Basisschool Basisschool met de Bijbel De Fontein in Putten

Het team van Basisschool met de Bijbel De Fontein in Putten

Current section: team
Papiermakerstraat 18
3881 Putten

Zie hier hoe het team van Basisschool met de Bijbel De Fontein is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool met de Bijbel De Fontein. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool met de Bijbel De Fontein bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool met de Bijbel De Fontein bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool met de Bijbel De Fontein zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 68.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (68.8%)
Man (31.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool met de Bijbel De Fontein. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (20%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (13.3%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (13.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool met de Bijbel De Fontein werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (60%)
Direct ondersteunend personeel (33.3%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool met de Bijbel De Fontein gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervangingsbeleid Basisschool De Fontein: Zekerheid voor uw kind

Ontdek hoe wij bij Basisschool De Fontein zorgen voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze leerkrachten. Ons beleid richt zich op het minimaliseren van onderbrekingen voor uw kind. Bij ziekte of afwezigheid van een leerkracht, zetten we direct onze ervaren invalkrachten uit onze eigen poule in. Deze professionals zijn speciaal geselecteerd om de lessen naadloos over te nemen en de vertrouwde leeromgeving te waarborgen. Indien een directe vervanger uit de poule niet beschikbaar is, schakelen we flexibel over naar alternatieve oplossingen. Ons toegewijde team van duocoaches en teamleden staat klaar om bij te springen en de continuïteit van de lessen te garanderen. De betrokkenheid van ons personeel zorgt ervoor dat uw kind altijd les krijgt. In uitzonderlijke gevallen waarin geen directe vervanging mogelijk is, informeren we ouders onmiddellijk via Social Schools. We zoeken dan samen met u naar de beste oplossing voor de opvang van uw kind. Bij langdurige afwezigheid van een leerkracht passen we onze interne planning aan om de impact op de leerlingen te verdelen, zodat elke groep eerlijk behandeld wordt.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Verbetering van het onderwijs Onze samenleving verandert in snel tempo. De invoering van digitale middelen in ons onderwijs maakt bijv. veel mogelijk, maar geeft ook nieuwe uitdagingen. Als team bezinnen we ons voortdurend op de vraag: wat is bewezen effectief en wat heeft echt toegevoegde waarde voor het onderwijs op onze school. Om goed op nieuwe inzichten of gestelde eisen in te kunnen spelen zorgen wij voor een voortdurend leerproces op het niveau van de medewerken en het team als geheel:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Fontein: Ons Specialisten Team

6

Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Hulp voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexie Expert
Interne Begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Basisschool De Fontein biedt gespecialiseerde begeleiding voor taal en rekenen. Ons team telt deskundige specialisten die leerlingen met specifieke behoeften ondersteunen. Daarnaast werken we samen met externe experts, zoals de schoolbegeleidingsdienst en gespecialiseerde particuliere praktijken, om optimale zorg te garanderen.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groei en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Interne Begeleider
Orthopedagoog
Kinderpsycholoog
Externe Kindcoach
Leerkracht Groep 4 (Kindcoach)

Toelichting van de school:

Wij zetten ons in voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Ons team omvat specialisten die leerlingen ondersteunen bij hun persoonlijke groei. Via onze schoolbegeleidingsdienst en samenwerking met externe praktijken, zoals Praktijk Hanneke Verbeek, bieden we aanvullende expertise voor het welzijn van uw kind.

4

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Interne Begeleider
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Kinderpsycholoog

Toelichting van de school:

Basisschool De Fontein ondersteunt leerlingen bij het ontwikkelen van een positieve werkhouding en effectieve studievaardigheden. Onze specialisten helpen kinderen om hun leerproces te optimaliseren. Met een combinatie van interne expertise en externe ondersteuning via de schoolbegeleidingsdienst, bieden we gerichte hulp voor gedrags- en leeruitdagingen.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Momenteel bieden wij geen specifieke gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van motorische en lichamelijke ontwikkeling binnen ons directe team.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische zorg en persoonlijke verzorging verwijzen wij door naar gespecialiseerde externe instanties en professionals.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
15
Totaal specialisten
15
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Peuterspeelzaal in de school
Kinderopvang en bibliotheek naast de school
Leerplein

Ontdek Onze Extra Ondersteuning voor Elke Leerling

Gedetailleerde Toelichting van Basisschool De Fontein

Bij Basisschool De Fontein geloven we dat elk kind een unieke plek verdient, ongeacht eventuele extra ondersteuningsbehoeften. Ons onderwijs is erop gericht om elke leerling te laten groeien en ontwikkelen, passend bij hun individuele talenten en leermogelijkheden. Wij bieden betekenisvol onderwijs dat de ontwikkeling van elk kind stimuleert. Hoewel we geen specifieke doelgroepen voor passend onderwijs hanteren, stellen we duidelijke grenzen om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen. Deze grenzen zijn essentieel om de veiligheid, het welzijn en de optimale leeromgeving voor alle kinderen te handhaven. De grenzen van ons passend onderwijs worden bepaald door de volgende factoren: de gewaarborgde veiligheid en het welbevinden van alle leerlingen, een beheersbare zorgzwaarte binnen de groepen, de mate waarin ons team beschikt over de benodigde expertise voor specifieke ondersteuningsvragen, en het behoud van groeikansen voor zowel de groep als individuele leerlingen. Daarnaast bewaken we de balans tussen beschikbare tijd en de intensiteit van de benodigde aandacht voor de ontwikkeling van elk kind. Ook de verhouding tussen de verzorgende en onderwijskundige taken moet haalbaar blijven om onze onderwijstaak succesvol te kunnen uitvoeren. Onze school biedt basisondersteuning aan alle leerlingen. Op specifieke gebieden bieden we ook extra ondersteuning, wat kan helpen om een plaatsing in het speciaal (basis)onderwijs te voorkomen. Hiermee stellen we leerlingen in staat om zo dicht mogelijk bij huis passend onderwijs te ontvangen. Voor deze gespecialiseerde zorg werken we samen met experts en maken we gebruik van de middelen die ons samenwerkingsverband Zeeluwe beschikbaar stelt. Samen met u als ouder en uw kind bepalen we welke extra ondersteuning het meest geschikt is. Dit kan zowel binnen als buiten de klas, individueel of voor de hele groep. Voorbeelden van leerlingen die baat kunnen hebben bij deze extra ondersteuning zijn kinderen die intensieve fysieke hulp nodig hebben, leerlingen met leerproblemen, epilepsie, ernstige visuele of auditieve beperkingen, of kinderen met psychische uitdagingen. Deze extra ondersteuning valt onder Zorgniveau 2, de Breedtezorg. Hierbij dragen wij als school de eindverantwoordelijkheid voor het onderwijs, maar schakelen we met uw toestemming externe deskundigen in. De leerling blijft ingeschreven op onze school. Ons vangnet van hulpbronnen omvat ambulante begeleiders, interne en externe expertise, jeugdgezondheidszorg en jeugdzorginstanties, en indien nodig tijdelijke opvangplekken. Voor de toekomst streven we ernaar om onze expertise op het gebied van taal en rekenen verder te versterken met het coaching-on-the-job programma OefenKr8 van het RID. Dit zal ons in staat stellen om ondersteuningsniveau 3 binnen de school te realiseren, met specifieke interventies volgens de methoden van het RID.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Toewijding aan Kwaliteit en Schoolontwikkeling

Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingsdoelen van Basisschool De Fontein?

Voor de komende vier jaar richt Basisschool De Fontein zich op vier kerngebieden voor verbetering, met als overkoepelend doel een Christelijk kindcentrum te realiseren. Ten eerste streven we naar een integraal en samenhangend onderwijsaanbod met een doorlopende leerlijn van 0 tot 13 jaar. Dit aanbod sluit aan bij het leerpotentieel en de behoeften van elk kind en hun ouders, en focust op het ontwikkelen van essentiële basisvaardigheden, denkvaardigheden en vakspecifieke competenties. Ten tweede zetten we in op gedifferentieerde instructie, gebaseerd op één pedagogisch-didactisch concept. Hiermee benutten we de mogelijkheden van elk kind optimaal, bevorderen we een gezond zelfbeeld en ontwikkelen we sociale vaardigheden, vanuit de overtuiging dat elk kind een geliefd kind is. Het derde focuspunt is het behalen van leerdoelen door middel van activerende didactiek. We stimuleren samenwerking en zorgen ervoor dat ieder kind actief betrokken is bij zijn of haar eigen ontwikkeling, met duidelijke en effectieve uitleg. Tot slot investeren we in teamleren en een professionele cultuur. Het team is eigenaar van ons pedagogisch-didactisch concept, beschikt over actuele kennis en draagt bij aan de verdere ontwikkeling van het onderwijs. Teamleden zijn verantwoordelijk voor hun eigen deskundigheidsbevordering, geven feedback en nemen gezamenlijk verantwoordelijkheid voor collectieve ambities, bijvoorbeeld door Lesson Study en leerteams. Burgerschap wordt binnen onze Christelijke visie benaderd vanuit de relatie met God en de Bijbel. Dit vormt de basis voor hoe we omgaan met anderen, de gemeenschap en onze omgeving. We bevorderen actief burgerschap en sociale cohesie op een doelgerichte manier, met respect voor democratische rechtsstaatprincipes, universele mensenrechten en de samenleving. Onze aanpak omvat de volgende ontwikkelthema's: 'Samen leven met naasten', 'Omgaan met verschillen', 'Zorg voor de schepping', 'Navigeren in de digitale wereld', 'Regels maken in een democratie' en 'Leven in een wereldwijde gemeenschap'. We sluiten aan bij de einddoelen van de leerlijnen en de kerndoelen van SLO, waarbij we gebruik maken van methodes als Kwink en Blink Wereld, en burgerschap integreren in diverse lesactiviteiten.

Hoe monitort en realiseert Basisschool De Fontein de gestelde schoolontwikkelingsdoelen?

De ambitieuze verbeterdoelen uit ons schoolplan worden concreet uitgewerkt in jaarlijkse schoolplannen, waarin SMART-doelen worden geformuleerd en gekoppeld aan gerichte scholing. De voortgang van deze doelen wordt jaarlijks gerapporteerd aan de Medezeggenschapsraad (MR) en het college van bestuur. Om de realisatie te bevorderen, werken teamleden samen in leerteams, waar de resultaten en uitwerkingen aan het einde van het schooljaar worden gedeeld. Ons schooljaarplan kent een tussentijdse en een eindevaluatie. Op basis van de eindevaluatie stellen we het volgende schooljaarplan op, waarmee we de volgende stappen zetten om onze verbeterdoelen te realiseren. Deze cyclus herhaalt zich jaarlijks. Voor het meten van de voortgang en de effectiviteit van onze doelen, maken we gebruik van het WMK-kwaliteitszorgsysteem. Binnen dit systeem hebben we een specifieke module voor burgerschap en voeren we de burgerschapsvragenlijst uit om de impact te evalueren.

Downloaden

Speciaal Onderwijs voor Jonge Kinderen: Groep 1 en 2 bij De Fontein

Toelichting van de school

Ontdek het unieke programma voor jonge kinderen op Basisschool De Fontein in Putten. Ons programma voor jonge kinderen start al in de peuterspeelzaal en loopt naadloos door in groep 1 en 2 van onze basisschool. We zorgen voor een soepele overgang vanuit de kinderopvang met een gestandaardiseerd overdrachtsformulier. De ontwikkeling van elk kind in groep 1 en 2 wordt nauwlettend gevolgd met het Parnassys Leerlijnenpakket Jonge Kind. Dit pakket bestrijkt alle essentiële ontwikkelingsgebieden: motoriek, rekenvaardigheden, taalontwikkeling, spel en sociaal-emotionele groei. De voortgang wordt gedocumenteerd en we stellen concrete doelen op voor de komende halfjaarlijkse periode. Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, zoals bij het leren van de Nederlandse taal, bieden we op maat gemaakte zorgarrangementen. Een start in een speciale Taalklas op een andere school is eveneens een mogelijkheid.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Fontein aanvullende programma's voor peuters en kleuters?

Ja, Basisschool De Fontein heeft een speciaal programma voor jonge kinderen dat de ontwikkeling in de vroege schooljaren stimuleert.

Met welke organisaties werkt Basisschool De Fontein samen voor het jonge kind programma?

Basisschool De Fontein werkt nauw samen met CNS Kinderopvang om een doorlopende ontwikkeling te garanderen.

Basisschool De Fontein werkt nauw samen met CNS Kinderopvang om een doorlopende ontwikkeling te garanderen.

Team | Basisschool met de Bijbel De Fontein in Putten | [2025] Schoolregister