Basisschool Basisschool met de Bijbel Huinen in Putten

Het team van Basisschool met de Bijbel Huinen in Putten

Current section: team
Huinerschoolweg 5
3882 Putten

Zie hier hoe het team van Basisschool met de Bijbel Huinen is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool met de Bijbel Huinen. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool met de Bijbel Huinen bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool met de Bijbel Huinen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool met de Bijbel Huinen zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool met de Bijbel Huinen. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (25%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool met de Bijbel Huinen werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (88.9%)
Direct ondersteunend personeel (11.1%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool met de Bijbel Huinen gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invallersregeling: Continuïteit in Onderwijs bij Basisschool Huinen

Bij Basisschool met de Bijbel Huinen zorgen we voor een stabiele leeromgeving, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten. We hebben een proactieve aanpak om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen, zodat uw kind altijd kan rekenen op kwalitatieve lessen. Onze eerste prioriteit is het inzetten van ervaren leerkrachten uit onze eigen invallerspool. Deze pool bestaat uit gekwalificeerde professionals die bekend zijn met onze school en lesmethoden. Zij springen direct in waar nodig, om de onderwijsdoelen van uw kind te blijven ondersteunen. Indien er onverhoopt geen geschikte invaller uit onze pool beschikbaar is, kijken we naar interne oplossingen. Dit kan betekenen dat collega-leerkrachten tijdelijk extra taken op zich nemen of dat klassen intern worden opgevangen. We streven ernaar om de impact op de dagelijkse routine van uw kind tot een minimum te beperken. In zeldzame gevallen, wanneer alle andere opties zijn uitgeput, kan het voorkomen dat we genoodzaakt zijn een klas tijdelijk naar huis te sturen. We begrijpen dat dit een uitdaging kan zijn voor ouders. Mocht u in zo'n situatie geen opvang kunnen regelen, dan garanderen wij dat uw kind op school wordt opgevangen binnen een andere groep. Uw kind blijft zo altijd onder toezicht en in een veilige omgeving.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Er is een duidelijke organisatiestructuur, waarin wordt samengewerkt om onze visie gestalte te geven. Dat wil zeggen dat er overleg is om een goede doorgaande lijn te ontwikkelen. Regelmatig zijn er momenten van overleg binnen de directie, leerlingbesprekingen en bord- en werksessies met het team.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool Huinen: Ons Specialisten Team

5

Optimale Leerontwikkeling: Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Educatieve Groei
Orthopedagoog voor Individuele Behoeften
Rekenspecialist voor Vaardigheidsontwikkeling
Hoogbegaafdheid Specialist voor Talentontwikkeling
Taalspecialist voor Communicatieve Vaardigheden

Toelichting van de school:

Ons Schoolondersteuningsplan (SOP) beschrijft de beschikbare expertise, zowel intern als extern, voor elke leerling. Wij bieden gespecialiseerde hulp, waaronder door onze gedragsspecialist, intern begeleider, onderwijsassistent en orthopedagoog, om uw kind optimaal te ondersteunen bij taal en rekenen. Onze leerkrachten werken nauw samen met deze specialisten om een stimulerende leeromgeving te creëren waarin ieder kind excelleert in deze kernvakken.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn
Orthopedagoog voor Emotionele Ondersteuning

Toelichting van de school:

Het Schoolondersteuningsplan (SOP) schetst de beschikbare ondersteuning, zowel intern als extern, afgestemd op de sociale en emotionele behoeften van uw kind. Onze specialisten, zoals de gedragsspecialist, intern begeleider, onderwijsassistent en orthopedagoog, staan klaar om kinderen te begeleiden bij hun sociaal-emotionele groei. Wij geloven in een veilige en ondersteunende omgeving waar kinderen zich prettig voelen en zich volledig kunnen ontwikkelen.

2

Gedrag, Studievaardigheden en Werkaanpak

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Studieplanning
Orthopedagoog voor Gedragsanalyse

Toelichting van de school:

Via ons Schoolondersteuningsplan (SOP) bieden wij specifieke expertise, intern en extern, voor begeleiding op het gebied van gedrag en werkhouding. Onze toegewijde specialisten, waaronder de gedragsspecialist, intern begeleider, onderwijsassistent en orthopedagoog, helpen leerlingen bij het ontwikkelen van effectieve studievaardigheden en een positieve taakaanpak. Wij streven ernaar elke leerling de tools te geven voor succesvol leren en zelfstandig werken.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Atelier voor groep 1 tot en met 3
Open ruimte (multifunctionele ruimte)

Ontdek ons aanbod voor extra ondersteuning op Basisschool Huinen

Gedetailleerde uitleg over passend onderwijs en zorg op maat

Passend Onderwijs: Zorgplicht voor Elk Kind Onze basisschool in Putten neemt haar zorgplicht serieus door alle leerlingen passende ondersteuning te bieden. Wanneer de zorg op onze school ontoereikend wordt, werken we nauw samen met ouders om de beste vervolgstappen te bepalen, zoals een andere school of gespecialiseerde voorziening. Dit doen we in samenwerking met Berséba, het samenwerkingsverband voor passend onderwijs waar wij bij zijn aangesloten. Op de website van Berséba (www.berseba.nl) vindt u uitgebreide informatie over de ondersteuning aan kinderen en een speciaal ouder- en jeugdsteunpunt. Aaranlt gerust met uw vragen; het telefoonnummer is te vinden op hun website. Wij lichten hieronder het specifieke ondersteuningsaanbod van onze school toe. Samenwerking met Ouders: Uw Inbreng is Cruciaal De samenwerking met u als ouder staat centraal in onze aanpak. Uw inbreng is essentieel om een compleet beeld te krijgen van uw kind, zowel thuis als op school. Wij staan klaar om naar uw zorgen te luisteren, ook als deze betrekking hebben op de thuissituatie, omdat thuis en school onlosmakelijk verbonden zijn met de ontwikkeling van een kind. Wij analyseren de stimulerende en belemmerende factoren in de ontwikkeling van elk kind, wat leidt tot een geïntegreerd beeld van de ondersteuningsbehoeften. Als extra ondersteuning nodig is, bespreken de leerkracht en intern begeleider dit met u en uw kind. Samen vullen we de informatie aan voor een compleet beeld. Voor kinderen die intensieve begeleiding nodig hebben, stellen we een ontwikkelingsperspectief op. Dit document bevat de beschikbare informatie en het verwachte uitstroomperspectief. We streven naar overeenstemming met u over dit perspectief en leggen dit vast. Bij onenigheid documenteren we de verschillen van mening. Op basis van het ontwikkelingsperspectief maken we een begeleidingsplan. Uw instemming is vereist voor de uitvoering. Indien dit niet lukt, raadplegen we externen voor advies om passende begeleiding te garanderen. Elk gesprek over uw kind heeft een duidelijk doel dat vooraf wordt bepaald. U ontvangt na elk gesprek een concrete terugkoppeling. Betrokkenheid van de Leerling: Het Hoorrecht van Elk Kind Vanaf schooljaar 2025-2026 betrekken we leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben nog meer. Dit "hoorrecht" betekent dat we luisteren naar wat uw kind belangrijk vindt voor zijn of haar ontwikkeling en wat het nodig heeft. De mening van uw kind wordt opgenomen in het dossier en meegenomen in de begeleiding. Partnerschappen voor Optimale Ondersteuning Om onze leerlingen de best mogelijke extra ondersteuning te bieden, werken we samen met diverse externe partners: 1. Rehoboth Dienstverlening: Voor gedragsmatige, medische, cognitieve, lichamelijke en hoogbegaafdheidskwesties. 2. Auris Dienstverlening: Ondersteuning bij slechthorendheid, doofheid of taalontwikkelingsstoornissen (TOS). 3. Puttens Expertise Team (PET): Gespecialiseerd in passend onderwijs. 4. Van Grol Weerbaarheidstraining: Gericht op groepsvorming en sociale vaardigheden. 5. Centraal Nederland: Behandeling van dyslexie. 6. Putten voor Elkaar: Jeugdmaatschappelijk werk en ondersteuning. 7. Intraverte: Kinderoefentherapie voor motorische en psychomotorische ontwikkeling. Gestructureerde Ondersteuningsaanpak: Stappenplan Onze ondersteuningsstructuur volgt een duidelijk stappenplan, gebaseerd op de methodiek van Berséba. Meer informatie vindt u in Bijlage 3 van het ondersteuningsplan van Berséba (https://berseba.nl/over-berseba/beleid/ondersteuningsplan/#cb2). Stap 1 & 2: Basisaanpak - Groepsniveau De leerkracht verzorgt kwalitatief goed onderwijs en stemt de begeleiding af op de behoeften van de groep, subgroep of individuele leerling. Stap 3: Leerlingbespreking De intern begeleider (IB'er) wordt betrokken en de leerling wordt besproken in het team. Stap 4: Ondersteuningsteam Indien schoolinterne mogelijkheden ontoereikend zijn, stellen we een OPP op en schakelen we een orthopedagoog en eventueel de gemeente in. Stap 5: Bovenschools Ondersteuningsteam Als de ondersteuning nog niet volstaat, kunnen we advies vragen aan of een arrangement aanvragen bij het Loket van Berséba, of de casus voorleggen aan het bovenbestuurlijk IB-overleg (BIB)/ Puttens Expertise Team (PET). Stap 6: Verwijzing SO/SBO Bij ontoereikende inzet en een mogelijke verwijzing, wordt de casus eerst voorgelegd aan het BIB; er wordt gekeken of een andere school in Putten passend onderwijs kan bieden. Stap 7: Toelaatbaarheidsverklaring (TLV) Aanvraag Als geen enkele school in Putten passend onderwijs kan bieden, dient de school een aanvraag voor een TLV in bij het Loket. Stap 8: Plaatsing Gespecialiseerd Onderwijs Na goedkeuring van een TLV kan de leerling worden geplaatst in het gespecialiseerd onderwijs. Toelaatbaarheidsverklaring (TLV): Procedure en Ouderbetrokkenheid Indien gezamenlijk wordt geconcludeerd dat gespecialiseerd onderwijs de beste optie is, is een toelaatbaarheidsverklaring (TLV) vereist. De school vraagt deze aan bij Berséba op basis van het leerlingdossier. We streven naar overeenstemming met u over de aanvraag. Mocht dit niet lukken, dan respecteren we uw standpunt en vragen we u uw visie op de aanvraag te delen. De aanvraag wordt besproken in het Loket van Berséba, waarbij ouders digitaal of fysiek kunnen aansluiten. Berséba neemt de uiteindelijke beslissing over de TLV. Randvoorwaarden voor Extra Ondersteuning Alle kinderen zijn welkom op onze school. We bieden basisondersteuning en vaak ook extra ondersteuning. Hieronder onze grenzen voor extra ondersteuning: We kunnen waarschijnlijk geen passend onderwijs bieden aan leerlingen die: 1. Een gevaar vormen voor medeleerlingen door hun gedrag. 2. Een gevaar vormen voor leraren/medewerkers door hun gedrag. 3. Zeer specialistische medische hulp en ondersteuning nodig hebben. 4. Zorgzwaarte of groepsgrootte zodanig is dat extra belasting voor de leerkracht niet haalbaar is. 5. Weliswaar de aanpassingen kunnen krijgen, maar dit hun welbevinden belemmert. 6. Na intensieve zorgtrajecten geen verbetering tonen en onvoldoende ontwikkelen. Hoewel we grenzen stellen, streven we naar maatwerk en overwegen we per individuele situatie de mogelijkheden. Toekomstig Ondersteuningsaanbod: Beleid en Ontwikkeling Ons School Ondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft onze kansen en bedreigingen voor de komende vier jaar, zowel intern als extern, met betrekking tot school, personeel en leerlingen. Dit strategische beleid is te vinden op onze website.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg: Schoolplan en Ontwikkelingen Basisschool Huinen

Wat zijn de doelstellingen van ons schoolplan 2023-2027?

Het schoolplan 2023-2027, beschikbaar op onze website, schetst de strategische koers van Basisschool met de Bijbel Huinen. Elk jaar vertalen we dit plan, aangevuld met onze eigen evaluaties en de nieuwste onderwijsontwikkelingen, naar een concreet jaarplan. Voor het schooljaar 2024-2025 richten we ons op de volgende belangrijke schoolontwikkelingen, met als doel deze te behalen in juli 2025: Verbetering rekenonderwijs: Na de opbrengstanalyse in juni 2024 hebben we gerichte interventies ontwikkeld en geïmplementeerd om ons rekenonderwijs te versterken. Deze interventies focussen op effectieve instructietechnieken, herhaling van basisregels, verrijking van de leeromgeving en gerichte ondersteuning. Implementatie gesprekkencyclus: We hebben het schooljaar 2024-2025 gewerkt volgens een nieuw opgezette gesprekkencyclus. Ontbrekende onderdelen zijn uitgewerkt en het team heeft een training gevolgd in het voeren van effectieve driehoeksgesprekken. Vergroten eigenaarschap leerlingen: We hebben de eerste stappen gezet om het eigenaarschap van leerlingen over hun leerproces te vergroten. Na onderzoek naar de mogelijkheden zijn concrete verbeteracties gekozen. Groep 1-2 en Midden-/Bovenbouw: Voor groep 1 en 2 onderzoeken we de overstap van leerlijnen naar IEP, inclusief een proefperiode. Tegelijkertijd focust de midden- en bovenbouw zich op het borgen van de behaalde resultaten in technisch lezen van het voorgaande schooljaar. Ontwikkeling talentonderwijs: Ons talentonderwijs is verder doorontwikkeld. Tijdens studiedagen besteden we structureel aandacht aan talentontwikkeling. We zijn gestart met het aanleren van de eerste set talenten uit de “39-talenten”, zodat leerlingen deze kunnen benoemen en herkennen. Daarnaast verkennen we hoe we de context van talentonderwijs kunnen verrijken door verbindingen te leggen met ouders, externe experts en rijke leeromgevingen.

Hoe waarborgt Basisschool Huinen de kwaliteit van het onderwijs?

Onze school hanteert een tweeledige aanpak: we streven naar hoge onderwijskwaliteit en waarborgen deze continu door middel van systematische en cyclische kwaliteitszorg. Dit proces bestaat uit drie kernonderdelen: PDCA-cyclus: Leerkrachten worden ondersteund met duidelijke kwaliteitskaarten om cyclisch te werken. Dit omvat het vaststellen van doelen in functionele groepsplannen (Plan), het afstemmen van het onderwijs op de leerbehoeften (Do), het continu monitoren van leerlingontwikkelingen via IEP-toetsen en analyseformulieren (Check), en het aanpassen van doelen en onderwijsaanbod op basis van groepsbesprekingen (Act). Op schoolniveau passen we de PDCA-cyclus toe via jaarplannen, zelfevaluaties en metingen, waarbij we onze ambities en doelen in dialoog met het team en de MR bijstellen. Integraal personeelsbeleid: Onze kwaliteitszorg is nauw verweven met ons personeelsbeleid. We stimuleren de ontwikkeling van competenties bij onze medewerkers die aansluiten bij onze beleidsterreinen. Professionele verbetercultuur: Volgens de methodiek van Stichting Leerkracht werken we als team effectief samen aan schoolontwikkelingen en het continu verbeteren van de kwaliteit van ons onderwijs.

Ontwikkeling van Jonge Kinderen op Basisschool Huinen

Toelichting van de school

Op Basisschool met de Bijbel Huinen bieden we een stimulerende omgeving voor jonge kinderen. We stemmen ons onderwijsaanbod nauwkeurig af op de individuele behoeften en ontwikkelingsfase van elk kind, gebruikmakend van de erkende 'leerlijnen jonge kind' in Parnassys. Hierdoor garanderen we een passende ontwikkeling voor ieder kind. Ons doel is om jonge kinderen een veilige en uitdagende start te geven in hun schoolcarrière. De leerlijnen bieden een gestructureerd kader om de groei op diverse gebieden te monitoren en te stimuleren. Dit zorgt voor een solide basis voor verdere educatie.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma heeft Basisschool Huinen voor jonge kinderen?

Basisschool met de Bijbel Huinen richt zich op een integrale ontwikkeling van jonge kinderen binnen het reguliere curriculum. Er is geen apart 'extra' programma, maar de aanpak is specifiek afgestemd op de ontwikkelingsbehoeften van deze leeftijdsgroep. De school hanteert de 'leerlijnen jonge kind' als leidraad om een passend en stimulerend leeraanbod te garanderen. Dit zorgt ervoor dat elk kind op zijn eigen tempo en niveau wordt uitgedaagd.

Met welke organisaties werkt Basisschool Huinen samen voor het jonge kind?

Momenteel werkt Basisschool met de Bijbel Huinen niet samen met externe partijen voor het aanbod gericht op jonge kinderen. De focus ligt op de expertise en de interne middelen van de school. Dit stelt ons in staat om de kwaliteit en de continuïteit van de zorg en het onderwijs voor onze jongste leerlingen te waarborgen. De school ontwikkelt zich continu op basis van de nieuwste inzichten in de pedagogiek en didactiek voor het jonge kind.
Team | Basisschool met de Bijbel Huinen in Putten | [2025] Schoolregister