen, evalueren we het advies. Bij een hogere score vindt een herziening plaats in overleg met u. Een warme overdracht naar het voortgezet onderwijs garandeert een soepele start voor uw kind.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociaal-emotionele Ontwikkeling op Basisschool De Wilsdonck

Bij Basisschool De Wilsdonck geloven we sterk in het belang van een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling voor elk kind. Een veilige en stimulerende omgeving is essentieel voor leerprestaties en algemeen welzijn. Daarom integreren we structureel aandacht voor sociaal-emotionele vaardigheden in ons dagelijkse onderwijs. Onze aanpak stelt kinderen in staat om zelfvertrouwen op te bouwen, effectief samen te werken en respectvol om te gaan met hun omgeving. We streven ernaar dat elk kind zich gewaardeerd en veilig voelt, wat de basis vormt voor persoonlijke groei en ontplooiing.

Een veilige leeromgeving voor alle kinderen

Stimuleren van effectieve samenwerking

Bevorderen van wederzijds respect en waardering

Hoe bevordert Basisschool De Wilsdonck de sociale vaardigheden van leerlingen?

Basisschool De Wilsdonck hanteert een proactieve benadering om de sociale en emotionele ontwikkeling van alle leerlingen te stimuleren. Door middel van gerichte activiteiten en een positieve klassenorm, leren kinderen hoe ze effectief kunnen communiceren, conflicten kunnen oplossen en empathie kunnen tonen. Onze leerkrachten bieden begeleiding en ondersteuning, zodat elk kind zich sociaal competent en emotioneel veerkrachtig kan ontwikkelen.

Welke methodes gebruikt Basisschool De Wilsdonck voor het monitoren van sociale vooruitgang?

Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen nauwkeurig te volgen, maken we gebruik van specifieke observatie- en registratiemethoden.

  • Kijk! observaties: Een gestructureerde methode om sociaal gedrag te observeren en te analyseren.
  • Zien! registratiesysteem: Een digitaal platform voor het bijhouden van sociale opbrengsten en individuele vorderingen.

Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op Basisschool De Wilsdonck?

Basisschool De Wilsdonck maakt gebruik van bewezen effectieve methoden om sociaal-emotioneel leren te bevorderen:

  • Kanjertrainingen: Een erkende aanpak die kinderen leert omgaan met pesten, groepsdruk en het ontwikkelen van een positief zelfbeeld.

Inspectierapport Basisschool De Wilsdonck: Kwaliteit en Ontwikkeling

Basisschool De Wilsdonck, gelegen in het hart van Raamsdonksveer, streeft naar uitmuntendheid in het basisonderwijs. Met 200 leerlingen bieden wij een stimulerende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. De onderwijsinspectie beoordeelt regelmatig de kwaliteit van scholen. Op deze pagina vindt u informatie over de bevindingen van de inspectie met betrekking tot Basisschool De Wilsdonck. Wij hechten veel waarde aan transparantie en delen deze inzichten graag met u. Ontdek hoe wij continu werken aan de verbetering van ons onderwijs en de persoonlijke groei van onze leerlingen. De officiële rapporten bieden een gedetailleerd inzicht in onze prestaties en de gebieden waarop we ons richten voor toekomstige ontwikkeling.

Resultaten | bs de Wilsdonck in Raamsdonksveer | [2025] Schoolregister