Basisschool Basisschool met de Bijbel Ichthus in Putten

Het team van Basisschool met de Bijbel Ichthus in Putten

Current section: team
Van Oldenbarneveltstraat 70
3882 Putten

Zie hier hoe het team van Basisschool met de Bijbel Ichthus is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool met de Bijbel Ichthus. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool met de Bijbel Ichthus bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool met de Bijbel Ichthus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool met de Bijbel Ichthus zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool met de Bijbel Ichthus. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (33.3%)
25-35 jaar (16.7%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (8.3%)
55-65 jaar (8.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool met de Bijbel Ichthus werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (33.3%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool met de Bijbel Ichthus gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Vervanging op Basisschool Ichthus: Continuïteit van Leren

Op Basisschool Ichthus in Putten begrijpen we het belang van een stabiele leeromgeving. Mocht een van onze toegewijde leerkrachten onverhoopt afwezig zijn, bijvoorbeeld door ziekte, dan zetten wij ons volledig in om professionele vervanging te garanderen. Ons doel is om de onderwijscontinuïteit voor uw kind te allen tijde te waarborgen. Onze eerste stap is het inschakelen van de specifieke invallerspool die verbonden is aan onze onderwijsorganisatie. Deze pool bestaat uit gekwalificeerde en ervaren onderwijsprofessionals die snel inzetbaar zijn. Zij zorgen ervoor dat de lessen op een vertrouwde en effectieve manier worden voortgezet, conform de hoge standaarden die u van ons mag verwachten. Indien er onverhoopt geen geschikte invallers beschikbaar zijn, kijken we naar interne oplossingen om de continuïteit te waarborgen. Denk hierbij aan het flexibel inzetten van parttime collega's die bereid zijn extra uren te maken, of het betrekken van onze bevoegde leerkrachtondersteuners bij de dagelijkse lespraktijk. Zo minimaliseren we de impact van een afwezige leerkracht op het leerproces van uw kind. In uitzonderlijke situaties, wanneer alle andere opties zijn uitgeput, kan het voorkomen dat een klas tijdelijk naar huis moet. Mocht u in zo'n geval geen directe opvang kunnen regelen, dan bieden wij een vangnet: uw kind is van harte welkom om op school opgevangen te worden binnen een andere, passende groep. Uw kind blijft zo altijd onder toezicht van ons betrokken schoolteam.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Er is een duidelijke organisatiestructuur, waarin wordt samengewerkt om onze visie gestalte te geven. Dat wil zeggen dat er overleg is om een goede doorgaande lijn te ontwikkelen. Regelmatig zijn er momenten van overleg binnen de directie, leerlingbesprekingen en bord- en werksessies met het team.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Uw Kind op Basisschool Ichthus

6

Academische Vaardigheden: Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor lees- en spellinghulp
Intern Begeleider voor onderwijsontwikkeling
Orthopedagoog voor leer- en ontwikkelingsvragen
Rekenspecialist voor rekenvaardigheden
Remedial Teacher voor gerichte bijles
Logopedist voor spraak- en taalontwikkeling

Toelichting van de school:

Op Basisschool Ichthus in Putten zetten we ons in voor optimale leerresultaten. Ons Schoolondersteuningsplan (SOP) beschrijft gedetailleerd hoe onze interne en externe specialisten uw kind van de nodige ondersteuning voorzien. Wij bieden specialistische hulp bij taal en rekenen, essentieel voor een solide basis. Onze experts werken samen om leerproblemen aan te pakken en talenten te ontwikkelen, zodat ieder kind succesvol kan zijn.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsmanagement
Intern Begeleider voor sociaal welzijn
Orthopedagoog voor emotionele ondersteuning

Toelichting van de school:

Het emotionele welzijn van uw kind staat centraal bij Basisschool Ichthus. Ons Schoolondersteuningsplan (SOP) legt uit hoe onze toegewijde specialisten, waaronder gedragsspecialisten en orthopedagogen, een veilige en stimulerende omgeving waarborgen. Wij geloven dat een positief sociaal-emotioneel klimaat de basis vormt voor succesvol leren. Onze intern begeleiders coördineren deze inspanningen, zodat elk kind zich gewaardeerd en begrepen voelt.

4

Gedrag, Werkhouding en Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsaanpak
Intern Begeleider voor schoolbrede aanpak
Orthopedagoog voor diagnose en advies
Remedial Teacher voor studievaardigheden

Toelichting van de school:

Basisschool Ichthus richt zich op de ontwikkeling van een positieve werk- en leerhouding bij alle leerlingen. Ons Schoolondersteuningsplan (SOP) beschrijft de rollen van onze gedragsspecialisten, intern begeleiders en orthopedagogen. Onze specialisten bieden gerichte begeleiding bij gedragsuitdagingen en het aanleren van effectieve studievaardigheden. Wij streven ernaar elk kind te helpen zijn of haar volledige potentieel te bereiken door middel van gepersonaliseerde ondersteuning.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we momenteel geen specifieke motorische specialisten in dienst hebben, besteden we op Basisschool Ichthus veel aandacht aan de fysieke ontwikkeling van onze leerlingen. We integreren beweging in het dagelijkse lesprogramma en werken samen met externe partners indien nodig. Ons onderwijs is erop gericht om alle aspecten van de ontwikkeling van uw kind te stimuleren. Voor specifieke lichamelijke of motorische behoeften zoeken we naar passende oplossingen buiten de schoolmuren, in overleg met ouders.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Basisschool Ichthus zorgt voor een veilige omgeving waarin ook aandacht is voor persoonlijke verzorging. Hoewel we geen medische professionals in dienst hebben, werken we nauw samen met ouders en externe instanties om aan de behoeften van uw kind te voldoen. Voor specifieke medische ondersteuning of verzorgingsvragen bieden we een luisterend oor en ondersteunen we bij het vinden van de juiste hulp. Uw kind kan rekenen op een zorgzame benadering binnen onze schoolgemeenschap.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Ons Schoolondersteuningsplan (SOP) van Basisschool Ichthus benadrukt het belang van een gestructureerde aanpak voor gedrag, werk- en taakontwikkeling. We streven ernaar een omgeving te creëren waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Hoewel we hier geen specifieke specialisten voor vermelden, zetten onze leerkrachten en intern begeleiders zich dagelijks in om kinderen te begeleiden bij hun gedrag en werkhouding. Samen werken we aan succesvolle leerervaringen voor iedereen.

Overzicht ondersteuning

6
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Buitenschoolse opvang

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op Ichthus Basisschool

Ontdek ons brede ondersteuningsaanbod

Passend Onderwijs voor Succesvolle Ontwikkeling Op de Ichthus Basisschool geloven we sterk in het principe dat ieder kind uniek is en recht heeft op onderwijs dat aansluit bij zijn of haar individuele mogelijkheden en talenten. Wij streven ernaar om zoveel mogelijk leerlingen te laten profiteren van regulier basisonderwijs, waarbij we de onderwijsbehoeften centraal stellen. Onze leraren zetten zich dagelijks in om een stimulerende leeromgeving te creëren waarin elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen. Dit doen we door ons onderwijsaanbod voortdurend af te stemmen op de specifieke leerstijl en tempo van de kinderen, met oog voor wat werkbaar is binnen de klas. Schoolondersteuningsprofiel (SOP): Onze Keuze voor Kwaliteit We nemen de aanvraag voor elke nieuwe leerling uiterst serieus en onderzoeken zorgvuldig of onze school het juiste onderwijs kan bieden. De beslissing hierover baseren we op de specifieke ondersteuningsbehoefte van het kind en de huidige groepsdynamiek. Onze school biedt zowel basisondersteuning als gespecialiseerde extra ondersteuning. Hieronder vindt u een overzicht van de hulp die wij kunnen bieden aan leerlingen die extra begeleiding nodig hebben. Voor gedetailleerde informatie kunt u ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) raadplegen op onze website of opvragen bij onze Intern Begeleider. Ondersteuning bij Leerproblemen: * **Dyslexie:** We hanteren een specifieke aanpak voor leerlingen met (vermoedelijke) dyslexie en onderhouden een nauwe samenwerking met OPE voor wekelijkse trainingen en begeleiding. * **Dyscalculie:** Voor rekenvaardigheden volgen we het protocol ERWD en schakelen we, indien nodig, een rekenspecialist binnen onze onderwijskoepel in. Ondersteuning voor Talenten: * **Minder Begaafd:** We bieden aangepaste lesprogramma's en leerlijnen die perfect aansluiten bij leerlingen met minder dan gemiddelde cognitieve vaardigheden of specifieke onderwijsbehoeften. * **Meer Begaafd:** Onze school stimuleert hoogbegaafde leerlingen met uitdagende lesprogramma's, leerlijnen en deelname aan een plusgroep, zowel intern als bovenschools. Ondersteuning bij Fysieke Beperkingen: * **Meervoudig Lichamelijke Beperking:** De Ichthus Basisschool is fysiek toegankelijk en beschikt over de nodige hulpmiddelen voor leerlingen met fysieke beperkingen. We bieden aangepaste werk- en instructieruimtes, en onze hoofdingang is rolstoeltoegankelijk met een automatische deur. Sterke Ouderbetrokkenheid: Samenwerken aan Kindelijk Succes Wij beschouwen ouders als essentiële partners in de ontwikkeling van onze leerlingen. Daarom betrekken we u actief bij alle individuele besprekingen over uw kind. We begrijpen dat er soms uitdagingen zijn die zowel thuis als op school spelen. Open en vertrouwelijke communicatie met u als ouder is cruciaal om de best mogelijke ondersteuning te garanderen. Uw betrokkenheid is van onschatbare waarde om samen de juiste weg te vinden voor uw kind. Toekomstvisie op Ondersteuning: Continue Verbetering In lijn met ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) evalueren we continu onze sterke en zwakke punten, evenals kansen en bedreigingen. Dit strategische beleid, dat betrekking heeft op onze school, ons personeel en onze leerlingen, vormt de basis voor onze toekomstige beleidskeuzes en kwaliteitsverbetering.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Visie: Schoolplan Basisschool Ichthus

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan 2023-2027?

Het schoolplan 2023-2027, beschikbaar op onze website onder 'Onze School' > 'Schoolgids', schetst onze strategische koers voor de komende jaren. Elk jaar vertalen we deze ambitie, verrijkt met onze eigen evaluaties en de nieuwste onderwijsontwikkelingen, naar een gedetailleerd jaarplan. Voor het schooljaar 2024-2025 richten we ons op de volgende cruciale schoolontwikkelingen, met als doel deze te realiseren tegen juli 2025. We hebben ons thematisch onderwijs verder uitgebouwd en verfijnd voor zowel de onderbouw, middenbouw als bovenbouw. Dit resulteert in concrete kwaliteitskaarten die onze visie op thematisch werken weerspiegelen, waardoor elke leerkracht zelfstandig effectieve thema's kan ontwerpen. Daarnaast hebben we ons didactisch handelen verbeterd door de implementatie van een uniform instructiemodel voor alle groepen, gebaseerd op bewezen effectieve pedagogische modellen. Dit model is toegankelijk en toepasbaar voor elke leerkracht in zijn dagelijkse lespraktijk. Verder zijn we gestart met het ontwikkelen van een visie op de toekomstige renovatie van ons schoolgebouw. We definiëren de eisen waaraan het vernieuwde gebouw moet voldoen om ons onderwijs optimaal te ondersteunen en te versterken. Onze professionele leercultuur is geborgd door middel van een kwaliteitskaart. We hebben een weloverwogen beslissing genomen over de verdere implementatie van de Stichting leerKRACHT methodiek, waarbij we de meest waardevolle elementen integreren. Tot slot hebben we gedurende dit schooljaar actief het instrument 'lesbezoek en feedback' toegepast om onze onderwijskwaliteit continu te verbeteren. Het ondersteunend personeel en nieuwe collega's zijn grondig geschoold in onze lesmethodes. Hierdoor beschikken zij over de benodigde expertise en sluiten hun aanpak naadloos aan bij de leerbehoeften binnen de klassen.

Hoe waarborgt Basisschool Ichthus de onderwijskwaliteit?

Onze primaire taak is het leveren van hoogwaardig onderwijs door continu te investeren in de opleiding, begeleiding en uitrusting van onze toegewijde leerkrachten. Wij streven naar uitmuntendheid en handhaven onze kwaliteit door systematische en cyclische evaluatie van onze ambities. Op basis van de verzamelde inzichten verbeteren of borgen we onze onderwijskwaliteit volgens de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act). Onze kwaliteitszorg rust op drie pijlers. Ten eerste hanteren we een strikte PDCA-cyclus, ondersteund door duidelijke kwaliteitskaarten die leerkrachten begeleiden bij cyclisch werken. We stellen doelen in functionele groepsplannen (Plan), stemmen ons onderwijs af op de individuele onderwijsbehoeften van leerlingen (Do), monitoren de voortgang via formele toetsmomenten en analyseformulieren (Check), en passen doelen en aanbod aan na groepsbesprekingen (Act). Op schoolniveau volgen we eveneens de PDCA-cyclus via jaarplannen, zelfevaluaties en metingen. In samenwerking met het team en de medezeggenschapsraad (MR) passen we onze ambities en doelen continu aan. Ten tweede is onze kwaliteitszorg nauw verweven met ons integrale personeelsbeleid. We faciliteren de professionele ontwikkeling van onze medewerkers, gericht op competenties die essentieel zijn voor onze kernwaarden en beleidsterreinen. Ten derde cultiveren we een professionele verbetercultuur, geïnspireerd door de methodiek van Stichting leerKRACHT. Als team werken we effectief samen aan schoolbrede ontwikkelingen en de continue verbetering van de kwaliteit van ons onderwijs.

Downloaden

Speciaal Aanbod Jonge Kind: Basisschool Ichthus Putten

Toelichting van de school

Bij Basisschool Ichthus in Putten bieden we een stimulerende omgeving voor jonge kinderen. We volgen de ontwikkeling nauwgezet middels de 'leerlijnen jonge kind' binnen Parnassys. Ons onderwijsaanbod en de gestelde doelen zijn zorgvuldig afgestemd op de unieke behoeften en de natuurlijke ontwikkeling van elk jong kind. Zo zorgen we voor een optimale start in hun schoolcarrière.

Veelgestelde vragen

Extra Educatieve Mogelijkheden voor Jonge Kinderen op Ichthus Putten?

Basisschool Ichthus Putten richt zich op een solide basis voor alle jonge kinderen binnen het reguliere curriculum. Er is geen apart, aanvullend programma specifiek voor deze leeftijdsgroep. Alle leerlingen profiteren van onze didactische aanpak die is afgestemd op de ontwikkelingsfase van jonge kinderen.

Samenwerkingen voor Onderwijs aan Jonge Kinderen op Ichthus?

Op het gebied van het onderwijs voor jonge kinderen werkt Basisschool Ichthus Putten uitsluitend met eigen expertise en middelen. Er zijn momenteel geen externe samenwerkingsverbanden met andere organisaties voor dit specifieke aanbod. Dit stelt ons in staat om onze focus volledig te richten op de directe leer- en ontwikkelingsbehoeften van onze leerlingen.
Team | Basisschool met de Bijbel Ichthus in Putten | [2025] Schoolregister